Keresés

Részletes keresés

Koyasu+ Creative Commons License 2022.03.14 0 0 9931

Szia! Igen,az első kiadásokhoz.

Az még pedálos.

Előzmény: nandi80 (9930)
nandi80 Creative Commons License 2022.03.09 0 0 9930

Kedves Csoporttagok! Az S38 feliratos blokk az Komár mopedhez tartozik? 

promo9 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 9929

Üdv. Komár első teleszkóp persely adtai kellenének. Átmérő :23/27 mm kb, csak a hosszúságára nem emlékszem 25 -30 mm rémlik. Valaki estleg tudna segíteni? Köszönöm.

Blum G. Creative Commons License 2021.12.06 0 0 9928

Szia, ha megvan nekem kellene !? 

 

Gábor 06 30 783 0740 

Előzmény: Melak2 (2324)
gyula.uw Creative Commons License 2021.12.05 0 0 9927

Üdv mindenkinek.

Én is Komár 2 festés előtt állók,az lenne a kérdésem hogy ez a festék amik be linkeltem jó lenne állítólag benzin álló!

Le szeretném fényezni a vázat a tankot ll a két sárvédőt mennyi festékre lenne szükségem és hozzá alapozora ?

Gondolom hogy maga a szint minimum 2 rétegben kell festeni hogy tökéletes legyen , az összesre hány Ilyen spay doboz kellene?

Vagy jobban jarnék ha ki kevertetném dobozos kivitelben?

https://www.motipspray.hu/webshop/festekek/motip_ipari_spray/motip-ipari-festek-spray-ral-3004-biborvoros-400-ml-2/

Bazsika82 Creative Commons License 2021.10.27 0 0 9926

Sziasztok!

Romet Komar 3-ra keresek km órát!

Akinek lenne eladó kérem jelezze!

Köszönöm!

kázmér81 Creative Commons License 2021.10.27 0 0 9925

Nagyon köszönöm.

Előzmény: czoli4 (9924)
czoli4 Creative Commons License 2021.10.25 0 1 9924

Helló!

 

Küldök két képet róla, ha sikerül. A miénken a rugó a fékkarba és a hátsó tengely alá a fékdobba van beakasztva.

Most, hogy nézem a képeket, mintha a fékdob felüli vége a rugónak törött lenne. Nem tudom gyárilag is igy volt-e, de, amikor felujitotam a motort, ide akasztottam be. Vissza húzza a fékpedált és ez a lényeg. 

 

Üdv:Zoli

 

 

Előzmény: kázmér81 (9923)
kázmér81 Creative Commons License 2021.10.22 0 0 9923

Sziasztok!

 

Egy kérdéssel fordulok hozzátok, mert sehogyan sem tudok rájönni, hova kell visszarakni a fékkar rugót a Komár 2352-em hátsó kerekénél. Emlkészem, hogy amikor levettem a fékkart meg a pálcát, kirepült, csak nem tudom honan. A pedálra kell visszarakni, vagy hátul a fékdob pálcatartójára? Sajnos erről a Maróti féle könyv semmit nem ír. Köszönöm a segítséget előre is.

frakciós Creative Commons License 2021.07.13 0 0 9922

Sziasztok!

Az idei Komar, Romet találkozó Itt lesz: https://siocamping.eu/

Időpontja: 2021 július 29 - augusztus 1.

A TWK meghívott vendégeiként.

infó: húsz, nyolcvan, hatvanhét kettő, harmincöt.

Trabantológus Creative Commons License 2021.07.09 0 0 9921

Sziasztok,

 

olyan kérdésem lenne, Komar 2-es motor kidobja az 1. fokozatot ciklikusan. Több fórumon olvasgattam, de elég érthetetlen volt amit írtak. Bowden jó, nem lóg, a váltó továbbító kar, ami a képen is látható az is jó. Sasszeg, alátét is oké. Valaki azt írta, itt egy rugónak vagy retesznek kell itt lennie. Néztem robbantott ábrákat, én nem láttam semmi ilyen szerkezetet rajta. Én arra tippelek lekopott a fogaskerék foga, de áll. ez típushiba. Ti szakik, láttatok már ilyet? Ha kézzel erősen fogom a váltómarkolatot nem dobja ki, csak ciklikusan ugrik egyet. 0 és 2. fokozatnál nincs ilyen hibám.

 

Üdv,

Scalar24

 

 

frakciós Creative Commons License 2021.05.18 0 0 9920

Szia!

Biztosan megbirkózol a Komarral is. Szerintem könnyebb eset mint a Riga. A kipufogóban van 3 lamella. Ezek elszabadulhatnak. 0 lamella esetén a hanghatás brutális. Ha nem számít az esztétika a kipuff szétvágásával és hegesztéssel javítható.

A hátsó lánckerék 41 fogas. De ha jó kondiban van a blokk akkor a 35 fogas jobb választás.

Jellemzően a csapágyazásban a kónusz és a golyók mennek tönkre. Van utángyártott kónusz de a használhatósága csak szemrevételezés után derül ki. A 6.35 mm golyók (20) könnyen beszerezhetők. Az újak sem mindig egyformák , erre figyelni kell. A golyóscsapágyas megoldás jobb de macerás. Tengely és távtartók gyártása, ami konstrukciósan az általános trendet követi. mint a Babetta, vagy a Simson.

Előzmény: vermestibi2 (9919)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 9919

Üdv!

Egy 1981-es Komar hármas újraélesztésével bíztak meg. Kb. húsz éve szereltem utoljára Komart (egy egyest), azóta inkább Rigákkal foglalkozom, de  nagyon hasonló a két szerkezet, szóval megbirkózom vele - de néhány dologban a tanácsotokat kérném.

A Komar kipufogójában nincs valami hangtompító furulya? Mert ebben nincs és elég veszedelmes hangja van.

A hátsó lánckerék hány fogas? Ami most rajta van, az nekem kicsinek tűnik.

Az első kerék kicsit imbolyog, gyanítom, hogy nem egy "húzok a kónuszon" hiba, hanem komolyabb kopás. Hogyan szokás orvosolni ezt a hibát? Gondolom, nagyobb golyók használata helyett magát a kónuszcsészét is cserélni kellene. Arról is hallottam, hogy csapágyasra szokás átalakítani a kereket - ez hogyan zajlik s milyen gépmunkát igényel?

Köszönöm

--gyandras-- Creative Commons License 2021.04.25 0 0 9918

Azta ez szuper állapotban van! Gratula!

Csak kíváncsiságból megkérdezhetem, hogy mennyiért meg hogy jutottál hozzá?

 

Én építek egyet 3 sparos zacsiból :D

Előzmény: Hmarci97 (9915)
Hmarci97 Creative Commons License 2021.04.18 0 0 9917

Szia! Köszi az infókat és segítséget :) rendes tőled! :)

Egyébként ez a kiskönyv ér valamit? 

Előzmény: frakciós (9916)
frakciós Creative Commons License 2021.04.15 0 1 9916

Szia!

Elég gyárias a motorod persze van rajta meló, bőven. Az évjárata 1967 ig. 1968 ban már más volt a karbi a két csavaros felfogatású. Egyébként hengerrel együtt rárakható. Nyereggumi van utángyártottban. https://futarmotorosbolt.hu/termek//komar-1-ules-gumi-szurke----8672   És még sok egyéb alkatrész is.

Előzmény: Hmarci97 (9915)
Hmarci97 Creative Commons License 2021.04.13 0 0 9915

Sziasztok! 

Nemrég vettem egy 1-es komárt, elvileg 2320 és S-38B típusú, így ha jól tudom 1972-73 körüli a blokk és a karburátor típusából ítélve, de kérlek javítsatok ki, ha tévedek. Hiányzik az adattábla...úgyhogy nem tudom beazonosítani. A kiskönyv pedig nem ad egyértelmű leírást.

 

A probléma a következő: törött a műanyag billenős, gyűrű alakú úszó, és sehol se találok hozzá újat. Hol tudnék beszerezni? Egyébként van sok alkatrész otthon, de főként 2-es, de legalábbis újabb komárokról. Gondolkoztam, hogy egy teljes henger-hengerfej-dugattyú-karburátor cserét csinálok. Ellenben nem tudom, hogy a blokktőcsavarok ezt engedik-e.. valakinek van ebben tapasztalata? 

 

Nem lenne olyan rossz állapotban a motor egyébként, csak sajnos a vásárlás utáni első szerelgetés közben figyeltem fel sok apró hibára.. hegesztett alkatrészek, rosszabb külső, szétrohadt tankbelső és benzincsap..törött a karburátoron a szívócsó és a csatlakozó, lyukas külső és belső gumi.. szoval sok apróság, ami miatt eléggé foglalkozossá és időigényessé vált azért a dolog. Nekem gyárias állapotúként volt felajánlva, lehet, hogy kicsit elhamarkodottan döntöttem... :(   Ja és az üléshuzatról ne is beszéljünk, nem találni ilyet sehol..

DE! szikra van, és szépen átforog minden tengely. 

Feltöltök pár képet, hogy megmondjátok esetleg Ti, hogy milyen tipusú romet ez! :) 

 

Széles utat mindenkinek! 

 

Somyka Creative Commons License 2021.04.12 0 0 9914

Somyka Creative Commons License 2021.04.12 0 0 9913

Sziasztok! Felleltem egy Romet 2330-ast  szerintetek érdemes vele foglalkozni? Első lámpa , tank, ülés ,  hiányzik! A motorja nem fordul át! Kb 20 évet élt egy diófa alatt! Sajnálom ott hagyni!

Fördi Creative Commons License 2021.04.10 0 0 9912

Köszönöm! 

frakciós Creative Commons License 2021.04.10 0 0 9911

Én rendelnék hozzá amit linkeltem, menesztőt és néznék csapágy, csavar boltban zeegert. Akkor új lenne az egész kuplungod. A fedelet megigazítani (flex-el) nem tart semeddig. A kart ha van hegesztő meg lehet rövidíteni.

Előzmény: Fördi (9910)
Fördi Creative Commons License 2021.04.10 0 0 9910

És a rugót mekkorára? 

frakciós Creative Commons License 2021.04.10 0 0 9909

https://futarmotorosbolt.hu/termek//komar-romet-kuplung-agy----13783

 

Sajnos a zeeger nem kapható, (csapágyboltos beszerzés). Ha az eredeti kuplung van olyan állapotban (általában nem ) , hogy tárcsa cserével javítható akkor kell azt a hosszabb puhább rugót rövidíteni. Viszont a kiemelő kart legfeljebb 43 mm re vágni. (Rometé 39 mm)

Előzmény: Fördi (9907)
Fördi Creative Commons License 2021.04.10 0 0 9908

Bocs, benne van, most, hogy így gondolkoztam, a menesztő a kiemelőkar végén lévő kis fül, amibe a hasított szem megy bele? 

Fördi Creative Commons License 2021.04.10 0 0 9907

Amit rendeltem kuplungot, az úgy komplett, ahogy a fotón látszik, a kuplungkosarat már külön rendeltem, tehát ami rámegy a főtengely ricnis részére az nincs benne, vagy az a menesztő? 

Fördi Creative Commons License 2021.04.10 0 0 9906

Köszönöm a választ, lehet, hogy hülye vagyok de a menesztő az melyik? Ha a régi kuplung a teszem a parafás lamellát, akkor kell a rugót rövidíteni(azt mekkorára) valamint a kárt rövidíteni? 

frakciós Creative Commons License 2021.04.10 0 0 9905

Előzmény: frakciós (9904)
frakciós Creative Commons License 2021.04.10 0 0 9904

Szia! Mivel komplett kuplungot akarsz cserélni (Rometé) ezért nem kell vágni a rugót. Viszont kell még egy hozzávaló menesztő, zeegerrel. A kuplungfedélbe is bele kell faragni. Ha kell keresek fotót. A kiemelő kart 42 mm re szoktam rövidíteni. (bowden közép-tengely közép)

Előzmény: Fördi (9903)
Fördi Creative Commons License 2021.04.09 0 0 9903

Előzmény: Fördi (9902)
Fördi Creative Commons License 2021.04.09 0 0 9902

Itt vannak a képek!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!