Keresés

Részletes keresés

PSB fan Creative Commons License 2018.06.01 0 0 8423

Elvileg indíthatsz még előtte chargeback-et, mivel nem kaptad meg a kifizetett szolgáltatást és igazolni is tudod.

Előzmény: ZolKa (8422)
ZolKa Creative Commons License 2018.05.31 0 0 8422

Én is az MNB -re gondoltam, csak mondom hátha van még valami a kettő közt.
Nem az összeg miatt, hanem amiatt, hogy a rettentő biztonságos agyon protektált rendszerben egy ilyen evidens visszaélést nem tudnak rendbe rakni.

Előzmény: nádégető (8419)
ZolKa Creative Commons License 2018.05.31 0 0 8421

Mexikó.

Előzmény: raulista (8418)
PSB fan Creative Commons License 2018.05.31 0 0 8420

Csatlakozom az előttem szólóhoz, tegyél panaszt az MNB-nél.

De gyakran az is elég, ha belengeted a banknál, hogy mész az MNB-hez. Elvileg a határozatban, amit az elutasításkor adtak, benne kell lennie, hogy kihez fordulhatsz, ha nem értesz egyet a kivizsgálás eredményével.

Előzmény: ZolKa (8417)
nádégető Creative Commons License 2018.05.31 0 0 8419

Szerintem tegyél panaszt az MNB-nél, a bankod ellen, kérjél felülvizsgálatot. 

Lehet semmi értelme, az összeg nagysága miatt, de ha hajtod az igazad akkor próbáld meg.

Előzmény: ZolKa (8417)
raulista Creative Commons License 2018.05.31 0 0 8418

Melyik országban történt?

Előzmény: ZolKa (8417)
ZolKa Creative Commons License 2018.05.31 0 0 8417

Sziasztok!

 

Tanácsra lenne szükségem.

 

A történet:

Külföldi benzinkúton tankoltunk. Fizetnénk kártyával, bedugja a kártyát a kutas a mobil POS terminálba, beírja az összeget és semmi, mutatja, hogy nem megy mert nincs térerő (nagyvárosban volt), a térerő jelző piktogram tényleg "üres" volt. Adott egy bizonylatot a terminál, hogy elutasítva. Megpróbálta még egyszer, ugyanaz. Átmentünk egy másik terminálhoz ott is ugyanaz. Ok, mondom próbáljuk meg egy másik bankkártyával. Azzal ment a dolog, flottul kifizettük, le is vonták a helyes összeget.

Pár nap múlva látok a számlatörténeten egy tranzakciót attól kúttól 12 ezer forint értékben (tehát lehúztak).

 

Bemegyek a bankba, bejelentem az illetéktelen kártyahasználatot, amihez csatoltam a sikertelen vásárlásokról kapott bizonylatokat illetve a bankszámla kivonatot a másik kártyáról amiről sikeresen kifizettük a tankolást.

A kivizsgálás lezárultakor hoztak egy döntést minek értelmében elutasítják a panaszt mert a fizetőhely megfelelően igazolta a vásárlás valódiságát. Az igazolás egy bizonylat amin van egy nem tőlem származó aláírás. Az aláíráson azonnal látszik, hogy nem tőlem származik (banki aláírás mintámmal összehasonlítva Makó - Jeruzsálem). Ha jobban megnézzük az aláírást akkor nevem kezdőbetűi tisztán kivehetőek viszont azok fordítva vannak (keresztnév elöl családnév hátul), ezt ugye a kutas nem tudhatta, hogy Magyarországon fordítva írják a neveket.

 

Kérdeztem a bankban, hogy tehetek e panaszt vagy legalább egy észrevételt az aláírással kapcsolatban a bank felé. Azt a választ kaptam, hogy nem mert a banknak nem tartozik a hatáskörébe az aláírást vizsgálni, tegyek rendőrségi feljelentést (megtettem).

 

A bak a Raiffeisen, a kártya Mastercard credit.


Vajon a bank jogosan utasította el a panaszomat?

Ha igen akkor viszont semmi értelme a kivizsgálásnak mert az elfogadóhelynek minden esetben lesz bizonylata a tranzakcióról.

Mit tehetek most?

 

Segítségeteket előre is köszönöm!

 

 

kivi000 Creative Commons License 2017.10.30 0 0 8416

Fél perce készült, tehát hiba az Ön készülékében...

Előzmény: kokokka (8414)
Mercutio_ Creative Commons License 2017.10.29 0 0 8415

PayPal topicban érdeklődnék...

Előzmény: kokokka (8414)
kokokka Creative Commons License 2017.10.29 -1 0 8414

Ez így nem igaz! Még csak My Profile sincs az oladlon, nemhogy Bill me in the currency listed on the seller's invoice!! Nem tudom mit változtattak a PayPal-nál, de ez egy szégyen, ahogy most kinéz! 10 éve használom, de ilyen sz@r felülete még sosem volt. 20 perce keresem a beállítást, ahol az átváltást tudnám belőni, de NINCS!!! Sajnos amit leírtál az egy nem létező elérési útvonal. Lehet, hogy valamikor az volt, de nagyon nem friss az infó.

Szóval ha valaki tudja, írja le legyen szíves, hol található ez a menü, meg égen-földön nincs!!!

Előzmény: kivi000 (8409)
kivi000 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 8413

Talán ők tudnak segíteni: terms@airbnb.com

Előzmény: Rtk (8412)
Rtk Creative Commons License 2017.10.13 0 0 8412

Idézet tibi2626 fórumtárstól:

"AirBNB minden esetben a kártyának megfelelő devizában terhel"

Erre vonatkozott a kérdésem, PayPal esetén mi alapján dönti el, hogy milyen devizában terhel az Airbnb? Mert nekem eddig sehogy sem sikerült elérnem, hogy ne HUF-ban terheljen, hiába van a PayPal-hoz Revolut kártya is hozzárendelve. 

Előzmény: kivi000 (8411)
kivi000 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 8411

Azon nem, de az nem is Paypal ügy...

Előzmény: Rtk (8410)
Rtk Creative Commons License 2017.10.13 0 0 8410

Ez be van állítva a PayPal-nál, viszont ha az Airbnb HUF-ban terheli a külföldi szállás összegét azon nem segít. 

Előzmény: kivi000 (8409)
kivi000 Creative Commons License 2017.10.12 0 0 8409

Itt kell beállítani, jól el van dugva:

My Profile -> My Money -> My preapproved payments -> Set Available Funding Sources -> Conversion Options ->
Bill me in the currency listed on the seller's invoice

Előzmény: Rtk (8408)
Rtk Creative Commons License 2017.10.12 0 0 8408

Szia!

És mi a helyzet ha PayPal-lal fizetsz? Akkor mitől függ a pénznem? Már többször kerestem én is fizetésnél, hogy hol lehetne átállítani az eredeti devizában való fizetést, de nem találtam...Egyszer volt is egy kellemetlen esetem, egy visszamondott szállás utáni refund kb 25e Ft-tal kevesebb volt, mint a fizetett összeg.  

Üdv.

Előzmény: tibi2626 (8404)
erchegyia Creative Commons License 2017.08.20 0 0 8407

Az a vicc, hogy nem a devizától függ. A netflix pl frankban terhel, de levonták így is, mert nem svájci terhelés. Hagyjuk is... Inkább fizetem forintosról :)

Előzmény: tibi2626 (8406)
tibi2626 Creative Commons License 2017.08.20 0 0 8406

Németek is ezt csinálják, ha nem EUR a pénznem. 

Előzmény: gambl-R (8405)
gambl-R Creative Commons License 2017.08.19 0 0 8405

Svajci kartyaval fizetve pl. minden kufoldi vasarlas (online is)  + 1.75%- os koltseget jelent. Szoval mindenhol gusztusalankodnak a bankok.

Előzmény: tibi2626 (8404)
tibi2626 Creative Commons License 2017.08.19 0 0 8404

Tudom, el szokott térni. Hol felfelé, hol lefelé a könyvelés miatt.

Gondoltam, hogy a magyar ATM se kíméli a külföldieket. Eléggé elterjedt ez a módszer mostanában. 

Pl AirBNB minden esetben a kártyának megfelelő devizában terhel. És brutális, 3 százalékos konverziós költséget számol fel. És ott nincs is más opció, mint az, hogy így csinálja. Max azzal lehet megúszni, ha be tudod kamuzni neki, hogy a te kártyád kibocsatoja az az ország, ahova készülsz. Vagy bármelyik olyan, ahol ugyanaz s fizetőeszkoz mint a foglalando szállás devizaja. Köcsögök! 

Előzmény: gambl-R (8403)
gambl-R Creative Commons License 2017.08.19 0 1 8403
Azért majd nézd meg a ténylegesen lekönyvelt összeget! :)
Valószínűleg az azért több lesz, mint az sms-ben szereplő összeg. Persze messze nem annyi, mint a lehúzós atm-é. Egyébként ugyanezt játsza el némely magyarországi atm, sőt terminál is a külföldi bankkártyákkal.
Előzmény: tibi2626 (8402)
tibi2626 Creative Commons License 2017.08.19 0 0 8402

Ezek a külföldi ATM-ek egyre pofatlanabbak! Legyetek vele óvatosak. 400 EUR-ra megkinalt egy konverzióval. 135.000 Ft volt az ajánlata. Nyilván elutasítottam. De még 2X vissza kérdezett, már-már fenyegetően. Ha nem rutinos az ember, simán ranyom, hogy OK, terheljed forintban. De a végén jött a megkönnyebbülés, a bank SMS-e, hogy 121.000 Ft volt. Azért nem mindegy, egy tranzakcióval 14e Ft-tal akart lehúzni. A tegnapi "csak" 8e-rrel, az 129e-t ajánlott, és nem is volt ennyire erőszakos. Legyetek óvatosak!

gyzozo Creative Commons License 2017.06.22 0 0 8401

Még mindig a banknál van zárolva az összeg. A booking bekérte a terhelések bankszámla kivonatát, de azóta válaszra se méltattak.

mól Creative Commons License 2017.06.22 0 1 8400

Várj harminc napot, minden meg fog oldódni magától!

Előzmény: gyzozo (8398)
'szti Creative Commons License 2017.06.17 0 1 8399

internetbankon néha zagyvaságokat mutat, hívd fel a telebankot

Előzmény: gyzozo (8398)
gyzozo Creative Commons License 2017.06.16 0 0 8398

A bookingon foglaltam szállást wizz hitelkártyával. Utazás elött egy héttel a hotel zárolta a kártyán az összeget. Érkezéskor a szállás elkérte a hitelkártyát és jött sms megint a terhelésről, majd egy perc múlva hogy tranzakció törölve egyenleg nem változott. Nem értem mert az internetbankban ha nézem a terhelés látszik pkusz a zárolt tételben is van egy terhelés, ami 3 hete nincs feloldva. A bookingnak jeleztem ezt. Bekérte a terhelések számlabizonylatát, de semmi se történt azóta!  Valami jó ötlet?

tibi2626 Creative Commons License 2017.04.30 0 0 8397

Velem ugyanezt csinálták. 

Én lecsesztem, hogy nem korrekt, és nem fogom azért megadni az adataimat, hogy egy béna marketing ajánlatot meghallgassak. Elnézést kért, mondta nem ő találta ki. 

Bénák. Visszahívni persze nem lehet őket. 

OTP ugyanez, csak szám nélkül ráadásul. Ott se derült ki több napos nyomozás után, hogy ki és miért keresett. Ha ők voltak egyáltalán. 

[fidelio] Pirandus Creative Commons License 2017.04.29 -1 0 8396

Ez furcsa.

Előzmény: αα (8395)
αα Creative Commons License 2017.04.29 0 0 8395

Az üfsz-ot mikor felhívtam, hogy egy mobil számról kerestek, ott ugye van azonosítás, megkértem nézzenek utána és azok találtak mindent rendben.

A pin-t nem kérték, azt elvileg telefonon és személyesen sem kérhetik.

Előzmény: gambl-R (8394)
gambl-R Creative Commons License 2017.04.29 -2 1 8394

Marmint, mit talaltak rendben? Azt, hogy szemelyes adatokat kernek telefonon?

A pin kododat nem kertek esetleg? :-)

 

Előzmény: αα (8393)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!