Keresés

Részletes keresés

bendeguz90 Creative Commons License 2024.07.31 0 0 42052

A piros busz is a zöld megoldásokat erősíti: BYD csuklós autóbuszt tesztel a Tüke Busz Zrt. a pécsi közösségi közlekedésben.BYD eBus B18-as típusú, tisztán elektromos meghajtású, csuklós kivitelű autóbuszt tesztel a Tüke Busz Zrt. 2024. augusztus 2-tól 11-ig a pécsi közösségi közlekedésben.Az autóbuszt az elmúlt hónapokban más vidéki városok közösségi közlekedésében is tesztelték, így Zalaegerszegen, Pakson és Miskolcon is kipróbálták a járművet. A Tüke Busz Zrt. utasai a Magyarországon gyártott, magas felszereltségű autóbuszt elsősorban az Uránvárosból induló 2-es és 2A járatokon próbálhatják ki a tesztidőszakban. A járművet a társaság Tüskésréti úti telephelyén és a decentralizált töltőrendszernek köszönhetően az uránvárosi autóbusz-állomáson is lehet tölteni. A 18,15 méter hosszú járművet 511 kWh összkapacitású lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorcsomaggal szerelték fel, a busz akkupakkja plug-in (vezetékes) és pantográfos (áramszedős) megoldással is tölthető. Az akkumodulok többsége, két egységet leszámítva, a tetőn kapott helyet. A járművet a BYD saját fejlesztésű, 150 kW csúcsteljesítményű kerékagymotorjai hajtják, amelyeket a csukló utáni részben, a tengelynél helyeztek el. A gyártó szerint az autóbusz hatótávolsága elérheti a 420 km-t. A BYD eBus B18-ason a hagyományos külső visszapillantó tükröket kamerák helyettesítik, a biztonságos közlekedést holttérfigyelő rendszer is segíti, amely szintén kameralapú.A Magyarországon gyártott csuklós BYD felszereltsége magas minőségérzetet biztosít az utastérben is: a nagyrészt 2+2 soros ülésrendezésű járműben fahatású padlóburkolat és szálcsiszolt kapaszkodók fokozzák a komfortos utazást.

 

Forrás: Tüke busz facebook oldala

bendeguz90 Creative Commons License 2024.07.30 0 0 42051
Őrült Szemetelő Creative Commons License 2024.07.28 0 0 42050

Hálás köszönet! Sajnos valami ilyesmire számítottam. Nyilván körülbelül a kávézaccból jóslásra kérlek a kérdésemmel, de szerinted van esély arra, hogy a jövő hét vége felé elkészüljön a KZX?

Előzmény: vadparaszt18 (42049)
vadparaszt18 Creative Commons License 2024.07.27 0 2 42049

LKC-194 nem fordás autó, de gazdás, a két "beugros kolléga" hajtja ha éppen nincs valami felfordulás.
Az a busz gyakorlatilag bármelyik mohácsi fordán feltűnhet. 
KZX-005 pedig nem Mohácshoz tartozik. Berkesdi kintalvós lenne, de műhelyben van már egy ideje. 

Előzmény: Őrült Szemetelő (42048)
Őrült Szemetelő Creative Commons License 2024.07.27 0 0 42048

Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek is két busz fellelhetőségével kapcsolatosan. Ezek az LKC-194 és a KZX-005. Előbbi mindenféle mohácsi járaton felbukkant már, de totál hektikusan, fordától függetlenül - amikor előkerül, akkor egy hajnali Mohács-Siklóson szokta jelezni az Utas. Aztán a forda további részét vagy végigcsinálja, vagy pedig mint a múltkor, egyből visszamegy Mohácsra, vagy éppen teljesen felszívódik, mint nagyjából 1 héttel ezelőtti látogatásom alkalmával... Ez a járat fixen stimmelhet, vagy csak véletlenül látom ugyanarra bejelentkezve tartalékként? A KZX pedig nálam (és itteni hozzászólások alapján is) berkesdi kintalvós. Valamikor márciusban láttam egyszer, de fotózni nem sikerült, azóta pedig egyetlen alkalommal sem láttam Utason. Valami nagy baja van, nyáron nem dolgozik, netán tartalék lenne? Mindenesetre a feltételezett fordáján én egy C56-ot láttam többször is (HXT-654-et talán), szóval inkább az elsőre tippelnék. Köszönöm előre is!

f_k Creative Commons License 2024.07.24 0 0 42047

Simontornya.Ma du.

Előzmény: trizs77 (42046)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.24 0 0 42046

Hol ?

Előzmény: f_k (42045)
f_k Creative Commons License 2024.07.24 0 2 42045

5502 ma

trizs77 Creative Commons License 2024.07.24 0 3 42044

Maga a Volán név és a Volán csiga 1970.01.01-től volt használatos kb. 201x-ig.

Bő 30 valahány évig.

Előtte az AKÖV nevek, számokkal kb. 10-15 évig.

Azelőtt a MÁVAUT név 1949-től kb. 1961-ig.

 

1949-től mint önálló cég volt MÁVAUT.

MÁVAUT 1949 áprilisa előtt is létezett de azelőttt a MÁV része volt.

 

Egy Baranya megyében (pláne Komlón) ismert névhez kötődik a MÁVAUT kiválása a MÁV-ból.

Az akkori közlekedési miniszter  "javaslatára"  1949-ben a Gazdasági Főtanács** elnöke Vass Zoltán írta alá a kiváltó határozatot.

 

** A Gazdasági Főtanács egy minisztériumok felett álló, gazdasági fő-fő döntéshozó testület volt.

 

 

FOMA Creative Commons License 2024.07.24 0 0 42043

Fene tudja, a Volánbusz nem olyan régóta azonos az egész Volánnal, korábban csak a 20-as Volánt jelentette, és voltak ebből félreértések bőven a sajtóban is.

Előzmény: pitz75 (42041)
FOMA Creative Commons License 2024.07.24 0 0 42042

Majdnem sikerült pomntosan fogalmaznia az újságírónak, az utolsó mondatért kár.:-)

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=167498757&t=9008229

Előzmény: trizs77 (42039)
pitz75 Creative Commons License 2024.07.24 0 0 42041

OFF

Ha tényleg dobják a Volánbusz márkanevet, akkor az szerintem nagy hiba... A Volánbusz név már már hungarikum, (vagy legalábbis annak kellene lennie).

Igaz, volt már ilyen a történelemben, az a kontinens szerte ismert név ment a kukába közel 20 éve, hogy Hungarocamion.

ON

Előzmény: trizs77 (42039)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.07.23 0 0 42040

Főleg azok örülnek majd, akik majd ismételten átmatricázhatják majd a buszokat.

Előzmény: trizs77 (42039)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.23 0 0 42039

Bevégeztetett :

 

https://magyarbusz.info/2024/07/22/az-ekm-elrendelte-a-mav-start-es-a-volanbusz-egyesuleset/

 

A MÁV-Volán csoport felett az államot megillető tulajdonosi jogokat és kötelezettségeket gyakorló építési és közlekedési miniszter hivatalosan is elrendelte a két állami tulajdonú személyszállító nagyvállalat, a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. egyesülését.

Az elmúlt hetekben, hónapokban már sokszor emlegetett MÁVAUT-koncepció jogi és adminisztratív folyamatainak év végéig kell lezárulniuk.

 

 

Az integrációs folyamat eredményeként a két állami szolgáltatóvállalat a MÁV-HÉV Zrt. személyszállítási üzletágával és a MÁV Rail Tours Kft.-vel kiegészülve  egyetlen társaságként folytatja majd tovább tevékenységét MÁV Személyszállítási Zrt. néven.

A fúzióval tehát a Volánbusz teljesen elveszti önállóságát, valamint márkanevét és beleolvad a MÁV személyszállítási üzletágába.

 

 

Lesz aki örül majd neki, s lesz aki nem.

trizs77 Creative Commons License 2024.07.23 0 0 42038

Engem az lepett meg - valaki megkért, hogy nézzek utána - hogy Rómába se vonattal, se busszal nincs közvetlen járat.

Csak átszállásos van.

 

Mondjuk repülő az van bőven.

Előzmény: hory004 (42037)
hory004 Creative Commons License 2024.07.23 0 1 42037

Érdemes megnézni a flixbus hálózatát is, Sarajevoba simán ki lehet menni, (értsd: 3 átszállás és egy napnyi utazás) onnan még repülni is sokkal olcsóbb mint Ferihegyről.

 

 

Off: most tervezek egy kirándulást a Tátrába, a szlovák hálózatot nem is ismeri a Google, van működő kereső, de pl Tátralomnic-Zár útvonalra Poprádra akár visszavinni, amikor megáll a lomnici állomáson a vonat. Odáig még jó a 4 napos Mávos kirándolójegy.

 

Nagyon off: azért egy Sarajevoi vonat hiányzik, onnan a tengerpart már majdnem látszik, és amilyen utak vannak a Bosnyák Montenegroi határon simán vállalható lenne.

Előzmény: trizs77 (42033)
FOMA Creative Commons License 2024.07.23 0 1 42036

Amúgy a Komló-Eszék járat jó kihasználtsággal közlekedett, amíg volt. Az utazóközönség nagy részét a komlói lengyel bányászok hozzátartozói adták, akik az eszéki piacra jártak árulni. Párszor kimentünk vele sörözni a Dráva partra, meg Jugoton lemezeket venni (meg persze gyönyörködni Jutkában, a kalauzlányban), eléggé kilógtunk a sorból a lengyelek közül.:-)

 

Meglepő módon, ott nem nagyon foglalkoztak velük egyik oldalon sem a vámosok, miközben nekünk időnként meg hajtani kellett a csepeli piacon őket, meg előállítani a nyolcba (vagy kilencbe?), az egyik vámhivatalba.

Előzmény: trizs77 (42035)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.23 0 0 42035

Az idők változnak.

 

A nagy Volánbusz hosszú távú járatait :

 - Budapest - Stockholm,

 - Budapest - Rotterdam,

 - Budapest - Róma,

 - Budapest - Barcelona,

 - Budapest - London,

 - Budapest - Párizs,

 - stb.

 

megették a fapados repülők.

 

S ez jól van így.

Ez az élet rendje.

a megyékből a szomszéd ország közeli megyéibe járó autóbusz járatok 1980 és 2000 között élték virágkorukat.

 

a Volán társaságok már 1995-től igyekeztek - folyamatosan - visszavonulni ezekről a piacokról.

 

Ma pedig már 6-10 fős igazi utas igény van vagy lenne ilyen viszonylatokra.

Eszék felé ezt a 6-8 fős igényt most vonattal szolgáljuk ki.

 

A volt Jugoszlávia más irányaiba pedig magán személygépkocsikkal, vagy a különböző 10 fős minibusz szolgáltató magán társaságokkal.

 

 

FOMA Creative Commons License 2024.07.23 0 1 42034

Igen, a Pannon többet már nem hozta vissza a járatait, a MÁV viszont helyreállította a közlekedést, amikor rendeződött a helyzet, a Start időszak alatt pedig még bővült is a menetrend, persze hullámhegyek-völgyek között zakatolt a vonat Eszékig, majd csak Pélmonostorig. 

Előzmény: trizs77 (42033)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.23 0 0 42033

1999-2000-ben van:

 

 - 623-as mező Harkány - Baja - Belgrád  = 344 km, naponta 7 óra menetidő SEVETRANS, Sombor,

 - 636 Mohács - Udvar - Eszék, naponta ......................PANTURIST,

 - 644 Pécs - Drávaszabolcs - Nova Gradiska, ..............PANTURIST,

 - 645 Pécs - Drávaszabolcs - Eszék...........................PANTURIST,

 - 646 Pécs - Drávaszabolcs - Zupanja .......................PANTURIST,

 

Pannon Volán járatot abban az évben nem látok.

Előzmény: FOMA (42032)
FOMA Creative Commons License 2024.07.23 0 1 42032

Abban az évben Pécs-Frankfurt nem volt? A Stuttgart egy időben nagyon ment, gyakran másodrész kellett hozzá.

 

A Pannon, illetve elődje a 12-es Volán még Jugoszláviába járt rendszeresen (meg a MÁV és a  is közlekedett Pécs-Eszék között). Amikor megkezdődtek a harci cselekmények Slavonija-Baranja területén, addigra már leálltak. Volt Komló-Pécs-Harkány-Donji Miholjac-Eszék, és Mohács-Udvar-Eszék is, illetve a Čazmatrans is közlekedett menetrendiben, Harkány meg külön célpont volt.

Előzmény: trizs77 (42030)
hory004 Creative Commons License 2024.07.23 0 1 42031

Mennyivel jobb lenne, ha az árkád és a budai közt nem 3 percenként jönne busz, hanem negyedóránként villamos. Hétvégén még a 20 percező 2es helyett elég lenne óránként.

Kertvárosba is van 3 párhuzamos útvonal, nem lehet 1 villamossal lefedni...

Előzmény: bendeguz90 (42029)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.22 -1 1 42030

Nézem az 1999-200-es busz menetrendet.

Töb járat is járt Baranya megyéből Horvátországba és Szerbiába de általában nem a Pannon Volán hanem

 - Severtrans,

 - Panturist

és más hasonló nevű cégek végezték a járatokat.

 

Pannon Volános buszt csak a  Harkány - Pécs - Sopron - München - Stuttgart járatot találtam.

 

1118 km = 17 óra menetidő.

 

Csütörtökön indult, péntek reggel volt ott.

Péntek este indult vissza, Szombaton 11-kor volt Harkányban.

 

Vasárnap indult ki, hétfőn reggel volt ott.

Még hétfőn este visszaindult, kedden ért Harkányba.

 

Szerdán nem ment sehová.

 

Hetente 4x1118 km = 4472 km.

Plusz a rezsimenetek Harkány és Pécs között.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bendeguz90 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 42029

Jobbá bizony.

Előzmény: E N V I R O 500 (42028)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 42028

Aztán jött a megmentő ptke, és "zseniális" ötletekkel "jobbá" tette mindenki életét.........

 

https://www.pecsma.hu/johetnek-a-pecsi-villamosok/

Előzmény: trizs77 (42027)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.22 -1 0 42027

Ennek oka az volt, hogy a magyarok és Magyarország nem tudta mi az EKF ?

A sajtó pedig nem segített.

Inkább ártott.

Sokat.

 

Naponta jelentek meg cikkek, hogy Pécs lesz Európa kulturális fővárosa.

Pedig nem így volt.

Ha jól emlékszem abban az évben ESSEN, ISZTAMBUL mellett Pécs volt a harmadik város volt amelyik kulturális főváros címet viselt.

Reálisan egyik város mellett se rúghatott labdába Pécs.

 

A média pedig úgy tálalta a dolgot mintha Pécs városa Világkiállítást rendezne.

Túlzott elvárásokat támasztottak a várossal szemben.

A kormány pedig nagyon nem támogatta a várost.

 

Így a tervezett új városi közlekedési és regionális közlekedési beruházások pedig  ok és pénz miatt elmaradtak.

Előzmény: bendeguz90 (42024)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.07.22 0 1 42026

Aminek a meg nem valósulását mai is nyögi a város és Pécs agglomerációja. 

Előzmény: trizs77 (42022)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.07.22 0 2 42025

"Ma sem javasolnám a Pécs-Pécsvárad-Bátaszék vonal felújítását, korszerűsítését, villamosítását."

 

Ki gondolta volna? :)) Mint ahogy más vonalét sem.

Előzmény: trizs77 (42023)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 42024

Pedig a részbeni EKF rendezésre készülve elég sok kötöttpályás terv látott napvilágot (pl. a Pécs-Szeged vonal feltámasztása, városon belüli villamos stb.)

Előzmény: trizs77 (42017)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.22 -3 0 42023

Szerintem a 18 évvel ezelőtt írtak ma is vállalhatóak.

 

ON témaként.

Ma sem javasolnám a Pécs-Pécsvárad-Bátaszék vonal felújítását, korszerűsítését, villamosítását.

 

Még ha most ezért FOMA megátkoz és rám küldi a Népköztársaság törvényét és a dolgozó nép megvetését is.

 

Előzmény: Csapásmérő papírsárkány (42020)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!