Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
A piros busz is a zöld megoldásokat erősíti: BYD csuklós autóbuszt tesztel a Tüke Busz Zrt. a pécsi közösségi közlekedésben.BYD eBus B18-as típusú, tisztán elektromos meghajtású, csuklós kivitelű autóbuszt tesztel a Tüke Busz Zrt. 2024. augusztus 2-tól 11-ig a pécsi közösségi közlekedésben.Az autóbuszt az elmúlt hónapokban más vidéki városok közösségi közlekedésében is tesztelték, így Zalaegerszegen, Pakson és Miskolcon is kipróbálták a járművet. A Tüke Busz Zrt. utasai a Magyarországon gyártott, magas felszereltségű autóbuszt elsősorban az Uránvárosból induló 2-es és 2A járatokon próbálhatják ki a tesztidőszakban. A járművet a társaság Tüskésréti úti telephelyén és a decentralizált töltőrendszernek köszönhetően az uránvárosi autóbusz-állomáson is lehet tölteni. A 18,15 méter hosszú járművet 511 kWh összkapacitású lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorcsomaggal szerelték fel, a busz akkupakkja plug-in (vezetékes) és pantográfos (áramszedős) megoldással is tölthető. Az akkumodulok többsége, két egységet leszámítva, a tetőn kapott helyet. A járművet a BYD saját fejlesztésű, 150 kW csúcsteljesítményű kerékagymotorjai hajtják, amelyeket a csukló utáni részben, a tengelynél helyeztek el. A gyártó szerint az autóbusz hatótávolsága elérheti a 420 km-t. A BYD eBus B18-ason a hagyományos külső visszapillantó tükröket kamerák helyettesítik, a biztonságos közlekedést holttérfigyelő rendszer is segíti, amely szintén kameralapú.A Magyarországon gyártott csuklós BYD felszereltsége magas minőségérzetet biztosít az utastérben is: a nagyrészt 2+2 soros ülésrendezésű járműben fahatású padlóburkolat és szálcsiszolt kapaszkodók fokozzák a komfortos utazást.
Hálás köszönet! Sajnos valami ilyesmire számítottam. Nyilván körülbelül a kávézaccból jóslásra kérlek a kérdésemmel, de szerinted van esély arra, hogy a jövő hét vége felé elkészüljön a KZX?
LKC-194 nem fordás autó, de gazdás, a két "beugros kolléga" hajtja ha éppen nincs valami felfordulás. Az a busz gyakorlatilag bármelyik mohácsi fordán feltűnhet. KZX-005 pedig nem Mohácshoz tartozik. Berkesdi kintalvós lenne, de műhelyben van már egy ideje.
Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek is két busz fellelhetőségével kapcsolatosan. Ezek az LKC-194 és a KZX-005. Előbbi mindenféle mohácsi járaton felbukkant már, de totál hektikusan, fordától függetlenül - amikor előkerül, akkor egy hajnali Mohács-Siklóson szokta jelezni az Utas. Aztán a forda további részét vagy végigcsinálja, vagy pedig mint a múltkor, egyből visszamegy Mohácsra, vagy éppen teljesen felszívódik, mint nagyjából 1 héttel ezelőtti látogatásom alkalmával... Ez a járat fixen stimmelhet, vagy csak véletlenül látom ugyanarra bejelentkezve tartalékként? A KZX pedig nálam (és itteni hozzászólások alapján is) berkesdi kintalvós. Valamikor márciusban láttam egyszer, de fotózni nem sikerült, azóta pedig egyetlen alkalommal sem láttam Utason. Valami nagy baja van, nyáron nem dolgozik, netán tartalék lenne? Mindenesetre a feltételezett fordáján én egy C56-ot láttam többször is (HXT-654-et talán), szóval inkább az elsőre tippelnék. Köszönöm előre is!
Fene tudja, a Volánbusz nem olyan régóta azonos az egész Volánnal, korábban csak a 20-as Volánt jelentette, és voltak ebből félreértések bőven a sajtóban is.
A MÁV-Volán csoport felett az államot megillető tulajdonosi jogokat és kötelezettségeket gyakorló építési és közlekedési miniszter hivatalosan is elrendelte a két állami tulajdonú személyszállító nagyvállalat, a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. egyesülését.
Az elmúlt hetekben, hónapokban már sokszor emlegetett MÁVAUT-koncepció jogi és adminisztratív folyamatainak év végéig kell lezárulniuk.
Az integrációs folyamat eredményeként a két állami szolgáltatóvállalat a MÁV-HÉV Zrt. személyszállítási üzletágával és a MÁV Rail Tours Kft.-vel kiegészülve egyetlen társaságként folytatja majd tovább tevékenységét MÁV Személyszállítási Zrt. néven.
A fúzióval tehát a Volánbusz teljesen elveszti önállóságát, valamint márkanevét és beleolvad a MÁV személyszállítási üzletágába.
Érdemes megnézni a flixbus hálózatát is, Sarajevoba simán ki lehet menni, (értsd: 3 átszállás és egy napnyi utazás) onnan még repülni is sokkal olcsóbb mint Ferihegyről.
Off: most tervezek egy kirándulást a Tátrába, a szlovák hálózatot nem is ismeri a Google, van működő kereső, de pl Tátralomnic-Zár útvonalra Poprádra akár visszavinni, amikor megáll a lomnici állomáson a vonat. Odáig még jó a 4 napos Mávos kirándolójegy.
Nagyon off: azért egy Sarajevoi vonat hiányzik, onnan a tengerpart már majdnem látszik, és amilyen utak vannak a Bosnyák Montenegroi határon simán vállalható lenne.
Amúgy a Komló-Eszék járat jó kihasználtsággal közlekedett, amíg volt. Az utazóközönség nagy részét a komlói lengyel bányászok hozzátartozói adták, akik az eszéki piacra jártak árulni. Párszor kimentünk vele sörözni a Dráva partra, meg Jugoton lemezeket venni (meg persze gyönyörködni Jutkában, a kalauzlányban), eléggé kilógtunk a sorból a lengyelek közül.:-)
Meglepő módon, ott nem nagyon foglalkoztak velük egyik oldalon sem a vámosok, miközben nekünk időnként meg hajtani kellett a csepeli piacon őket, meg előállítani a nyolcba (vagy kilencbe?), az egyik vámhivatalba.
Igen, a Pannon többet már nem hozta vissza a járatait, a MÁV viszont helyreállította a közlekedést, amikor rendeződött a helyzet, a Start időszak alatt pedig még bővült is a menetrend, persze hullámhegyek-völgyek között zakatolt a vonat Eszékig, majd csak Pélmonostorig.
Abban az évben Pécs-Frankfurt nem volt? A Stuttgart egy időben nagyon ment, gyakran másodrész kellett hozzá.
A Pannon, illetve elődje a 12-es Volán még Jugoszláviába járt rendszeresen (meg a MÁV és a J is közlekedett Pécs-Eszék között). Amikor megkezdődtek a harci cselekmények Slavonija-Baranja területén, addigra már leálltak. Volt Komló-Pécs-Harkány-Donji Miholjac-Eszék, és Mohács-Udvar-Eszék is, illetve a Čazmatrans is közlekedett menetrendiben, Harkány meg külön célpont volt.
Mennyivel jobb lenne, ha az árkád és a budai közt nem 3 percenként jönne busz, hanem negyedóránként villamos. Hétvégén még a 20 percező 2es helyett elég lenne óránként.
Kertvárosba is van 3 párhuzamos útvonal, nem lehet 1 villamossal lefedni...
Pedig a részbeni EKF rendezésre készülve elég sok kötöttpályás terv látott napvilágot (pl. a Pécs-Szeged vonal feltámasztása, városon belüli villamos stb.)