Ezt a topikot azért nyitottam, hogy kidolgozzunk benne valamiféle vasútbarát etikettet. Közösen.
Az igazat megvallva, nem fűzök hozzá nagy reményeket, hogy menni fog, de egy próbát megér...
"Amíg csak a papírt osztogatja a cég, addig ki fogják váltani. Valami szabályzat is kéne hozzá... s azt nekünk kéne megcsinálni, mert a MÁV bonyolítani fogja a helyzetet"
Ezt úgy érted (mert gyakorlatilag ezt írtad le), hogy a MÁV adja a papírt, a vasútbarátok által kidolgozott szabályzatot mellékelve?
Vagy esetleg: a MÁV adja az engedélyt, de aki megkapja, annak be kell tartania a vasútbarátok által kidolgozott (na ne röhögtess!) szabályokat, mert különben irgumburgum?
És ha már irgumburgum: ki gondoskodik a szabályok betartatásáról? A MÁV, folyamatosan egyeztetve a vasútbarátok "prominenseivel" (már sírok a röhögéstől)? Vagy a nagydarab vasútbarátok?
Meg egyáltalán: ki/kik és milyen alapon dolgozzák ki a szabályokat egy olyan klikkesedett, széthúzó társaságban, mint amilyen a vasútbarátoké?
A MÁV nem fogja bonyolítani a helyzetet: annál mi sem egyszerűbb, mint hogy nem ad ki fűnek-fának engedélyt.
Ez az engedély mizéria és az állandó önsajnáltatás már borzasztó unalmas és bosszantó. Több, mint öt éve fotózok, első évben volt engedélyem, semmi értelme nem volt. Ha a fotós megfelelően áll hozzá a vasúthoz és a vasutasokhoz, engedély nélkül is be lehet jutni olyan helyekre, ahová a nagyarcú, jogait hangoztató hülyegyerekeket akkor sem engedik be - jogosan - ha van is náluk Szent Engedély. Ez tapasztalat.
Nem úgy kell bemenni egy fűtőházba vagy állomásra (ha már mindenképpen oda vágyik a fotós), hogy "na itt az engedély, oszt' kuss vasutas!" Nem. Helyette tisztelettel és és érdeklődéssel.
Jogos. :) Már én is alig fotózom állomáson, de néha azért ott is akad jó téma. Ehhez meg ne kelljen már majd mittudomén milyen engedély. Amíg csak a papírt osztogatja a cég, addig ki fogják váltani. Valami szabályzat is kéne hozzá... s azt nekünk kéne megcsinálni, mert a MÁV bonyolítani fogja a helyzetet
Mondom, nyilván lesznek, akik lesz*nák azt is, de talán nem ilyen szinten menne a dolog, mint most. Ha meg kevesebb panasz érkezne, nem mozdulna úgy rá a cég. Vagy de...?
Nah... a 0-zást vártam (A hosszú bevezetőmet megette a technika ördöge :@ ezt rövidet meg sikerült hibásan elküldeni... no mindegy)
Le kéne írni valahova azokat szabályokat, az íratlanokat is meg az írottakat is (mert ha így haladunk tovább, azokból is egyre több lesz.) Közös érdek, hogy ne romoljon tovább a vasutasokkal való viszony. Márpedig, ha nem teszünk ellene semmit bizony fog. Egy rendesen kidolgozott, közösön elfogadott szabályzat, etikett talán hatna az újdonsült "vasútbarátokra" is...
Ahol az íratlan szabályok csődöt mondanak, oda előbb-utóbb írottak kerülnek, s ha a MÁV kényszerül azokat a szabályokat megalkotni, az a mi dolgunkat nem fogja könnyebbé tenni...