Keresés

Részletes keresés

mosogep-szerelo Creative Commons License 2023.09.20 0 0 6488

Szia!

 

"Mi kell ahhoz, hogy legálisan használjam?"

 

Levizsgázol te is meg a hajó is!

Előzmény: =Ford Prefect= (6487)
=Ford Prefect= Creative Commons License 2023.09.20 0 0 6487

Sziasztok!

 

Felvilágosítást kérnék tőletek. Simoun 445-ös jollém névleges vitorlafelülete több mint 10 m2 (elvileg). 

Mi kell ahhoz, hogy legálisan használjam? Se nekem, se a hajónak nincsenek hivatalos hajózással kapcsolatos okmányai.

 

Szanya Creative Commons License 2023.09.19 0 0 6486

Beszéltünk telefonon, de én most nem érek rá. Viszont régebben ilyen problémát a szálingon átdobott kötéllel oldottam meg arra az időre, amíg a hajót és/vagy az árbocot ki nem vettük pl szezon végén. 

Előzmény: Balu49 (6483)
DonQuijote Creative Commons License 2023.09.19 0 0 6485

Túlbonyolítjátok, ilyen egyszerű ez: https://www.youtube.com/watch?v=y4loB_UGxw8

Előzmény: vakrepulo2 (6484)
vakrepulo2 Creative Commons License 2023.09.18 0 0 6484

szia

ha jól sejtem condrad 600-asod van, úgy tűnik régebbi beírásodból

józan paraszti ésszel határesenek tűnik, hogy egy árbóc kibír-e egy felmászást, vagy hajódöntést vagy el kell dönteni az árbócot, de én - semmit sem értek hozzá - leginkább a 3.-ra tippelnék

velencei tavon mozogsz ha jól gondolom, menj be 1-2 kikötőbe és ott a kikötőmester tapasztalatból megmondja neked mi a legjobb megoldás, illetve neki lesznek hozzá cuccai is

egyébként az nem megoldás, hogy egy aluminium létrával mész fel, gondolom kb 6-7 méter magasra kell kb? ha megfelelően kikötögeted a létra alját és tetejét azért működnie kell, lehet előtte a hajót is érdemes a mólóhoz, hogy ne billegjen mikor felmegy 90 kiló olyan magasra és a súlypontot felviszi

 

 

 

Előzmény: Balu49 (6483)
Balu49 Creative Commons License 2023.09.15 0 0 6483

Tudtok valakit, aki segítene Gárdony környékén visszarakni  egy leszakadt csigát a szálingról (lazy). Nekem se a mászáshoz, se az árboc döntéshez/felállításhoz nincs felszerelésem. Legjobb lenne, ha valaki mászna helyettem, mert ha én próbálkozom, a párom tuti kinyír.

Harmatszeg Creative Commons License 2023.09.13 0 1 6482

Éveken keresztül egy 2 lóerős direkt hajtású Marinerrel jártam erre a versenyre Sarudról Abádszalókra. A Fam 540 cm hosszú önmagában 435 kg, jól megpakolva vitorlákkal, két napra elegendő cókmókkal, két fő legénységgel nyom vagy 600-650 kg-ot. A kis motor a tavi részeken 8 km/h utazó sebességgel tolta a hajót. A Tiszán felfelé sodrással szemben 7 km/h volt a tempónk. Ilyenkor  nyár végén és kora ősszel a legbékésebb a folyó. Ez a rész közvetlenül a duzzasztó feletti szakasz, és ilyenkor kevés a csapadék, ha nincs árhullám rajta akkor legfeljebb 1 km/h tempóval cammog vagy szinte áll. Amikor kiérünk a folyóra gyakran észre sem lehet venni a sodrást. Most vasárnapig nem mutat az előrejelzés árhullámot, apad vagy stagnál a vízszint, ami nagyon gyenge sodrást, vagy teljesen álló vizet jelent. A hajó méretétől függ, de a 2 le nem biztos, hogy kevés, inkább a megbízhatóság számít. Visszafelé úton szombaton, ha fúj a szél a tavi részeken, a két medencében  vitorlázni szoktunk és csak a folyón motorozunk. 7,5 km-t kell kibírnia a gépnek. Most egy 3,5 lóerős Tohatsu  van a hajón, a régi maradt a tartalék, de ezzel sem sokkal gyorsabb 9 km/h az utazója, csak a nyomatéka jobb lényegesen és végre van üres fokozat ami a szűk sarudi kikötőben gyakran jól jön. 

Előzmény: chandy818 (6481)
chandy818 Creative Commons License 2023.09.12 0 0 6481

Nagyon kacérkodom a gondolattal, hogy részt vegyek, mindkettőn.

Amivel alapvetően, semmi gond sem lenne.

Csak az a bajom , hogy a visszaút nincs megoldva.

Fölfelé, a folyó szakaszon nem igér jó szelet. (De, sztem arra nem is lehet alapozni.)

A hajóm egy "médin csájna 6 lóerős" fűkasza motorral van szerelve ( sztem 2 LE sincs) , a kikötőből ki- és beállásra megteszi, de az Élő Tiszán fölfelé teljesen alkalmatlan.

 

Előzmény: Harmatszeg (6480)
Harmatszeg Creative Commons License 2023.09.11 0 3 6480

Ezen a hétvégén két vitorlás verseny is lesz a Tisza-tavon. Pénteken délután 15:30 kor indul  az I. Kérész Regatta Sarud-Abádszalók távon. Kb. 20 km amiből 7,5 km az élő Tisza. Most pont ÉK-i szelet jósolnak, ami a folyón hátszél, vagyis gyerekjáték. Idén ez az utolsó ilyen hosszú távú túraversenyünk. Másnap szombaton 10:00 kor rajtol Abádszalókon a XX. Faház Motel Kupa, a Tó legrégebbi, folyamatosan életben tartott, vitorlás versenye. Egyszerű háromszög pálya, többnyire két kör. Nevezési díj egyiken sincs, jó hangulatú baráti vitorlás rendezvény mindkettő. A Faház kupa után a  szervező, szponzor meg szokta vendégelni a résztvevőket egy ebédre. Aki most errefelé jár egy füst alatt akár két versenyen is indulhat. 

Szanya Creative Commons License 2023.09.06 0 0 6479

Köszi a pontosítást. Nagyon frankó típus. Tényleg ugyanakkora, mint a B18, csak sokkal nagyobbnak tűnik nekem valamiért. Nyilván a nagyobb sebessége, hosszabb vízvonala, magasabb(nak tűnő) árboca, nagyobb vitorlázata, mélyebb merülése miatt. Mentem egy Klepper Kadettal évekig, ami ugyanez kabin nélkül. Az rohadt jó, csak nagyon nagy a merülése a Velencei- tóra. Nem sokat látok eladót. Csak tippeltem az 140- es merülést, de ezexerint nem volt rossz tipp. Egy Famot pedig most adott el az egyesületünk az egyik tagunknak. Szívesen ajánlom másoknak is ezt a típust, ha ténylegesen erre van szüksége. Velencei- tavon gyakran nem ideális. 

Előzmény: Harmatszeg (6478)
Harmatszeg Creative Commons License 2023.09.02 0 0 6478

Egy Klepper Fammal vitorlázom a Tisza-tavon. Nem mindegyiknek menetorsó működteti az uszonyát. Az első szériákat 1969-1972 között csörlővel szerelték. Ezeknél a hajóknál ütközéskor az uszony felbillen, mivel csak saját tömege tartja lent és egy csapon elfordul. A 88 kg-os uszony maximális 140 cm merülésnél is hátra felé dől, nem függőleges. Borzasztó stabil, uszodai körülmények között 90 fokos dőlésből, teljesen kiengedett uszonnyal még talpra áll. 1972-ben a német Yacht Magazin tesztelte és számos remek tulajdonsága mellett hibának találták, hogy a csörlőkar keresztben áll a kabin bejáratában, azt csak a gyengébb bal kézzel lehet a cockpitből tekerni és ha a hajó fejre áll az uszony vissza tud zuhanni az uszonyszekrénybe. Ezután kezdte, a kritikára válaszul, a Klepper menetorsóval szerelni a Famot. Magam is láttam a Balatonon szétszakadt, vasalt uszonyszekrényűt, elfelejtették a sekély vízben feltekerni az uszonyt. Az újabb szériákon megoldották a problémát, ütközéskor az uszony leold a menetorsóról. 1969-2019-ig szinte változatlan formában gyártották több mint 2600 példányban, amivel kategóriájában a legnagyobb darabszámú túrajolle Németországban. Német Nemzeti Osztály és a regattákon indulók gyakran lecserélik  a menetorsót csörlőre. A csörlőhöz kell az erő, de cserébe gondozásmentes és 7 fordulat alatt felhúzza teljesen az uszonyt, ami versenyben előny, míg a menetorsó 90-100 fordulattal teszi ugyan ezt és ha nem zsírozzák akkor szeret megragadni. Az enyém 1970-es és csörlős, a Velencei-tóról vettem. Öreg gazdája vígan használta 70 cm merüléssel Gárdonyban. A Tisza-tavon se gyakran engedem le 140 cm-re az uszonyt, többnyire 105 cm-el használom, de a Fam így is megoldja. A németek kurblis hajónak "csúfolják"  a menetorsó miatt. Egyesülete a FAMAS és az egyesületi lap neve is az, hogy Schwertkurbel. Én álltam többször kikötőkben B18 mellett vele. Pont azon mosolyogtam, hogy habár mindkettő 18 láb mégis mintha nem egy ligában játszanának. A Fam túrajolle létére annyival alacsonyabb, keskenyebb, egészében gracilisabb, tömege is fele a B18-nak, hogy egy léptékkel kisebbnek látszott. 

Előzmény: Szanya (6474)
Flagstaff Creative Commons License 2023.08.31 0 0 6477

Komoly. Eleinte ilyenben is gondolkodtam.Bár a legtöbb helyen egy IMOCA60 merülése se lenne probléma, de partközelben sok helyen kiszámíthatatlan nálunk a vízmélység, ezért a felcsapódó svert és kormány elég fontos.

Előzmény: Szanya (6474)
Szanya Creative Commons License 2023.08.31 0 0 6476

Előzmény: Szanya (6474)
Szanya Creative Commons License 2023.08.31 0 0 6475

Velencei- tavon tudok párat. 

Előzmény: szívetelevízzel (6473)
Szanya Creative Commons License 2023.08.31 0 0 6474

Ennek a típusnak függőlegesen lóg le egy téglalap alakú svert. Ráadásul vonóorsóval tekerhdtő be vízszintesre. Szóval nem az ami könnyedén felcsapódik majd vissza, ha megérinti a meder alját. 
Egyébként ez a kicsike svertes Klepper Fam nagyobb, mint a tőkesúlyos Balaton 18- asom, ami ráadásul 80 cm- t merül. A Fam kb 140- et. 

Előzmény: Flagstaff (6472)
szívetelevízzel Creative Commons License 2023.08.26 0 0 6473

Sziasztok! Van itt 15-ös jolle tulajdonos, vagy ismertek olyat akinek áll 15-öse a Balatonon bárhol? 

Flagstaff Creative Commons License 2023.08.21 0 0 6472

Egy svertes kicsike hajónak se elég a víz? Azért az elég durva.

Előzmény: Szanya (6471)
Szanya Creative Commons License 2023.08.06 0 0 6471

Okatona jól leírta a helyzetet. Nincs mit hozzáfűznöm. Hacsak annyit nem, hogy a Klepper Fam tök jó hajó, csak most nem elég neki a víz a Velencei- tavon. 

Előzmény: aias (6469)
Okatona Creative Commons License 2023.07.19 0 0 6470

Helló!

A sólyázási lehetőségek gyérek, de ha még nem sikerült, akkor ezeken a helyeken lehet próbálkozni.

 

- Sukorói kikötőben a sólyának emlékeim szerint elég hirtelen van vége.

- A kenupálya másik végénél ("0" és az északi strand között) a felújított kikötőben van egy beton sólya, de oda az építkezés miatt nem tudom, hogy hogyan lehet bejutni

- Velencén a Csontréti kikötőben van egy fa sólya, de ha jól láttam szétrohadt. (itt van két úszóstég, azokat esetleg meg lehet nézni hátha tudod használni)

- Velence korzó mellett a fakapus parkoló végén a surflejáró kavicsos, de használható egy vízrerakáshoz talán.

- Gárdony SurfCampingben rácsos lejáró van, de az lehet, hogy keskeny

- Vcat (TopCat) a gárdonyi SportBeach végén, nekik ha jól emlékszem van saját sólyájuk, ők is ott teszik vízre a hajókat.

 

Üdv

Ottó

 

 

 

Előzmény: aias (6469)
aias Creative Commons License 2023.07.12 0 0 6469

Köszi! Oda is irtam.

Előzmény: Flagstaff (6468)
Flagstaff Creative Commons License 2023.07.11 0 0 6468

Szanya elég tájékozott az ottani viszonyokkal kapcsolatban, de ide talán ritkábban fut be mint a vitorlázós topicba, érdemes ott is kérdezni.

Előzmény: aias (6467)
aias Creative Commons License 2023.07.11 0 0 6467

Sziasztok!

Kivettem egy helyet a Velence Dinyési kikötőben, de még nem tettem le a hajót, ami egy FAM jolle. Régen solyáztam itt egy kalózt, de most nagyon meredeknek tünik a lebegő sólya. Valaki már használta ekkora hajóval mostanság? Esetleg tud valaki valahol használható sólyát? A VVSI-ben nem müködik, őket hívtam, illetve valami pót sólyájuk van, de nem tudják... Azt mondták az északi parton van egy jó állapotú, de én nem találom nyomát.

=Ford Prefect= Creative Commons License 2023.06.08 0 0 6466

Köszi szépen!

Előzmény: Flagstaff (6457)
Szanya Creative Commons License 2023.06.08 0 0 6465

Ez a tó nagyon szép. 

Előzmény: Harmatszeg (6464)
Harmatszeg Creative Commons License 2023.06.06 0 1 6464

Előzmény: chandy818 (6461)
Harmatszeg Creative Commons License 2023.06.06 0 1 6463

 

 

Nekünk viszont sikerült. 2 óra 18 perc alatt átértünk Sarudról Abádszalókra. 15:32-kor indultunk az elején bft 4-es  ÉK-i szélben ami a verseny  végére is csak kicsit gyengült. A táv 19 km volt és mivel a folyón mindig gyengébb a szél és forgolódott is rendesen nem is olyan rossz eredmény ez egy ilyen kicsi és öreg túrahajótól. Pláne egy ilyen gyatra kormányossal, amilyen én vagyok :-). Voltunk ennél már gyorsabbak is, de sajnos a Tiszára kivezető biztonságos útvonalat jelző bójákat ellopták, így meg kellett várnunk az utolsó hajót is, hogy mutassuk az utat, ezért legalább 10 percet vesztegeltünk a kijárat előtt. Nagy kaland volt. Hazafelé a Tiszán már motoroztunk, mert már erősen benne voltunk a délutánban, de a medencékben azért vitorláztunk.  A visszaút végén, már naplemente után hatalmas teliholdnál cirkáltunk a Sarudi-medencében remek 3-as szélben. Imádtam, csak ültem a cockpitben és tátott szájjal csodáltam a látványt. 

Előzmény: chandy818 (6461)
vakrepulo2 Creative Commons License 2023.06.05 0 1 6462

nem , eltolták DU-ra a rajtot és estig mentek, akkor mi már kivitorláztuk magunkat rendesen (4,5 óra kb 33 km) így a versenyen már nem vettünk részt

jó kis vitorlás nap mulva, DE erősebb, DU dinamikus szélben. meg extra történésekkel, megtanultunk pl kormány nélkül vitorlázni :-)

 

 

Előzmény: chandy818 (6461)
chandy818 Creative Commons License 2023.06.05 0 0 6461

Sikerűlt teljesíteni?

Előzmény: vakrepulo2 (6459)
vakrepulo2 Creative Commons License 2023.05.29 0 0 6460

Marmint feco kupa

Előzmény: vakrepulo2 (6459)
vakrepulo2 Creative Commons License 2023.05.29 0 0 6459

Azt hiszem en ezt iden is bevallalom; berelt elmenyfalus kalozzal; ki jon meg?

Előzmény: Harmatszeg (6428)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!