Ha most a jogalkotókról és erröl az egészről leírnám a véleményem ,akkor valószínű egy életre kimoderálnának. Amúgy a napi használatú öreg dízelautóm motorját korszerűbbre cserélném én ,de mivel itt lobbik működnek és nem valós környezetvédelem ,így nem hogy nem támogatják ,hanem egyenesen tiltanak minden ilyen átépítést.
Szia. Nekem meg 2109-es 1500-ös (1995.03) 68000km-t futott szamarám volt, most adtam el pont emiatt a baromság miatt, egyébként sosem adtam volna el nagyon jó állapotú megkímélt kocsi volt.
és elfelejtettem mondani hogy az én ladám 1994-es évjáratú, ugyan katalizátorral szerelt, de nem lambda szabályzású, ezért a sárga plakett :/ ennek ellenére nem sima Otto motorként zöldkártyázik árban, hanem katalizátorosként, ami többe kerül, csak akkor meg nem értem hogy minek :) egyébként ha már zöldkártya értékek, 0.18as CO fénykorában...:)
szerintem sem a benzines ladám tehet a szmogriadóról, hanem a sok dizel gépjármű, meg a fékpor, meg a só az utakon, és még a sok fával tüzelő ember.a zöldkártya CO, HC meg No nem egyenlő a szálló porral! Ha lesz valamilyen konkrét megmozdulás, aláírásgyüjtés, akkor abban benne vagyok! az nem állapot hogy miután százezer féle adót befizetünk az autónkra, akkor csak úgy kitiltsanak minket, sárgaplaketteseket a belvárosból!
Nem tudom szó nélkül hagyni... Nekem is sárga matricás az autóm, de sosem hagy koromfoltot a füvön mikor melegítem nem úgy mint a zöld matricás céges TD!
A szálló por nagyobb része nem a kipufogógázzal együtt távozik az autóból hanem a gumik kopásából és a fékezések által koptatott fékrendszerből jön!!!!!!!! Az, hogy a matrica zöld vagy sárga nem érdekli sem a gumikat sem a fékeket és ez egy elég jó kiindulóalap ennek a ba...ságnak az eltörlésére!
Hát, engem is érdekelne hogy mi legyen, rászánjak-e még egy kisebb pénzösszeget autóra, vagy gyújtsam fel, gurítsam le a hegyoldalról és videózzak közben inkább?
Abszolute hülyeség, mivel a szállóport nem igazán az autók, mint inkább a háztartésok fűtési módja okozza, továbbá a dizel üzemű járművek.
A zöld és sárga matrica hülyeség, mivel nem fedi a valóságot, miszerint is sok füstokádó zöldmatricás "modern" dizel kvartyog útjainkon, valamint egy valóban környezetkímélő gázos, ám régi autó akkor is sárgát kap, ha bele döglik is. Csupán azért, mert 10éves. Senki sem fog venni "új" környezetbarát iparihulladékot, csakazért, mert zöld a segge. Azt is tegyük hozzá, hogy az új és szép és modern autók kihordási ideje negyede egy régebbinek, azaz 10 évesen bontóban lesz. Azán el kellene gondolkozni, hosszútávon melyik a valóban szennyező.
A Fővárosi szmogrendelet 3. §-ban 2009- től minden év október 20. és március 08. között a belvárosból (Hungária körút és az un. budai gyűrű által határolt körzetből) kitiltják a sárga környezetvédelmi matricával rendelkező autókat. Nekem pl. egy un. kocka VW kisbuszom van, egy VW T3 Multivan és tagja vagyok egy baráti társaságnak, akiknek szintén ilyen autójuk van. Mivel ez a tiltás komolyan érint minket T3 tulajokat, kerestünk egy ügyvédet és próbálunk jogi úton fellépni ez ellen a diszkriminatív szakasz ellen (többen bent is lakunk ebben a zónában). Természetesen más típusú öreg autókat is érint a dolog, lehet az Lada, Ford, Opel, stb. Az ügyvédasszony az én megbízásomból (Kovács András) fog beadványt intézni a fővárosi jegyzőhöz (kvázi az én nevem, illetve a jogi képviselőm neve alatt fog futni az akta), és ezt a beadványt kíséri majd egy lista a támogatókról, ami arra hivatott, hogy nagyobb súlyt adjon a keresetnek. A T3 fórumról 28 ember áll jelenleg az ügy mögött.
Az a kérésem, hogy ha van közületek, aki úgy érzi, támogatná az ügyet, küldje el a nevét és állandó lakcímét a kovacsandrast3(kukac)freemail(pont)hu e-mail címre. Tudom, hogy ez így nem túl bizalomgerjesztő, de talán megbíztok bennem. A http://www.t3-tuning.hu/-n leinformálhattok. A www.t3-tuning.hu fórumán van egy külön topik - Szmogrendelet - ahol kicsit utána lehet olvasni a fejleményeknek. A név és lakcím mellé le kellene írni egy-két szóban annak, aki nem lakik az említett zónában, hogy őt milyen hátrány éri a behajtási tilalom végett (pl. vállalkozó és munka miatt be kell mennie, vagy gyerek oda jár suliba, vagy szülők ott laknak, stb., stb.,)
Amennyiben a főváros nem reagál, úgy az alkotmánybírósághoz fogunk fordulni. Az ügyvédasszony álláspontja szerint van esély eredményt elérni, ami a "bentlakókra" kiemelten vonatkozik. Az anyagiakat egyenlőre a T3 csapat állja (tehát fizetni nem kell, és most úgy látszik, hogy a későbbiekben sem). Információink szerint a Magyar Autóklub is tesz lépéseket az ügyben, de mivel közülünk senki sem klubtag, nem adnak ki infot. Ha esetleg lenne köztetek valaki, aki be tud jutni a klubhoz - klubtag, vagy az ügyben érdekelt ismerős klubtag által - megköszönnénk, ha kapnánk valamilyen információt. A kereset szövegét márc. 09-n véglegesítjük és utána kerül beadásra. Ha nincs eredmény a fővárostól, kb április végén, május elején lehet tovább lépni, így talán még lehet eredmény a hatálybalépés előtt. Bocs, ha hosszú voltam. Gerzson
Igazad van, a füstokádó lepukkant roncsok ne füstöljék tele a várost. De nagyon sok autó van amelynek az az egyetlen "bűne", hogy régi. Egy katalizátor felszerelésével ezekből az autókból lehetne csinálni Euro2-es, vagy akár Euro3-as besorolású autót, csak sajnos ezt a magyar hatóságok nem engedélyezik. A legnagyobb európai autópiacon Németországban, miden további nélkül megoldható a katalizátor felszerelése. Bejegyzik a forgalmiba a környzetvédelmi besorolás változását, és így kevesebb adót kell fizetni az autóra, ennyi. Nálunk ezt miért nem lehet?
Mint azt sokan tudjátok, a Főváros hozott egy rendeletet - 69/2008. (XII. 10.) - amely azt tartalmazza, hogy a sárga környezetvédelmi matricával rendelkező autók október 20-tól március 8-ig tartó időszakban nem hajthatnak be a nagyon tágan vett belvárosba.
Az Árpád híd - Róbert Károly körút - Hungária körút - Könyves Kálmán körút - Lágymányosi híd - Dombóvári út - Sárbogárdi út - Hamzsabégi utca - Budaörsi út - Alkotás utca - Krisztina körút - Vérmező út - Margit körút - Bem József utca - Bem rakpart - Árpád fejedelem útja - Lajos utca - Pacsirtamező utca által határolt terület, kivéve a Budai alsó rakpart.
A Főváros többünk szerint hozott egy igazi hatástanulmány nélküli döntést, amelyet teljesen átgondolatlanul fogadtak el! Többek között nem foglalkoznak a felsorolt útvonalon belül lakó sárga környezetvédelmi matricával rendelkező autók tulajdonosaival sem, ők sem használhatják az autójukat majdnem 5 hónapig.