Nyílt topic azok részére, akik még nem nyertek bebocsájtást a hasonló nevű klub ajtaján. Ha valaki itt tanúbizonyságot tesz arról, hogy nem fikanick, tud normálisan fórumozni, azaz értelmes, építő hozzászólásokat tesz közzé, azzal már félig megváltotta a tagságiját a klubba...
A "zárt" topikba a felvételi kérelmeket innentől kezdve itt lehet elővezetni:
Gyenge, előnytelen a keréktárcsa fék, nagyon lassan is reagál és kevés is. A vezető állás kényelmetlen, kicsi, a kilátás átlagos. Karbantartás igényes, mostanra már megkoptak,.eszik az olajat, fogy a víz belőlük, a segédüzemi diesel össze vissza dolgozik bennük
Én érzem úgy vagy tényleg a legtöbb vonat össze van graffitizve Alsó-Ausztriában és Burgenlandban? Egyre több 5047-es motorkocsin látok egy vagy több nagyobb krikszkrakszot amelyek nem tegnap kerültek fel.
Távolságiban kb. 20%-os kiszolgálás volt, regionálisban mifelénk minden vonalon volt valamilyen kiszolgálás. És persze a privátok által járt vonalak mentek rendesen.
Amiben a klimatikus viszonyok mellett jelentős szerepe van az erdőgazdaságnak:
A Harz-hegységben az is fokozta a pusztítást, hogy főként monokultúrás lucfenyőültetvények borították a lejtőket. Nem csoda, hogy az állami erdők 95 százaléka odalett Alsó-Szászországban.
Nem teljesen ide tartozik, de a Brocken környezetében az erdők jelentős része kipusztult, vagy súlyosan károsodott a korábbi erdőgazdasági tevékenység miatt.
Ott az erdőirtás kevésbé gazdasági célú lehetett, hiszen az már elég erőteljesen határsáv volt, azért se járt fel oda a kisvasút az NDK alatt...
Az RE47 egy új vonal (volt), amit eleve a 2022-es menetrendváltásnál vezettek be. Minden megállóját kiszolgálja valamilyen másik járat is, szóval az RE47 leállásával sehol sem szünetel a vasúti közlekedés. Az RE47 óránként egy gyors és közvetlen Remscheid - Solingen - Düsseldorf összeköttetést lenne hivatott biztosítani, ez korábban, és most, solingeni vagy wuppertali átszállással, és lényegesen lassabban valósítható meg.
Ennek a térképnek a legalján, kb. középen látható az érintett rész.
Ha jól értem, ezeket az Integral S5D95 típusú járműveket a 2022 decemberi menetrendváltástól a Düssel-Wupper-Express (RE 47) járaton dolgoztatják, de leállt a járat az Integralok üzemkészsége - azaz annak hiánya - miatt 2023 november végén és még nem indult újra.
Kommentek szerint az S7 járat is olyan, mint a lottójárat - ha jól értem ott is ezek mennének -, és a bajor Oberlandbahnnál örültek, mikor ki tudták váltani az Integrálok - annak meg szerintem főleg, hogy el is tudták passzolni a gépeket.
A Deutschlandticket koncepciójának része, hogy azt kifejezetten nem turistáknak szánják, olyanok a szabályok, hogy igyekeznek a turitákat elijeszteni a vásárlásától.
Vannak ilyen tartományi jegyek, pl. Szász-Anhalt és Thüringia egy napra max. 5 főig 30 euró.
Nem én vagyok a kérdés ideális célközönsége, de egyelőre más híján némi saját tapasztalat:
2023 nyarán kb. 10 napot voltunk Németországban, Drezda-Erfurt-Nordhausen-Werningerode-Hamburg-Berlin-Drezda körben, Hamburgból némi Lübeck-i (Travemünde-i) kitérővel.
A 49 eurós jegy a távolsági vonatokra alapvetően nem érvényes, és előfizetéses, lemondásos jellegű, gyakorlatilag úgy van megcsinálva, hogy kifejezetten ehhez igazított utazási idő nélkül szinte biztosan 2 hónapot kell fizetni belőle.
Nekünk azzal együtt, hogy nem minden nap utaztunk tömegközlekedéssel (egyes napokon a vendéglátóink autóval vittek, de olyan nap is volt, amikor városon belül inkább gyalog, illetve közösségi biciklivel mentünk) pont a megtérülés határán lett volna a két hónapnyi bérlet.
Deutschland-Ticket beszerzésévek többször próbálkoztunk, több cég oldaláról, valamint egyszer DB-s pénztárban/ügyfélszolgálaton, de nem sikerült venni, nagyon túl van bonyolítva.
A távolsági jegyeinket pár héttel előre megvettük, egyes napokra regionális napijegyeket vettünk, amik egy-két érintett vasútvonalra és helyi közlekedésre is érvényesek voltak.
Távolsági utazások közül 3 volt ICE-vel, ebből két esetben késtünk 15, illetve kb. 30 percet. Egy esetben sima IC-vel mentünk, ez az indulásnál és út közben felszedett késést az út végére ledolgozta.
HSB-esetében Nordhausenből motorkocsis személyvonattal mentünk Drei Annen Hohne elágazóállomásig, onnan gyalogosan a Brocken-ig, lefele gőzmozdonyos vonattal Werningerode állomásig. A motorkocsis vonaton szinte sehol nem volt 10 utasnál több, a gőzmozdonyos vonat lefelé tele volt, állóhelyek is kb. elfogytak így kissé kevéssé volt élvezhető. Itt jó ötletnek bizonyult előre megvenni a jegyet, mert nem biztos, hogy helyben kaptunk volna erre a vonatra. Nem teljesen ide tartozik, de a Brocken környezetében az erdők jelentős része kipusztult, vagy súlyosan károsodott a korábbi erdőgazdasági tevékenység miatt. A Selketalbahn-ra egy kisebb látogatás volt betervezve (Nordhausen-Hasselfelde-Nordhausen kör), ami az Erfurt felől érkező vonatunk késése miatt meghiúsult.
Deutschland-Ticket a Brocken- i vonalon kívül érvényes, tavaly elvileg az volt, hogy aki a HSB oldalán vesz Deutschland-Ticketet, az kap kedvezményt egyszeri utazásra a Brocken-i vonalon is.
A németországi vasúti közlekedésben jártasok segítségét szeretném kérni.
Pontosan 50 évvel ezelőtt voltam az egykori NDK-ban az Érchegységben és a Harz hegységben először. A rendszerváltásig több mint 100 alkalommal jártam az NDK-ban, de hát azóta a keletnémet vasúti díjszabás ……
A párommal utazunk idén augusztusban kb. 20-25 napra Németországba „ünnepelni”. Párom 64 éves, én 67 éves vagyok, mindketten nyugdíjasok vagyunk.
Egy kivételével az összes szálláshelyünk lefoglalva, az alábbi időrendben 2024. augusztus 12-től:
Az oda és a visszaút rendben, a németországi – országon belüli - közlekedéssel kapcsolatosan lenne kérdésem
Mindenhova elsősorban vonattal, ha nincs vonat akkor helyközi autóbusszal tervezzük a közlekedést!!
Terveink szerint szerepel a Fichtelbergbahn és a Harzer Schmalspurbahn is.
Milyen, számunkra kedvező jegy, vagy bérletvásárlási lehetőség van? Milyen korlátozások érvényesek, ha kedvezményes utazási lehetőséget választunk?
Az emlékezetem szerint tavaly volt egy 49 euros havi jegy, hasonló, mint nálunk most az országbérlet. Idén is van ilyen havi bérlet? Ha igen milyen korlátozással esetleg kiegészítéssel vásárolható meg?
Természetesen minden más ötletet és segítséget szívesen fogadunk.
Decemberben az áthaladós jettel mentem. Ott Kelenföld után már jött is. Utána hogyan átgurultunk a határon, az osztrák is jött.
Ahogy tapasztaltam még az audio tájékoztató a régi azaz mondja Hegyeshalom megállást is. Tatabánya után közölték a hangoson, hogy a bemondóval ellentétben a határon nem állunk meg. Gondolom nem 1 hét alatt döntötték el, hogy bevezetik szóval vicces...
Visszafele Bécsből még a határ előtt végig ment az osztrák kalauz. A határtól viszont semmi. Furcsáltuk is.
A 93 Berlin felé megy, az valóban nem érinti Kasselt. Ténylegesen a 91 az egyetlen, ami közvetlen Kassel - Bécs kapcsolat. A 91 tavaly más útvonalon járt (Dortmund - Köln - Mainz - Frankfurt), most nincs kedvem kikeresni, de azt hiszem, tavaly tényleg nem volt Kasselből közvetlen bécsi vonat, most viszont van.