Ide várjuk mindazon grafomán kollégák hozzászólását, akiket nem zavar, hogy a minőségi hozzászólásokat inkább mennyiségire cseréljük! Egy szabály van, ne anyázz és ne írjál csúnyákat!
Hallottam már,hogy ilyen/hasonló esetekben már fizettek. Mellesleg,én másik ügyvédtől mentem át,a Motorosbitósításhoz mert ők profik. Rosszul döntöttem. Kíváncsi lettem volna,hogy miként alakul az ügy ha maradok az elsőnél. Mindegy,olcsón megúsztam.
Megtörtén a baleset,útkezelenőnek is lett szólva. Kijött egy ember,és a rétsági körforgalomhoz,kitett 1db táblát,Balassagyarmat írányból,hogy csúszásveszély! :D A maradék két kijáratra nem jutott tábla. :(
Barátomék Pécs környékén estek el ketten, főúton, kanyarban olajfolton. Kötútkezelő elhárította a felelősséget, mondván, hogy nem ő tehet róla, friss volt az olajfolt.
Szerintem, ha nem tudod bizonyítani, hogy az olajfolt már annyival korábban ott volt, hogy az útkezelőnek észre kellett volna vennie, akkor jogosan bújik ki a felelősség alól. Gondolj bele, hogy ha én odafosatom az olajat az útra a kotlámból és te utánam rögtön elesel, akkor én vagyok a balsetedért felelős, nem a közútkezelő.
Amúgy 2010-ben, amikor épült az M6 paksi szakasza, én is valami olajfolton törtem össze magamat. Nálam is engem hoztak ki hibásnak, de nem kaptam bírságot.
Amúgy észrevétlenek tudnak lenni ezek az olajfoltok. Tavaly észre sem vettem hogy belehajtottam egybe, csak itthon néztem, hogy tiszta olajfelverődéses az egész motor.
Onnan kezdődik a matek,hogy össze kéne számolni sac/kb,hogy milyen/mekkora károd keletkezett. Viheted márkaszervizbe is a gépet,ott kb 15-20eFt-ért,csinálnak egy szemlét/állapotfelmérést. Ügyvédet fogadsz, az kb 15-20%-os siker díjjal operál.
Közben sikerült elérnem az ügyvéd nénit aki anno is képviselt a kártérítési ügyben, szerinte annyit tudok csinálni hogy kikérem az iratokat a szabs. előadótól és elküldöm az "FKF"-nek. De sok jóval nem biztatott, mondta hogy a közelmúltban volt egy hasonló ügye ahol a motoros ripityára törte magát a Könyves Kálmán körúton, az "FKF" minden felelősséget elhárított, semmit nem volt hajlandó fizetni és annyira kétesélyesnek tűnt a dolog hogy az ügyfél végül nem vállalta be a pert.
"Mosquito esetére emlékszem, aki egy szlovák kör elején takart el egy olajfolton. Ott is ő lett a hibás (nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett), őt valami közlekedési ügyekre specializálódott ügyvéd segítette ki ebből."
Rétság körforgalom, vizes/nedves aszfalt, mondhatni körbe gázolaj foltos volt. Cirka 30-40Km/h-s sebességnél ment ki a motor eleje. Rendőrség,útkarbantartó értesítve lett.
Lófaxt! Pardon.
Annyit intézett, hogy írt egy fellebbezést,amit én kinyomtattam és elvittem meghallgatásra a rendőrségre. Amúgy 10eFt-ra akartak megbüntetni,de a meghallgatás után törölték. Az ügyvédnő több mint 1 év után nem tudott egy meghatalmazást/megbízást elém tenni. Akkor telt be a pohár, amikor a Facsén a Hegylakók lehoztak egy cikket, három sztorival Az egyik az enyém volt. Ahol ez a Motorbiztosítás, Csapó Zolika leírta, hogy meglett a kamion/tgk. Fel is hívtam, hogy jaj de jó. Jaa,izéé nem nem nincs meg. Magyarán hazudott. Na,ekkor borítottam a bilit,hebegett habogott.
Az utolsó részen igazán könnyű segíteni, a levélre válaszul küldd meg nekik te a határozatot. Gondolom azért kell nekik, hogy lássák, hogy tényleg azt állapították meg a rendőrök, hogy az olajfolt miatt estél el (és nem mondjuk azért mert részegen száguldoztál).
Mosquito esetére emlékszem, aki egy szlovák kör elején takart el egy olajfolton. Ott is ő lett a hibás (nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett), őt valami közlekedési ügyekre specializálódott ügyvéd segítette ki ebből.
De azt nem tudom, hogy ilyenkor reális-e kártérítést kérni, elvégre nem mehet minden kamion után egy útkarbantartó.
Lassan lehet hogy tényleg ügyvédet kell fogadjak emiatt...
Először megkerestem a közútkezelőt, kiderült hogy:
- nem ők illetékesek az ügyben, hanem a (volt) FKF;
- maguktól semmit sem intéznek, nekem kell kártérítési igénnyel fellépni;
- de amúgy sem kaptak ezzel kapcsolatban a rendőrségtől.
Pár napra rá jött egy ilyen levél a sünöktől:
Ma meg írtak a (volt) FKF-től, hogy kikérték az illetékes rendőrkapitányságtól a jogerős határozatot (mondjuk hogy ezt mégis minek, azt elképzelni nem tudom), de
"Tájékoztatásuk szerint Társaságunk nem érintett az ügyben, így a keletkezett dokumentációt nem áll módjukban részünkre megküldeni."
Hát ők ugye nem akartak okoskodni, állampolgári bejelentés volt.:)
De ja, ez most szokás lett.
A legszebb az lesz, ha a pénztáros még el is sorolja az adatokkal kapcsolatos dolgokat, aztán Párizsig fognak érni a sorok.
És nem tartom lehetetlennek, mert a benzinkutak alapvető érdeke, hogy minél kevesebben tankoljanak. Nálunk mindennapos, hogy csak 1-2 kútfej megy a nagyoknál is.
Csak azért ide, mert nem tudom, hol mérgelődjem ki magam.
Milyen jó ez, hogy hoznak egy szabályt nyár közepén, amit fél órás határidővel vezetnek be, mindenki oldja meg, ahogy akarja. Aztán megy az idióta NAIH okoskodni, hogy ja, nem így kellett volna.
De mondjuk öt évvel a GDPR hatálybalépése után még mindig nincs a holnapjukon semmilyen támogató információ, ami gyakorlati útmutatást adna, hogy mit, hogy kéne csinálni.
2 olyat védtem ki városban, kizárólag az ABS miatt tavaly, hogy nélküle mindkét alkalommal a Kupec műveknél túrtam volna komplett elejét. A másodiknál csak akkor, ha sikerült volna a motorháztető felett elrepülni.