Keresés

Részletes keresés

NeomatiK Creative Commons License 2013.04.11 0 0 60

Sziasztok!

 

Van arról adat, hogy lemezvágógépnél, max 2-3mm vastag sík acéllemez vágásánál hogyan helyezkednek el a vágó felületek (ábrán: X?, A?, B? - ezek értéke a kérdés) és milyen anyagból vannak a vágóélek (alsó, felső)?

Valami keresztmetszeti ábra lenne a legjobb, ami a geometriát illeti. Nem tudom, hogy alá van-e köszörülve vagy csak két hasáb alkotja a vágóélt?

 

 

Gépész 99 Creative Commons License 2013.01.06 0 0 59

Korongméret kérdése a dolog.

120-150-es koronghoz jó lehet.

300-as koronghoz már karcsúnak tűnik a 720W.

Előzmény: Bubus1111 (58)
Bubus1111 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 58

Sziasztok!

 

Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek egy 720w-os villanymotorból lehet-e köszörűt csinálni? Szóval, hogy nem túl nagy a 720w egy kisebb köszörűhöz?

Teati Creative Commons License 2012.05.20 0 0 57

A probléma megoldódott, tökéletesen működik a szivattyú.

Előzmény: Teati (56)
Teati Creative Commons License 2012.05.13 0 0 56

Sziasztok!

 

Nekem is egy BVG203-asom van és szimeringes lett. Szétszedtem már, viszont a szimeringek nem jönnek ki. Nem csináltam még ilyet úgyhogy nem is mertem erőszakoskodni vele. Volt benne valami rugó, ami sok darabban jött ki, mert össze volt rohadva és egy zéger gyűrű. Logikusan gondolva ahonnan a zégert kiszedtem, arrafelé kellene kijönnie a szimeringeknek is ugye? Lehetséges, hogy be vannak azok is rohadva? Egy megfelelő méretű csővel próbáljam meg kikalapálni belőle? Vagy van valami finomabb módja a szétszedésnek?

 

Köszönettel:

 

Teati

 

u.i.:

Milyen méretű kell bele? Még nem tudtam megmérni, mert benne van. Ezt néztem, hogy talán jó lesz:

http://bolthely.hu/orczy/id/USI027_12x22x7_szivattyu_szimering_HAJDU_BIO_303_95

Vélemény?

_nyunyuka Creative Commons License 2011.11.02 0 0 55

Üdv a topiknak!

 

Kicsit késői a válasz, nem Sever ez, hanem a jó öreg "bajai" szivattyú, amit az ikladi Ipari Műszergyár gyártott. A képen egy utolsó szériás típus van, BVG 101 a típusa.

 

(Azért bajai, mert a Ganz Villamossági Művek bajai gyáregysége kezdte gyártani.)

 

Itt mindent kapsz hozzá: www.vlbt.hu

 

Nekem is ilyen van csak kétlépcsősben, rendesen karbantartva és a házat kihézagolva örök élet+40 nap. Elpusztíthatatlan.

Előzmény: Gépész 99 (43)
Motorbűvölő Creative Commons License 2011.04.10 0 0 54

A szivattyú első öntvényét rácsavarozom a motorra, ebben vannak ugye a szimeringek. Injekciós tűvel juttatok a két szimering közé olajat. Befelé ugye nem jön, mert ott a víznyomás. A belső szimeringet így keni a víz, a külsőt meg az olaj. Nem kell csurig tölteni, csak annyit, hogy a tengelyt elérje, tudja felhordani körbe a külső szimeringre. Az olaj besűrűsödéséhez azért kell jópár év.

Előzmény: peter513 (52)
Motorbűvölő Creative Commons License 2011.04.10 0 0 53

A szivattyú öntvény alkatrészei közé inkább sima rajzlapból vágott tömítések kellenek, amikkel a hézagolást is meg kell oldanod. Annyi papírt kell alátenni, hogy fixre húzva a csavarokat épp finoman súrlódjanak a kerekek az öntvény falán, de könnyen, akadás nélkül forogjon. Ha szoros, több papír kell, ha sok a papír, akkor nagy lesz a járókerekek mellett a résveszteség, és ezáltal csökken a szivattyú munkanyomása, hatásfoka.

Előzmény: peter513 (51)
peter513 Creative Commons License 2011.04.08 0 0 52

Az enyém egy lépcsős, a tiéd kétlépcsős. (Két járókerék.) Hogy töltik fel olajjal? Nem sok értelmét látom ezeknek a kenéseknek, bár én is annyi zsírt kentem oda amennyi odafért. (Az olaj besűrűsödik, a zsír összeszárad az eredeti térfogat töredékére. Amíg nem szükséges, úgy sem szedi szét az ember, hogy cserélje/pótolja.

Apósnak van két szivattyúja, (mint az enyém) évente cserélte a szimeringeket, aztán áttért a háromévenkéntire. Az egyik dolgozik, a másik tartalék. Havonta 10 köbméter vizet használnak.

Egyetlen probléma a szivattyúkkal, hogy elkopik a szimering aztán a motor megy folyamatosan, amíg le nem ég. Ezért kezdte az évenkénti szimeringcserét, majd úg gondolta, elég ritkábban is.

 

Péter

Előzmény: Motorbűvölő (49)
peter513 Creative Commons License 2011.04.08 0 0 51

Miután kész lett a szivattyú, a tölcsért feltöltöttem vízzel, az alatta levő csapon leengedtem a szivattyúházba, csapot visszazártam, bekapcsoltam, és már működött is. Csodálkoztam is, milyen hamar kidolgozta a levegőt. A szivattyú jó lett, mert a vizet nyomja és nem folyik az oldalából a víz. De a tartályon levő nyomáskapcsolóból elvinne akár egy méterre is a két kis vízsugár. (Teszteltem a nyomáskapcsolót, gondoltam majd leáll. Leállt, majd leengedte a levegőt a tartályból, elszelelt tán az összes levegő, azóta "vizel".)

 

(A vaterán vettem a hidrofort, gondoltam jó lesz egy darabig. Amikor be akartam üzemelni, nem akarta felvenni a vizet, hiába töltöttem fel ici-pici víz kofolyt a tengelyen, és nem akarta nyomni a vizet. Új szimering és csapágy után megy.)

 

Kocsimosásra, locsolásra vettem.

 

Nem szivárog?

A szivattyúház öntvényei közé vékony kartonpapírt szoktak vágni, vékonyan bezsírozni, és az tömít. Semmi sem szivároghat ki! :)

Előzmény: Gépész 99 (48)
Gépész 99 Creative Commons License 2011.04.08 0 0 50

Ha inni akarsz a vízből akkor ne olajozzál! Inkább csak vizezd.

Ha meg nem ivóvizes szivattyú, akkor is inkább zsírozzad mint olajozzad (a víz nem bántja)!

 

Lábszelepnek meg porcelán golyósat ajánlok, az nem rozsdásodik  és kevésbé ragadós.

 

De lehet, hogy elég csak egy hosszú dróttal "megpiszkálni" a golyót!

 

 

Előzmény: Motorbűvölő (49)
Motorbűvölő Creative Commons License 2011.04.05 0 0 49

Sziasztok!

 

Én is valami hasonlón ügyködök most.

 

Már szétszedtem, letakarítottam. Megvannak az új szimeringek is. Egy jó ötletként azt ajánlották, hogy a két szimering közti rész töltsem fel olajjal. Ezzel megóvom a külső szimeringet attól, hogy szárazon fusson.

 

Viszont gondom van a lábszeleppel. Leragadt, vagy elrozsdásodott. Ismertek valami jó típust? Egy collos cső megy le a szivattyútól még 7 métert lefelé. (összesen 13 méter mélyre) Annak a végén van a lábszelep. Ha egyszer kiszedem a kútból a régit, inkább egy jóféle újat tennék le.

 

Előzmény: peter513 (47)
Gépész 99 Creative Commons License 2011.04.04 0 0 48

Jó lett? Nem szivárog?

:))

 

Előzmény: peter513 (47)
peter513 Creative Commons License 2011.03.30 0 0 47

Elkészült a forgórész, összeraktam új csapágyakkal, szimeringekkel.

Előzmény: peter513 (46)
peter513 Creative Commons License 2011.01.13 0 0 46

Ma beszéltem az esztergályossal, azt mondta meg lehet oldani, majd tesz rá egy perselyt. Szerinte "kis bajai szivattyú"

Előzmény: NeomatiK (45)
NeomatiK Creative Commons License 2011.01.11 0 0 45

Nem hiszem, hogy problémát okozna, ha van eszterga a közelben. Lehet, hogy a csiszolás is elég, nem lesz sokkal kisebb átmérőjű a tengely. De ha úgyis új szimmeringet kell venni, abból van sokfajta. De ehhez látni kell, hiába írunk itt bármit.

Előzmény: peter513 (44)
peter513 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 44

Amit lehet szeretnék felhasználni. (A csapágyakat és a szimeringeket természetes cserélni kell.)

Ami aggaszt, hogy a tengely pont a szimeringeknél kicsit rozsdás. Én nem akartam csiszolgatni, van egy ismerős, majd az otthon az esztergáján megnézi, mit lehet vele csinálni. Több szivattyútengelyt perselyezett már.

A járókerék szépen lejött, csak a belső átmérője megegyezik a szimeringével. (csak ott van ék is) Mindegy a hétvégén az esztergályos majd eldönti.

Előzmény: Gépész 99 (43)
Gépész 99 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 43

Háj!

 

Valami ősi Sever lehet, talán.. http://www.sever.rs/english/products/ffproizvodi.html

De végül is tökmindegy.

A járókereket le kell műteni, aztán kiszerelni a szimmeringeket.

Aztán a szimmering fészket, meg a járókereket is letakarítani csilivilire. A járókerék szimmering futófelületét esztergán kicsit megcsiszolni, csak épp fényesre.

A szimmeringek valószínűleg tönkrementek, de a baj az, hogy ilyenkor a szimmering a tengelyt is kikoptatta.

Több megoldás van:

  1. új járókerék, eredetivel azonos méretű új szimmeringekkel
  2. a járókerék szimmeringfelületének felperselyezése, eredetivel azonos méretű új szimmeringekkel
  3. illetve eredetivel azonos furat és tengely méretű, de keskenyebb (pl. 8-as helyett 7-es) új szimmeringekkel. Így a szimmering futófelületek arrébb kerülnek ahol még nem kopott a tengely.

Röviden ennyi a gyaksi.

 

Előzmény: peter513 (40)
NeomatiK Creative Commons License 2011.01.10 0 0 42

Passz. A tengelyt akarod cserélni?

Előzmény: peter513 (41)
peter513 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 41

Olyan helyen van, ahova délig elég sok fény bejut, később meg szinte semmi. Ma délelőtt szétszedtem, a tengely rozsdás, így nem csoda, hogy a 3! szimering sem volt elég. Ha valaki a típusát megírná, az jó lenne.

Előzmény: peter513 (40)
peter513 Creative Commons License 2011.01.08 0 0 40

T. Mindenki!

 

Segítség miatt írok ide, hátha van valakinek ilyen irányú tapasztalata. Remélem látszik a két kép. Az egyiken a járókerék látszik, a másikon meg a szivattyú oldalról (hátha valaki ráismer).

A gond: Csöpög a szimering. Tanácsokat várok, hogy folytassam? A kereket nem szeretném eltörni, de csak annyira akarom szétszedni a szivattyút, amennyire muszáj. Úgy sejtem, hogy a járókereket ék rögzíti, amit "csak" le kell húzni, és már látszik is a szimering, amit ez után ki lehet szedni. Van valakinek ilyen tapasztalata? (23 évvel ezelőtt dolgoztam hasonlókkal, de a tanulópénzt nem akarom most megfizetni. Milyen típus lehet?)

Vetesi75 Creative Commons License 2010.11.19 0 0 39

Köszönöm! Megnéztem a linket, valóban nem drága cég. Sajnos a 3/4"-os választék a listában csak Z=25-ig tart.

Közben megoldódott a probléma. Megvásároltam a felkínált darabot sjm topictárstól.

Előzmény: Gépész 99 (36)
Gépész 99 Creative Commons License 2010.11.19 0 0 38

Loctite 638 és mellé 7649 aktivátor. Ez való csapágyberagasztáshoz.

De lehet a csapágyfészket felfúrni és méretre esztergált perselyt nyomni bele, ha durván lötyög.

Előzmény: sjm (31)
Gépész 99 Creative Commons License 2010.11.19 0 0 37

Válaszd a legnehezebbet: géptervezés!

;)  Nekem bejött.

Előzmény: IMT (35)
Gépész 99 Creative Commons License 2010.11.19 0 0 36

http://www.maedler.de/de/Catalog/G/1643/1615/362/1656/438.aspx

 

Magyarországra is küldenek - van Debrecenbe lerakatuk - és nem drágák, egyből látod a listán az árakat is.

Előzmény: Vetesi75 (30)
IMT Creative Commons License 2010.10.18 0 0 35
Üdv mindenkinek!

Ki melyik szakirányt javasolja gépész szakon? Illetve mi az amit tudni kell róluk?
-anyagtechnológia
-épületgépészet
-folyamattechnika
-gépészeti fejlesztő
-gépgyártástechnológia
-géptervezés

Másodéves gépész hallgató vagyok és nemsoká' szakirányt kell választanom.
Vetesi75 Creative Commons License 2010.10.08 0 0 34
Üdv! Akkor ez a lánckerék is olyan, mint az én műhelyemben kallódó 2-es modulos váltókerekek? Senki sem tudja mihez tartozik és azt sem, hogy honnan van...   :)
Előzmény: sjm (33)
sjm Creative Commons License 2010.10.08 0 0 33
Hali, no, ma mégis elugrottam megnézni, ez 36 fogú ránézésre 3/4-es lánchoz való, ha gondolod belinkelek egy képet róla. Nincs megkopva, de ne kérdezd, honnan vettem mert sok éve rakosgatom a műhelyben a lánckerekes dobozomban :)
Előzmény: Vetesi75 (32)
Vetesi75 Creative Commons License 2010.10.07 0 0 32

Akkor ezek szerint már próbálkoztatok a ragacsolással... 

Igen csak erre az egy darabra lenne szükségem. A 38 fogú kb. 25cm átmérőjű kell legyen,  a fogszám nem kritikus, 35-42-ig jó.

Előzmény: sjm (31)
sjm Creative Commons License 2010.10.07 0 0 31
Köszi a ragacs tippet, de sajna a kollégánál nem vált be, meleg körülmények közt forog a csapágy közel 30ezret, ezért gondoltam valami más trükkre. (24V-os motor több mint1KW)

Más:
Van egy böszme lánckerekem, nem tom fejből az adatait, de sajna csak a jövő hét közepe táján tudok róla több infót, mert nem itthon van. Csak egy db kell?
Előzmény: Vetesi75 (30)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!