Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Lezárot az összes csapot (előre menő, viszzamenő, hálozati csap) Leresztet (csak a kazánbó) a vizet Kerékyomásmérővel ellenörzöd a kigyenlitő tart. tetején a nyomást, ha 1,2 alatt van, bicigli pumpával fölpumpálod 1,2-15 közé
Föltöltöd a kaznát vizzel Légtelenítsze Próba üzem (fűtés ás melegvíz)
Emeletes családi ház. Nincs automata légtelenítő, csak a kazánban. Alsó szinten a kazán. Felső szinten szokott a régi turbos kazánnál a fürdőben levegősödni, ott szoktam kiengedni. De most csak víz jön. Mégis levegőt kerget a szivattyú. Bent rekedt, tanácstalan vagyok. Vagy lehet csak türelmetelen és fűtéskor kijön majd. Nemtudom így jó vagy sem.
Nem vagyok szakértő az automata légtelenítő szelepek terén, de úgy tudom, nem kell ezeket bántani, teszik a dolgukat. De ez a legmagasabb pontja a rendszernek? Nekem pl. a törölközőszárítós volt az előző lakásomban, annak a tetején volt célszerű légteleníteni.
Leesik a nyomás, de nem tudom behatárolni , hogy mennyire, mert analóg az óra és még rovátkák sincsenek. Levegő nem jött a radiátorokból, de engedtem ki vizet a légtelenítőin, hátha kihozza a vizzel együtt. Szóval víz is fogyott kb 6dl és,esett a nyomás vagy 0.4-0.5 bart.
Mindig pótlom a vizet.
Ha már beszívás a Wilo szivattyún van az automata légtelenítő a kazánnak.
Azt hagyjam nyitva vagy zárjam el? Mely folyamat után zárjam, ha el kell zárni?
Levegő nem keletkezik csak úgy, az vagy benne van, vagy beszívja valahonnan. Légtelenítés után nem esik le a nyomás a rendszerben? Ha tényleg távozik belőle levegő, akkor mindig utána kell tölteni, ha marad a nyomás, akkor nem ment ki onnan semmi.
Azt figyeltem meg, hogy akkor levegősödik mikor az alábbit csinálja a kazán : (Bosch condens 2500w)
Megemgedem a melegvizet (beállított hőfok 40 fok) felfűti, majd elzárom a melegvíz csapot. A kazán akkor elveszi a gáz égőt, majd az előremenő vizet felfűti 50-55 fokra, csak a cső elejét.
Majd a következő vízvételnél ebből.engedi 40 fok alá, ahol újra begyújt a gáz égő és így ismétlődik a kör.
Ekkor szokott levegősödni, amikor 50-55 fokig felfűt.
Hiába kapcslom ki a fűtés üzemmódot, vagy állítom be pl 40 fokra, akkor is mindig 50-55 fokig állítja melegvíz vétel után .
Ezt sem tudom ez így jól működik? Aki ismeri a kazánt kérem segítsen. Köszi
Köszi. Valóban meg kellett mozgatni a radiátorok vizét.Ennél a kazánnál a szifontöltés volt a gond. Mikor elindítottam a fűtést, elindult a szifon program. Azóta jó, úgy,néz ki!
2 napja üzembe helyezett kombi kazán Bosch 2500w, folyton levegősödik. A szivattyú ,,kergeti,, a buborékokat. Használati melegvíz van jelenleg üzemben a fűtés nem volt elindítva a meleg miatt. Betudható ennek a jelenség és fűtéskor majd kidolgozza a rendszer a levegőt?
Amikor a szivattyún kinyitom az auto. légtelenítőt és elindítom a kazán saját légtelenítő programot ,akkor megjavul,de csak pár vízvételig.
Változatlan a helyzet ha zárva hagyom az automata légtelenítőt.
A radiátorokból nem jön levegő, csak víz a légtelenítőn. Hogyan tudnám kilégteleníteni? Marhára idegesít...
(Van a szivattyún légtelenítés funkció, de a kazán elveszi az áramot tőle, azt meg csak üzem alatt lehet megtenni.Valami ötlet?)
Áh, autó... ne is emlegesd... Jó példa!! Sokba volt nekem ... :)) Egy pár ezret futott vezérműszíj elszakadt, ezért a motor K.O. A szerelőm kollégája vette meg, aki kb egy hónapot szívott véle (pl gyári új alkatrész nem stimmelt), mire összeállt rendesen. Belement kb egy millió Ft+ rengeteg munkaóra, plusz a vételára... A piaci értékét ráköltötte, munkadíjat még nem is számolva... Még neki is határeset... Nekem már nem érte volna meg, inkább vettem, egy újszerűt, amibe talán bele tudok tekerni még kb 400 ezer kilométert s 10 év használatot, mire kifekszik, mint ahogy a másik is egész jól bírta.
Ha ezt gázkészülékre vetítjük ... Egy bizonyos idő után már nem csak az alkatrész az, ami sokba kerül, hanem a munkadíj+ a szopófaktor ...
Ez olyan, mint az öreg autó, ha magad meg tudod javítani, akkor olcsón üzemben tarthatod az idők végezetéig, de ha azért is szerelőt kell hívj, hogy felfújja a tágulásit, akkor hamar gazdasági totálkár lesz.
Csak egy elhanyagolt, elöregedett készülékeknél igen gyakori az, hogy megkapja a készülék az új alkatrészt, de hamarjában tönkre megy egy másik, ami már el volt használódva... az is kijavításra-cserélésre kerül, de akkor jön a következő ... S természetesen ilyenkor a szerelő a hülye és a hozzánemértő... Ezért van az, hogy bizonyos öreg készülékekkel már a normálisabb-képzettebb szerelők nem akarnak szívni. Vagy készülékcserét, vagy teljes felújítást javasolnak... vagy a tulajra bízzák a választást egy-egy árajánlat megadását követően.
Itt is van egy 20 éves Junkers, eddig nem volt olyan baja, amit nem lehetett volna megjavítani. Csak a hülye szerelőktől kell óvakodni, akik nem ismernek fel egy leeresztett tágulásit, vagy egy hibás NTC-t.
Ne veszítsd el a józan ítélőképességedet. Lehet, hogy úgy hiszed, hogy a javítása folyamatban van, mert azt tippeli valaki, hogy az a megrendelt cucc lehet csak rossz benne, de...
De érdemes tudni, hogy ezek a szarok sajnos 5-6 évre lettek megtervezve. S csodát ne várj egy bárminek a cseréjétől... Egy ilyen, már új korában is sok problémaval bíró ketyerében tuti, hogy sok minden szét van csesződve...
Az autós példánál maradva... 26 év ... érdemes megjavítani egy strapabiró Suzukit (FÉG-et), de nem érdemes megjavítani egy rozsdásodó, már új korában is problémás Fiatot (Junkers).
Megcsináltam az évi karbantartást, aránylag tiszta volt a kazántest belül. Egy hosszú vékony piszkavassal kiszedegettem a ráégett szemcséket, némelyik eléggé makacs volt, de szépen mind lejött.
Biztos ami biztos elvittem a gk. kocsimosóba, ott átnyomattam magasnyomással, nagyon szép tiszta lett, mint újkorába.
Amit nem értek, hogy hogyan lehet benne ennyi alu/szil szemcse? A szifon is tele volt vele, meg a kazántest is.
Ariston Class Premium kombi kazán, pár hete gyakran bedobja az 5P1 hibakódot (Az első indítás nem sikerült) Egy-két ki-bekapcs után elindul, azután már megy rendesen, újra is gyújt, de ha lehűl, akkor megint vacakol.
Kivettem a lángérzékelőt, kis fehér oxid volt rajta, azt letakarítottam, megmogattanm, utána jó is volt egy darabig, de megint elkezdte - szóval nem lett jó a "javítás"
Sziasztok! Egy Ariston Egis 24 FF (2008-as modell) kombikazánról van szó, ami egy ideje standby üzemmódban egyszerűen kikapcsol, naponta többször. Standby-ban ugye világít a zöld led, pár óra múlva kimegyünk a konyhába, zöld led nem világít, és a kazánt újra be kell kapcsolni az on-off gombbal. Tegnap óta már hatodszorra kellett újrakapcsoljam. Amit eddig próbáltam: konnektor ellenőrízve, fali dugalj szétszedve, fázis és null érintkezői dörzspapírral lecsíszolva, visszaszerelve, elektronikus panel bemenetén a fázis és null dugaljának ellenőrzése.
Mi lehet az oka? A kapcsoló szerintem jó, egy nyomásra bekapcsol, másodikra ki. Akkor miért kapcsol ki folyton? Mit ellenőrizzek még, mielőtt szerelőt hívok? Ha kicserélném a mikrokapcsolókat tartalmazó panelt, helyrejönne?