Tegnap este lefele jövet láttam a vonatból ,hogy 2 train hungarys sulzer is áll szeged rendezőben. itt elöl a kocsijavítóhoz közel.
Sajnos én nem tudok kijutni hozzájuk :( valaki megtudná tenni nekem ,hogy kimegy és modellezési célokkal körbefotózza nekem őket jó részletesen? :$ ha még ott vannak?
Megkapta a környezetvédelmi hatóság engedélyét a Szegedi déli Tisza-híd beruházása. Nekem csak most lett nyilvánvaló, hogy végül a 2 közúti sáv + 1 sínpár + járda + kerékpárút változat megvalósítása mellett döntöttek. A híd külleme a régi belvárosi hídra hajaz, az Oldal utca-Kertész utca vonalában keresztezi a Tiszát.
(képek: Speciálterv)
A környezetvédelmi engedély kiterjed az Újszeged (új)- Deszk szakasz rehabilitációja is. (Az engedély 2020-ig hatályos és persze nem jelenti azt, hogy valóban el is kezdődik az építkezés.)
Azoknak lejárt a fővizsgájuk max fővizsgára mennek vagy Sátoraljaújhelyre a bontóba. És tényleg nagyon sok kocsi oda van mind Szegedről mind Békéscsabáról a Dunántúlon migráns vonatozni. 27 kocsi vár fővizsgára Szegeden.
Szerintem ez is csak egy jó kifogás az amugy is általános kocsihiányra. visszont egy csomó "roncs" kocsit kivittek rendezőre. talán újra forgalomba akarják őket helyezni?
Tegnap este az egyik pesti vonattal jöttem le. A vonat 3 IC kocsiból és három gyorsvonati kocsiból állt. A gyorsvonati részben kitört a heringszindróma, úgy álltunk a folyosón és az előtérben, mint a reggeli villamoson. Jött a kalauz, a tömeg miatt hőzöngő egyik utastársat pedig a következő adatokkal nyugtatózta be:
Szegedről 16 kocsit vittek el a migránsszállításhoz.
Ezek közül nyolc érkezett vissza, de olyan állapotban, hogy azokat még a sokat látott magyar utas alá sem tehetik be.
A fennmaradó nyolc kocsi vélhetően még siralmasabb állapotban várható vissza, mivel több időt szolgáltak a migránsvonatokban.
A kocsik helyrepofozása "némi időt" igényel.
A kocsihelyzet rendezéséig kérte a kedves utastárs türelmét.
Hát a való életben elég randa látvány volt, sajnos "LIVE" láttam. Buszokkal hozták Röszkéről a migránsokat és felterelték őket a rendőrök a Nagyállomásra. Az állomáson bennt állt már a szerelvény, a migránsok közül meg jónéhány a budira fordult be egyből. Amikor elment a szerelvény, akkor ott maradt alatta pár mázsa fekália.
Nem tudom ki volt az, aki végül összelapátolta, de mindenképpen jár neki a két hét extraszabi és előresorolás a következő fizetésemelésnél.
Egyszer küldtem neked egy régi fényképet, melyen rajta van a Bagolyvár. Az megvan még, vagy elküldjem újra? A fentrol.hu oldalon pedig találsz légifotót, ami alapján be tudod azonosítani a helyét.
Bocs még egy nagy kérés - sajna véletlen enter-t ütöttem - : a 70 évekből bármilyen, akár részlet fényképet keresek a modellem továbbfejlesztéséhez, illetve amikor kiállításon járok, azokat is ki szoktam állítani, hogy milyen volt az eredeti környezet. Természetesen szkennelve e-mailben is jó lenne. Keresek továbbá olyan személyt, aki bármilyen felvilágosítással tudna szolgálni a már lebontott Bagolyvár nevezetű TMK épületről, mivel semmilyen dokumentáció nem lelhető fel róla. Köszönöm.
Segítséget szeretnék kérni. Mivel 1914-ben egy évet adtak az épület elkészítésére, érdekelne mikor volt a hivatalos átadás? Mikor számoljuk úgy, hogy 100 éves a fűtőház?
Szia! Igen nekem megvan, mivel 9 éve azt építem modellben. A modellem a fűtőháztól a Tompa kapu úti átjáróig már kész. Mail-em publikus, de Facebook-on is megtalálható vagyok. Bencs Zoltán (Albertirsa)