Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Annak minősítését a Nagyérdeműre bízom, hogy a szabályalkotók mennyire voltak, vagy nem voltak körültekintőek. Gondolok a forgalomban levő teheratók méreteire, valamint a színskála ismeretére.
Teljesen jogos az újság megjegyzése a rendszám felfestésével kapcsolatosan, csak a megállapítás hibás.
"8. Teherautó és pótkocsi rakfelületének hátsó falára a rendszámtáblán levő rendszámot 15 cm magas, 2 cm vonalvastagságú betűkkel és számokkal, fehér színű, tartós festékkel rá kell festeni."
A hiba itt, hogy az üzembentartó túlgondolta a szabályt, és fehér helyett a szerinte nagyobb kontraszthatást biztosító fekete festékkel festette fel a rendszámot.
Talán azért, mert egy időben a tehergépkocsik rendszámát kötelező volt felfesteni a hátfalra. A miértjét, az értelmét nem firtatnám, hiszen a legtöbb esetben - amikor a lehajtott hátfal pl. eltakarta volna a rendszámtáblát - ugyanúgy nem látszott volna ez sem, mint a cikkbéli esetben. Ez a Moszkvics pedig tehergépkocsinak volt vizsgáztatva, tehát akkor fel kell festeni a (tulajdonképpen nem létező) hátfalra. A szabály túlértelmezése...
Megjegyzem, hogy igen ritka az, hogy a megcsúszás következtében történt baleset után nem a járművezetőt okolják a "nem az útviszonyoknak megfelelő sebbességért", hanem a útfenntartót a "csúszásmentesítés elmulasztásáért".
Hasonló volt a Graz környékén szakadékba hullott autóbusz ügye. Ott sem a gkv. lett a bűnbak a lejtőn nem megfelelő sebességfokozat megválasztásáért (Az 5 fokozatú váltót a 4. fokozatában találták az osztrák rendőrök), hanem egy szerelő, aki nem szabványos csavart szerelt a kipuffogófékbe.