Azt hiszem az a megoldás hogy visszajelented az autót angliába, ami nem olyan egyszerű, de némi külső segítséggel megoldható, lesz újra V5C dokumentumod, aztán megint kijelented, ha már itthon sikerült elintézni a formaságokat. Egy utolsó próba lehet még a központi ügyfélszolgálat pesten,ami az árpád híd közelében van.
En is hazajottem angliabol a kint vett kocsimmal 2 ev utan honositani szerettem volna, kozben a V5C elveszett, parszori beszelgetes a DVLa val es azt az informvciot kaptam toluk hogy nem szukseges a V5C a magyarorszagi honositvshoz ha megvan a final export doc.Megigenyeltem, ezt mo ra is kikuldik.Elkezdtem a procedurat, muszaki megvan, reg ado megvan, okmanyiroda felmutatom az export papirt ....itt lett vege az egesznek ilyet meg nem lattak a mi kornyekunkon(veszprem megye).Elutasitottak az eljvrvst azzal indokolva hogy ez a dokumentum nem minosul forgalmi engedelynek es igy nem tudnak tovabb lepni az ugyemben.Imadom a kocsim, rendbe rakatam es most nem tudom hasznalni.
Kerlek titeket ha tud valaki akkor segitsen, fizetek erte termeetesen ha ujra utra kerulhet a Fiatom.
Koszonom a hszt. Akkor a V5 os papiron bejelolom a megfelelo reszt es a hmrc nel lejelentem netem. Ado es biztositasbol szinten kijelentem. Rendszamot nem kell visszakuldeni? Vagy az csak magyarban mukszik? :)
sulyos, hogy emberek KETTO(!!) hozzaszolast nem kepesek lejebb menni - ha valakinek irott szoveg megertesi gondja van az hogyan szeretne ezt elintezni?!?
@tintacska
a fenti nem neked szolt ;)
vidd haza labon, utana itt jelentsd ki permanent export-ra a V5-n
szerintem(!) Mo-n nem kell vele kapcsolatosan semmit intezni, valoszinuleg a fodarabokhoz (pl. motor) kell toled adasveteli, hogy a vevo igazolni tudja az eredetet, ha pedig vki a kasztnit veszi meg, akkor a V5-ot oda kell neki adnod
Nekem olyan kérdésem lenne,hogy z itteni autómt haza akarnám vinni,de nem forgalomba helyezni,hanem bontani.Ebben az esetben hol és miket kell beszereznem?Angliában kijelentem a roadtax-ból,kell hozzá még két nyelvű adásvételi is?Rendszámot le kell adnom,vagy nem stb stb.fél éve vagyok még kint,sokat nem tudok erről a dologról.Hazavihetem lábon is,vagy ha itt ki kell vonatnom a forgalomból,akkor csak tréler? Ezekben ha valaki tudna segíteni,legyen szives részletes leírást adni a pittyfair@gmail.com emailre.
Sziasztok egy kis segitsegre lenne szuksegem angliabol egy jobb kormanyos Audi A4 est szeretnek haza vinni (1.9TDI 2003) es szeretnem meg tudni hogy mennyire szamitsak es hogy mire :) Koszonom elore is :)
én most csináltattam meg. 1 nap volt az egész és magyar lett. Lámpát mindenhogyan cseréld európaira.
1. hatósági műszakira kell vinni, ha van érvényes műszaki az autón akkor olcsóbb és nem szaroznak vele nagyon.addig lesz műszakid amíg az angol érvényes.
2.utána megyei vámhivatal ott intézed a regadót.
3. papírokkal okmányiroda és kapod a forgalmit,rendszámot stb.
kell még vagyonszerzési illetéket fizetned is ,ha csak nem mókolod meg.
te is eltudod intézni az egészet ,de ha valaki segít az 20-30 ezer lóvé,de van hogy megéri mert ismerősők a témában.
hazahoztam az angol autómat, amit itthon szeretnék regisztráltatni hogyha megéri.
De igazából még mindig nem világos hogy hogyan kell ezt.
Milyen angol magyar nyelvű adásvételi szerződés kell, hogyha már három éve az én autóm?
Akkor magammal írjak ilyen adásvételi szerződést?
Először vigyem-e műszakiztatni Magyarországon, és utána próbáljam regisztráltatni vagy fordítva.?
Számomra semmi sem világos.
Vagy próbálják meg attól l, akitől vettem három évvel ezelőtt, három és fél évvel ezelőtt, adásvételi szerződést angolul és magyarul megszerezni utólag?
Angliában nincs szükség adásvételi szerződésre, anélkül is meglehet venni. Így nekem se volt. Előre is köszönök mindent segítseget.
Sziasztok, angol automat akarom hamarosan hazavinni. Kerdes lehet e ra kotelezot kotni valahol magyarorszagon meg a UK rendszammal, vagy csak ha mar honositva lett? Ha valaki kot ra legyszi mondjatok melyik biztosito az. Koszonom
Az utobbi idoben jocskan megszaporodtak a "jobbkormanyos autot vinnek Mo-ra, mi a menete" temaju emailek a postaladamban es eloszor nem esett le miert.
Ujraolvasva a hozzaszolasaimat a topikban rajottem az okara:
"Vamolas reszletes leirasat keressetek meg a hozzaszolasaim kozott (a kulfoldi autos topikban), ha pedig valakinek meg azon tul is segitsegre lenne szuksege, kuldjon egy mailt."
Termeszetesen tovabbra is szivesen segitek, de akiknek a fenti mondat ertelmezese nehezseget jelent, annak szeretnem elmagyarazni, hogy a mondat vegen szereplo "kuldjon egy mailt" csak abban az esetben ervenyes, ha a mondat elejen szereplo feltetel teljesult, vagyis kikereste a hozzaszolasomat, elolvasta es ezen felulvan meg kerdese ;)
Van egy olyan értesülésem, hogy jövőre nem fogják itthon engedni RHD autók papírozását? Igaz ez? Pontosabban: ha átépítem balosra, LHD-re és úgy akarom lepapírozni magyarként.
Azért buktató bőven van benne. És összeállítottam egy dokumentumot a saját tapasztalataimra alapozva, mert sikerült lábon behozni autót, és forgalomba helyeztetni.
A topik halott, de okulaskent, ha valakinek informaciora lenne szuksege:
1) csak a V5C-re van szukseged - ha lehet, akkor itt jelentsd be exportra, de nem kotelezo, a tulaj ugyis megteszi
2) ha van ra lehetoseged, akkor it csinaltass egy muszaki vizsgat (olcsobb, £25, de nem is ez a lenyeg, hanem hogy a magyarok nem tudnak szivatni a forgalomba helyezessel)
3) adas-veteli (ketnyelvu) - sok szerencset hozza ;)
4) forgalomba helyezes, vamolas, rendszam egy nap (sajat tapasztalat)
5) biztositas nem dragabb
Vamolas reszletes leirasat keressetek meg a hozzaszolasaim kozott (a kulfoldi autos topikban), ha pedig valakinek meg azon tul is segitsegre lenne szuksege, kuldjon egy mailt.
Úgy látom ez a fórum teljesen halott. 2014-esek az utolsó hozzászólások rajtad és rajtam kívül.
Én még csak gondolkozom, azon, aminek egy részét te már megcsináltad, de eléggé elkeserítő a helyzet. A jobb kormányos autókra nagyon magas a biztosítási díj Magyarországon.
Amúgy elég sok dolognak utána néztem. A fényszórókat, ha nem lehet átállítani, akkor cseréltetni kell, mert nem fog levizsgázni Magyarországon az autó. Mivel az ellenkező oldalra világít.
Az utazáshoz mindenképpen kell legyen biztosításod, ami magyar ugye nem lehet, mert nem magyr a rendszám. Ellenben lehet Angliában napi díjas biztosításokat kötni. Érdemes egy 28 naposat, ez egyébként a maximum, kötni, és azzal elindulni Magyarországra. Aztán itt elkezdeni a regisztárciós procedúrát, és bízni benne, hogy 28 napon belül már magyar rendszámmal, biztosítással forgalomba lehet helyezni az autót.
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Sikerült hozzájutnom egy nagyon jó kocsihoz Angliában amit április végén hoznék haza lábon. Itthon szeretném forgalomba helyezni. Milyen papírokra lesz szükségem? Kétnyelvű adásvételi, V5 papír elég lesz? Illetve milyen biztosítást célszerű kötni a hazaútra? Köszönöm! Bence
Sziasztok!Olyan problémám lenne,hogy vettem egy jobbkormányos land rovert es szeretném vizsgáztatni magyar rendszámra.Már mindent kicseréltem amit kellett,csak az utas oldali légzsák ki volt/van nyílva,igy vettem.Azt szeretném kérdezni,hogy nem e tud valaki véletlenül egyet vagy esetleg vmi bontót ahol tudnék érdeklődni.A kocsi 2004.9. havi,mar az ujabb kasznis.Segítséget elore is koszonom.
en 3 evet eltem kint, magyar rendszammal .. naponta azzal jartam dolgozni Londonba videkrol .. kutyat nem erdekelte .. 1x kertek a papirjait a vamnal beutazaskor, epp Mo-n felejtettem a forgalmit, mondtam vamosnak, o meg mondta, semmi baj, jo utat .. ez volt a tapasztalatom .. de en is olvastam, h joguk van a kocsit megsemmisiteni is 6 ho utan .. de passz
Igen, lehet gond. Itt nem kell magadnál hordanod még a forgalmit meg a jogsit sem, de mihelyst átérsz Franciaországba, nem is beszélve a Németekről, forgamli nélkül soron kívül nem engednek tovább. Momentán 5-6 hét az átfutása az iteni "átírásnak", megszüntetik sorban a DVLA ügyfélszolgálatait, ezt is már csakis postán tudod intézni, biztos de lassú a dolog. Fizetni nem kell érte. Nem beszélve arról, hogy az ominózus brit kötelező biztosítás Britanniában érvényes, ha külföldre akarsz menni a kocsival, akkor kell pluszban egy "European insurance cover" azaz a biztosítós nemzetközi zöld kártya, ez nekem az éves Ł1700 biztosításom mellé illetve azon felül + Ł63 HAVONTA. Lehet, hogy a kuzya se fogja kérni egész odavissza úton, de ha kérik és nincs, az is sokba kerül.
Egeszen pontosan attol a naptol nem vezethetsz kulfoldi rendszamu autot Angliaban, hogy ugy dontottel ott fogsz elni es dolgozni. A fel ev (1 even belul 180 nap) turistakra vonatkozik.
Mas kerdes hogy ezt a szabalyt betartatjak-e es ha igen mikortol es mekkora szigorral. De tekintetbe veve az eppen futo hecckampanyt a kelet-europai munkavallalokkal szemben jol gondolja meg mindenki.
7. Temporary imports
You can usually use a vehicle displaying non-UK number plates, and not have to tax or register it in the UK, if:
you’re visiting the UK and don’t plan to live here
you only use the vehicle up to 6 months in a 12-month period (1 single visit, or several shorter visits adding up to a 6-month period)
the vehicle is registered and taxed in its home country
If you become a resident in the UK, you must tax and register your vehicle in the UK straight away.