Repülőgép fedélzeti rádiózással, elektronikával kapcsolatos kérdések, tapasztalatok. COM és NAV rádiók, intercomok a gyalogernyőtől a motoros gépekig. GPS és más navigációs segédletek, műszerek. Egyéb repülős villanyász dolgok.
Eladó egy 1969-ben gyártott, vitorlázó használatból működőképesen kivont, és azóta gondosan tárolt Dittel FSG 6/63 kristályos fedélzeti rádió, 122.7 MHz is van rajta. Kikiáltási ára 1 (egy) Ft plusz postaköltség, azonnali ár 5000 (ötezer) plusz posta. Jelentkezést privátban kérek, és küldök tájékoztatást a két hétig tartó licit állásáról. Antenna kivételével mindene megvan, az is volt még pár éve a fényképezéskor, de jelenleg már csak a hosszú kábel van meg, a pálca nincs.
Személyesen is átvehető a nyíregyházi, vagy a hajdúszoboszlói reptéren.
Eladó egy Colibri IGC FAI Logger. Gyártó :LX navigation. Kb 2001 gyártásu. Mivel állapota ismeretlen ,valahol ki kellene próbálni.Csak a rögzitő van meg. Érdeklődni privátban.
Ki tud nekem olyan emberkét ajánlani, aki javít rep-műszereket, és ért is hozzá?Egy stoupa gyártmányú varió. Ha valaki ismer ilyet, vagy tud segíteni , akkor kérlek küldjétek el nekem a telefonszámát! ezer köszi előre is!
A trájkban egy magyar gyártmányú, Muráti Laljos féle interkom van beépitve. Ennek a csatlakozása ugye az IcomA20-ashoz kijövő dupla fogú, (nem tudom a pontos nevét, de ilyen csatija van a kézibeszélőknek is például) két kicsi dupla jack egymás mellett.
Ezt kell összehozzam ugye egy nagy /4 pólusú jack -dugóval, ami belemegy a Vertexbe.
És igen,nem tudom, hogy van pontosan kötve, csak sejtem az elmondásokból, mert az interkomomnak van PTT gombja kivezetve a kormányrudra., de a tápkábel-12V dc külön van ez mellet szintén a dupla csati mellett az Icomhoz egy kicsi jack dugóval kivezetve az akksitól.Ezért vagyok kicsit bizonytalan.
Holnap lefotózom a cuccokat, amim van hozzá.Én is gondoltam, hogy levágom a gyári csati másik végét és ráforasztom a kis jac-k mamákat, hátha ugy múködik.
No akkor írd le mit is szeretnél pontosan. Most van a trike-on egy kis kétlábú jack dugó? Ami a régi A-20-ba ment bele?
A VX300-hoz a CT-9-os 2 db NAGY jack átalakítót adják. Ez a szabvány repülős fejhallgatók számára van. Egy db sima 6,3 (nagy) jack a hallgatónak és egy db 5,2-es (nagy) lengő aljazat. Ilyen minden David Clark, Peltor, FlightCom fejhallgató. Mert minden kisgépen ilyen van.
Ez van készen. Vagy itt az Anico-nál, vagy külföldön.
Ha 2 db kis Jack dugót akarsz beledugni, akkor egyedileg kell legyártani a toldót.
Ebben a rádióba menő dugó a kínos, mint írtam. A bolti nem megy elég mélyre. Az amatőr rádiós toldó (pl. CT-91) csak 3 pontot használ a 4-es jack dugóból. A 4. szál benne sincs, ez pedig kellene az adó indításhoz.
Ha csinálni kell toldót, azt vagy a CT-96-ból lehet vagy kapni a VX6-VX-7 rádiókhoz ún. klón kábelt. Ennek nem tudom a CT-számát. Ez azért használható, mert mind a 4 szálat kihozza a 4-es dugóból.
Vagy egy másik megoldás, hogy ha megvan az eredeti CT-96 akkor a gépen lecserélni a kis dugókat (Icom) nagy, rendes repülősre.
a segitségetek kérném. mellékelek egy képet, egy ilyen átalakitó csati kellene nekem.
Amire kell: a régi Icom A20-asom helyére vettem egy Vertex 300-ast a trájk, ki akarom cserélni, de ugye az Icom tartalékba megmarad, igy nem akarom levágni, és jack-re átforrasztani, hanem kéne ez az átlakitó.
Ha csak valakinek fittingje ( 4 pólusú jack + icom "mama?" csatija van, ami forrasztható, arra is vevő vagyok!)
Bár a Vertexhez kaptam két másik csatlakozót, aminek egyik vége negativ nagy jack dugós és a másik kettő meg kis negativ, lehet, azzal is meg tudnám oldani a kérdést??
Van ötletetek? vagy alkatrészetek?
Előre is köszönöm az infókat!
Akinek ajánlata van, adatlapomon megtalálja az elérhetőségem, vagy irjon itt!