Keresés

Részletes keresés

Sarkany Creative Commons License 2018.08.25 0 1 5765

Sarkany Creative Commons License 2018.08.25 0 0 5764

MÁV reklám az 1970-es évekből:

 

Pályaőr Creative Commons License 2018.08.15 0 0 5763

Hm... Jellasics lovasszobra 1866-os felállítása óta kardjával Budapest felé mutatott... mióta fegyvereket szállítottunk Horvátországnak, átfordították Belgrád irányába. A Fegyveres Erők Napja cserébe nálunk azóta nem a pákozdi csata emléknapja, hanem Buda visszafoglalásáé.

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Josip Jelačić

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

https://figyelo.hu/nemes-dezso-es-matuska-szilveszter


Matuska teljes film 3 részben, Szász Csongor;
Kicsit sűrűn összevágott visszaemlékezés-szilánkok, tudunk is meg dolgokat, nem is, egyszer legalábbis meg lehet nézni, időnként belepörgetni:

 

https://www.youtube.com/watch?v=RSVjzYSHnEU

 

https://www.youtube.com/watch?v=gXqdLKWW73c

 

https://www.youtube.com/watch?v=Q-0cVUf5G_Q

 

 

Előzmény: Rollende Landstrasse (5762)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2018.08.15 0 0 5762

Hú, erről tudnánk filozofálni, de ne offoljunk! A hősök országonként változnak, Jellasicsnak szobra áll Zágrábban. De Matuska egyértelműen negatív szereplő. Mégis vajdasági áldozat. Akkor helye van a táblán, vagy nincs? Zárójelben lehetne odaírni az aljára, apró berűkkel, ha lenne ilyen gyakorlat.

Előzmény: Pályaőr (5761)
Pályaőr Creative Commons License 2018.08.15 0 0 5761

Most találtam. A márványtáblák furcsa dolgok, mondjuk, ha ez igaz, őt nem is Csantavéren ölték meg, hanem Újvidéken vagy Szabadkán, de a tömeggyilkos szerb partizánoknak vannak emlékműveik, Gavrilo Principnek, akinek végül is milliók köszönhetik az első világháborút, vagy három szobra van, mint nemzeti hősnek, igaz, ők nem a saját fajtájukat irtották.

Előzmény: Rollende Landstrasse (5760)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2018.08.15 0 0 5760

Jé, ez már bekerült a wikipédiába?  Félreraktam erről egy cikket a Népszabadságból, de elveszítettem. A márványtáblán furcsa lenne olvasni a nevét, emléktáblán egy tömeggyilkos...

Előzmény: Pályaőr (5759)
Pályaőr Creative Commons License 2018.08.15 0 0 5759

           

 

http://www.huszadikszazad.hu/1936-szeptember/bulvar/matuska-dramai-talalkozasa-lanyaval-a-pestvideki-foghazban


 "A vajdasági mészárlások kutatása során különböző, más irányú tanúvallomások töredékeiből állt össze az, amit jelenleg tudunk Matuska végzetéről. 1945 elején Csantavéren tűnt fel, ahol zavaros politizálásba kezdett. Egy vasárnap a templomból kijövő tömegnek tartott „nacionalista ízű szónoklatot”. Másnap a partizánok elfogták, és Újvidékre hurcolták. Nagybátyja szerint egy szabadkai tömegsírba temették."

https://hu.wikipedia.org/wiki/Matuska_Szilveszter

(Körülbelül az egy hasznos dolog volt, amit ezek a piszkos disznók tettek)

"Bizonyosan tudjuk, hogy ítélete végrehajtása alatt 17 napot büntetés-félbeszakításon töltött, amikor is katonai célok érdekében hagyta el a fegyházat, kísérettel, majd kísérettel is érkezett vissza."


?    ?     ?

Előzmény: Rollende Landstrasse (5758)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2018.08.15 0 0 5758

Matuska családjáról nem találtam semmit, de előkerült egy érdekes adat körülbelül 10-15 évvel ezelőtt a vajdasági mészárlások korából. Matuska Csantavéren született, oda ment vissza a háború után. Az ezredfordulón már szabadabban lehetett kutatni a tömeggyilkosságokat, és néhány előkerült tanúvallomás szerint ott ölték meg a partizánok, mert előző nap zavaros politikai szónoklatot tartott a templomból kijövő embereknek. 

Előzmény: Pályaőr (5757)
Pályaőr Creative Commons License 2018.08.14 0 0 5757

Próbáltam utánanézni, nem találom... hátha valaki...

Előzmény: sörösgigant (5756)
sörösgigant Creative Commons License 2018.08.11 0 0 5756

Ki tudja.....

Előzmény: Pályaőr (5755)
Pályaőr Creative Commons License 2018.08.11 0 0 5755

Ez az, apropó. Volt neki egy felesége, meg egy lánya, Gabriella, azokkal tudni-e, mi lett?

Előzmény: sörösgigant (5754)
sörösgigant Creative Commons License 2018.08.11 0 0 5754

Matuska ? 

Előzmény: szelektor 4 (5752)
Pályaőr Creative Commons License 2018.08.02 0 0 5753

FORTEPAN 140253   Ez egy alapos vasútépítés, legalábbis annak nézem, hanem hol...?

 

szelektor 4 Creative Commons License 2018.06.30 0 2 5752

chabie Creative Commons License 2018.06.25 0 1 5751

Bocs,ez nem vasúti fotó,elnézést kérek a tévedésemért!

Előzmény: chabie (5750)
chabie Creative Commons License 2018.06.25 0 0 5750

Sziasztok! Meg tudnátok mondani,hogy hol készült ez a kép? 

alkotasu Creative Commons License 2018.06.07 0 0 5749

Egy érdekesség: Eredetileg tényleg nem volt ott:

 

https://archivum.mtva.hu/images/watermark/MTI-FOTO-1961136

 

Persze ez semmin nem változtat.

Előzmény: 7578 (4927)
Matt Farrell Creative Commons License 2018.04.13 0 0 5748

Fotóstopikban kérdezném inkább..

Előzmény: BlackAmstaff (5746)
1zsakkrumpli Creative Commons License 2018.03.07 0 0 5747

Sziasztok!

 

Ez engem is érdekelne!

 

"

Van esetleg fotója valakinek Tápiómajor (82-es vonal) megállóhelyről?

"

 

Köszönettel:

Tamás

Előzmény: ROCOman (2295)
BlackAmstaff Creative Commons License 2017.12.02 0 0 5746

Tudna valaki segíteni hogy régi nagy tablóképet ami hengeressé van fel tekerve , eléggé meg van keményedve, hogyan tudnám kisimítani sérülés okozása nélkül? Több helyen erősebb hajlítás is van rajta, és ahogy próbáltam kisimítani az erősebb hajlítások mentén repedt a fénykép felülete. Ezért gondoltam arra hogy simítás előtt felkéne puhítani a fotót, de mivel, hogyan lehetne?

rómailaci Creative Commons License 2017.11.10 0 1 5745

Meg van a megfejtés angyalföldi Thälmann utcai lakótelep, a Tahi utca és a Tomori köz találkozásánál kialakított parkban Vedres Márk szobrászművész Béke-kút (Ifjúság kútja) ötalakos alkotásának (1961) egyik szoboralakja, a művészetet jelképező leány hegedűvel.

Előzmény: rómailaci (5744)
rómailaci Creative Commons License 2017.11.10 0 0 5744

Tisztelt fórumozók! tudja esetleg valaki hol készült a kép és mi a szobor címe, ki az alkotója. anyit tudok 1963 és feltehetően budapesti lakótelep.

Pályaőr Creative Commons License 2017.04.07 0 0 5743

                   

                 Kész alagúti falazat és fenékcsatorna kitörés                               Teljes kitörés és duczolása /?/ a bejárati első gyűrűben.

                     Székely vasút, Madéfalva-Gyergyószentmiklós szakasz, 47 km, Olt-Maros vízválasztó, 1907.XI.15-én átadva,

                                                                       Csík vm., Gyergyószentmiklósi járás.

                                     

 

                                                 

                                                           72 m hosszú műtárgy a Lok-völgyi töltés alatt

           

                      Madéfalva-Gyimesbükk vasútvonal (üzembehelyezve 1897. okt.), Lok-vólgyi töltés Lóvész után, Csík vm., Szépvízi járás.

                                              

Pályaőr Creative Commons License 2017.03.25 0 0 5742
Pályaőr Creative Commons License 2017.03.18 0 0 5741
Pályaőr Creative Commons License 2017.03.18 0 0 5740
Pályaőr Creative Commons License 2017.03.18 0 0 5739

A MADÉFALVA-GYIMESBÜKK VASÚT ÉPÍTÉSE

1909. November    A székely körvasút megnyitása

 

"Az úgynevezett székely körvasútnak most megépített utolsó szakaszát október 28-án nyitották meg és adták át a forgalomnak nagy ünnepélylyel. A székely körvasút Mádéfalvánál ágazik el a sepsiszentgyörgy–gyimesi vonalból. A most megnyilt vonalrésznek Gyergyószentmiklós az első állomása, a honnan a vonat a Maros és Olt völgyet összekötve, halad Dédáig. Ezzel a négy székely vármegye Marosvásárhely, illetve Brassón keresztül közvetetlen bekapcsolást nyert az országos forgalomba. A megnyitásnak nagyon szép idő kedvezett."


A kezdő képen:


"A Lok-völgyi töltés, Lóvész után, a vonalon a legmagasabb, 24 méter. Csík vármegye, csíkszépvízi járás."


                          

 

                                                   "Sziklakivetés az alagút után."      "Vízmű betonboltozatának         "Kész süvegkitörés és munkában levő

                                                                                             állványozása a Meszes-patakon."                  alsó hasíték."

                                                                                                  

 

                                       Madéfalva-Gyergyószentmiklós szakasz, 47 km. Olt-Maros vízválasztó, Csík vármegye,                                                                                                                     Gyergyószentmiklósi járás.

 

                                              

 

                                                    

 

"Marosfő állomás, Csík vmegye, Gyszentm. járás   "Boltozott műtárgy a Kis-Tálas völgyben"  "Boltozott híd betonból, faragott kő homlokkal.

                 882 m t. sz. f."                                                                                          Heveder-patak felett, Vaslábnál."

                 


                   

 

 

Pályaőr Creative Commons License 2017.03.18 0 0 5738

Köszönet a videokért, nem is annyira offtopicok!

Előzmény: JCSABA (5737)
JCSABA Creative Commons License 2017.03.14 0 0 5737
Pályaőr Creative Commons License 2017.03.14 0 0 5736

Nn...nem mondtam, hogy egyesével tárgyaltak, ha úgy ment volna, lehet, hogy még ma se lenne. Hanem ezt az indiait nem tudtam:

"Egyetlen szállító állt akkor csak rendelkezésre: a Siemens cég vezetése alatt álló „Munkaközösség”, amely német, francia, svajci, belga és angol gyárakat egyesített, és Indiába már szállított 25 kV-os 50 periódusú mozdonyokat. Így ezzel a munkaközösséggel megköttetett a szerződés hét, a MÁV kívánságainak megfelelő mozdony szállítására és a gyártási licencia átadására."

                                                                                                                  https://hu.wikipedia.org/wiki/MÁV_V43_sorozat

 

 

 

                                        

 




Rail  Gauge: bg (5' 6")One of the newer additions to the NRM's treasure trove (May 1998) is the first a.c. electric engine to be used in India, WAM/1 20202. The engine was dedicated to the service of the nation at Asansol on the ER on 1/1/1959 by the then railway minister Jagjivan Ram. The occasion also marked the inauguration of the first 25,000 V ac section in the country. This 2,840 hp engine weighs 74 tonnes, and could run at a max. speed of 100 kmph. She clocked a total of 38,75,000 km till the end of her service life on early 22/10/97, and was retired from service from the Kanpur Electric Loco shed. During her working life, she hauled prestigious trains like the Howrah-Delhi Kalka Mail and the Deluxe Express. Mercury-arc rectifiers (also known as 'ignitron') had been fitted originally, but these were later replaced by silicon diode rectifiers. The engine  name 'JAGJIVAN RAM', was applied to the engine soon after the inauguration of the first ac section in 1959, and she bore the name throughout the tenure of her service.  

                                                                                                                      http://www.irfca.org/~shankie/nrm/outdoor5.htm    JAGJIVAN RAM (WAM/1)

Előzmény: rezgaras (5735)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!