technológiai oldala és költségvonzata is van ennek.
a mai motoroknál inkább hőálló acélt használnak ami csak barnul kissé de nem rozsdásodik. így csak a formázást kell elvégezni és kész a darab, nincs utólagos felületkezelés...
A krómozás a környezetre és az egészségre is rendkívül veszélyes munka. A régi technológia környezetvédelmi okok miatt ma már nem használható, az új meg az általad említett eredményt hozza. Erre a motorra kicsit sem vigyáznak, a múlt héten még állt rajta a hó ennek ellenére a sok krómozott alkatrésze jó állapotú. De ha megnézel egy Bogár vagy egy Zsiguli lökhárítót ott is ezt tapasztalod, szinte elpusztíthatatlan.
A másik ok az lehet, hogy a korabeli japán motorok dupla falú könyökcsövekkel készültek, úgy tudom zajcsökkentés miatt, de a hőterhelésre is jó hatással lehet. Ma már ilyesmi a költségek miatt elképzelhetetlen.
Kérdeznék Tőled: az miért van, hogy az ember megnéz egy 30-40 éves XJ,XJS, vagy CB- CBF -CBX-et és mindegyiken, ha kicsit is vigyáztak rá, ilyen szép krómozott leömlőket lehet látni, maximum kicsit lilásra égve, ha meghajtották őket, ma meg a legdrágább új motorok többségén is rozsdás, csúf csövek vannak, esetleg a legjobb esetben is csak egy krómozott kamu fedőlappal eltakarva?
Lehet, csak árnyék, kosz. A hátsó lökös nincs odaverve a futó rúdjával? Kétoldalt az első sárvédők mintha nem állnának vonalban az ajtó síkjával. A vezetőoldali mintha magasságban sem stimmelne. A díszléc is más színárnyalat. Csakhát a kis felbontás miatt ezek képhibák is lehetnek. Élőben te láttad.
Nekem a patika az, mint a gyári, de ez ritka egy egy ilyen korú autónál. Viszont korához képest egyben van.