Kósza hírek szerint kicsit kevés az Alstomnak a balízok száma, így meg kell duplázni, különben össze-vissza áll meg. Szeptember előtt biztos nem lesz belőle semmi, mert kell még egy egészvonalas próba az engedélyhez.
Tud valaki a biztberes átállásról valamit? Több hétvégén próbálgatták. Sikerült? Átállt? Még mindig 2 ember ül, így gondolom még nem teljes az átállás. Mikor lesz az?
Akkor úgy oldották meg, hogy Szalóczy Pali bácsi ajtónyitás után bemondta, hogy figyelem, a vonat forgalmi okok miatt a Batthyány tér állomáson nem áll meg, vagy vmi ehhez hasonló szöveggel.
Nem feltétlen a bemondásra gondoltam, bár az is egy érdekes kérdés. De ezen kívül az is, hogy volt benne olyan járat, ami nem tartalmazta a Batthyány téri megállót.
Informatikusként nekem elég kókányolt munkának tűnik az a szoftver, ahol módósításnak számít a hangok lecserélése meg a szöveges információk, amik a kijelzőre kerülnek megváltoztatása. Ezeket külső fájlokban kéne tárolni egy normál rendszerben ,ahonnan a szoftver olvassa be, a kijelzőn futó szöveget pl. lehetne sima plain text fájlban is tárolni, hiszen nicns benne semmi titkos. A hangokat meg mp3-ban. A szoftver meg keresné a fixen beprogramozott fájl nevet, megnyitja, beolvassa a fájlt, feldolgozza és kész. A szöveg és hang módosítása meg nem is érintené magát a szoftvert. Nem egy nagy programozói kihívás.
Azt csak csöndben teszem hozzá, hogy a matrica is el van tolva. A Széll Kálmán téri átszállási listáról hiányzik a decemberi menetrend váltás óta létező 783-as busz. Érdekes módon a 61-es villamos ugyanakkor készült táblájára viszont felkerült.
Ez még nem akkora dolgo sztem, az sokkal cikibb volt mikor 2 éve a Kacsóh Pongrác úti aluljáróban láttam régi tájékoztató táblát, ami hirdette as Mexikói felé mutató nyíllal, hogy átszállhatsz az M2-re, ill a 67-es villamosra. Az utóbbi csak 14 éven me létezett már akkor sem.
Hinnye! Az utastájékoztató rendszerük adatbázisának megváltoztatása egy-két vonalszám cseréjéhez is már olyan szoftvermódosításnak számít, amihez külön NKH-s engedély kell, amit nem tudtak időben megkapni? Ajjaj, akkor sajnos tuti nem ez lesz a közeljövőben várható vonalváltozásokkal kapcsolatos utolsó lemaradás az adatbázis frissítésével... Pl. ha a 15-115-133-at tényleg még idén egyesítik a 9-109-206-hoz hasonlóan, ezek szerint az sem fog időben megjelenni a kijelzőkön. Szégyen, hogy már ezt sem lehet akadálymentesen naprakészen tartani! :S :(((
Ja, 9, 109 ugyanígy: 109-es vonal már a 173-asnál is több ideje nem létezik, mégis azt írja a kijelző az Astoriánál és a Deákon is, 9-est viszont csak a Deákon jelez, holott már az Astoriánál is csak az van, 109 meg sehol. A matricákon helyesen van, a kijelzőn meg nem. Szóval Alstom utastájékoztatás aktualitás level no comment...
Nekem az még ennél is "érdekesebb", hogy eddig kerek 3 hét nem volt elég rá, hogy kiszedjék az Alstom-ös utastájékoztató adatbázisából a 173/173E buszt és berakják helyette a 7A, 107E, 133E-t, holott az új átszállási lehetőségeket mutató matricák már 2 nappal azelőtt (!!!) rákerültek a vonatokra, mielőtt még egyáltalán beindultak volna az új buszjáratok. Úgyhogy most a matricán 7A, 107E, 133E, a kijelzőn 173, 173E. Grat, BKK...