Keresés

Részletes keresés

mk4047 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 1035

 

Az előbbin. És frissültek a bemondások és kiírások, van angol is, bár a 109-es busz sajnos bennfelejtődött.

Előzmény: Törölt nick (1034)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.10 0 0 1034

A 425-29-es szerelvényen (?? vagy a 470-474-esen???) combinos indításjelző. Ez csak nekem újdonság? Tök jól hallani.

Törölt nick Creative Commons License 2013.07.24 0 0 1033

Én csak ezen a héten tapasztaltam.

Előzmény: FKU-911 (1032)
FKU-911 Creative Commons License 2013.07.24 0 0 1032

Az elmúlt pár hétben csak olyannal utaztam rendszeres használóként, amin gépi ajtózárós bemondás volt.

Előzmény: Törölt nick (1031)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.24 0 0 1031

Mi lehet mostanság, hogy "Kérem, viggggyázzanak, az ajtók záródnak" szöveget nem Pali bácsi mondja be? De minden egyebet igen...

D. Belloq Creative Commons License 2013.07.16 0 0 1030

És ez vajon plusz pénzbe kerül, vagy még a felújítási költség fedezi?

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (1029)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2013.07.16 0 0 1029

Mivel azonos típusúak, így igen.

Előzmény: Peti817172M (1028)
Peti817172M Creative Commons License 2013.07.16 0 0 1028

Nekem is feltűnt, hogy új balízokat szereltek fel. Van egy kis kontraszt a régi és az új balíz között :)

 

Amúgy a régiek is maradnak?

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (1027)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2013.07.16 0 0 1027

Kósza hírek szerint kicsit kevés az Alstomnak a balízok száma, így meg kell duplázni, különben össze-vissza áll meg. Szeptember előtt biztos nem lesz belőle semmi, mert kell még egy egészvonalas próba az engedélyhez.

Előzmény: UltraCap1 (1026)
UltraCap1 Creative Commons License 2013.07.16 0 0 1026

Sziasztok!

Tud valaki a biztberes átállásról valamit? Több hétvégén próbálgatták. Sikerült? Átállt? Még mindig 2 ember ül, így gondolom még nem teljes az átállás. Mikor lesz az?

Gothpaladinus Creative Commons License 2013.06.29 0 0 1024

Akkoriból egy videóm Széll-Kossuth szakaszról:

Akkor úgy oldották meg, hogy Szalóczy Pali bácsi ajtónyitás után bemondta, hogy figyelem, a vonat forgalmi okok miatt a Batthyány tér állomáson nem áll meg, vagy vmi ehhez hasonló szöveggel.

Előzmény: D. Belloq (1020)
Peti817172M Creative Commons License 2013.06.25 0 0 1023

Nem feltétlen a bemondásra gondoltam, bár az is egy érdekes kérdés. De ezen kívül az is, hogy volt benne olyan járat, ami nem tartalmazta a Batthyány téri megállót.

Előzmény: D. Belloq (1020)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.25 0 0 1022

Informatikusként nekem elég kókányolt munkának tűnik az a szoftver, ahol módósításnak számít a hangok lecserélése meg a szöveges információk, amik a kijelzőre kerülnek megváltoztatása. Ezeket külső fájlokban kéne tárolni egy normál rendszerben ,ahonnan a szoftver olvassa be, a kijelzőn futó szöveget pl. lehetne sima plain text fájlban is tárolni, hiszen nicns benne semmi titkos. A hangokat meg mp3-ban. A szoftver meg keresné a fixen beprogramozott fájl nevet, megnyitja, beolvassa a fájlt, feldolgozza és kész. A szöveg és hang módosítása meg nem is érintené magát a szoftvert. Nem egy nagy programozói kihívás.

Előzmény: Peti817172M (1019)
John Howard Creative Commons License 2013.06.25 0 0 1021

Azért kíváncsi vagyok, mikor jön rá az NKH, hogy mi a különbség a szoftver, meg az adatbázis között pl. frissítési szempontból... :-/

Előzmény: D. Belloq (1014)
D. Belloq Creative Commons License 2013.06.25 0 0 1020

Nem tudom. Lehet, hogy ilyen volt betáplálva a tárolt hangok közé.

Nem hallottam a szöveget. Hogy mondta be?

Előzmény: Peti817172M (1019)
Peti817172M Creative Commons License 2013.06.25 0 0 1019

Akkor a Batthyány téri áthaladás beprogramozása miért nem számított szoftvermódosításnak?

Előzmény: D. Belloq (1014)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2013.06.25 0 0 1018

Azt csak csöndben teszem hozzá, hogy a matrica is el van tolva. A Széll Kálmán téri átszállási listáról hiányzik a decemberi menetrend váltás óta létező 783-as busz. Érdekes módon a 61-es villamos ugyanakkor készült táblájára viszont felkerült.

Előzmény: Gothpaladinus (1015)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.25 0 0 1017

Remélem, az 5-ös buszt is megtanítják neki. :)

Előzmény: Gothpaladinus (1015)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.25 0 0 1016

Ez még nem akkora dolgo sztem, az sokkal cikibb volt mikor 2 éve a Kacsóh Pongrác úti aluljáróban láttam régi tájékoztató táblát, ami hirdette as Mexikói felé mutató nyíllal, hogy átszállhatsz az M2-re, ill a 67-es villamosra. Az utóbbi csak 14 éven me létezett már akkor sem.

http://bkvfigyelo.postr.hu/atszallhatnak-a-14-eve-megszunt-67-es-villamosra

Előzmény: Gothpaladinus (1013)
Gothpaladinus Creative Commons License 2013.06.25 0 0 1015

Hinnye! Az utastájékoztató rendszerük adatbázisának megváltoztatása egy-két vonalszám cseréjéhez is már olyan szoftvermódosításnak számít, amihez külön NKH-s engedély kell, amit nem tudtak időben megkapni? Ajjaj, akkor sajnos tuti nem ez lesz a közeljövőben várható vonalváltozásokkal kapcsolatos utolsó lemaradás az adatbázis frissítésével... Pl. ha a 15-115-133-at tényleg még idén egyesítik a 9-109-206-hoz hasonlóan, ezek szerint az sem fog időben megjelenni a kijelzőkön. Szégyen, hogy már ezt sem lehet akadálymentesen naprakészen tartani! :S :(((

Előzmény: D. Belloq (1014)
D. Belloq Creative Commons License 2013.06.24 0 0 1014

Az utastájékoztató átírása szoftver módosításnak számít, ezért új vizsga kéne a vonatokra, ahogy ezt elmondták már. Read only, level no comment.

Egyébként azt is mondta a Misi asszem', hogy dolgoznak rajta.

Előzmény: Gothpaladinus (1013)
Gothpaladinus Creative Commons License 2013.06.24 0 0 1013

Ja, 9, 109 ugyanígy: 109-es vonal már a 173-asnál is több ideje nem létezik, mégis azt írja a kijelző az Astoriánál és a Deákon is, 9-est viszont csak a Deákon jelez, holott már az Astoriánál is csak az van, 109 meg sehol. A matricákon helyesen van, a kijelzőn meg nem. Szóval Alstom utastájékoztatás aktualitás level no comment...

Előzmény: Gothpaladinus (1011)
John Howard Creative Commons License 2013.06.21 0 0 1012

Hja, szoftver... NKH...

Előzmény: Gothpaladinus (1011)
Gothpaladinus Creative Commons License 2013.06.21 0 0 1011

Nekem az még ennél is "érdekesebb", hogy eddig kerek 3 hét nem volt elég rá, hogy kiszedjék az Alstom-ös utastájékoztató adatbázisából a 173/173E buszt és berakják helyette a 7A, 107E, 133E-t, holott az új átszállási lehetőségeket mutató matricák már 2 nappal azelőtt (!!!) rákerültek a vonatokra, mielőtt még egyáltalán beindultak volna az új buszjáratok. Úgyhogy most a matricán 7A, 107E, 133E, a kijelzőn 173, 173E. Grat, BKK...

Előzmény: Peti817172M (1006)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.14 0 0 1010

Úgy tudom 3 már le is vizsgázott, futják amúgy a tesztköröket a Gellért-Kelenföld szakaszon.

Előzmény: Törölt nick (1009)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.14 0 0 1009

... és a M4-re dőlnek már a négykocsis autómacák?

HBweb hu Creative Commons License 2013.06.12 0 0 1007
Urak! Bé tudna valaki írni egy tuti, 100%-os sorszám-pályaszám összerendeződést? Előre is köszönöm!
Peti817172M Creative Commons License 2013.06.09 0 0 1006

Érdekes, hogy a Batyi áthaladást be tudták programozni a vonatokba, de az átszállásokat már lusták voltak átírni.

T5C5K2 Creative Commons License 2013.06.07 0 0 1005

És mind 22 db állományban van, így teljes lett a flotta.

T5C5K2 Creative Commons License 2013.06.07 0 0 1004

Ha már Combino csip-csip, akkor:

http://www.youtube.com/watch?v=vaw0fHn_8V8

Előzmény: Peti817172M (1003)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!