Keresés

Részletes keresés

csanad.b Creative Commons License 2007.12.04 0 0 194
nem korrekt az érvrendszered , Nincs esélyegyenlõség, és nem is lesz piaci alapon , ez nyilvánvaló

vagyis minden olyan módszer technikai lehetõség ami az esélyegyenlités irányába hat , pláne ha egyébként is elég nyilvánvaló módon teszi... az közösségi érdek .... lehet dumálni személyes motivációk hiányáról meg akármirõl de csak azután hogy az esélyek pl egy szinvonalas képzésre mindenkinek adottak ... utána már csak tényleg a személyes motiváltságon múlhat

szerintem nem pallérozott diplomásokról és/vagy 'bunkó' szakmunkásokról szól a képzés sokkal inkább arról hogy eléri e valaki a képzési rendszerben azt a szintet ami saját képeségeinek teljes kibontakoztatását jelentheti , segit e neki a rendszer ha tehetséges és megfosztja e a lehetõségektõl ha nem teljesit ? Egy okt rendszer akkor hatékony ha a szemetet kiszórja közben a tehetséget meg tolja elõre ... a magyar rendszer egyikre sem képes

ha 'csak' max melós szintre képes valaki ok , a gond az ha melós szintre képzik... de közben akár mérnök is lehetne ... ha lenne rá lehetõsége esélye de nincs neki . Ugyanez forditva is igaz ... ha idiótából diplomást , értelmiségit netán sznob elitet farag a rendszer úgy hogy erre a tökfejet csak anyagi lehetõségei determinálják erre a szellemiek nem , akkor ott a diplomás szintû képzés sem funkcionál ... ezmeg pótcselekvés
Előzmény: _vs120_ (184)
sniffí Creative Commons License 2007.12.04 0 0 193
Nem kötözködnék, de már késő, …
Az „ajándékot” szód nekem kicsit misztikus
Nem jótudomány, a kirívó tudás. Csak ha cél a terjedése, átlagosítása, hogy legyen továbbbbb.Hisz csak azt lehet maghaladni mi „elavult” (tudott)
Előzmény: pint (191)
_vs120_ Creative Commons License 2007.12.04 0 0 192
hű, micsoda filozófiai mélységekbe jutottunk pár hsz alatt. Ez igen!
pint Creative Commons License 2007.12.04 0 0 191
gyakran tűnik úgy, mintha visszafele haladnánk, de ez csak azért van, mert nem emlékszünk a tegnapra. az emberi történelem sosem a tudomány diadala volt, hanem a tudomány elkeseredett harca a túlerőben levő misztikus/vallásos/tradicionális gondolkodásmód ellen. az emberiség mindig vonakodva fogadta el a számára hasznos ajándékot a tudománytól.
Előzmény: sniffí (189)
Simply Red Creative Commons License 2007.12.04 0 0 190

Sokkal inkább meg tudok becsülni például egy jó esztergályost, mint egy átlagos íróasztal mögött tespedő gépészmérnököt

 

Az mind semmi. Valamelyik nap plakátragasztókat láttam. Egy jó magasan lévő óriási táblára ragasztottak óriásplakátot. De nem ám helikopterről, vagy kosaras daruról. A földön állva vékony csíkokat nyújtottak fel hosszú rűd végén, majd a hoszú rúd végével szépen rásímították a csíkot képpel lefelé. Miután fönnt volt, ügyes mozdulatokkal szépen átfordították, és voila, a képcsík a helyén volt. Ezekből a csíkokból állt össze úgy az óriásplakát, hogy egyáltalán nem látszik, hogy nem egy darabból van. Ördöngős fickók voltak, én például őket kifejezetten irigylem.

Előzmény: _vs120_ (184)
sniffí Creative Commons License 2007.12.04 0 0 189
Pedig az ősember az eszköz használattal emelkedett ki a nem logikus gondolkodásból, s került a táplálkozási lánc csúcsára. Ma-tegnap?.
Vissza megyünk?
sniffí Creative Commons License 2007.12.04 0 0 188
pedig ez fizika
csak más nézőpont
nekem ez a bajom, a matekkel meg a fizikával. Anyagként kezel
Nem én használom
Előzmény: sniffí (187)
sniffí Creative Commons License 2007.12.04 0 0 187
Az élet végesnek tudása (halandóság) tényleg, nem azért van mart céljaink, nem rólunk, csak magunkról szólnak, s egymás ellen folyik az élet valójában? S így fontosabbá válik a valamim, mim az életem, hisz a fölött nem rendelkezem azt a biológia, nem a tudásom a biológiáról teszi.
S az elváltozásokat a tudomány kimutatja, csak a magyarázat hibás. Ok okozat van, de nem az idő hanam az egymásnak feszülés amortizál.
sniffí Creative Commons License 2007.12.04 0 0 186
CSAk 1 példa, logika, na meg gondolom az oktatás rendszer, irányultsága
Nem akarok offolni, de a hozzáértő milyen %-ot számol a megújuló energia források hatásfokán, ha a másik meg véges, milyen gazdaságosság, a pénzé vagy a civilizációnké
Egy civilizáció megbukhat a befektetőkőn? Nem hiszem el!
Mikor tanulunk meg együtt élni a világgal , s nem csak vérit szívni, mint egymásét?
Ebben az irányban,soha.
sniffí Creative Commons License 2007.12.04 0 0 185
Bocsi azt értettem a egyéni tudáson keresztül, a társadalmi morrálról, fejlődésről van a szó, nem a címek megszerzéséről.
A tudásról mi által nem vita tárgy a fejlesztés iránya, ….stb.
Tanulásról meg , ha szülőként szeretnéd tudni mit elhanyagoltál, mindig van mit tanulni a világban, különösen ha tudatlanságom elismerem van mivel töltsem napjaim. Hát ahova eljuthatok azok legfeljebb ismeret terjesztő előadások, amitől csak tájékozatlanságom feszítése nő.
Nem hiszem hogy becsület, vagy hierarhia kérdése, a munka , a dolgozó, a tanuló,a létező. szerintem ez mind csak tudás.
_vs120_ Creative Commons License 2007.12.03 0 0 184
Ez is egy hozzáállás.

1.
Én vidéki vagyok, lediplomáztam, és nem volt apucinak pénze, hogy albérletet fizessen.
Egyetem mellett dolgoztam, jó volt az átlagom, ösztöndíjat is kaptam. Sőt az egyetemen diákokat is oktattam, azért is pénz járt, meg laborméréseket vezettem, azokért is. Meg lehet oldani akár így is...

De a mondás iaz:
"Nemakarásnak nyögés a vége."

2.
Az én véleményem szerint nem kell mindenkiből dr-t faragni. Én nagyon tisztelem a kétkezi munkát is. Sokkal inkább meg tudok becsülni például egy jó esztergályost, mint egy átlagos íróasztal mögött tespedő gépészmérnököt.
Azt kellene az embereknek megmutatni, hogy a "szakma" is értékes dolog. Asztalos végzettségű sógorom többet keres, mint én a diplomámmal. És nem én vagyok a béna, hanem ez van. És lehet, hogy így is van rendjén...
Előzmény: csanad.b (183)
csanad.b Creative Commons License 2007.12.03 0 0 183

toszhatod az eltés előadást ha mucsán vagy csóró és nincs apucinak vastag buxája hogy a kisfiacskája albérletét fizesse pesten

Előzmény: _vs120_ (181)
sniffí Creative Commons License 2007.12.02 0 0 182
mikor?
Előzmény: _vs120_ (181)
_vs120_ Creative Commons License 2007.12.01 0 0 181
A felsőoktatási intézmények összes előadása bárki által látogatható. Aki akar tanulhat.
Előzmény: csanad.b (178)
sniffí Creative Commons License 2007.12.01 0 0 180
Így veszélyesnek is tekinthető, hisz fejleszti a logikát, s talán nem is utált, csak érzetek által gerjesztetten távolított.
Ami a hatalmukat megtartani vágyók szemében, fekete. Ha mindenki eleget tud ki felett a hatalom, ha „csak” kiegészítjük egymást.
Lehet kemények a sorok, de látom az oktatás hanyatlását. S tudom, semmi nem "oktalan". S szeretem ha az asztalnál oldódnak a problémák
Előzmény: sniffí (179)
sniffí Creative Commons License 2007.12.01 0 0 179
Talán, hogy ne derüljön ki, nincs olyan hogy tehetség, csak környezeti hatás.
Oszd meg és uralkodj, …
Tehetséges-nem tehetséges, s már kész is az ellenzék
nekem jár-te meg érdbe mit, adok
hisz vagyok, ki adhat (psziho drama :(( )
Előzmény: csanad.b (178)
csanad.b Creative Commons License 2007.11.30 0 0 178

és miért is nem ?

 

    ld .... eper.elte.hu   

 

pl már  van  lehetőség arra hogy komplett egyetemi előadások a legjobb előadók  (talán az egész képzés is ahol nincs túl nagy jelentősége  a gyakorlatnak ) szépen eljusson bárkihez ... meg lehet csinálni hogy valaki valahol önképez vagy koordináltan önképzik mucsán a pajtában   . és csak vizsgázni megy a tanárhoz az egyetemre ... közben dolgozik él , csinál amit akar ... és nem marad ki semmiből

 

miért nem lehet a legjobb gimis szintet netesítve elérhetővé tenni egy középszerű gimiben tanuló ám tehetséges gyerek számára  ? stb

Előzmény: mégjobb (174)
csanad.b Creative Commons License 2007.11.30 0 0 177
nem a gond ha elmegy a tehetség külföldi egyetemre  .... hanem ha azután nincs miért  visszajönnie.... nem tudja visszahozni a tudás kapcsolati ilyen olyan tőkéjét ... mert pl nem az a számit a hazai pályán
Előzmény: TestiPasztor (175)
mégjobb Creative Commons License 2007.11.30 0 0 176
Én egyetértek az általad leírtakkal, kiegésztve azzal, hogy belátható időn belül a tehetséggondozást is veszély fenyegeti, hiszen fizikatanárból nagyon gyér az utánpótlás. Most ez még nem probléma, mert inkább a leépítések vannak napirenden az iskolákban, de hamarosan a nyugdíjba vonulók helyét nem lehet friss diplomásokkal feltölteni.
Előzmény: TestiPasztor (175)
TestiPasztor Creative Commons License 2007.11.30 0 0 175
> Ma talán annyit tehetünk, hogy fokozott energiával kell felkutatni a rejtőzködő tehetségeket és gondoskodni a képzésükről tehetségfejlesztő foglalkozásokon, nem osztálykeretekben. eErre van hivatalosan is lehetőség.

Szep dolog a tehetsegek felkarolasa, de ezt csinaltuk 70 evig, es mire mentunk vele. Mo-n pillanatnyilag 10 millio ember el. Nem csak TellerEdek, nem csak Lovasz Laszlok. Mar nagyon szepen tudunk rangos kulfoldi egyetemek szamara kituno dolgozokat kepezni, de jo lenne a maradek 9.999.998 emberrel is valamit kezdeni, nem eleg azt mondani, hogy "ja, azok a tehetsegtelenek". Nem csak a legerosebb lancszem a fontos.

Amig a plebsz ilyen szinten van, amig az indexen a diplomasok az a tema, hogy a lovari cigany vagy az eszperanto legyen az elso nyelve amit megtanul a diplomajahoz 30 evesen... addig nem lesz magyar feltamadas, a "magyar" ige nem fogja a franciaban azt jelenteni, hogy sult kacsat eszek tejfolos ubisalival.

Nem akarok tul sokat peldalozni kulfoldi peldakkal, de egyszer nezzetek mar ra, hogy pl Japan vagy az USA oktatasi rendszere milyen, es gondolkozzatok el rajta, hogy miert mukodik (nem, nem azert mert sok penzt kapnak). A vilag technikai termekeinek kb 40%-t az USA, 25-30%-t Japan gyartja, Fro+UK+No osszesen is kisebb, mint Japan. A sajat hochkulturajukban fetrengo, nagymultu egyetemekkel es eros ipari multtal rendelkezo europai orszagok valahol elakadtak a versenypalyan (nem csak a magyarok). Miert?
Előzmény: mégjobb (174)
mégjobb Creative Commons License 2007.11.29 0 0 174
Én meglehetősen pesszimista vagyok, több évtized alatt jutottunk el idáig, gyökeres változásra rövid idő alatt aligha számíthatunk. Ma talán annyit tehetünk, hogy fokozott energiával kell felkutatni a rejtőzködő tehetségeket és gondoskodni a képzésükről tehetségfejlesztő foglalkozásokon, nem osztálykeretekben. eErre van hivatalosan is lehetőség.
Előzmény: TestiPasztor (170)
sniffí Creative Commons License 2007.11.29 0 0 173
szerintem mert törvényként van elterjedve a köztudatban, s nem mint kummunikáció.
A tapasztalat körül írásának lehetőségeként.
S a "törvény" mindenkit az alkalmazkodás szükségszerűségére asszociál, de mivel "nincs mihez csak kommunikáció", .... .
Hát nehéz az együttmüködés megértésének szükségszerűsége, s ezt, alkalmasint a szám misztika korlátai közzé szorítani ha kelllll
Előzmény: terrariumos (-)
csanad.b Creative Commons License 2007.11.29 0 0 172
nem vagyok nyelvész és ha jól tudom itt az oktatás szintjén megjelenő nyelvészet a téma ... erre jösz hogy a magas nyelvészet nem ez ... jó de ami belóg belőle a középiskolába az miért ilyen szar vajjon ?

ha hót tudományosan vizsgálod a tehénbőgést vagy csirke csipogást vagy delfin krákogást vagy egy veréb csipogást (mert a veréb elég hülye , azaz az ember nyilván elég okos hogy megértse alapon)

megérted a nyelvüket, jelzéseiket ? a megértés ugye a minimum lenne ha egy lény hülyébb mint az ember akkormeg ugye egyszerűbb a dolog elvileg ...

akár tetszik neked akár nem a tudomány önmaga számára definiált szabályok kíméletlen betartásával művelhető... ok hogy megfigyelsz egy jelenséget x szer és felmerül egy kérdés ez eddig nem tudomány csak lehetőség a tudományos igényű válasz keresésre


... de ahhoz hogy tudományos igényű legyen a válasz 2 dolog kell

1. helyesen pontosan alkalmazza a tudományos vizsgálódás szabályait . ok ezt a hülye s tudja

2. a kérdés a tudomány módszertanával értelmezhető módon megválaszolható legyen ( nyelvész pszichológus szociológus stb ezt rendszerint leszarja -tisztelet a kivételnek,- ő kérdez valami baromságot ...és szentül hiszi hogy annak van pszichológiai nyelvészeti értelme akkor egzakt tudományossásg szerint értelmezhető értelme is van egyből ... aztán megvan a módszer oszt jön az eredmény is ... ahogy móriczka képzeli )




Előzmény: pint (168)
csanad.b Creative Commons License 2007.11.29 0 0 171
nem azt állitom hogy nincs értelme kutatni hanem azt hogy az adott módszertan korlátaival együtt van értelme a kutatásra érdemes kérdéseket feltenni és eredményeket értelmezni ..


nincs módszertani kizárólagosság ...ellenben nagyon sok szakterületébe és módszertanába autómatikusan "belehülyült" egyén dogmatikus vakhitével szemben..

Előzmény: nadamhu (167)
TestiPasztor Creative Commons License 2007.11.29 0 0 170
Hagy kerdezzek bele: mint gyakorlo tanre, szerintem mindekit erdekel a velemenyed.
Ha most az olyan nyilvanvalo dolgokat, hogy penz meg burokracia / rossz miniszteriumi vezetes ill gyenge tanarkepzes, leszamitjuk, te hol latsz kitoresi pontot/pontokat?
Előzmény: mégjobb (169)
mégjobb Creative Commons License 2007.11.28 0 0 169
Mint gyakorló középiskolai tanár osztom meg veletek a tapasztalataimat. A fizika, matematika népszerűsége valóban soha nem tapasztalt mélységekbe süllyedt az elmúlt néhány évben. A probléma nyilván összetett.

Közismert, hogy a pedagógusképző intézményekbe különösen az említett szakok esetében minimális pontszámmal, tehát az átlagosnál alig jobb középiskolai eredményekkel be lehet jutni jó ideje. Tisztelet a nyilván létező kivételnek, de tanítanak olyan kollégák is, akik maguk sincsenek tisztában a szakjuk lényegével és képtelenek a megfelelő tanulói érdeklődés felkeltésére. Én azzal szembesülök, hogy az általános iskolát egyébként kiváló eredménnyel elvégző diákok teljesen tájékozatlanok pl. a légnyomásról, sohasem hallottak a Torricelli kisérletről, netán a magdeburgi féltekékről, nincs meg az alapvető élményük fontos természeti jelenségekről.

Gyakran halljuk, a tanulók szövegértési képessége gyenge. Aki a hétköznapi szöveg összefüggéseit sem látja, hogyan képes a matematikai problémát feldolgozni? Marad a kudarcélmény meg az utálat és a belenyugvás, hogy a "normális" emberek már csak ilyenek.

Az oktatást megreformáló intézkedések is mostohán bánnak a természettudománnyal, folyamatosan csökken az óraszám, lebutított fizikát, matematikát tanítunk - ami különösen a fizika esetén átalakul látszattevékenységgé, jó jegyeket osztogatunk (kell a pontszám) és a tényleges tudás nevetségesen alacsony szintűvé válik, vált.
pint Creative Commons License 2007.11.28 0 0 168
te tökéletes példa vagy arra, hogy az oktatási rendszer teljesen alkalmatlan a feladata ellátására.

valószínűleg azt hiszed, hogy a nyelvtudomány az arról szól, amit te nyelvtanórán tanulsz, hogy hogy kell írni ezt vagy azt a szót, majd kapsz egy osztályzatot, hogy mennyire jól sikerült az összes szabályt betartani. nem a te hibád, ha ezt hiszed, mivel nálunk ennyi fér a tananyagba. amit nyelvtanból tanítanak, az valójában nyelvészeti szakkifejezésekkel teletűzdelt illemtan. gyakorlati haszna igen csekély.

a nyelvtudomány viszont nem erről szól, hanem megfigyeli a nyelvben található rendszeres, szabályszerű jelenségeket. ilyenek vannak általánosak (pl a szó definíciója nyelvfüggetlen, és ugyanolyan problémák vannak vele minden nyelvben), vannak nyelvcsaládokra jellemzők, és vannak nyelvenként különbözők, vagy akár csak egyes nyelvjárásokban fellelhetők. olyan nyelvészt nem találsz, aki egy indoeurópai nyelvben megfigyelt jelenséget próbál ráerőltetni egy finnugor nyelvre.

csak egy érdekességet hogy mondjak: a magyar nyelvben a szó első szótagja hangsúlyos. kivéve ha nem. ugyanis azt, hogy "nem tudom, mit lehetne tenni" így mondjuk: "NEMtudom, MIT LEhetne TEnni". a nemtudom akkor tehát egy szó? vagy kivétel? egyes szláv nyelvekben az ilyen fajta tagadás egybe is van írva. na az efféle jelenségeket kutatja a nyelvészet.

azt is hiszed, hogy a tudomány előír és parancsol. szó sincs róla. a tudomány a megismételhető megfigyelésekről szól. az nem vita tárgya, hogy egy rugó végére helyezett súly kimozdítva egy rezgőmozgásba kezd, amit bizonyos elhanyagolásokkal le lehet írni szinuszfüggvénnyel. ez le is vezethető a newtoni mechanikából. az eredmények pedig magukért beszélnek: a híd áll, az mp3 lejátszó zenél, stb. a newtoni modell nem "igaz", hanem modell. a híd viszont igazi, és tényleg áll. a tudomány nélkül az emberi civilizáció végetér. a embert a tudomány tette egy majomból a legsikeresebb fajjá, az abszolút csúcsragadozóvá.

a diák ezt vagy elhiszi, mert egyest kap: ezt hívják beleverésnek. vagy elhiszi, mert látja a saját szemével, hogy ez a megfigyelés, ez a tény, ez a világ: ezt hívják meggyőzésnek. jelenleg az első történik a tanulók nagyrészénél. eredmény: egely kerék és ID.
Előzmény: csanad.b (157)
nadamhu Creative Commons License 2007.11.28 0 0 167

Persze, igazad van, de csak kell egy tudomány, aminek a segítségével pl. tudunk egy programot írni, amely megmondja, hogy helyesen írtam-e le azt, hogy

 

megszentségteleníthetetlenségeskedéseitekért. (ez egy speciális részterület, a morfológia, morfológiai elemzés. Ez kőkemény reál cucc, építhetőek leprogramozható modellek.)

 

Egyébként ilyen alapon szerinted nincs értelme kutatni a kognitív-pszichológiát és az agykutatásnak sincs értelme? Úgysem érünk el semmit? A nyelvészek egyébként jól tudják, hogy mennyire közel állnak az agykutatáshoz, illetve a kognitív tudományokhoz, pl. van olyan határterület, hogy pszicholingvisztika.

 

Másrészt pedig, ne hidd, hogy a nyelvészek nagy egyetértésben hagyománytisztelő módon tuszkolják bele a nyelvet valami jól megegyezett sémába. (Persze a középiskolai anyag ezt súgja, ezt elismerem.) Ha összeeresztenéd a legnagyobb nyelvészeket, csodálkoznál, hogy mennyi mindenben nem értenének egyet, és hogy mennyire nyitottan keresik az újabb és újabb modelleket.

 

Előzmény: csanad.b (166)
csanad.b Creative Commons License 2007.11.28 0 0 166
nem hát... érzelmeket utalásokat , másodlagos vagy sokadlagos tartalmakat humort fejez ki ... a nyelvi bábszinház táncoló szavacskái mögött mindig ott a psziché, amögött a kultúrális a történelmi a társadalmi ...és még egy halom dimenzió ... ezt mindet kéne egyszerre kezelni átlátni és abból levezetni ... ? vagy egyáltalán miből kéne mit levezetni ?
Előzmény: nadamhu (164)
TestiPasztor Creative Commons License 2007.11.28 0 0 165
Nem gondolkoztam konkret peldakon, de igen, ilyesmi jellegu megkozelites szerintem is lehetne egy jo start.
Sokak szamara erdekesebb, motivalobb, konyvbol nehezebben megszerezheto tudast oktat. Ha nincs nagyon felhigitva, a lexikalis ismeretek is szerintem felfuzhetoek ra.
Előzmény: nadamhu (158)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!