Keresgélj, hátha... de csak annyit olvastam, h terveztek gyárakat építeni, de holgy termelnek-e már, nem tudom... egyelőre kicsi a valószínűsége, h találsz... román benzin amúgy is az itthoni etanol árában van :-)
Renault Megane Classik 1.6 -osom van, 2002-es modell. Tavasztól őszig etanollal járok, csak a hidegindítással van gond hűvösebb időben. A nyári melegben pöccre indul és mindez gyujtásátalakító nelkül.
A kérdésem az, hogy Romániában tankolt már valaki etanolt? Ha igen, mennyiért és hol?
elnézést, ha már volt téma (lusta vagyok keresgélni) de ilyen apróságokhoz, mint láncfűrész, fűszegélyvágó, fűnyíró, mindenféle csiribiri nélkül a gyakorlatban is lehet 50:50 arányban etanolt adagolni.
az ok aránylag egyszerű, de nem szokványos, a hátterében a benzin rákkeltő hatása áll. mielőtt még valaki kétségbeesne, h rákos lesz a benzinkúton, és hogyhátezmi, röviden összefoglalom:
a mol hivatalosnak tekinthető tájékoztatása szerint az evo neo ebben a keverési arányban nem lesz karcinogén. merhogy ugye benzin az.
és mostanság azt találta ki a munkavédelmi felügyelőség, h karcinogén a benzin (0,1 tömeg koncetrációtartalom feletti benzoltartalommal minden annak számít, az evo neo benzoltartalma 2011-ben: min: 0,03%; max:0,22%; átlag:0,07%) ezért minden, ezek tankolásával érintett munkakörben a vonatkozó jogszabály szerint személyenkénti légzőzónás mintavételezéssel kell megállapítani a foglalkozás egészségügyi kockázatokat a rákkeltő anyagokról szóló jogszabály kockázatértékelés része szerint.
egy ilyen mintavételezéses, bevizsgálásos aktus, tüdőnként 80k.
a másik lehetőség ehhez a tankolási munkaművelethez (aka az ötliteres kandliból beönti a zember a tankba a pár litert, egy nap párszor) a félálarc, ami még mindig olcsóbb.
mint szakember, szerintem az egész röhej. de ez van.
egyelőre mindenki ódzkodik tőle, mert félti az eszközeit, ezért hátha van valakinek személyes tapasztalata, vagy kellő háttértudása eme fontos kérdés megválaszolásában. sokak sorsa forog kéremszépen kockán. :D
Annyiban lenne korrektebb teljesítményméréssel együtt értékelni a fogyasztást, amennyiben ősszekötné a fogyasztásnövekedést az esetleges teljesítménynövekedéssel.
Az injektorkapacitás növelése szerintem nem csupán az eltérő energiatartalmat kompenzálja, mint a kites verzióban.
Sajna egy azonos motornál nem történt eddig összevetés a kétféle megoldással.
Emisszió és teljesítmény, vagy csak emissziós szempontok alapján végzed az összevetést?
Jelenleg 100% benzin üzemmel működik a motor, a növelt kapacitású injektorokkal és csökkentett redszernyomással.
Az eredeti injektorokkal városi fogyasztása 9,2 l/100 km volt, jelenleg a közel kétéves E85 után 8,7 l/100 km az előző tankolás átlaga, jelenleg a FC szerint 7,5 l/100 km.
A kutakon most 93 Ft/l az E85 ESZ95 különbözete, ez 50:50 aránynál +12% túlfogyasztással +2 Ft/l-rel haladja meg a benzin árat, ami még mindig veszteséges E85 üzemet jelent.
Sziasztok! Segitségeteket szeretném kérni. Bioetanolból irom a szakdolgozatomat, és szükségem lenne az utólagosan beépitett bioetanol átalakitóval rendelkező autó mérési adataira. Értem ezalatt fogyasztásmérés etanollal és benzinnel, vagy kipufogó gázelemzés etanollal benzinnel. Vagy ha nincsen ilyenetek, akkor keresem azt a vállalkozó szellemű egyént aki alávetné átalakitott autóját egy kipufogó gáz elemzésnek. A mérés nyiregyházán lenne szóval szabolcsiak előnyben. :D Jelentkezés és részletek a lada75@freemail.hu email cimen. válaszotokat előre is köszönöm. További szép napot.
1998-as Megane-omnak nincs garázsa és kb 10 km-re van a munkahelyem. Adott a gondolat, h beszereltessek egy állófűtést. Webasto tetszene is, infrás indítás, sőt akár mobillal is. Viszont láttam egy két elrettentő videót youtube-on, ahol erősen füstöl a cucc a motortérben...
Mindenkinek az a lényeg. Neked is. Ebben nincs különbség egyik európai üzemanyag konszern között sem. Az hogy nem müködik az etanol piac teljesen más okai vannak. Kevés autóba lehet etanolt tankolni, föleg tisztán. Így nehézkes ezzel operálni. Továbbá az etanol max három hónapig tartható el minőség romlás nélkül, emiatt ha nem sikerül értékesiteni a nyakán marad a kereskedőnek. Ami a legrosszabb pedig az, hogy erre az üzemanyagfajtának a forgalmazására kötelezték a kereskedöket és mint tudjuk ami kötelező az ritkán szokott müködni.
Ha speckó a MOL annyira magyar és hazai lenne... akkor mondjuk a topik témáját tekintve, éppenhogy nem vágták volna haza az egész etanolos ipart, erről ennyit, szarnak ők bele a magyarkodásba, a profit a lényeg!!!!
EMBER nem a minőség ellen van kifogásom, hanem azt nem értem miért a külföldi céget részesíted előnyben a hazaival szemben. Legendákat hallok a különböző kúttársaságok üzemanyagairól de én még az elmult 30 évben nem tudtam semilyen különbség paramétert észre venni pedig 4 autót használok párhuzamosan, benzinnel, gázolajjal. Igy hát elsősorban mint másban is a hazai termékeket, cégeket támogatom. Ne haragudj amiért meg mertem nyilvánulni.
Etanolt azért kell tankolni, hogy védjük a környezetet. Spórolni nem lehet vele ez nyilvánvaló, de én úgy vagyok vele, hogy inkább osztrák benyát tankolok és néha etanolt is, addig se a mol zsebét tömöm.