Azt lehet tudni hogy mivan a 072-es Szergejjel? Még alkatrészbánya, vagy már kuka? Ameddig Miskolcon volt elég gyakran láttam mifelénk, csak azért kérdezném hogy mi a sorsa.
Milyen igazgatóság van Pécsett? A telefonkönyv szerint főleg egészségügyi területen működnek ilyenek, de van színházi is, és szerepel a már 8 hónapja nem létező 6árőr igazgatóság is. Ezek közül melyik okoz Dombográdnak problémát?
Azért nem adom fel! Hátha olvassa olyan is akinek a háziraktárában van a szögre akasztva egy-két darab kürtje. Akár privátban is írhat!Nem tudom ez milyen? Ebay-en találtam. Gondolom a pályamunkások használják...
a) A MÁV szabványkürtök 10 bar nyomáson szólnak (üzemszerűen, hivatalosan). b) géptípustól függ c) Sátoraljaújhelyen érdemes megpróbálni. Ld. Sátoraljaújhelyi mozdonytemető c. topikot.
Vasutas fórum ezer témában van , de igazán nem tudom hova kellett volna fordulnom a következőkkel.
Mindig lenyűgözött egy szép erős vonatkürt hang, pláne ha még viszhangzott is bele a környék. Nem messze vagyok a sínektől és nézegettem azt a "kis" kürtöt a gépek tetején ami ekkorát tud szólni. A német ebay-en már találtam hasonlót...
Kérdésem: - vajon mekkora nyomás kell ezeknek a kürtöknek?
- mekkora kb. a tápláló levegőcső átmérője?
- létezik valahol bontó, vagy alkatrészbörze, ahol ilyesmit be lehet szerezni?
Igaz a légtartályom 6 atm. és csupán csak pár liter levegőt tartalmaz, de ha már 1-2 másodpercet szólna az jó lenne. Most levegős "kamionkürt" van, de nagyobb hangot szeretnék.
Köszönöm előre is a segítő hozzászólásokat, ötleteket!
Kár lenne ha ez a topik üres lenne ! eddig nenszabad eljutni !
Üdvözletem Minden Dombovári Vasútlelkűnek !
Azzal a kérésel fordulok hozzátok , hogy akinek lehetősége és módjában áll , hogy megmérje a Dombóvári fűtőház kapujától a fordító karongig húzódó vágány hosszát illetve az épület belső faltól kapupillérig húzódó vágánysugár irányú hosszát, es ezt feltenné a ide, előre is megköszönve.
Erre a két alapadatra azért van szükségem mert megépítem a Dombovári körfűtőházat és környezetét az ötvenes évekbeli állapotnak megfelelően HO-ás meretben ,a meglévő magyar gőzmodonyaim számára.
Igen valamikor ide tartozott.Az elektromos tüzek elöjele mindig a segéd üzemi földzárlat.Amivel ha nem lehet tőrölni akkor csak a honos füttő házig lehet közlekedni,onnan pedig a hiba elhárítása után lehet vonali szolgálatot adni.Tehát olyan nincs hogy mindenféle előjelzés nélkül le égek.
Felesleges bemutatni a viszonyokat, tisztában vagyok ezekkel. Előbbi hsz.-om pedig nem felvilágosítás, hanem az általad feltett kérdésre egyszerű válasz volt. Minden piszkálódástól mentesen.
Amúgy belekukkantva a M41 topicba, ahogy mondtad, a 2102 kábeltüzéről is lehet olvasni! Pedig az nem olyan rég még szentesi gép volt...
Ezek a fórumok azért vannak,hogy normális körülmények között véleményt cseréljünk.Itt nem érdekes ha szobafestő,vasútbarát,vasutas,stb,stb,stb,elolvassuk egymás hozzá szólását és erre reagálunk.Mindenki tudása és vérmérséklete szerint.Ha nem így lenne üres volna ez a topic.Szerintem.
Nem a mozdonyvezető feladata a gépet lemosni.A mozdonyok R,A-és egyébb javítások technológiájában benne van a mozdony külső,belső,motorkocsiknál napi vizsgálatnél szélvédő mosása.Bocs már ezért busás pénzeket fizet a Trakció a Gépészetnek.
Ha nem dobálnák le róla eggyes MV-k akkor nem kéne rá venni így meg csak pénz kidobás, ha odakeveredik tudjaég hova az illető MV meg, hogy ne keljen megmosnia ledobálja róla.
Az ócsobbé dolgozás az nem biztos jobb minőségű munkát takar.Az ocsóbbé dolgozás remek példáit találhatod az M41-es topicban,gondolok arra a pár kigyulladt mozdonyra aminek a képei ottan szerepelnek.Vagy amit hozzánk küldtek kisegíteni,2203-as nyomatéktámján nem volt menet.Vagy amilyen forgóvázat küldtek a 2115-ös ért,a fele hiányzott.Így könnyű olcsón dolgozni ha máshonnan viszik el az alkatrészt.Vagy esetleg vehetnének pár mosó kefét ócsóbbé és nem ártana meg mosni néhány gépet,talán akkor kevesebb szutykos koszos mozdony közlekedne azon a hírös dunántúlon.Amúgy meg köszönöm szépen a felvilágosítást.Maradtam tisztelettel.
Óccsóbbé' dolgoznak a naaaagy járműjavítóknál, mégis minőségi az elvégzett munka. Bőven van tapasztalat balesetes, futó és főműhelyi jellegű javításokban. (Ez a dolog pedig nem mostanában kezdődött el! Pl: csak az 1081-es szili már kétszer lett talpraállítva UD-n egy-egy baleset után.) Kapacitás, meg ember arra van, amit fizetnek. Ez a világ ma így működik.
Hogy a "jól fekvés" vagy a valódi szakmai háttér teszi-e Dombóvárt azzá "ami", hát arra passzolom a választ. Csak gyanakszom az utóbbira...
Dombóvár látja el szinte az egész Dél-Dunántúlt mozdonyokkal. A Nagykanizsai és a Pécsi villamosmozdonyok valamint a Szergejek és a Csörgők is mind Dombóvárról vannak kihelyezve. De például ha a 3000-es Szili "telokjának" memoriája megtelik, akkor máris UD-re kell vinni a gépet, mert ha jól tudom csak ott tudják kiolvasni.
Ezenkívül az említett 3 hely közül UD-nak van a legnagyobb és a "legmodernebb" fűtőháza a gépek karbantartásához, javításához.
Valaki árulja már el ottan Dombováron tényleg ilyen sok mindenre van ember,meg kapacitás.Vagy csak ennyire jól fekszenek valahol,hogy mindent oda visznek.