Keresés

Részletes keresés

Desolator Creative Commons License 2008.10.19 0 0 163
Dombóvár (vagy Pécs?) közelgő üdvöskéje okt.16-án
_nyunyuka Creative Commons License 2008.10.09 0 0 162

Az a kis kürt se olyan kicsi!

 

Nem lehetetlen a MÁV-nál használt típushoz se legálisan hozzájutni.

 

Scsabi Összes Műveiből:

 

"Cipőt a cipőboltból, dudát a dudagyárból!"

 

"Ha a hazai dudaipart támogatod, akkor

 

Csonka János Gépgyár Kft.

1119. Bp. Fehérvári út 44.

 

Cikkszámok:

 

69.325-0000 370Hz (mély)

 

69.326-0000 600Hz(magas)"

 

Egy kis bökkenő: ez a hazai dudagyár végelszámolással, jogutód nélkül megszűnt.

 

A gyártást egy másik cég átvette:

 

http://www.draspo.hu/hu/draspo3.html#legsuritok, lap alsó harmadában "Pneumatikus kürt"

 

Ne számíts arra, hogy olcsó móka, a kicsinél kb. 60.000Ft-tal számolj.

Előzmény: triker (148)
bumbibakter Creative Commons License 2008.10.09 0 0 161
És mi a mérkőzés eredménye ?
Előzmény: Cosinus66 (160)
Cosinus66 Creative Commons License 2008.10.08 0 0 160
Le vagyunk foglalva. Most van az évesvizsga!
Előzmény: Desolator (159)
Desolator Creative Commons License 2008.10.08 0 0 159
Nincs élet UD-n? :(
Most am mivan Dombóváron? Pécsre ment minden vagy mi a fene? :S
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.26 0 0 158
Állítólag teljesen selejt lesz, újjáépítést nem tervezik. Azonban pontos információt szerintem csak UD vezetői tudnak adni, ha módjukban áll.
Előzmény: noxvill (156)
V43 2376 Creative Commons License 2008.09.26 0 0 157
noxvill Creative Commons License 2008.09.25 0 0 156

Sziasztok.

 

Azt lehet tudni hogy mivan a 072-es Szergejjel? Még alkatrészbánya, vagy már kuka? Ameddig Miskolcon volt elég gyakran láttam mifelénk, csak azért kérdezném hogy mi a sorsa.

 

Válaszokat előre is köszönöm.

V46-049 Creative Commons License 2008.09.12 0 0 155

2 kép máról
éppen a Deltáról
:D

 

 

tűzavasban 203 Creative Commons License 2008.09.05 0 0 154

a félszemű lőtéri kutyát nem érdekli hogy Mi? van Pécsett . ! az érdekel hoigy mi van ezzel a topikkal , ??. kihalt ? -nincs forgalom.!      

 Ho vagytok  Dombóváriak ?! .                

                                                                                                ennnyi.

Előzmény: FOMA (153)
FOMA Creative Commons License 2008.08.28 0 0 153
Milyen igazgatóság van Pécsett? A telefonkönyv szerint főleg egészségügyi területen működnek ilyenek, de van színházi is, és szerepel a már 8 hónapja nem létező 6árőr igazgatóság is. Ezek közül melyik okoz Dombográdnak problémát?
Előzmény: V46-049 (138)
triker Creative Commons License 2008.08.28 0 0 152
Azért nem adom fel! Hátha olvassa olyan is akinek a háziraktárában van a szögre akasztva egy-két darab kürtje. Akár privátban is írhat!ez sem rossz, csa a német ebay-en vanNem tudom ez milyen? Ebay-en találtam. Gondolom a pályamunkások használják...
Előzmény: Törölt nick (151)
triker Creative Commons License 2008.08.28 0 0 150

Köszönöm a gyors választ!

Már próbálkozom is

Előzmény: Törölt nick (149)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.28 0 0 149
Üdv!

a) A MÁV szabványkürtök 10 bar nyomáson szólnak (üzemszerűen, hivatalosan).
b) géptípustól függ
c) Sátoraljaújhelyen érdemes megpróbálni. Ld. Sátoraljaújhelyi mozdonytemető c. topikot.
Előzmény: triker (148)
triker Creative Commons License 2008.08.28 0 0 148

Üdvözletem mindenkinek a topikon.

Vasutas fórum ezer témában van , de igazán nem tudom hova kellett volna fordulnom a következőkkel.

Mindig lenyűgözött egy szép erős vonatkürt hang, pláne ha még viszhangzott is bele a környék. Nem messze vagyok a sínektől és nézegettem azt a "kis" kürtöt a gépek tetején ami ekkorát tud szólni. A német ebay-en már találtam hasonlót...

Kérdésem: - vajon mekkora nyomás kell ezeknek a kürtöknek?

                  - mekkora kb. a tápláló levegőcső átmérője?

                  - létezik valahol bontó, vagy alkatrészbörze, ahol ilyesmit be                                          lehet szerezni?

Igaz a légtartályom 6 atm. és csupán csak pár liter levegőt tartalmaz, de ha már 1-2 másodpercet szólna az jó lenne. Most levegős "kamionkürt" van, de nagyobb hangot szeretnék.

Köszönöm előre is a segítő hozzászólásokat, ötleteket!

 

tűzavasban 203 Creative Commons License 2008.08.26 0 0 147

 

 Kár lenne ha ez a topik üres lenne ! eddig nenszabad eljutni !

 

 Üdvözletem Minden Dombovári Vasútlelkűnek !

 

 Azzal a kérésel fordulok hozzátok , hogy akinek lehetősége és módjában áll , hogy megmérje a Dombóvári fűtőház kapujától a fordító karongig húzódó vágány hosszát illetve az épület belső faltól kapupillérig húzódó vágánysugár irányú hosszát, es  ezt feltenné a ide, előre is megköszönve.

 

 Erre a két alapadatra azért van szükségem mert megépítem a Dombovári körfűtőházat és környezetét az ötvenes évekbeli állapotnak megfelelően HO-ás meretben ,a meglévő magyar gőzmodonyaim számára.

 

          köszönettel : Cs Laci 

Előzmény: m-412198 (144)
m-412198 Creative Commons License 2008.08.11 0 0 146
Igen valamikor ide tartozott.Az elektromos tüzek elöjele mindig a segéd üzemi földzárlat.Amivel ha nem lehet tőrölni akkor csak a honos füttő házig lehet közlekedni,onnan pedig a hiba elhárítása után lehet vonali szolgálatot adni.Tehát olyan nincs hogy mindenféle előjelzés nélkül le égek.
Előzmény: Gigantos (145)
Gigantos Creative Commons License 2008.08.11 0 0 145

Felesleges bemutatni a viszonyokat, tisztában vagyok ezekkel. Előbbi hsz.-om pedig nem felvilágosítás, hanem az általad feltett kérdésre egyszerű válasz volt. Minden piszkálódástól mentesen.

 

Amúgy belekukkantva a M41 topicba, ahogy mondtad, a 2102 kábeltüzéről is lehet olvasni! Pedig az nem olyan rég még szentesi gép volt...

Előzmény: m-412198 (140)
m-412198 Creative Commons License 2008.08.10 0 0 144
Ezek a fórumok azért vannak,hogy normális körülmények között véleményt cseréljünk.Itt nem érdekes ha szobafestő,vasútbarát,vasutas,stb,stb,stb,elolvassuk egymás hozzá szólását és erre reagálunk.Mindenki tudása és vérmérséklete szerint.Ha nem így lenne üres volna ez a topic.Szerintem.
Előzmény: V46-049 (143)
V46-049 Creative Commons License 2008.08.09 0 0 143
Aha értem, akkor bocsi. asszem kicsit félreértettem a dolgot.
m-412198 Creative Commons License 2008.08.09 0 0 142
Nem a mozdonyvezető feladata a gépet lemosni.A mozdonyok R,A-és egyébb javítások technológiájában benne van a mozdony külső,belső,motorkocsiknál napi vizsgálatnél szélvédő mosása.Bocs már ezért busás pénzeket fizet a Trakció a Gépészetnek.
Előzmény: V46-049 (141)
V46-049 Creative Commons License 2008.08.09 0 0 141

"Vagy esetleg vehetnének pár mosó kefét ócsóbbé"

 

Ha nem dobálnák le róla eggyes MV-k akkor nem kéne rá venni így meg csak pénz kidobás, ha odakeveredik tudjaég hova az illető MV meg, hogy ne keljen megmosnia ledobálja róla.

Előzmény: m-412198 (140)
m-412198 Creative Commons License 2008.08.09 0 0 140
Az ócsobbé dolgozás az nem biztos jobb minőségű munkát takar.Az ocsóbbé dolgozás remek példáit találhatod az M41-es topicban,gondolok arra a pár kigyulladt mozdonyra aminek a képei ottan szerepelnek.Vagy amit hozzánk küldtek kisegíteni,2203-as nyomatéktámján nem volt menet.Vagy amilyen forgóvázat küldtek a 2115-ös ért,a fele hiányzott.Így könnyű olcsón dolgozni ha máshonnan viszik el az alkatrészt.Vagy esetleg vehetnének pár mosó kefét ócsóbbé és nem ártana meg mosni néhány gépet,talán akkor kevesebb szutykos koszos mozdony közlekedne azon a hírös dunántúlon.Amúgy meg köszönöm szépen a felvilágosítást.Maradtam tisztelettel.
Előzmény: Gigantos (139)
Gigantos Creative Commons License 2008.08.08 0 0 139

Óccsóbbé' dolgoznak a naaaagy járműjavítóknál, mégis minőségi az elvégzett munka. Bőven van tapasztalat balesetes, futó és főműhelyi jellegű javításokban. (Ez a dolog pedig nem mostanában kezdődött el! Pl: csak az 1081-es szili már kétszer lett talpraállítva UD-n egy-egy baleset után.) Kapacitás, meg ember arra van, amit fizetnek.  Ez a világ ma így működik.

 

Hogy a "jól fekvés" vagy a valódi szakmai háttér teszi-e Dombóvárt azzá "ami", hát arra passzolom a választ. Csak gyanakszom az utóbbira...

Előzmény: m-412198 (133)
V46-049 Creative Commons License 2008.08.07 0 0 138
köszönöm szépen az Agytágítást. Dombóvárnak csak egy baja van. Az, hogy Pécsen van az igazgatóság. legalábbis szerintem ez probléma
Előzmény: V43 1173 (137)
V43 1173 Creative Commons License 2008.08.07 0 0 137
Igen. jól tudod!

Dombóvár látja el szinte az egész Dél-Dunántúlt mozdonyokkal. A Nagykanizsai és a Pécsi villamosmozdonyok valamint a Szergejek és a Csörgők is mind Dombóvárról vannak kihelyezve.
De például ha a 3000-es Szili "telokjának" memoriája megtelik, akkor máris UD-re kell vinni a gépet, mert ha jól tudom csak ott tudják kiolvasni.

Ezenkívül az említett 3 hely közül UD-nak van a legnagyobb és a "legmodernebb" fűtőháza a gépek karbantartásához, javításához.
Előzmény: V46-049 (136)
V46-049 Creative Commons License 2008.08.07 0 0 136

Üdv.

 

Nem hinném sztem 1szerüen annyi a dolog nyitja, hogy Pécs és Nagykanizsa is UD-ról kapja a villanyokat meg 1-2 dizelt, de nem tudom  csak tippelés.

 

pár fotó máról:

 

 

 

 

 

Előzmény: m-412198 (133)
M47 1225 Creative Commons License 2008.08.07 0 0 135
Desolator Creative Commons License 2008.07.21 0 0 134
De fontos a körítés... :P
Előzmény: mvpados (109)
m-412198 Creative Commons License 2008.07.19 0 0 133
Valaki árulja már el ottan Dombováron tényleg ilyen sok mindenre van ember,meg kapacitás.Vagy csak ennyire jól fekszenek valahol,hogy mindent oda visznek.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!