Keresés

Részletes keresés

kozma555 Creative Commons License 2022.02.24 -2 3 537

A vasúti közlekedés legnagyobb akadályozója maga a MÁV. Ez így van évtizedek óta.

Előzmény: MCA-001 (536)
MCA-001 Creative Commons License 2022.02.23 -1 1 536

És az is durva, hogy a MÁV akadályozza a gabona szállítást Mesztegnyőről...

Előzmény: kozma555 (535)
kozma555 Creative Commons License 2022.02.23 -1 0 535
MCA-001 Creative Commons License 2021.12.30 0 2 534

Az év utolsó Marcaliba érkező műtrágyás vonattal kívánok mindenkinek Boldog Új Évet:)

labcin12 Creative Commons License 2021.09.18 0 0 533

Ezek nagyon biztató hirek. Remélem igy is lessz és egyszer még újra indul rajta a személyszállitás..És teherszállitásra is használják majd.

Előzmény: kozma555 (531)
Fizolti Creative Commons License 2021.09.17 0 2 532

A Bz-k felújítása inkább egy meglévő állapot - működő vonalakat kiszolgáló járműállomány - fenntartásának tűnik. Nagyon hosszú távon ez sem odázhatja el az új járművek beszerzésének elkezdését. 

Előzmény: kozma555 (531)
kozma555 Creative Commons License 2021.09.17 -1 2 531

Szia! Elvileg rajta vannak az ügyön. Sajnos megint a magyar bürokrácia csapdájába esett a vonal. De biztosan meg lesz csinálva. Anyag megvan, szándék megvan, pénz nem annyira, de dolgoznak rajta. Sajnos míg hányadék a kormányunk hozzáállása, addig marad ez így. Bár javukra szól, hogy valóóban (tudtom szerint) szándékban an a személyszállítás helyreállítása. Most biztos sokan lehurrognának, mint pár éve , mikor mondtam, hogy az összes Bz és tartozéka megújul , aztán láss csodád, most elkezdték... Pár éve ugye a Start rendelt a csehektől mindent a Bz-khez tegelyektől a mittoménmifaszomig mindent. Nem azért, hogy beolvasszák őket. Vannak mellékvonalak amelyek megnyílnak mert látszik benne a reláció, de vannak ma "működőek" amelyekben nem annyira...

Előzmény: Ábrahám Laci (530)
Ábrahám Laci Creative Commons License 2021.09.11 0 1 530

 

Bizakodó vagyok, hogy még az idén vagy jövőre esetleg teljesen rendbe teszik a pályát Böhönye-Somogyszob közt mivel a vonal megszünése után is folyamatos mezőgazdasági terményeket szállítottak legutoljára 2020-ban még a villám árvíz előtt cukorrépát szállítottak Olaszországba Marcali felől és kifizetődő, nyereséges volt.

 

A teherszállításnak hosszú távon szüksége lenne a pálya rendbetételére, hogy ne kelljenek kerülniük a tehervonatoknak.

 

A legutóbbi közérdekű adatigénylésre ezt válaszolta a MÁV: 

 

Közben megérkezett a MÁV válasza a Felsőbogátpusztánál zajló bontási munkákkal kapcsolatban beadott Közérdekű adatigénylésre.A remény hal megutoljára:)"A 37-es számú vasútvonal Segesd-Böhönye állomásközében a 2020. július 25-én bekövetkezett rendkívüli esőzés okozta árvíz közel 400 méter hosszban, több helyen elmosta a vasúti töltést. Az elmosás következtében a pálya felépítménye több szakaszon alátámasztás nélkül maradt. A mostani munkavégzés az így kialakult közvetlen balesetveszély elhárítását célozza,mely során a sérült és veszélyes pályaszakasz elbontására kerül.Mindezekre figyelemmel a munkálatok nem a pályaszakasz megszüntetésére irányulnak."

 

 

 

Fizolti Creative Commons License 2021.09.05 0 0 529

Igaz, nem is értem, miért Somogyszobot írtam. 

Előzmény: Abymot (528)
Abymot Creative Commons License 2021.09.04 0 0 528

Inkább Balatonszentgyörgy felől lenne talán értelme, ez több irányú megközelítést tenne lehetővé, és a főváros felől is elérhető lenne.

 

Kérdés, hogy mikor fog újra közlekedni a mesztegnyői kisvasút?

 

Amúgy szerintem is ilyen időszakos turisztikai célú vonat lehetne az első lépés a 37-es vonalon, az idegenforgalom most preferált terület, emiatt talán a megrendelővel is lehetne fogadtatni, és a KTI is kevésbé kaszálná el.

Előzmény: Fizolti (525)
labcin12 Creative Commons License 2021.09.04 0 0 527

Ha a tehervonatok eltudnak menni Marcali ig akkor talán a BZ k eltudnának menni Mesztegnyö ig. Igaz hogy az lenne a kegjobb ha rendbe lenne téve a pálya és újra megindulna rajta a személyforgalom.

MCA-001 Creative Commons License 2021.09.04 0 1 526

Én a turisztikai szezon alatt alapból közlekedtetnék egy Keszthely-Balatonszentgyörgy-Marcali-Mesztegnyő járatot.

Előzmény: Fizolti (525)
Fizolti Creative Commons License 2021.09.04 -1 1 525

Az első különvonaton még nagyon bizakodva mondta az egyik vonali dolgozó, hogy ha ilyen jól haladnak a karbantartások, meg a helyi folyamatok, akkor talán egy-két év múlva újra lesz rendszeres személyforgalom. Akkor még nem volt itt a villámárvíz, meg a járványügyi menetrend, amivel sikerült egyet odavágni a 38-as vonalnak is. 

 

Itt, hogy van a vonal - az elmosott rész környékét leszámítva - járható (ellenben más vonalakkal, amiket ilyen egyszeri hatások nélkül is kizártak a forgalomból), néha felmerül bennem az a kérdés, hogy nem lehetne-e a 23-as vonalhoz hasonlóan a mesztegnyői kisvasút napján, illetve lehetőség szerint egyéb nyári hétvégi napokon a kisvasút menetrendjéhez illeszkedő, hivatalos menetrendben meghirdetett Somogyszob-Mesztegnyő vonat. 

 

Előzmény: Abymot (524)
Abymot Creative Commons License 2021.09.04 -1 1 524

Mivel előkerestem az 1994-1995. évi menetrendet, megnéztem a 37-es vonalat is: napi hat vonatpár volt, a személyvonatok Somogyszobtól Kéthelyig jutottak akkor egy óra alatt, tehát 45 km/h átlagsebességet produkáltak.

(Bár a délelőtti vonatpárt év közben - talán a nyári szezon végén - megszüntették, de nem véglegesen, az 1995-1996. évi menetrend külön rendeletre közlekedő vonatként jelölte (Bokros csomag hatása?), 1996-1997-től ismét naponta közlekedett).

MCA-001 Creative Commons License 2021.09.03 0 0 523

Három vagon zúzott kő érkezett Marcaliba.

Lehet, hogy tényleg történik valami?

labcin12 Creative Commons License 2021.09.03 0 0 522

Remélhetöleg hogy újjáépitik. Köszönöm az értesitést. Nagyon szivemen viselem a vonal sorsát. Sok kedves emlék köt hozzá. Szivesen venném a további hireket elöre is köszönöm.

Előzmény: MCA-001 (521)
MCA-001 Creative Commons License 2021.09.02 0 0 521

Pár hete elkezdték bontani a sérült részt Segesd határában.

 

Az,hogy ez az újjáépítés előkészítése, vagy a végleges megszüntetés még kérdéses:(

Előzmény: labcin12 (520)
labcin12 Creative Commons License 2021.09.02 0 0 520

Ez jó hir. Kérdés milessz a vonal sérült részével?

Előzmény: MCA-001 (519)
MCA-001 Creative Commons License 2021.09.01 0 1 519

9482 042 Marcali, 2021.augusztus 28.

Síncserére felkészülve.

MCA-001 Creative Commons License 2021.05.18 0 2 518

Egy közérdekű adatigénylést megér a dolog.

 

Sajnos az enyémet elutasították a piszkok...

 

"Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (2) bekezdésének megfelelően vezetett, az Infotv. 29. § (1a) bekezdésében meghatározott szempont vizsgálatához szükséges nyilvántartásunk alapján Ön azonos tárgykörben egy éven belül már megkereste Társaságunkat. Az Infotv. 29. § (1a) bekezdésben foglaltaknak megfelelően a fentiek szerinti időn belül benyújtott, azonos adatkörre irányuló adatigénylésnek Társaságunk nem köteles eleget tenni."

 

https://kimittud.atlatszo.hu/

Előzmény: Gy.D.Valentin (517)
Gy.D.Valentin Creative Commons License 2021.05.18 0 6 517

Köszi a kulturált "választ", bár a kérdésemre attól még nem kaptam választ...

Tisztában vagyok vele, én sem úgy gondoltam, hogy a 41-es átadásának másnapján mindjárt nekifognak a 37-esnek, de azért árulkodó, hogy sem a helyi vasutasok, sem a helyi pályafenntartók nem tudnak róla, hogy tervben lenne a helyreállítása. És bár szünetelő személyforgalmú szakaszról beszélünk, de meghirdetett vágányzár sincs a helyreállítási munkálatokra, pedig az idei síncserék, betonalj beépítések, bizt.ber vizsgák mind fel vannak tüntetve ebben a rendszerben...

Előzmény: riezaK (516)
riezaK Creative Commons License 2021.05.18 -11 0 516

Lehet már tudni, hogy mikor kezdődik a sérült szakaszok helyreállítása? Lassan május végénél járunk, de egyelőre egyetlen kapavágás sem történt egyik helyszínen sem, illetve készülődésnek sem látni nyomait.

Előre is köszönöm a választ!

 

 

Épp a napokban készült el, bazdmeg..... 

 

 

 

https://www.facebook.com/Mavinform1/posts/2940642966259144

 

Előzmény: Gy.D.Valentin (515)
Gy.D.Valentin Creative Commons License 2021.05.18 -1 1 515

Lehet már tudni, hogy mikor kezdődik a sérült szakaszok helyreállítása? Lassan május végénél járunk, de egyelőre egyetlen kapavágás sem történt egyik helyszínen sem, illetve készülődésnek sem látni nyomait.

Előre is köszönöm a választ!

labcin12 Creative Commons License 2021.03.30 0 0 514

Köszönjök a nagyon  jó hireket.Továbbra is szivesen olvasom a vonalról érkrzö hireket. Elöre is köszönöm.

Előzmény: kozma555 (512)
MCA-001 Creative Commons License 2021.03.29 0 0 513

Úgy legyen:)

Előzmény: kozma555 (512)
kozma555 Creative Commons License 2021.03.29 0 3 512

Csak annyit tudok , hogy a Mészár.... Izé csinálják... :-) Amit utoljára halottam valamikor áprilisban, de csúszik a 41es is . Ettől is függ. De anyag megvan. Meg szerintem valami terv van vele ugye ha ennyire kaparják, de ne szaladjunk előre. Pár éve a magyar közlönybe bekerült a felújítása bontott anyagból mozdonyos vonatokna 50km/h sebességre. Tehát az pl a Bz-nek min. 70km/h. Annyit tudok, hogy a dél-Balatoni felújítás óta vizsgálták az újranyitás lehetőségét. Azt hiszem nem csak vasútbarátok örülnénk ennek.

Előzmény: MCA-001 (511)
MCA-001 Creative Commons License 2021.03.29 0 0 511

Ez jó hír:)

Van valami pontos infó a kezdésről?

Előzmény: kozma555 (509)
labcin12 Creative Commons License 2021.03.29 0 0 510

Ezek mind jó hirek.Szeretnék még egyszer ezenn a vonalon utazni.Remélem lessz még benne részem.

Előzmény: kozma555 (509)
kozma555 Creative Commons License 2021.03.28 0 6 509

Sziasztok! Hamrosan megkezdődik a vonal árvízsúlytotta részeinek helyreállítása. Amin nagyon meglepődtem hogy a segesdi megálló épületének tetejét a szél megtétpe de helyre lett állítva új tetőcserekkel ahol kellett. 

labcin12 Creative Commons License 2021.03.11 0 0 508

Végre valami jó hir. Köszönjük szépen.

Előzmény: MCA-001 (507)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!