A vonal Somogy megyében a 68-as számú főúttal párhuzamosan helyezkedik el.A személy és teherforgalom az utóbbi években kritikus szintre esett,sajnos a személyforgalom szüneteltetése is kilátásba került... :(
A vonal 55km hosszú,sebesség személyvonatoknak 30 és 40 km/h,tehervonatoknak 20km/h.
Ebbe a topicba várom a vonallal kapcsolatos egyéb információkat és sok-sok képet!
A Bz-k felújítása inkább egy meglévő állapot - működő vonalakat kiszolgáló járműállomány - fenntartásának tűnik. Nagyon hosszú távon ez sem odázhatja el az új járművek beszerzésének elkezdését.
Szia! Elvileg rajta vannak az ügyön. Sajnos megint a magyar bürokrácia csapdájába esett a vonal. De biztosan meg lesz csinálva. Anyag megvan, szándék megvan, pénz nem annyira, de dolgoznak rajta. Sajnos míg hányadék a kormányunk hozzáállása, addig marad ez így. Bár javukra szól, hogy valóóban (tudtom szerint) szándékban an a személyszállítás helyreállítása. Most biztos sokan lehurrognának, mint pár éve , mikor mondtam, hogy az összes Bz és tartozéka megújul , aztán láss csodád, most elkezdték... Pár éve ugye a Start rendelt a csehektől mindent a Bz-khez tegelyektől a mittoménmifaszomig mindent. Nem azért, hogy beolvasszák őket. Vannak mellékvonalak amelyek megnyílnak mert látszik benne a reláció, de vannak ma "működőek" amelyekben nem annyira...
Bizakodó vagyok, hogy még az idén vagy jövőre esetleg teljesen rendbe teszik a pályát Böhönye-Somogyszob közt mivel a vonal megszünése után is folyamatos mezőgazdasági terményeket szállítottak legutoljára 2020-ban még a villám árvíz előtt cukorrépát szállítottak Olaszországba Marcali felől és kifizetődő, nyereséges volt.
A teherszállításnak hosszú távon szüksége lenne a pálya rendbetételére, hogy ne kelljenek kerülniük a tehervonatoknak.
A legutóbbi közérdekű adatigénylésre ezt válaszolta a MÁV:
Közben megérkezett a MÁV válasza a Felsőbogátpusztánál zajló bontási munkákkal kapcsolatban beadott Közérdekű adatigénylésre.A remény hal megutoljára:)"A 37-es számú vasútvonal Segesd-Böhönye állomásközében a 2020. július 25-én bekövetkezett rendkívüli esőzés okozta árvíz közel 400 méter hosszban, több helyen elmosta a vasúti töltést. Az elmosás következtében a pálya felépítménye több szakaszon alátámasztás nélkül maradt. A mostani munkavégzés az így kialakult közvetlen balesetveszély elhárítását célozza,mely során a sérült és veszélyes pályaszakasz elbontására kerül.Mindezekre figyelemmel a munkálatok nem a pályaszakasz megszüntetésére irányulnak."
Inkább Balatonszentgyörgy felől lenne talán értelme, ez több irányú megközelítést tenne lehetővé, és a főváros felől is elérhető lenne.
Kérdés, hogy mikor fog újra közlekedni a mesztegnyői kisvasút?
Amúgy szerintem is ilyen időszakos turisztikai célú vonat lehetne az első lépés a 37-es vonalon, az idegenforgalom most preferált terület, emiatt talán a megrendelővel is lehetne fogadtatni, és a KTI is kevésbé kaszálná el.
Ha a tehervonatok eltudnak menni Marcali ig akkor talán a BZ k eltudnának menni Mesztegnyö ig. Igaz hogy az lenne a kegjobb ha rendbe lenne téve a pálya és újra megindulna rajta a személyforgalom.
Az első különvonaton még nagyon bizakodva mondta az egyik vonali dolgozó, hogy ha ilyen jól haladnak a karbantartások, meg a helyi folyamatok, akkor talán egy-két év múlva újra lesz rendszeres személyforgalom. Akkor még nem volt itt a villámárvíz, meg a járványügyi menetrend, amivel sikerült egyet odavágni a 38-as vonalnak is.
Itt, hogy van a vonal - az elmosott rész környékét leszámítva - járható (ellenben más vonalakkal, amiket ilyen egyszeri hatások nélkül is kizártak a forgalomból), néha felmerül bennem az a kérdés, hogy nem lehetne-e a 23-as vonalhoz hasonlóan a mesztegnyői kisvasút napján, illetve lehetőség szerint egyéb nyári hétvégi napokon a kisvasút menetrendjéhez illeszkedő, hivatalos menetrendben meghirdetett Somogyszob-Mesztegnyő vonat.
Mivel előkerestem az 1994-1995. évi menetrendet, megnéztem a 37-es vonalat is: napi hat vonatpár volt, a személyvonatok Somogyszobtól Kéthelyig jutottak akkor egy óra alatt, tehát 45 km/h átlagsebességet produkáltak.
(Bár a délelőtti vonatpárt év közben - talán a nyári szezon végén - megszüntették, de nem véglegesen, az 1995-1996. évi menetrend külön rendeletre közlekedő vonatként jelölte (Bokros csomag hatása?), 1996-1997-től ismét naponta közlekedett).
Remélhetöleg hogy újjáépitik. Köszönöm az értesitést. Nagyon szivemen viselem a vonal sorsát. Sok kedves emlék köt hozzá. Szivesen venném a további hireket elöre is köszönöm.
"Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (2) bekezdésének megfelelően vezetett, az Infotv. 29. § (1a) bekezdésében meghatározott szempont vizsgálatához szükséges nyilvántartásunk alapján Ön azonos tárgykörben egy éven belül már megkereste Társaságunkat. Az Infotv. 29. § (1a) bekezdésben foglaltaknak megfelelően a fentiek szerinti időn belül benyújtott, azonos adatkörre irányuló adatigénylésnek Társaságunk nem köteles eleget tenni."
Köszi a kulturált "választ", bár a kérdésemre attól még nem kaptam választ...
Tisztában vagyok vele, én sem úgy gondoltam, hogy a 41-es átadásának másnapján mindjárt nekifognak a 37-esnek, de azért árulkodó, hogy sem a helyi vasutasok, sem a helyi pályafenntartók nem tudnak róla, hogy tervben lenne a helyreállítása. És bár szünetelő személyforgalmú szakaszról beszélünk, de meghirdetett vágányzár sincs a helyreállítási munkálatokra, pedig az idei síncserék, betonalj beépítések, bizt.ber vizsgák mind fel vannak tüntetve ebben a rendszerben...
Lehet már tudni, hogy mikor kezdődik a sérült szakaszok helyreállítása? Lassan május végénél járunk, de egyelőre egyetlen kapavágás sem történt egyik helyszínen sem, illetve készülődésnek sem látni nyomait.
Lehet már tudni, hogy mikor kezdődik a sérült szakaszok helyreállítása? Lassan május végénél járunk, de egyelőre egyetlen kapavágás sem történt egyik helyszínen sem, illetve készülődésnek sem látni nyomait.
Csak annyit tudok , hogy a Mészár.... Izé csinálják... :-) Amit utoljára halottam valamikor áprilisban, de csúszik a 41es is . Ettől is függ. De anyag megvan. Meg szerintem valami terv van vele ugye ha ennyire kaparják, de ne szaladjunk előre. Pár éve a magyar közlönybe bekerült a felújítása bontott anyagból mozdonyos vonatokna 50km/h sebességre. Tehát az pl a Bz-nek min. 70km/h. Annyit tudok, hogy a dél-Balatoni felújítás óta vizsgálták az újranyitás lehetőségét. Azt hiszem nem csak vasútbarátok örülnénk ennek.
Sziasztok! Hamrosan megkezdődik a vonal árvízsúlytotta részeinek helyreállítása. Amin nagyon meglepődtem hogy a segesdi megálló épületének tetejét a szél megtétpe de helyre lett állítva új tetőcserekkel ahol kellett.