A MotorShow1 - motoros magazin főszerkesztő, műsorvezetője, Fodor Donát (SportTV) nagyszabású balesetmegelőző akciót szervez, amelyhez rengeteg aktívan motorozó színész, sportoló, zenész és más médiaszereplő adja a nevét.
Az akció lényege: A közlekedési kultúra javítása az autósok és motorosok között.
Budapest legforgalmasabb kereszteződéseiben 1 héten át 10.000 db szórólapon adunk tanácsokat a súrlódás mentesebb autós-motoros közlekedés érdekében. Ugyanezen a szórólapon mutatjuk be az Erste Leasing által létrehozott Motoros Akadémiát, amely kezdő és haladó motorosnak egyaránt segít motorkerékpárjának, robogójának minél jobb kezelésében.
Az akciót ismert és népszerű , a hétköznapokban motorral közlekedő sportolókkal, színészekkel és más médiában szereplő személyekkel közösen valósítjuk meg.
Az "1 méter" akcióban részt vesz:
- Tornóczky Anita - Kovács "Kokó" István
- Uszkó "Mirigy" László - Schobert Norbert
- Szabó Győző - Kamarás Iván
- Horváth Gábor - kajak olimpikon - Stefano
- Tóth Roland - Gerse Gábor
- Harsányi Levente - Csordás Tibor
- Gianni - Klausmann Viktor
- Csányi Sándor - Varga Győző
- Szabó Róbert - Novák Ferenc
- Schmitt Pál
- Németh Péter (Erste Leasing) - Fodor Donát(MotorShow1)
Az akcióról egy sajtótájékoztató keretén belül számolunk be a média képviselőinek. Interjú és fotó készítés a sajtótájékoztatót követően. A sajtótájékoztató után az "1 méter" akciót támogató sztárok saját motorkerékpárjukkal kipróbálhatják a Hungaroringet.
A sajtótájékoztató - helye: HUNGARORING alsó parkoló
- időpontja: 2007. 06.20. 11:00
Üdvözlettel:
Fodor Donát főszerkesztő
MotorShow1 - motoros magazin (SportTV)
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/egymeter/
Sokat kell meg fejlodni a hazai kozlekedesi kulturanak, hogy ez ne kampany legyen, hanem teljesen termeszetes dolog. Addig lehet hisztizni, meg toporzekolni, hogy "ugysem engedem el!". Ami meg furcsa az ugyben, hogy a valo vilagban az autosok tobbsege lathatoan szivesen segiti ilyen helyzetben a motorost. Persze boven eleg husz normalis kozlekedo kozzott egy segg, aki legszivesebben keresztbe allna a savban, csak nehogy valaki elmehessen mellette, vagy egy masik, aki ugy gondolja, hogy a szabadon hagyott folyoson 80 alatt gurulni lamasag.
U.i.: A jelenlegi KRESZ szerint egy nyomon haladot lehet savon belul elozni autoval. Forditva nem.
Én leszarom a motorosokat, zömük idióta (a normálisoktól bocsi)
Nem tartják be a sebesség határokat, én sem mindig, de ők qrvára nem. Bár ezen csak röhögök, ha nagy sebességgel ütköznek, legalább kinyúvadnak, aki hülye haljon meg. :-(
Tehát leszarom őket van Casco-m, ha ütközünk ők szívják meg nem én. Láttam már pár kocsi alá szorult idiótát, hát nem tudtam sajnálni őket.
Én múltkor nagyon megijedtem. Hajszálon múlt, hogy nem nyírtam ki egy srácot a robogójával. Álltam Pécsett a Zipinél a kereszteződésben, jobbra kanyarodtam volna. Első autó volta, amint megjött a zöld indultam. Ma sem tudom, milyen hetedik érzékem riadóztatott, de hárra néztem. Ekkor láttam meg a kölyköt, közvetlenül az autómra ragadva, jobbról beelőzött, és elpöfögött. Ez akkor volt, amikor azt a kosaras lányt lökte fel hasonlóképpen a robogójával egy kamion.
Engem lever a víz, a srác, mint aki jól végezte a dolgát, továbbpöfögött.
Szerintem nem kell itt 1 méterekkel szórakozni. Tartsa be a motoros is a KRESZ-t, és közlekedjen úgy, mint egy normális jármű. Ennyi.
Milyen motorod is van?Mert én a gyorsaságiakról beszéltem,akik 120-180-al elözgetnek itt nálunk a mecseken-ez szerinted elfogadható és nem állat módjára való közlekedés?? A másik a robogosok,amit a belvárosi közlekedés közben müvelnek az kész életveszély-ezt nem tapasztaltad?
Nos ez a kresz szabály..de ha sokáig akarsz élni,akkor jobb ha nem a padkán haladsz,mert a jelen utvisznyok közepette hamar az árokban találod magad.+összeszedsz pár gyalogost..föképp éjjel+pár kerékpárost-szintén főképp éjjel.
Ja, és mi lesz a biklisekkel, ha az autók jobbra kényszerülnek? Az autós arra is figylejen, hogy mi húz el a bal oldalán, meg hogy el ne csapjon jobbról egy bringást? Ha egyszerre jön a kettő, akkor az autós húzza össze magát? Ezt jól kitalálták.
25. § (1) Járművel a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak, továbbá az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának) megfelelően kell közlekedni; figyelemmel kell lenni a jármű sajátosságaira, az utasokra és a rakományra. (2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, kerékpárral, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.
remélem sikerült a most érvényes szakaszt kimásolnom.
nos van itt közületek valaki,aki szerint a motorosok nem állat módjára furikáznak?? Itt pécsen állatmódjára-itt a mecsekben állat módjára. Akik életveszélyesen közlekednek-robogósok+gyorsasági motorral közlekedők. És ha kapnának is egy métert-attol még ugyanugy csesznének a kreszre,csak sokkal több lenne a balesetek száma.. mindig az 1 méterre hivatkoznának...na ezt azért ne már!!!!!!!!!!!!!
Egyébként egy másik statisztika azt mondja - a párhuzamos topicban be is linkelték- hogy a motoros balesetek 60%-ában a motorosok a vétkesek.
( Valszeg a félreértés a motoros - bármi, motoros - autós megkülönböztetésben van.)
Az itt idézett statisztikának több baja is van:
- nem itt készült
- kiragadott részleteket tartlamaz.
Például idézi, hogy az autósok által okozott balesetek közül kinek van csak autós és kinek motoros jogsija is. De ugyanezt a statisztikát nem hozza le a jogosítvánnyal rendelkezők összességére.
És az miért jó, hogy az autós motorozik két hetet forgalomban? Jobb sofőr lesz tőle? Én is tudok vezetni, méghozzá kifejezetten jól, sosem gázoltam se motorost, se gyalogost, se biciklistát, mégse motoroztam soha egy percet sem, félnék is felülni rá. És akkor én nem vezethetnék ezen az alapon sosem autót, mert félek motort vezetni? S akkor miért nem kell a forgalomban kipróbálni, hogy milyen egy biciklistának, mielőtt jogosítványt kaphatnál? Ez szerintem úgy állatság, ahogy van.
Az meg, hogy minden az autós hibája, szintén hülyeség. Ezzel csak azt lehet elérni, hogy a motoros akármennyire szabálytalan, sosem lesz megbüntetve érte, mindig csak az autóst izélgetik, míg a motoros bátorítást kap a szabálytalankodásra. A motorosok sem angyalok ám, sőt.
Az idézett statisztika meg, amennyiben igaz, csak annyit mond, hogy a balesetek nagyjából felét okozzák a motorosok, felét meg az autósok. A 60-40 az majdnem fele-fele, ugye tudod?
Na, erre nézvést kérjük szépen a jogszabályi helyet idézni, mert engem még úgy tanított az oktatóm, hogy "Speedy, kérem, igyekezzék a sáv közepén autózni".
Az autók jobbszélre kényszerítésével csak a gyalogoselütések száma növekedne. Nem véletlenül tartanak a tapasztalt sofőrök inkább a felezővonalhoz. Onnan ugyanis még jobbra és balra is lehet "menekülni" adott esetben.
33 es? Nem kene mar minden tehetetlenseget megideologiozalni es mindenre a lehetom legbonyolultabb es legszarabb m,egoldast keresni.Ha a kresz igy irja elo akkor be kell tartatni, ha esz a magyar hatosagoknak magas akkor mit varjunk el toled pl