Valóban kicsit demagógiának hangzik, de sokakból ezt az érzést váltja ki - én csak ezt állítottam. Az is igaz, hogy az itt elfolyó pénzek mennyisége elenyészik néhány más ügylettől.
A szerződések úgy tudom valóban nem nyilvánosak, de annak utána lehet nézni a kötelező beszámolókból, hogy a sejtésed sajnos nem igaz. Az EU forrás kizárólag a kikötők felújítását és a parti kapcsolatok kialakítását fedezte, abból sem hajót járatni sem felújítani nem lehetett. Az átalad fűtetlennek nevezett hajókon saját (BKK, BKV,vállalkozó) forrásból végeztek felújítást pl. alakítottak ki (sok estetben valóban nem sokat érő - ebben egyetértek veled) fűtést légkondicionálást stb. Az EU már ezt sem fedezte, ahogy a sok milliós havi működési köldtséget sem.
Számításaidban igazad lehet, a menetrendritkításal és a nagyobb hajókkal az összköltség nem sokat változhatott - a téli menetrendet "spórolás" címszóval hirdették be, de gyakorlatilag akkor egyetérthetünk, hogy összességében nem spóroltak semmit.
Elnézést, ha demagógnak érezted a gondolatokat, én ezeket a hatásokat közvetlenül tapasztaltam. Félre ne érts, nem a hajózás ellen vagyok semmiképp sem, de ez a hajójárat korábbi turisztikai célzatának fenntartásával, a korábbi éveknél erősebb propagandával és célzottabb menetrenddel bőven nyereséges üzletág lehetne - a hivatásforglmi jelleg erőltetésével és arra való felemás felkészítésével most sikerült ezt valahova a akttő közé pozicionálni, amivel gyakorlatilag mind hivatásforgalomra mind turisztikára sok esetben alkalmatlanná vált és elég nagy ráfizetéssel közlekedik. A több éves kötelező fenntartás alatt az EU forrás többszörösét nyelheti el ez az üzletág.
ha jól sejtem akkor ez az egész EU-pénzből van, és ha ez igaz, akkor a mondandód első felére az a megoldás, h ugyanannyi, és abszolút fix pénzből kijön a 7+5 (fizikailag elvileg 10) fűtetlen hajó (2 vízibusz, a többi BKV 100) mint a 3 fűtött (amiből a Szentendre 2 is BKV 100, de ez lényegtelen). eddig a Rubinhajó, az Armada és a BKV szolgáltatta a hajókat, most a Panoráma Deck, nemtom utána lehet-e nézni a szerződéseknek, de kétlem :)
az lenne az igazi, ha a Panoráma a Halápot az Attilát is beforgatná (monjuk kicsit lehet h borulna a menetrend főleg völgymenetben...) :D
és ha igaz amit írtam, a mondandód vége demagógia (ettől még lehet felháborító, Pécsett is eltapsolnak többszáz milliót a fizikailag is szinte lehetetlen villamos megvalósíthatósági tanulmányára, miközben minden reggel imádkozni kell, hogy a 170 buszból 120 el tudjon indulni, amivel legalább majdnem biztosítani tudják a szarrá ritkított menetrendet)
Az utasok számára lehet, hogy pozitiv a változás - de gazdasági szempontból elég meglepő télire a nagyobb befogadóképességű hajók alkalmazása, melyek átlagfogyasztása akár háromszorosa is lehet a nyáron közlekedett vízibuszokénak. Még a fűtést, légkondit stb. nem is számoltam ebbe bele. A szolgáltatás fenntartása így valószínű (bár a komfort javult) még többe kerül. Fizető utasok pedig nincsenek többen. (A bérletest pedig nem nagyon lehet fizető utasnak tekinteni, mivel csak azért mert jár a hajó elenyésző a pluszbérletvásárlók száma - döntő többségük hajó nélkül is megveszi.) Lehet, hogy nem akarták firtatni mennyibe került a szolgáltatóváltás ezért nem reklámozták.
A vidéki városok helyi- közlekedésüket alig tudják finnanszírozni, Budapest minden évben az államtól könyörög és kap elég jelentős segítséget, és akkor erre fordítja... Ez sokakat felháboríthat mikor hazasétálnak pár kilómétert mert megszűnt a helyi busz.
te meg mindig csak rossz híreket írsz/linkelsz... :)
(nem mintha engem izgatna, bérlettel továbbra is ingyenes, szerintem ettől nem lesz kevesebb fizetővendég, és még a bevétel is nagyobb lesz, ami persze édesmindegy százmilliós veszteség esetén, ha pár(tíz/száz)ezerrel esetleg jobb az egyenleg
amúgy mintha nem kapott volna nagy nyilvánosságot (sőt google alapján senki nem írt róla), hogy most már a Szentendre II - Millennium II - Halászbástya hármas dolgozik, és ez azért minőségi előrelépés, pl. van fűtött és zárt rész (meg van szerencsére nyitott felület is, ahonnan meg fotózni is lehet), pénteken mentem is egy kört, és voltak is jópáran rajta
Tud járni a D11-en, csak éppen nem a teljes vonalon ;)... Apropó vízállás, az ugye mostanság már nem probléma. Legalábbis a megállások megvalósíthatósága szempontjából. Olyannyira nem, hogy állítólag most már késnek is, valószínűleg éppen a vízállás miatt is.
Ha látsz korán járó hajót, nyugodtan hívd a BKK-t, hajó neve, dátum, időpont, hely stb.. Nem igazán tolerálható, ha azt a kevés utast is elhagyják. :-/
D11-en hogy tud most járni, ahol hetek óta nem is tud kikötni a vízállás miatt? :)
Általában tartják, de múltkor pont belefutottam abba, hogy kb. 5 perccel hamarabb elindult a Batthyány tértől, mint kellett volna, és nem igazán örültem neki:P
Az én tapasztalatom, hogy tartják a menetrendet. Az ilyen ún. vasúti típusú, táblázatos menetrendben minden megállóhelyről az indulás időpontja meghirdetésre kerül.
Mindenesetre január 1-től új menetrend lesz, jelentősen megnyírbált menetidőkkel, pont a kikötések, utasok hiánya miatt. 2-ától a D11-esen kipróbálható, mert D12-D13 leáll. :)
neha azert nem lenne baj, ha a menetrendet tartanak, mert ha 5 perccel hamarabb indulnak, meg annyi utas se lesz, mint amugy :D
(azt sem ertem, mit kell meglepodni, h Romai es a Jaszai kozott nincs uj felszallo, amikor ki se kothet kozben a vizallas miatt, a videon latszik is, ahogy a nepfurdo utcai ponton olyan 30 fokos dolesszogu)
Remélem nem maradt semmi félreértés. Sajnos olyan világban élünk, ahol a legártatlanabb dolgokat is be lehet úgy állítani, hogy az probléma legyen. Az ember nem győzi százszor átgondolni, hogy mit, hogyan ír le, hogyan lehet félre érteni (magyarázni). Egy buszvezető esetében gáz, ha újságot olvas (ez az eset is befolyásolhatja a hozzáállást), addig egy hajóvezető esetén más a szituáció. Egy hv. esetén természetes, hogy figyelje a képernyőt (radar), nagyobb hajókon az ipar kamera képet a holtterekről, ráadásul a rádiótelefon kötelező kapcsolatot tartani a közlekedés más résztvevőivel. Nem kell a kormány szorítva az utat figyelnie.
Ma koradélután volt egy jó sztori. A Lánchíd kikötött a Boráros téren észak felé menet. 6 embert engedtek fel, de néhány lemaradó utas méltatlankodni kezdett, hogy akik előretolakodtak, azok felmehettek, akik szépen álltak a sorban, azok bezzeg lemaradnak. Új, idősebb kapitány volt, legalábbis én nem láttam még, ellentmondást nem tűrő hangon háromszor is elismételte a lentről méltatlankodóknak: Hagyják el a hidat, addig nem indulunk! Egyre fenyegetőbb hangsúllyal mondta, hogy ADDIG NEM INDULUNK! Mindezt a lemaradó utasoknak, akik gondolom, nagyon aggódtak volna, ha nem indul el a kapitány. :-)
Egyébként már nem a Lánchíd a kedvencem. A Várhegy. Nagyon empatikus, segítőkész az a kapitány, aki ma este is vitte a Kopasziról a Jászaira. Pl. a kétségbeesett anyukának elintéztette, hogy meg tudja pisiltetni a kislányát, s utána kedves szava is volt hozzájuk.
De nem is értem, miért zárták le minden hajón a WC-ket az utasok elől az első napok után. Azóta nem is fogy úgy a sör a büfében.