Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Samy086 Creative Commons License 2023.03.20 0 0 2681

Elméletileg a váltó esett szét, már a kuplung/lendkerék

cserealkatrészeket is berendelték és vállalták volna a felelősséget. De végül nem azokkal van a baj. Már megvan a bontott váltó is, a héten szerelik be. Ez az én formám. Remélem véget ér a pechsorozat…

FeZ_ Creative Commons License 2023.03.19 0 0 2680

"Lehet igazságtalanok voltatok ám."

 

Lehet, de inkább nem. ;-)

 

A nagyker, mondjuk ebben az esetben az U...x, nem tudom, hogy bátran bevállalná-e a hamisított cuccokat, miközben a gyártól jött előadók tartják az oktatásaikat náluk pl. ebben a témában. (amit írtam, hogy még gyárlátogatást is igértek - mondjuk nem lett belőle semmi.)

Aztán a mi tapasztalatunk egy dolog, de amikor az előadáson tucatnyi szerelő állítja ugyanezt, és a szünetben beszélgetve kiderül, hogy mindenki máshol is vásárol és máshol se jobbak a tapasztalatok, akkor valószínűleg én vagyok igazságtalan.

Amúgy a LUK (vagy Schaeffler) egyéb termékeit kedvelem és jó tapasztalataim vannak velük, csak kettőstömegű lendítőkereket nem akarok beszerelni - bár az is igaz, hogy már más gyártótól se nagyon, max gyárit. ;-)

 

Előzmény: Törölt nick (2678)
kirsan Creative Commons License 2023.03.17 0 0 2679

Még a gyári alkatrészt is másképp gyártják aszerint, hogy új autóba lesz, vagy utólag árulják. Annyi történetet tudnék mesélni, hogy betöltené az oldalt. Elég, ha azt mondom neked, hogy külön tanszék van erre az egyetemen, és a legközelebbi vérrokonom tanult ott most! Ne szeretnék közelebbit írni erről.

Előzmény: Törölt nick (2678)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.16 0 0 2678

Lehet igazságtalanok voltatok ám.

A nagyker mikor a világpiacon megveszi, nem kérdezi, tudjátok igazolni ,hogy ez onnan jött, abból az üzemcsarnokból..? Ez tényleg eredeti LUK?

 

Előzmény: FeZ_ (2675)
FeZ_ Creative Commons License 2023.03.16 0 0 2677

A gyártás során mindig is voltak gyártási tűrések, amit azután a mérésekkel és a sorok végén történő válogatással oldottak meg, de nyilván a technológia fejlődésével ezeknek a tűréseknek csökkenniük kellett volna, azonban idő közben valahonnan előkerült a tervezett avulás is, ami a gyártók fillérba...nak következménye, mert jaj szegények alig tudnak megélni, ha nem (majdnem) sz@rt gyártanak eleve. :-(

Most már mérnököket alkalmaznak kizárólag annak a tervezésére, hogy egy alkatrész minél inkább közelítse meg az élettartamával a gyár által előírányzott időciklust. Nos, ez sajnos nem tíz években van számolva manapság, hanem csak a garanciális időn kell túlérnie. :-(

Természetesen egy gyárnak első beszereléses alkatrész minőségének a mostani rendszer legjobbjának kell lennie, mert ha a garanciális problémák növelik a költségeket, egy gyártósor leállásról már nem is beszélve,  úgyhogy igen komoly feltételeknek kell megfelelniük és komoly kötbérekkel kell számolni, ha ezt nem sikerül teljesíteni. 

Azután beszélhetnénk még arról is, hogy egy halandó simán sosem juthat hozzá egy első beszereléses minőségű alkatrészhez, még ha a gyártól rendel egy gyári alkatrészt az autójához, az sem közelíti meg az első beszerelésű alkatrész minőségét (hiába ugyanaz a cikkszáma elvileg) és a többi utángyártott alkatrész csak ezek után következik a sorban. (minőségben)

Olyan csalafintaságokat megcsinálnak a gyártók, egy konkrét példával élve: egy eredeti gyári toronycsapágyban volt kb. 30 csapágygolyó hely kialakítva. Ha van rá mód a roncsolás nélküli szétszedésére, mi mindig meg szoktuk ezeket pluszban zsírozni, mert elég szűkmarkúak ezen a téren is a gyártók. Ezen az autón szét lehetett pattintani. Az eredeti , gyári csapágyban, amit rendeltünk hozzá a márkaszervizben (eredeti zacsiban jött, tehát nem volt csalás sehol) minden második golyó hiányzott a kosárból.Na, nézzük meg az eredetit, hátha ez ilyen. Nyilván abban (ami amúgy még az eredeti, első beszereléses toronycsapágy volt, ugyanolyan Motocraft márka, mint amit kaptunk most) az összes golyó benne volt, minden hely ki volt töltve a kosárban.  :-(

 

 

Előzmény: Vasti (2676)
Vasti Creative Commons License 2023.03.16 0 0 2676

Simán lehet... Gondolom van egy ellenőrzés a gyártás végén, aztán ami ilyen, az jobbra megy tovább, ami olyan, az meg balra ;-)

Bár nem igazán értem, hogy miért nem lehet egyenletes minőséget gyártani, hogy minden a sorról kikerülő darab "gyári" minőségű legyen?

És a sz*rt, ha már nem selejtezik le, miért kell olyan komoly pénzekért eladni? Mert szerintem az előállítási költség és az eladási ár között azért nem százalék, hanem szorzó a különbség...

Előzmény: FeZ_ (2675)
FeZ_ Creative Commons License 2023.03.16 0 0 2675

"Ha jól tudom (...) ott pl. pont a gyári beszállítós szetteket gyártják!"

 

Voltunk Schaeffler (a LUK tulajdonosa) előadáson. A figura azt állította, hogy az összes termékük ugyanazon a gyártósoron készül és ugyanolyat kapunk, mint a gyárak. Na, ezen mindenki jót nevetett, és mondtuk neki, hogy akkor nem lenne olyan baromi sok probléma az utángyártott  lendítőkerekekkel. Még azt is elhisszük, hogy ugyanazon a gyártósoron készülnek, csak a végén válogatással választják ki a legjobbakat és azt kapják a gyárak. 

Főleg azért mert ilyen minőségű alkatrészekkel nem lehetne gyári beszállító egy cég sem.

 

Előzmény: Vasti (2674)
Vasti Creative Commons License 2023.03.15 0 0 2674

Sárváron (is) van LUK, több ismerősöm is dolgozott ott. Ha jól tudom (...) ott pl. pont a gyári beszállítós szetteket gyártják!

 

És biztosan lehetett ilyen-olyan csatornákon keresztül vásárolni belőle, mert az ilyen helyeken mindent lopnak.

 

(Mondjuk itt Ausztriában is: dolgoztam pár évet a REMUS-nál, állítólag az eladottal összemérhető darabszámban loptak el katalizátorokat a dolgozók. Állandó probléma volt, hogy szóltam, kellene egy raklappal, mert nyomnánk összefelé a cuccot ;-) , és elfogyott, az assembler meg elment érte aztán visszajött, hogy a számítógép szerint még van, de a raktárban már nincs...)

 

Előzmény: FeZ_ (2671)
Vasti Creative Commons License 2023.03.15 0 0 2673

Helló!

 

Nem tudom, mennyire hoz eredményt a szervizzel veszekedés :-(

Lehet, hogy az alkatrész volt silány, és lehet, hogy ők rontottak el valamit, de ez akkora meló és annyi pénz, amit szerintem nem fognak csak úgy benyelni, nekik meg valószínűleg nem téríti meg senki a dolgot, szóval...

 

Lehet, hogy érdemes lenne osztrák - német webáruházakban keresni egy szettet hozzá + egy szerelőt, aki beszereli.

 

(Nekem egy 1.5 dci-s Scenic 3-am volt, amiben szerintem már kezdett nem túl jó lenni a kuplung. Megkérdeztem otthon a szerelőt, mennyi lenne a csere - egy vagyon. Itt Ausztriában sokkal olcsóbb az alkatrész, de azt mondta, azt meg ő nem építi be (pedig a nagyobb gyártók termékei cikkszámra azonosan megtalálhatóak az itteni és az otthoni kínálatban, csak éppen érthetetlenül alacsonyabb áron...) Itt meg a munkadíj kifizethetetlen.

Osztottam - szoroztam, a kuplungszett + munkadíj árához hozzátettem nem is túl sokat, és inkább beszámíttattam az autót ott, ahol vettük (Renault kereskedés és márkaszerviz) egy fele annyi idős, fele annyit sem futott Scenic 3-ba ;-)

Szerintem a legjobb döntés volt...)

 

Előzmény: Samy086 (2658)
kirsan Creative Commons License 2023.03.14 0 0 2672

Nekünk ez a "beszállító" nagyon bevált. A 174 ezer forintos kettőstömegűt 72 ezerért vettük nála, jelzés nélkül.:) Amióta az autóink nagy része nélkülözi ezt a szuper alkatrészt, azóta viszont, ha gond van nem a kettőstömegű megy tönkre, mert ugye nincs benne, hanem nekem pl a nyelestengely csapágy, míg a másik kocsinál pl. elszállt a kinyomócsapágy amit mivel hidraulikus, ezért csak későn vesz észre az ember, a csapágygolyók az önindítót nyírták teljesen szét. Próbálkoztunk a kettőstömegű kiváltásával is. Na ott a motor széttörte a váltót a nagy nyomaték miatt. Szóval semmi sem jó.

Előzmény: FeZ_ (2671)
FeZ_ Creative Commons License 2023.03.14 0 0 2671

"nem esküszöm a Lukra)"

A LUK-ot itthon gyártják, igen és gyári beszállító. A baj azonban az, hogy ugyanúgy igaz rá az, amit írtam korábban. Nyilván nem mindegyik lendítőkereke vacak, de olyat, mint amit az autógyárba szállítanak, senki sem tud venni. 

Egy ügyfélnek cseréltünk lendítőkereket a 250e km-t futott autójába TMK jelleggel. (még nem volt baja, de nem akarta megvárni amíg szétesik és a pénz nem számított nála)

Ő hozta a LUK lendítőkereket. A kiszedett alkatrész lógása 250e km után egy hajszállal kevesebb volt, mint annak, amit újként hozott.  :-(

Igaz, beszerelve nem volt hangja, és működött rendesen, de a várható élettartama a béka feneke alatt várható. :-(

 

Előzmény: kirsan (2669)
Samy086 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 2670

Köszi mindenkinek! Ha gondoljátok majd beszámolok, hogy mi lett a végkimenetel. Drukkoljatok :)

kirsan Creative Commons License 2023.03.14 0 0 2669

Ahhoz nem tudok hozzászólni, hogy a lendkerék volt a rossz, vagy a beszerelés, csak a videót nézve, és a tapasztalataim mondtam el. Ha egy mód van rá, akkor nem veszek ilyen autót, persze most az egyik kocsim Ford, és abban van. De az árat írva, az jutott az eszembe, hogy amikor először cseréltem, akkor még én is egy vagyont fizettem, majd kiderült, hogy valamelyik nagy cég Magyarországon gyártja őket. ( nem esküszöm a Lukra) Arra emlékszem, hogy Fordom volt akkor is, és Ők a gyári beszállítók. Bp. mellett az egyik városban dolgozott egy úr, aki ott dolgozott, és ezeket "árulta". Kérdezte hogyan kérem Ford emblémával, Luk-al, vagy jó embléma nélkül. Ettől függött az ár. Sokan vettük tőle, Peugeot-hoz is, és sosem volt vele gond. A neten biztosan ki lehet keresni. Ha nem most, de legközelebbre.

Előzmény: Samy086 (2665)
FeZ_ Creative Commons License 2023.03.14 0 0 2668

Nem azt mondtam, hogy elfogadható vagy normális lenne, csak azt, hogy ez a helyzet. A szerelő sajnos gyakran nem tudja a forgalmazóval lemérkőzni, mert sokszor egyszerűen elutasítják különféle okokra hivatkozva és mehet bíróságra, ha nem fogadja el, viszont meg kell vegye neked (saját pénzen) az új lendítőkereket és beszerelnie ingyen. 

Persze ez téged nem érint, ezt is csak a jelenség ismertetése miatt írom.

Nyilván verni kell az asztalt a probléma megoldásáért.

 

Előzmény: Samy086 (2667)
Samy086 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 2667

Az sem normális, ha egy új alkatrész elhasználódik 2 hét alatt. Akkor ez a gyártó hibája, a silány gyártmányát vizsgáltassa be. Szerintem az a szomorú, hogy ezt sokan benyelik. Nem fogok minden hónapban új kettőstömegűt venni. A szerelő mérkőzze le a beszállítóval. De nem is hiszem, hogy ez elfogadható :(

Előzmény: FeZ_ (2666)
FeZ_ Creative Commons License 2023.03.14 0 0 2666

Sajnos ez nem ilyen egyszerű. :-(

Borzalmas minőségűek tudnak lenni az utángyártott alkatrészek és a kettőstömegű lendítőkerék ez ügyben jobban érintett. 

Volt amelyik már beszereléskor rögtön rossz volt. :-(

Előzmény: Samy086 (2665)
Samy086 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 2665

De 2 hét alatt hogy ment tönkre a teljesen új kettőstömegű? Veszek 250.000 Ft-ért egy alkatrészt és az 2 hétig működik? Akkor vagy rosszul szerelték bele vagy rossz típust tettek bele.

Előzmény: kirsan (2664)
kirsan Creative Commons License 2023.03.13 0 0 2664

Én ezt akkor annak gondolnám a hangja miatt, meg azért is mert akkorákat remeg tőle a motor. Az szokott ekkorákat csattogni. De majd megerősít más, vagy a szerelő, viszont ha tönkrement a kettőstömegű, azt nem fogja neked kifizetni senki. 

Előzmény: Samy086 (2663)
Samy086 Creative Commons License 2023.03.13 0 0 2663

Igen, most cserélték a kuplunggal. Szép ára volt…

Előzmény: kirsan (2662)
kirsan Creative Commons License 2023.03.13 0 0 2662

Akkor nekem inkább kettőstömegű, az szokott ilyen hangokat adni. Cserélve lett?

 

Előzmény: Samy086 (2660)
Samy086 Creative Commons License 2023.03.13 0 0 2661

Ja és igen, üresben ugyanúgy megmarad a hang, nem szűnik meg.

 

Előzmény: Samy086 (2660)
Samy086 Creative Commons License 2023.03.13 0 0 2660

Nagyon köszönöm. Mi is a kuplungra tippelnénk, bár lehet így, hogy rosszul rakták össze a váltót is elrontotta már… Kíváncsi leszek beismeri-e, hogy ők hibáztak… nem sok reményt fűzök hozzá. Van benne kettőstömegű (2.0 HDI motor), az is most lett vadiújra cserélve. Bár ezek után már abban sem vagyok biztos, hogy kicserélte…

Előzmény: kirsan (2659)
kirsan Creative Commons License 2023.03.13 0 0 2659

Nagyon csúnya a hangja, és szerintem biztosan kuplung, vagy kettőstömegű, ha van benne. Ha váltó lenne, akkor üresben nem szólna, ha motor, akkor pedig kinyomott kuplungnál is szólna. De a kb. 90 lovasokban nincs kettőstömegű. Még a motor is megremeg. De hogy elkeserítselek, én 40 év alatt 1 szerelővel találkoztam, aki bevállalta, hogy hibázott, miután szóltam neki, hogy látni akarom a műhely kameráinak felvételét, de Ő is csak miután végig néztük. Neked kell szakértőt felkérni, 200 ezer Ft, utána pert indítani. Nekem a márkaszervizben elszakították a vezérműszíjat az ilyen Peugeot-on, 850 ezer volt a kár, és nem vállalták, de meg sem csinálták. Azt mondták pereljem be őket. Le kellett nyelnem. Sosem lett jó, végül 8 évesen a bontóban kötött ki. (már írtam itt róla, hogy tanuljon belőle más is)

Előzmény: Samy086 (2658)
Samy086 Creative Commons License 2023.03.13 0 0 2658

Sziasztok!

Hátha történt már valakivel hasonló és tud segíteni. Kb. 2 hete cseréltek teljes kuplung szettet és lendkereket a Peugeot 308 CC autónkban. A mai napon 200 km megtétele után le kellett jönnünk az autópályáról, mert furcsa hangok jöttek a vezető oldal felől a motortérből. Motorhibát nem írt ki az autó, de nem is gondoljuk laikusként, hogy az lenne. Amikor a kuplungot benyomjuk akkor abbamarad a szörnyű zörej, felengedve azt megint hallható. A végén trailert kellett hivnunk, nem mertünk vele továbbmenni, mert a végén már büdös záptojásos égettszag áramlott. Szerintetek mi lehet a gond?

Rosszul raktak össze valamit? Feltöltök 2 videót, az egyiket akkor csináltam amikor letértünk a pályáról a zaj miatt, a másikat pedig leállás után, újra beindítva az autót készítettük (egy bolgár fickó odajött okoskodni, azért bocsi) Nagyon el vagyunk keseredve, már sok pénzt beleöltünk a szervizelésbe. Ha az a baj, hogy elbaltáztak valamit, van remény a garanciális javításra? A kuplungcsere előtt sosem volt

ilyen hang.

Videókhoz link: https://files.fm/u/whh8q959f

Köszönöm előre is.

 

FeZ_ Creative Commons License 2023.03.09 0 0 2657

" bár nekem nem kérték még soha."

 

Igazából vizsgahely függő a dolog. Régebben sehol sem kérték, kivéve az NKH vizsgahelyeket (eltekintve a jattolós sorról, mert őket senki sem ellenőrizte eddig) , most meg már egyre több helyen és feltehetően előbb-utóbb mindenhol fogják kérni, mert képet is csinálnak róla. (és ha majd egyszer ellenőrzik azokat, akik nem kérték eddig az ülést, kapnak egy csinos csekket és onnantól már ők is fogják kérni ;-) )

Előzmény: peto.istvan (2654)
nyebojsza Creative Commons License 2023.03.09 0 0 2656

Igazából sehol nem lehet kapni (mondjuk kereskedésből újat nem akarok az autó értékével megegyező áron), azt mondják nagyon ritka felszereltség.

Igen vizsgához kell, az előző alkalmakkor tőlünkse kérték a hetediket, de most mind a hetet egyszerre akarták látni :(

Előzmény: peto.istvan (2654)
peto.istvan Creative Commons License 2023.02.26 0 0 2655

Szia!

 

Ha kiveszed a gyertyát benzin szagú? Illetve szikrát néztetek? Imo van benne a gyárin kívül?

Előzmény: Sziget100 (2651)
peto.istvan Creative Commons License 2023.02.26 0 0 2654

Igazából rengeteg helyen. A kereskedéstől a bontókig de megkérik az árát. Elég borsos még használtan is. Vizsgáztatáshoz kell? Mert akkor tudnak kölcsön is adi bár nekem nem kérték még soha.

Előzmény: nyebojsza (2650)
peto.istvan Creative Commons License 2023.02.26 0 0 2653

Szevasz!

 

Érdekelne :). Kérlek dobj egy mobilszámot ide: peto.istvan.j@gmail.com

 

Köszönöm

Előzmény: 703 (2652)
703 Creative Commons License 2023.02.11 0 0 2652

Sziasztok,

 

Autó eladás után megmaradt bontatlan TOTAL QUARTZ INEO ECS 5w 30 4L champion (cof100529e) szűrővel együtt eladó. Budaörs-Tatabánya vonalon átvehető.   10000 huf

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!