"The opening of London's crisis-hit Crossrail is to be delayed indefinitely while an additional £1.7bn may be needed to complete the project, transport bosses have said."
Eredetileg tegnap nyílt volna meg, aztán 2019 őszére tették az indulást, most pedig már "kilátástalan" - hogy Fogarasi Árpi szavaival éljek.
Folytatódik a körforgalmatlanítási mozgalom: most az Old Street környékén a sor, a munkák most kezdődnek és két évig tartanak.
Addig ki kell találni egy új nevet, mert a Szilícium-völgy mintájára Silicon Roundabout néven emlegetik ezt a részt, de ha a körforgalom megszűnik, nem lesz adekvát a név!
Tényleg jópofa, de gazdaságilag nem értem, mi a terve a gyártó Vivarailnek. Addig oké, hogy potom pénzért megvették a teljes, állománybol kivont D-sorozatot. A kocsikat teljesen szétszedik, új hajtást kapnak (villany helyett dizel, ami megint nem egyszerű mutatvány), WC-t építenek bele, légkondit, meg kijelzőt. Ez így a végére csinos kis összeg lesz, ki fogja ezt megfizetni? Hogy fog ez az ár versenyezni egy használt gyári dízel motorvonattal? Bár ahogy olvastam, két balek céget már találtak is.
tök jó :) . szeretem ezeket a vonatokat, olyan egyedi hangulatuk van. Bár a ráncfelvarrással elég sokat vesztettek belőle. Jó az Londonban, hogy ennyire kompatibilis a metró és a vasút...
Epic fail: a tervezett decemberi indulás előtt 100 nappal bejelentették, hogy a Crossrail / Elizabeth line idén már nem indul el. A késés nem kicsi: a várható indulás így most jövő szeptember környékén lesz.
Elnevezés-nosztalgiahullám a vasúton: pár éve a FirstGroup nevezte át a Londonból nyugat felé induló járatait működtető társaságot GWR-re, ami egy 1833 és 1948 között létezett vasúttársaság neve volt, most pedig a keleti parton Skócia felé közlekedő vonalat vette át az állam a Virgintől, és LNER-nek nevezték el az új céget, ami egyezik egy 1923 és 1947 között üzemelt társaság nevével.
Az Epping Ongar Railway a Central line megszűnt szakaszán működő nosztalgiavasút. Mivel Epping még a működő Central line része, a nosztalgiaüzem a következő megállóból indul (North Weald). A következő megálló, Blake Hall épülete ma már magánlakás, így ott a vonatok nem állnak meg. Viszont van egy virtuális megálló Epping Forest néven, ami gyakorlatilag Epping után az erdő közepe. Nincs peron, sem kitérő, így a vonatnak mindkét végén van mozdony, amikor odáig közlekedik.
A járműveik a National Rail különböző generációiból származnak, vannak dízel- és gőzmozdonyok és különféle személyvagonok, és láttam egy régi Northern line metrókocsit is.
A múlt hétvégén eljutottam a Steam Gala nevű rendezvényre, ahol természetesen a gőzösöké volt a főszerep.
Ahogy az alábbi tweeten is látszik, már javában zajlik az új Crossrail-szerelvények próbafutása a nyugati felszíni szakaszon, itt épp Paddington egyik peronján.
Május 20-a körül pedig elvileg elindulnak utasforgalomban is. Arra viszont 2019 decemberéig kell még várni, hogy az innen közlekedő járatok lemenjenek a központi alagútba.
(Azaz Paddingtonnál egy évig gyalog át kell szállni a fenti és a lenti állomás között)
Átadták a forgalomnak a régóta várt Canal Tunnelst, vagyis a Thameslink vonal összeköttetését egy alagúton a King's Crossból Cambridge felé menő vonallal St Pancrastól északra.
Ez egy rövid kis alagút, de ezáltal eddig nem létező összeköttetések jöttek létre észak és dél között, és a következő hónapokban szakaszosan vezetik be a lehetővé váló új járatokat.
Ehhez szükség volt a London Bridge kapacitásbővítéssel egybekötött felújítására is, ami szintén jó pár éve tart már.
Ez alapján ha 7 napja nem csináltál ilyet akkor automatikusan visszatérítik a felszámított összeget. Ha meg előfordult akkor visszakérheted az árát a neten. Macerás meg kissé érthetetlen a teljes ár felszámítása, de valamiért így lőtték be.
Neked lesz igazad, mert bár azt írja, hogy a legtöbb UK-n kívüli érintés nélküli kártya csak arra használható, hogy jegyet vegyél vele vagy feltöltsd az Oyster kártyát, lentebb azt írja, hogy a Mastercard kártyák szinte kivétel nélkül és a Visa kártyák is jellemzően elfogadottak. Itthon meg szerintem ezekből van a legtöbb. Mondjuk a szívás az az, ha pont beleesik az ember a kivételbe. :-)
Én úgy értelmezem, hogy (bizonyos USA, Kanada és holland kártyák kivételével) lehet külföldi is, ezt IST most megerősítette.
Eszerint http://content.tfl.gov.uk/adult-fares-2018.pdf a contactless bankkártyás megoldás mindig olcsóbb, mint a Travelcard, vagy valamit nem jól értek? (A Caps ugye az a max összeg, ami fölé nem megy egy adott napon vagy héten.)
Between 0 and 2 minutes: a maximum fare of £8.00 in Zones 1-9 (or up to £14.70 for travel to/from stations outside the London fare zones). If you then re-enter the same or a different station within 45 minutes, the maximum fare will be refunded and a new journey started. This does not apply if you touched out on a yellow card reader that is not on a ticket gate or take a bus or tram before re-entering
Between 2 and 30 minutes: the minimum pay as you go fare from that station. If you touch in again within 45 minutes at the same or a different station the minimum fare is refunded and a new journey started
More than 30 minutes: the system will assume that two separate journeys have been made. However, they will both be incomplete, so you will be charged two maximum fares of £8.00 in in Zones 1-9 (or up to £14.70 for travel to/from stations outside the London fare zones)
Ennek mi értelme van? Ha bementem, majd ugyanott kijöttem, az nem utazás, azért legfeljebb valami alacsony összegű "állomási belépődíj" lenne jogos, nem? (Vagy - feltételezve, hogy elutazott valahová, de nem ment ott ki és visszajött - legfeljebb olyan retúr utazás díja, amit a bent tartózkodás ideje alatt meg lehetne tenni, capping-ba beleszámítva.) Miért kell maximum fare fizetés, ha kijön valaki az állomásról felszállás előtt, mert kapott egy telefont, és változott a programja, ami egy teljesen életszerű eset? Ez nekem felesleges utasszivatásnak tűnik.
És ha jól értelmezem a "Maximum fares do not count towards capping" mondatot (ez ugyan az incomplete journey pontban van, de gondolom ide is vonatkozik), akkor az nem számít bele a capping-be, tehát mindenképpen fizetendő, szóval ha bemegyek, nézelődök, kijövök, és 45 percen belül nem szállok fel semmire, akkor rögtön 8 font? (Azért kérdezem, mert a magunkfajtával könnyen előfordulhat, hogy bemegy egy állomásra csak nézelődni, vagy metrózgatás után ugyanott jön ki...)
A touch out elmulasztása miatti ugyanígy 8 font is elég kellemetlen, és nagyon nem egyértelmű az incomplete journey pontban, hogy most akkor utasbarát szolgáltatóként "We also know that people can sometimes forget to touch out. When this happens, we'll also attempt to complete your journey automatically for you, based on your recent journey history" vagy szigorú hatóságként "We call this an 'incomplete journey' and you could be charged a maximum fare". Most akkor melyik?
Ha UK kiadású a kártyád, akkor úgy tűnik igen, magyarral próbálkozni sem érdemes. Legalábbis én így értelmezem. Viszont érdemes számolgatni, hogy így jársz-e jobban, vagy valamilyen Travelcarddal (van napi és heti felső limit a paypass-nál, de úgy tűnik nem mindig az az előnyös).
Bár nagy a csend errefelé, de hátha jár erre valaki, aki tudja a választ:
Jól értem a TfL oldalán olvasottakat, hogy egy paypass-os Mastercard-dal simán felszállhatok mindenre, persze mindig check-in és check out, szóval nem kell külön Oyster kártyát vanni, ha van Mastercard-om?