Keresés

Részletes keresés

cyber.greg Creative Commons License 2019.01.09 0 0 1185

Crossrail-saga: Most épp 2020 közepére teszi az indulást egy illetékes.

 

https://www.building.co.uk/news/transport-boss-admits-crossrail-might-not-finish-until-middle-of-next-year/5097250.article

 

 

cyber.greg Creative Commons License 2018.12.10 0 0 1184

Bréking!

 

https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/crossrail-delay-opening-latest-update-london-underground-elizabeth-line-tfl-sadiq-khan-a8676076.html

 

"The opening of London's crisis-hit Crossrail is to be delayed indefinitely while an additional £1.7bn may be needed to complete the project, transport bosses have said."

 

Eredetileg tegnap nyílt volna meg, aztán 2019 őszére tették az indulást, most pedig már "kilátástalan" - hogy Fogarasi Árpi szavaival éljek.

cyber.greg Creative Commons License 2018.12.10 0 0 1183
cyber.greg Creative Commons License 2018.11.26 0 0 1182

https://www.standard.co.uk/news/transport/work-begins-on-converting-notorious-old-street-roundabout-to-make-it-safer-for-cyclists-and-a3999931.html

 

Folytatódik a körforgalmatlanítási mozgalom: most az Old Street környékén a sor, a munkák most kezdődnek és két évig tartanak.

Addig ki kell találni egy új nevet, mert a Szilícium-völgy mintájára Silicon Roundabout néven emlegetik ezt a részt, de ha a körforgalom megszűnik, nem lesz adekvát a név!

cyber.greg Creative Commons License 2018.11.15 0 0 1181

A Cambridge környéki kényszerbusz-pálya úgy vonzza be a hülye autósokat, mint a Hungárián a villamossín...

 

https://www.cambridge-news.co.uk/news/cambridge-news/car-stuck-buswayupset-mum-15406705

P.stephenson Creative Commons License 2018.09.09 0 0 1180

Tényleg jópofa, de gazdaságilag nem értem, mi a terve a gyártó Vivarailnek. Addig oké, hogy potom pénzért megvették a teljes, állománybol kivont D-sorozatot. A kocsikat teljesen szétszedik, új hajtást kapnak (villany helyett dizel, ami megint nem egyszerű mutatvány), WC-t építenek bele, légkondit, meg kijelzőt. Ez így a végére csinos kis összeg lesz, ki fogja ezt megfizetni? Hogy fog ez az ár versenyezni egy használt gyári dízel motorvonattal? Bár ahogy olvastam, két balek céget már találtak is.

Előzmény: vrobee (1179)
vrobee Creative Commons License 2018.09.03 0 0 1179

tök jó :) . szeretem ezeket a vonatokat, olyan egyedi hangulatuk van. Bár a ráncfelvarrással elég sokat vesztettek belőle. Jó az Londonban, hogy ennyire kompatibilis a metró és a vasút...

Előzmény: cyber.greg (1177)
cyber.greg Creative Commons License 2018.09.03 0 0 1178

Epic fail: a tervezett decemberi indulás előtt 100 nappal bejelentették, hogy a Crossrail / Elizabeth line idén már nem indul el. A késés nem kicsi: a várható indulás így most jövő szeptember környékén lesz.

 

https://www.newcivilengineer.com/latest/multi-million-pound-fallout-of-crossrail-delay-being-assessed/10034758.article

 

cyber.greg Creative Commons License 2018.08.24 0 0 1177

https://www.heart.co.uk/fourcounties/news/local/test-tubes-for-marston-vale-passengers/

 

A régi, forgalomból kivont District Line D Stock vonatok nemsokára nagyvasúti szerepben újjászületve kezdik új életüket.

cyber.greg Creative Commons License 2018.07.11 0 0 1176

Elnevezés-nosztalgiahullám a vasúton: pár éve a FirstGroup nevezte át a Londonból nyugat felé induló járatait működtető társaságot GWR-re, ami egy 1833 és 1948 között létezett vasúttársaság neve volt, most pedig a keleti parton Skócia felé közlekedő vonalat vette át az állam a Virgintől, és LNER-nek nevezték el az új céget, ami egyezik egy 1923 és 1947 között üzemelt társaság nevével.

cyber.greg Creative Commons License 2018.06.17 0 0 1175

Az Epping Ongar Railway a Central line megszűnt szakaszán működő nosztalgiavasút. Mivel Epping még a működő Central line része, a nosztalgiaüzem a következő megállóból indul (North Weald). A következő megálló, Blake Hall épülete ma már magánlakás, így ott a vonatok nem állnak meg. Viszont van egy virtuális megálló Epping Forest néven, ami gyakorlatilag Epping után az erdő közepe. Nincs peron, sem kitérő, így a vonatnak mindkét végén van mozdony, amikor odáig közlekedik.

 

A járműveik a National Rail különböző generációiból származnak, vannak dízel- és gőzmozdonyok és különféle személyvagonok, és láttam egy régi Northern line metrókocsit is.

A múlt hétvégén eljutottam a Steam Gala nevű rendezvényre, ahol természetesen a gőzösöké volt a főszerep.

 

cyber.greg Creative Commons License 2018.06.08 0 0 1174
cyber.greg Creative Commons License 2018.06.06 0 0 1173
Előzmény: cyber.greg (1172)
cyber.greg Creative Commons License 2018.06.06 0 0 1172

Döntött a kormány a Heathrow bővítéséről. 

Ez egy elég komoly döntés, mert ha a most közkézen forgó tervek megvalósulnak, azzal másfél falut teljesen legyalulnak. (Egyet teljesen, egyet félig)

Közel húsz éve folyik a vita, hogy a Heathrow és a Gatwick közül melyik legyen bővítve.

Sokan ellenzik a Heathrow-opciót a környezeti hatása miatt, de ha választani kell, én arra szavaznék.

A Gatwickkel az a baj, hogy bár az M23 autópálya mentén fekszik, az csak az M25 körgyűrűnél indul, London belsejével nincs gyorsforgalmi kapcsolata.

Másfél órán át egy ilyen úton kell haladni, ha London belvárosából megyünk:

Szerintem elég hülyeség lenne egy olyan repteret bővíteni, ahová ilyen út vezet.

Törölt nick Creative Commons License 2018.05.21 0 0 1171

cyber.greg Creative Commons License 2018.05.02 0 0 1170

Ahogy az alábbi tweeten is látszik, már javában zajlik az új Crossrail-szerelvények próbafutása a nyugati felszíni szakaszon, itt épp Paddington egyik peronján. 

Május 20-a körül pedig elvileg elindulnak utasforgalomban is. Arra viszont 2019 decemberéig kell még várni, hogy az innen közlekedő járatok lemenjenek a központi alagútba.

(Azaz Paddingtonnál egy évig gyalog át kell szállni a fenti és a lenti állomás között)

 

https://twitter.com/MarkyMacWatson/status/991285314709868544 

cyber.greg Creative Commons License 2018.04.17 0 0 1169

Már csak 235-öt kell aludni, és megnyílik az Erzsébet vonal!

 

Gondoltam, megosztok néhány képet, amit Crossrail-témában készítettem az elmúlt években.

 

A Royal Institute of British Architects kiállítása:

https://photos.app.goo.gl/XO9NnXTddnC8vm6J2

 

Open House - Canary Wharf Station

https://photos.app.goo.gl/BMNAaVHWT65Xsggg1

 

Behind the hoardings - Custom House

https://photos.app.goo.gl/ZhgtPTKcIyEo247T2

 

 

cyber.greg Creative Commons License 2018.03.19 0 0 1168

Figyelem, figyelem!

Átadták a forgalomnak a régóta várt Canal Tunnelst, vagyis a Thameslink vonal összeköttetését egy alagúton a King's Crossból Cambridge felé menő vonallal St Pancrastól északra. 

Ez egy rövid kis alagút, de ezáltal eddig nem létező összeköttetések jöttek létre észak és dél között, és a következő hónapokban szakaszosan vezetik be a lehetővé váló új járatokat. 

Ehhez szükség volt a London Bridge kapacitásbővítéssel egybekötött felújítására is, ami szintén jó pár éve tart már.

 

Videó:

https://www.youtube.com/watch?v=sy3hOrs3fFw

 

FAQ

http://www.thameslinkprogramme.co.uk/faq

 

Térkép:

http://maps.dft.gov.uk/tsgn/index.html#

 

cyber.greg Creative Commons License 2018.02.15 0 0 1167
IST Creative Commons License 2018.01.09 0 0 1166

Nézd meg ezt is:

https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/replacements-and-refunds/touched-in-and-out-at-same-station

Ez alapján ha 7 napja nem csináltál ilyet akkor automatikusan visszatérítik a felszámított összeget. Ha meg előfordult akkor visszakérheted az árát a neten. Macerás meg kissé érthetetlen a teljes ár felszámítása, de valamiért így lőtték be.

Előzmény: gabor144 (1164)
IST Creative Commons License 2018.01.09 0 0 1165

Neked lesz igazad, mert bár azt írja, hogy a legtöbb UK-n kívüli érintés nélküli kártya csak arra használható, hogy jegyet vegyél vele vagy feltöltsd az Oyster kártyát, lentebb azt írja, hogy a Mastercard kártyák szinte kivétel nélkül és a Visa kártyák is jellemzően elfogadottak. Itthon meg szerintem ezekből van a legtöbb. Mondjuk a szívás az az, ha pont beleesik az ember a kivételbe. :-)

Előzmény: ujfigura (1163)
gabor144 Creative Commons License 2018.01.08 0 0 1164

Köszönöm a válaszokat!  

 

Én úgy értelmezem, hogy (bizonyos USA, Kanada és holland kártyák kivételével) lehet külföldi is, ezt IST most megerősítette.

 

Eszerint http://content.tfl.gov.uk/adult-fares-2018.pdf a contactless bankkártyás megoldás mindig olcsóbb, mint a Travelcard, vagy valamit nem jól értek? (A Caps ugye az a max összeg, ami fölé nem megy egy adott napon vagy héten.)

 

 

Van itt még egy dolog, ami nekem nagyon érthetetlen: Eszerint https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/touching-in-and-out?intcmp=21034 ha egy állomásra bemegyek, majd utazás nélkül kimegyek, akkor:

  • Between 0 and 2 minutes: a maximum fare of £8.00 in Zones 1-9 (or up to £14.70 for travel to/from stations outside the London fare zones). If you then re-enter the same or a different station within 45 minutes, the maximum fare will be refunded and a new journey started. This does not apply if you touched out on a yellow card reader that is not on a ticket gate or take a bus or tram before re-entering
  • Between 2 and 30 minutes: the minimum pay as you go fare from that station. If you touch in again within 45 minutes at the same or a different station the minimum fare is refunded and a new journey started
  • More than 30 minutes: the system will assume that two separate journeys have been made. However, they will both be incomplete, so you will be charged two maximum fares of £8.00 in in Zones 1-9 (or up to £14.70 for travel to/from stations outside the London fare zones)

Ennek mi értelme van? Ha bementem, majd ugyanott kijöttem, az nem utazás, azért legfeljebb valami alacsony összegű "állomási belépődíj" lenne jogos, nem? (Vagy - feltételezve, hogy elutazott valahová, de nem ment ott ki és visszajött - legfeljebb olyan retúr utazás díja, amit a bent tartózkodás ideje alatt meg lehetne tenni, capping-ba beleszámítva.) Miért kell maximum fare fizetés, ha kijön valaki az állomásról felszállás előtt, mert kapott egy telefont, és változott a programja, ami egy teljesen életszerű eset? Ez nekem felesleges utasszivatásnak tűnik.

 

És ha jól értelmezem a "Maximum fares do not count towards capping" mondatot (ez ugyan az incomplete journey pontban van, de gondolom ide is vonatkozik), akkor az nem számít bele a capping-be, tehát mindenképpen fizetendő, szóval ha bemegyek, nézelődök, kijövök, és 45 percen belül nem szállok fel semmire, akkor rögtön 8 font? (Azért kérdezem, mert a magunkfajtával könnyen előfordulhat, hogy bemegy egy állomásra csak nézelődni, vagy metrózgatás után ugyanott jön ki...)

 

A touch out elmulasztása miatti ugyanígy 8 font is elég kellemetlen, és nagyon nem egyértelmű az incomplete journey pontban, hogy most akkor utasbarát szolgáltatóként "We also know that people can sometimes forget to touch out. When this happens, we'll also attempt to complete your journey automatically for you, based on your recent journey history" vagy szigorú hatóságként "We call this an 'incomplete journey' and you could be charged a maximum fare". Most akkor melyik?

 

 

Köszönöm.

 

ujfigura Creative Commons License 2018.01.05 -1 0 1163

Én használtam magyar kártyával, gyönyörűen működik.

Előzmény: IST (1162)
IST Creative Commons License 2018.01.03 0 0 1162

Ha UK kiadású a kártyád, akkor úgy tűnik igen, magyarral próbálkozni sem érdemes. Legalábbis én így értelmezem. Viszont érdemes számolgatni, hogy így jársz-e jobban, vagy valamilyen Travelcarddal (van napi és heti felső limit a paypass-nál, de úgy tűnik nem mindig az az előnyös).

Előzmény: gabor144 (1161)
gabor144 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 1161

Bár nagy a csend errefelé, de hátha jár erre valaki, aki tudja a választ:

 

Jól értem a TfL oldalán olvasottakat, hogy egy paypass-os Mastercard-dal simán felszállhatok mindenre, persze mindig check-in és check out, szóval nem kell külön Oyster kártyát vanni, ha van Mastercard-om?

 

Köszönöm!

cyber.greg Creative Commons License 2017.12.20 0 0 1160

Megindult a visszaszámlálás: egy év múlva indul a Crossrail.

 

https://www.flickr.com/photos/tflpress/sets/72157661724312997/with/39154755191/

cyber.greg Creative Commons License 2017.06.26 0 1 1159
cyber.greg Creative Commons License 2017.06.22 0 1 1158

Sikerült is utaznom rajta!

 

Előzmény: cyber.greg (1157)
cyber.greg Creative Commons License 2017.06.22 0 0 1157

És MA végre elindult utasokkal is az első új Crossrail-szerevény, egyelőre napi egy járaton Liverpool Street és Shenfield között.

 

https://twitter.com/lonrec/status/877820863436935169

cyber.greg Creative Commons License 2017.05.31 0 0 1156

Crossrail update:

Úgy volt, hogy a Class 345 ebben a hónapban áll forgalomba.

De most mégse.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!