Szeretném valahonnan megtudni (hitelt érdemlően), hogy a 2-es villamos járt e a Kelenföldi pu.-tól a Szabadság hídon át kb. 1965 és 75 között. Szerintem soha, de vitám van valakivel erről. ( A BKV honlapján nem találtam ilyen felvilágositásra vonatkozó jelölést. )
Naponta használom és nagyon szeretem az 1-es villamost, tök jó, ahogy végigsöpör a Hungárián az araszoló kamionok és autók gyűrűjében. A nyár persze kritikus időszak. A sínek deformálódnak a forróságban, ilyenkor pedig jönnek a villamospótló buszok, amikkel a menetidő megháromszorozódik. (Ráadásul az utasokat nem, vagy csak késve tájékoztatják, a buszok pedig nem a villamosmegállóban állnak meg, mi pedig ott dekkolhatunk a megállóban, amíg gyanússá nem kezd válni a dolog.)
Sajnos a felmelegedés fokozódni fog, ezért el kéne kezdeni gondolkodni azon, mi lehet a megoldás.
Láttam. Ideiglenesen "leterített" aszfalt, vagy beton lehet megoldana. A "vágányok" közötti megállóhely is megoldható lenne, mint a körúti villamospótlóknál a Mechwart ligetnél: helyet cserélnek.
Abban igazad van, hogy a "terítés" és a vágány ilyenfajta fenntartása sokba kerülne a cégnek, akkor marad minden a régiben, hogy araszolunk a dugóban, semmint sem javítva a helyzetet, holott megoldás (helye) lenne rá...
Láttad már azt kihagyott helyet? Burkolatlan vágánynak van kihagyva, a 103-as busz úgy járna, mint Aranygiga. Elvileg a keresztaljak is megvannak, csak le kéne erősíteni a síneket. Persze, elvileg létrehozható egy közös tömegközlekedési sáv, csak pénzbe kerül... és mindenképp hátrányos a megoldás. Az utas szempontjából azért, mert két azonos irányba haladó jármű különböző megállóhelyeken áll meg. A BKV-nak meg azért, mert a villamospályát is fenn kell tartania, meg _emellett_ a fajlagosan drágább buszokat is üzemeltetnie kell.
A Comino és a csatolt ICS szinte azonos befogadóképességűek. És szerintem ez a lényeg (mert a különböző mértékben kitömött járgányok csúnyán el tudják verni a követést). A többi szerintem leginkább szervezési kérdés, ami ha tényleg szükség van rá, kellő erőfeszítéssel megoldható - a BKV most éppen legalábbis nem szenved villamoshiányban.
Ennek kapcsán: A lágymányosin ugyis megvan a villamosnak a helye. Nem lehet azt (hosszútávon, amíg üzembe nem helyezik) erre terelni a buszokat, hasonlóan a metrópótlóknál a Kerepesi úton? Amolyan buszsáv. Nem kéne a hídon kivárnia a dugót. Tudom a Könyves Kálmánnál visszahozza a késést... :S
Ha a 12-est megszüntetnék lenne (kb10utas van kanyaronként)de azt nem lehet mert az önkormányzat fizet érte.De ne is szüntessék meg jobb lenne ha nosztalgia járatot készítenének itt nosztalgia villanyossal és kis vilimúzeummal a végén.S akkor felszabadulna néhány tátra s több utas is lenne s több bevétel is.
Jaja. A budai hosszabbítás után az 1A valszg. összevonható. Ezért tartom marhaságnak azt a mostanában divatos ötletet, hogy az 1-es ne érjen el Kelenföldig. Akkor vagy meg kell tartani a 103-ast, ami lassú és gazdaságtalan a hídon a villamos mellett - vagy pedig átszálláskényszer.
Lehet hogy igaza van csak azért nem tűnik fel a villamoson annyira mert már a Népligetnél leszállnak a 103-asra ami tényleg nagyon ki van tömve.Amúgy kb három hete a Népligetnél is elég sokan szállnak fel majdnem tele a szerelvény csúcsban a hidig.
a 2A-nak nincs jó helyen a végállomása. Többek közt. Meg hogy nincs rendesen hangolva a kettessel, meg hogy a HÉV-ek miatt a 2-es terhelése (ergo követése) amúgy is totál ingadozó, és ezt a betétjárat méginkább szétzilálja. Na de ez most meg van oldva egy időre.... :(
Számolgatás ide, számolgatás oda: egy ilyen tehermentesítő járat símán befér az északi szakaszra! Befér, de szvsz. az ördög itt is a részletekben lakozik. Ha csak a meglévő teljesítménnyel tudunk operálni, akkor komoly problémának látom, hogy az 1-1B-1-1B-... leosztás túlságosan kiritkítja a nem betétezett szakaszt, egy mondjuk 1-1-1B-1-1-1B-... leosztás meg csak átlagosan kezeli a kapacitásproblémát, vagyis: valamelyik szakaszon mindenképp egyenlőtlen lesz a követés, és felváltva lesznek tömött és üres villamosok.
Sajnos déli végen is kevés a kapacitás. Én nem így tudom, nem így tapasztaltam. De persze változhatott a közelmúltban, csak eddig te vagy az első, akitől ezt hallom.
1A-t nem úgy kell megszüntetni, hogy eltűnnek a vonalról azok a szerelvények Azt gondoltam :)