Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.04.07 0 0 109

Mondjuk az én tervem:

 

Viszonylat: Nagykáta-Jászfelsőszentgyörgy-Jászberény-Jászjákóhalma-Jászapáti-Jászszentandrás-Heves Újtelep-Heves-Átány-Kömlő-Tiszanána-Sarud-Tiszafüred

Engedélyezett legnagyobb tengelyterhelés: 25 tonna

A vonal hossza: kb. 90 km, nem villamosított, egyvágányú

Pályasebesség: 70 Km/h

Van szolgálat: Nagykáta, Jászberény, Jászapáti, Heves, Tiszanána, Tiszafüred

 

Napi 9 pár személyvonat ingázik.

Napi 2 pár gyorsvonat Békéscsaba-Szolnok-Nagykáta-Tiszafüred; és vissza

                                    Nagykáta-Tiszafüred-Hortobágy-Debrecen; és vissza

 

Nem tudom, hányan utaznának rajta...

V43-3159 Creative Commons License 2010.03.28 0 0 108
Mondjuk Győr - Csorna - Szany - Pápa - Gyömöre-Tét - Győrszabadhegy - Győr.
A másik mondjuk, bár ehhez milliárdos beruházás kellene:
Győr nagyállomás - Győr Gysev rendező (Marcalváros néven) - Győrszabadhegy - Győr-gyárváros - Győr :).
andrasimre Creative Commons License 2010.03.28 0 0 107
Sziasztok!
Miért nem lehetne egy Debrecen-Füzesabony-Szilvásávrad vonat nyáron, ahogy ez a 80-as években nagyon jól működött? Ha már Debrecenben vannak a Desirok, meg a csörgős ingák....
Meg szerintem jobb lenne a balmazi bz-ket Hortobágyig küldeni.
atidas Creative Commons License 2010.03.19 0 0 106
Ezekhez a vonatokhoz Bz-IP-t kellene állomásítani Bgyarmatra.

Rárós IP: Bp Keleti, Aszód, Nógrádkövesd, Balassagyarmat, Szécsény, Ráróspuszta, Ipolytarnóc.
A "Tarnóc IP" ugyanezen útvonalon, de kb 4 óra külömbséggel.
Napi 1-1 pár Inter Pici.

Desirós IC Salgótarjánba!
Bp- Hatvan- Starján és vissza. Napi 4 pár.
Neveik lehetnének: Salgó, Karancs, Ipoly, Zagyva
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.15 0 0 105

Ezt a harkányi fürdővonatot érdemes lenne Harkányból visszafordítani Pécsre, mert ott könnyebben elérné az IC-t és a pécsiek is használhatnák. Bár busszal fél óra, ez a vonat is több mint egy óra alatt érne oda. De csomagokkal könnyebb vonatozni és ez jobb lenne a vonattal érkezőknek, mert nem kellene átcuccolni a tömött buszra.

 

Egy Pécs-Villány-Harkány-Sellye-Szentlőrinc személyvonat talán nem lenne reménytelen, ha a Harkány-Sellye kb. 30 km nem tartana 70 percig.

 

Bp-Kaposvár: engem nem nagyon zavar a dombóvári átszállás, de a pécsi IC-ken szokták emlegetni annak az anyját, aki kitalálta, hogy nem kell közvetlen Bp-Kaposvár járat. Most van a Somogy IC és egy gyorsvonat pénteken. Ez a gyors (Bp. Déli pu 12:41) lehetne naponta, vagy az, hogy az egyik pécsi sebes Pécs helyett Kaposvárra menne és Pécs felé lenne az átszállás.

 

 

Előzmény: Törölt nick (104)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.14 0 0 104

Pécs - Villány - Siklós - Harkány - Sellye - Szentlőrinc gyorsvonat (InterPici)

 

Pécsről az IC érkezése után indulhatna. Szentlőrincre meg a Pest felé tartó IC érkezése előtt odaérne. Igaz, ehhez nem ártana megkapirgálni a pályát Harkány és Sellye között. De anélkül is odaérhetne az IC-hez Szentlőrincre, ha Pécsről pontosan el tud indulni, és ha jól saccoltam a menetidőket (pl. Pécs 10:40-Szentlőrinc 13:25) meg ha nem rohadt le a pálya 2006 óta (2006-os menetrendből néztem a menetidőket)

 

Bp-Dombóvár - Kaposvár (-Gyékényes - Nagykanizsa) gyorsvonat napota.

 

Előzmény: Törölt nick (94)
atidas Creative Commons License 2010.03.09 0 0 103
Gyöngyös, Hatvan, Aszód, Vácrátót, Vác, Nagymaros és vissza ingaként 3-4 kocsival.
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.09 0 0 102

1. Paks-Székesfehérvár

2. Dunaújváros-Szekszárd

3. Tamási-Keszőhidegkút-Gyönk-Dombóvár-Kaposvár

4. Szekszárd-Bátaszék-Pécsvárad-Pécs

5. Dunújváros-Kecskemét (utópia: Solton át)

6. Tamási-Pincehely-Dunaújváros (a tervezett vonalon)

További utópiák:

Győr-Komárom-Székesfehérvár-Enying-Tamási-Dombóvár alsó-Pécs

Veszprém-Hajmáskér-Lepsény-Enying-Tamási-Dombóvár alsó-Pécs

Ha ugye Dombóvár alsónál van mozdonycsere az ugye kevesebb idő

Más:

1. Salgótarján-Kisterenye-Kál-Kápona-Eger

2. SZALAJKA IC Szilvásvárad-Budapest-Keleti pu., köztes megállói:

Szilvásvárad-Szalajkavölgy, Bélapátfalva, Egervár, Eger, Füzesabony.

3. Gyöngyös-Szolnok-Makó (dízel verzió)

4. Gyöngyös-Hatvan-Kecskemét-Szeged (diákjárat, villamos verzió)

Az abszolút utópia: egy vasútmániás különvonat, bocs az ötletért is :)

Győr-Zirc-Veszprém-Csajág-Enying-Tamási-Keszőhidegkút-Gyönk-Dunaföldvár-Solt-Fülöpszállás-Kecskemét-Szolnok-Miskolc (MD-vel!)

atidas Creative Commons License 2010.02.27 0 0 101
Ne OFFoljuk már a topikot, kérem!

Vitázzatok máshol!
gjovar Creative Commons License 2010.02.27 0 0 100

 

Ha a Te  keped, äruld mar el h  hol fotoztad?  vanegy tippem, csak azt  keene  alätämasztani.   Kösz. 

Előzmény: Törölt nick (98)
jobbyger Creative Commons License 2010.02.27 0 0 99
A képet az internetről szedtem, a google-be beírtam, hogy "emeletes vonat" kiadta a képeket és nem volt a képhez semmi külön információ, hogy ki készítette
Előzmény: Törölt nick (98)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.26 0 0 98
Megköszönném, ha máskor odaírnád a kép készítőjének a nevét, ha már engedély nélkül feltöltöd a képem... Kösz!
Előzmény: jobbyger (89)
atidas Creative Commons License 2010.02.26 0 0 97
Ami nem lenne lehetetlen: Balassagyarmat- Losonc- Zólyom és vissza.
Szlovák szerelvénnyel, ami nem motorkocsis, hanem mozdonyvontatású.
Bgyarmat- Losonc között személyvonatként, Losonc és Zólyom között gyorsvonatként közlekedne.
Indulhatna Bgyarmatról a 32220-as menetrendjében.
Érkezne a 33623-as menetrendjében. Ezeknek megfelelően közlekedne kint a Szlovák vonalon.
Szerintem lenne rá utas...
gjovar Creative Commons License 2010.02.09 0 0 96

 

 

 

   Ez  kep hol keszült??

Előzmény: jobbyger (89)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.01 0 0 95
Tudom már volt de jó lenne ha megint lenne:
Cegléd-Kecskemét-Kiskunfélegyháza (személy)
Cegléd-Kecskemét-Kiskunfélegyháza-Kiskunhalas (személy)
Valamint:
Békéscsaba-Orosháza-Szentes-Csongrád-Kecskemét-Cegléd
Üdv Gábor
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.31 0 0 94

Nyári fürdős vonatok:

 

Marcali - Balatonkeresztúr (- Keszthely)

Pécs-Villány-Siklós-Harkány InterPici

Győr-Veszprém-Lepsény-Siófok

andrasimre Creative Commons License 2010.01.20 0 0 93
Köszi a véleményt!
A következőképpen gondoltam:
1. A Debrecen-Eger vonatok elég sokáig jártak a vonalon. Sokszor mentem azokkal a vonatokkal és az MDmot+2Bx+Btx vonatok mindig tele voltak már Hortobágyon is, szóval a Poroszlón felszállóknak csak állni lehetett. Másfelől ez kiszolgálná Poroszló, Egerfarmos és Mezőtárkány lakosait a megyeszékhelyre való eljutásban. Az a többletpénz mellett, amit megemlítettél, szerintem még így is megérné. Esetleg akár még délben is lehetne berakni egy betétjáratot Eger és Tiszafüred között.
2. A Nyírábrány-Debrecen-Füzesabony vonatokkal az a bajom, hogy Nyírábrány felé BZ+Bzx megy és ez a 108-asra nem elég. Egyébként is Debrecenben mindenki leszállna.
3. A 103 és a 117-es vonalakon mindenképp egy nagy felújítást kellene csinálni és a pályát legalább 60-80 km/h-ra feltornázni és a tiszalöki vonatokat Ohat-pusztakócsnál mindenképp továbbközlekedtetni. akár Karcagig, akár Tiszafüredig, hogy a vonat végállomása ne a semmi közepén, hanem egy településen legyen.
4.A pesti gyorsvonatot akár úgy is meglehetne oldani, hogy csak simán Debrecen-Füzesabony-Budapest-Keleti pu. gyorsvonat legyen bár ez igazán akkor lenne sikeres, ha a vonalat villamosítanák és legalább 100 km/h-ra gyorsítanák. Így még az IC-nek is esélyük van, hiszen nem kellene kerülni Miskolcon keresztül. Amúgy a MÁV-nak volt olyan terve, hogy egy vasútvonalat épít Ohat-pusztakócs és Miskolc között Tisza-híddal, így ha megépítenénk a vasútvonalat Mezőcsátig, onnan szabad lenne az út Miskolc és Debrecen között.
jobbyger Creative Commons License 2010.01.20 0 0 92
Hali, érdekes és elgondolkodtató felvetések, úgy látom több figyelmet fordítasz a 108-as pályára, csak egy-két észrevétel:
1. Debrecen-Eger: Füzesabony és Eger között villamosítva van a pálya és inkább elektromos árammal hajtott szerelvényt kellene ott üzemeltetni mert az olcsóbb az üzemeltetése mint a dízelmozdonynak, meg én inkább egyesíteném Nyírábrány-Debrecen-Füzesabony vagy Mátészalka-Debrecen-Füzesabony viszonlattal.
2. Zajta-Keleti : még így is majd 337 perc a nyugati-fehérgyarmat gyors ez még hosszabb lenne, meg az emberek úgy átszállnának Debrecenben a pesti vonatokra mert azok gyorsabban vannak a fővárosban.
3. Polgár-Füzesabony, Tiszalök-Füzesabony : én inkább egy Karcag - Tiszafüred - Ohat-Pusztakócs - Tiszalök - Görögszállás viszonylatot tudnék elképzelni mert mind a kettőn (103-117) ritkán járnak a vonatok és elég lenne egy bzmotorvonat+bzx és 2 óránkénti közlekedés
4. Debrecen-Somoskőújfalu : azt pedig a Kisújszállás - Kál-Kápolna - Kisterenye - Somoskőújfalu vonalat használnám az előzőkben leírtak szerint.
5. Debrecen-Vác: ez jó legalább ki lehetne kerülni Budapestet kb. 90percel hamarább lehetne rövidíteni az utat Füzesabonyig és utána 2 óra Debrecenig vagy Mátészalka vagy Fehérgyarmatig folyamatosan
Előzmény: andrasimre (91)
andrasimre Creative Commons License 2010.01.19 0 0 91
Debrecen-Eger - M41+2Bhv+BDt
Debrecen-Hortobágy - a balmazújvárosi vonatok meghosszabbítása: Bz+Bzx
Debrecen-Mátészalka-Zajta: pénteken és vasárnap
Zajta-Mátészalka-Debrecen-Füzesabony-Budapest-Keleti pu. pénteken és vasárnap
mentesítő járatként gyorsvonat - M41+7B+A
Polgár-Füzesabony
Tiszalök-Tiszafüred(-Füzesabony)
Debrecen-Eger IP: Csak Balmazújvároson, Hortobágyon, Tiszafüreden, Poroszlón és Füzesabonyban áll meg.
Debrecen-Tiborszállás: A balmazújvárosi betétjáratok ötletére itt is munkanapokon, délben a közbenső órákban - M41+3Bx/Bhv
És még egy merész ötlet, amit sokmindenkitől hallottam:
Debrecen-Füzesabony-Kál-Kápolna-Kisternye-Somoskőújfalu
Debrecen-Füzesabony-Aszód-Vác

Várom a véleményeiteket!
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.22 0 0 90

Esztergomba a 3 részes Desirot is meg lehet tölteni, meg jár oda egy rakás zsúfolt busz is, a fél óránkénti vonat jó lenne, de előbb pályafelújítás, nagyobb sebesség, több kitérő és/vagy kétvágányos szakaszok. Az nem lenne jó, hogy a vonat ugyan sűrűbben indul, de keresztre várások miatt lassabban ér oda.

 

Előzmény: jobbyger (87)
jobbyger Creative Commons License 2009.11.10 0 0 89
jobbyger Creative Commons License 2009.11.10 0 0 88
Új emeletes vagonok beszerzésével (4-5 vagonos szerelvényekkel) növelni lehetne az elővárosi vonatokon közlekedő utasok számát, (mint pl: új Flirt vonatok a Pusztaszabolcs és Székesfehérvári vonalakon nőtt az utasok száma 30-35%-al) és mozdonycsere és átszállások nélkül csökkenteni lehetne a menetidőt is. Ezzel együtt az új korszerű (dupla kapacitással fele annyi vagonra van szükség) járműveknek, hosszabb karbantartási ciklusidejük miatt a költségeket is csökkentik.
jobbyger Creative Commons License 2009.11.10 0 0 87
Nyírábrány -(Debrecen)- Füzesabony személy 2 óránként

Győr -(Hegyeshalom)- Pozsony euregio 2 óránként

Körösnagyharsány - Gyomaendrőd személy 4 óránként

Püspökladány -(Szeghalom - Vésztő - Kötegyán)- Békéscsaba személy 2 óránként

Szob-Vác - Bp.Nyugati - Cegléd-Szolnok közvetlen elővárosi összeköttetés

Szolnok(120a) - Bp.Keleti - Hatvan 30 percenként
Szolnok(120a) - Bp.Keleti - Hatvan - Újszász óránként körbe (120a-80-82 vasútvonal)

(Szombathely - Sopron) - Győr - Bp.Keleti - Miskolc - Sátoraljaújhely Expressz
Sopronból a GySEV vagonok csak Keleti-ig közlekedik

Komárom - Esztergom - Bp.Nyugati 4 óránként (1-4-2 vasútvonal)
Esztergom - Bp.Nyugati 30 percenként
Esztergom - Bp.Nyugati - Lajosmizse - Kecskemét közvetlen óránként (2-142)
atidas Creative Commons License 2009.11.09 0 0 86
Pozsony- Érsekújvár- Komárno/Komárom- Budapest Déli pu. (gyorsvonat)

Salgótarján- Hatvan- Szolnok- Debrecen (Sebesvonat)

Gyöngyös- Budapest- Siófok (Gyors)
Holdkooros Creative Commons License 2009.11.05 0 0 85
Van az 50 km is (Röszke-Mórahalom kb. 11 + M-Kelebia kb. 22 + K-Csikéria kb. 17). De ettől függetlenül szerintem is meg kell építeni.

De ha vki ott FENT előállna ezzel az ötlettel, akkor: „Ugyan már, hiszen legkésőbb 20 év múlva Szerbia is belelép az Unijajdejóba, 40 éven belül pedig a schengeni izébe – arra a kis időre nem érdemes megépíteni...”
Előzmény: mattil (84)
mattil Creative Commons License 2009.11.04 0 0 84
Megépíteni Szeged és Csikéria között kb 40 km-nyi vasutat, majd ezen az új Bcsaba-Szeged-Baja-Dombóvár-Nagykanizsa vonalon lehetne a tehervonatoktól a személyig mindent járatni, jócskán lerövidítve a jelenlegi Bp-keresztüli menetidőket.
Szabadka átmenetben gondolkodni hülyeség. Már 30-40 éve fel-felbukkan minden tanulmányban, aztán soha nem lett belőle semmi. Az új vonal viszont igencsak nagy lökést adhatna az egyre jobban fejlődő Homokháti kistérségnek.
atidas Creative Commons License 2009.10.27 0 0 83
Hatvan- Starján- Fil'akovo (Fülek) és vissza.

Miskolc- Hatvan- Szolnok- (Cegléd delta) Kecskemét- Szeged

Miskolc- Bp-Keleti- Bp Kelenföld- Szfehérvár- Veszprém- Szombathely
manhattani Creative Commons License 2009.09.17 0 0 82
Volt ilyen vonat, egy 50-es évekbeli menetrendben a 63-as tábla volt.
Egy kis gond volt vele, 1 óra volt a menetideje...
Előzmény: Joey85 (81)
Joey85 Creative Commons License 2009.09.16 0 0 81
Bp Nyugati- Bp Keleti...

t*k*m tele van a bkv-val
M41 2180 Creative Commons License 2009.09.13 0 0 80
Nekem volt egy hasonló elgondolásom: Salgótarján- Kál-Kápolna- Miskolc. Annyi idő alatt megjárta volna mint a Salgótarján-Ózd-Miskolc busz. Dehát...
Előzmény: papifan (79)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!