Keresés

Részletes keresés

Dincsike78 Creative Commons License 2024.04.16 0 1 6421

Azért a Budapest-Esztergom vonal egy Budapest elővâroai vonal. Ami elsőbbséget élvez. Az kérdés a kormány hajlandóak e költeni a fejlesztésre.

Előzmény: kopterg (6420)
kopterg Creative Commons License 2024.04.16 0 3 6420

Kegyetlen vagy! :-)

 

De azért ilyenkor mindig eszembe jut az, hogy mivel utaztunk a 2000-es évek elején Esztergomba. Akkor a Bz kígyón ülve a büdös életbe nem gondoltam volna, hogy annál jobb lesz valaha is....Sosem tudhatod mit hoz a jövő, mit terveznek.

Lehet hogy még ilyen sem lesz mint most, de lehet hogy jobb.

Előzmény: Angyal K. (6419)
Angyal K. Creative Commons License 2024.04.16 -1 2 6419

https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/307281

 

Én személy szerint megelégednék már a linken látható motorvonattal vagy hasonlóval is, akár a jelenlegi egy vágányon,

ha az rendbe lenne rakva annyira, hogy 80-100 km/h-val járható lenne ahol a domborzati viszonyok és ívek engedik.

Illetve az állomásokon a peronokat napjaink elvárásainak megfelelően megépíteni.

 

A Szlovák- Magyar határ-menti vasúti közlekedésben annyira hiszek mint a 80-as években felreppent villamosítás hírében.

De a mézes madzag elhúzásában ugyan ilyen szép munka volt a Siemens Desiro bemutatása, illetve az országban turnézott DB-s emeletes vonat megvillantása is.

 

Úgy gondolom, hogy aki ebben a pillanatban a jelenlegi állapothoz képest mer jobbat, szebbet álmodni annak nem szabad teli gyomorral lefeküdni, mert a végén Darth Vader fogja a jegyeket kérni az "álom vasúton"!

Fizolti Creative Commons License 2024.04.16 0 0 6418

Igen, így kéne valahogy.

Salgó-Salgó külső azért lenne jó kezdésnek, mert ott ugye most is megvan a két vágány, meg a Salgótarjáni D55 is elér a főtérig, csak ezt kéne kicsit kibővíteni. 

Előzmény: benbe (6415)
benbe Creative Commons License 2024.04.16 -1 0 6417

Iker-Bézé a legvalószínűbb, abból nemrég szabadult föl.

Előzmény: kopterg (6416)
kopterg Creative Commons License 2024.04.16 0 1 6416

Ezzel kapcsolatban mennyire reális hogy a Szlovákok is adnának ki járművet egy Losonc-Hatvan viszonylatra? 
ER ként ez teljesen elfogadható lenne, mondjuk fele fele arányban. Kérdés hogy nekik mi lenne erre a célra, na meg a Startnak...

benbe Creative Commons License 2024.04.16 -1 4 6415

A Kórháznál és a Beszterce-lakótelepnél mindenképp kellene egy megálló. Komplett kétvágányúsítás helyett itt is a kétvágányú szigetek lennének jó megoldások, Zagyvapálfalva és Salgótarján, Nagybátony és Kisterenye, Tar és Pásztó, Jobbágyi és Szurdokpüspöki között ez aránylag egyszerű lenne. A 84-esen Nemti mindenképp jó célpont lenne egy ilyen S-Bahnra, a berlini stílusú főtéri megálló miatt Tarján amúgy is remek hely lenne egy ilyenre. Bilibe lógó kézzel én Mátranovák-Homokterenyéig tudnám elképzelni. :)

Előzmény: Fizolti (6414)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.16 0 1 6414

Szerintem ma semmi olyasmi nincs Kisterenyén, ami miatt pont odáig lenne értelme kétvágányúsításnak Hatvan felől. Ugyanígy erősen indokolatlannak tűnik az is, hogy épp odáig legyen 120 Km/óra (Ha egyszer lesz sebességemelés, az logikusan úgy nézne ki, hogy egységes sebesség, kivéve ahol az ívviszonyok kevesebbet engednek) illetve felmerülhet még egy célmenetrend alapján csinált nyomvonalkorrekciókat is tartalmazó felújítás. 

 

Ami nekem még kisebb fejlesztésként életszerű lenne: a korábban vázolt főtéri második vágány használatával a csúcsidei órás ütemen felül néhány sűrítővonat Salgótarján elővárosában kb. 30 perces követése mellett, és új megállóhelyek. Vizsgálatra érdemes, hogy ennek a vége hol legyen, itt felmerülhet a 84-es vonal egy szakaszának használata is. 

 

 

Előzmény: Dincsike78 (6413)
Dincsike78 Creative Commons License 2024.04.16 0 1 6413

Azért ez több a semminél de nem a vonal fejlesztése  olyan túzoltás jelegű munka. Kisterenyéig kellene kétvágányúsítani Addig 120 km/h alkams pálya Onétől Salgótarjánig 100 pálya.

Előzmény: Fizolti (6411)
benbe Creative Commons License 2024.04.15 0 1 6412

Ebben az is probléma, hogy Füleken nem állnak meg a gyorsvonatok, így akár Rimaszombat, akár Zólyom felé elég problémás eljutni onnan. Célszerű lenne a losonci személyekkel összevonni a Hatvan-Somoskőket, és szerintem ez is a terv a szlovák közlemény alapján.

Előzmény: Fizolti (6411)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.15 0 1 6411

Pályát azért kisebb munkákkal járható állapotban tartják, pl. ebben a hónapban is lesz vágányzár, nagygépes vágányszabályozással. 

 

V/2024/958/0 adatlap - K2 (kapella2.hu)

 

Jármű közismerten gyenge pont országosan, de azért jelenleg tucatnyi vonal van még, ami nagy eséllyel hamarabb lesz bezárva, mint ez. 

 

 - - - 

 

A felmerült füleki hosszabbításra:

Az lenne jó, ha a meglévő járműmennyiséggel ki lehetne adni. A struktúrához való komolyabb hozzányúlás nélkül az kéne, hogy a Salgótarján külső-Fülek és vissza menetidő fordulóidővel együtt egy órán belül legyen. Ha ez önmagában nem megoldható, akkor a Tar-Fülek között kéne annyira rendberakni a pályát, hogy két órán belül meg lehessen járni. Ennek az olcsóbb verziója az, hogy visszatérünk a sűrítők Salgótarján megállóhelyen fordulásához (így kétóránként mehetne vonat Fülekig, ellebben Somoskőújfalun hétköznap is csak minden második órában lenne vonat - nyilván csúcsidőben lehet nem tiszta ütem, hanem mérlegelni, hogy a Fülek tiszta kétórás, vagy Somsokőújfalu esetenkénti órás kiszolgálása a prioritás-e). Drágább verzió, ha Salgótatján megállóhely után beépül két új kitérő (bekötve Salgótarján külső berendezésébe), és a külsői kereszteket oda áttenni. 

Előzmény: Dincsike78 (6408)
Reformáció Creative Commons License 2024.04.13 -1 0 6410

Tudja valaki meddig csinalták ezt a hidat kb?Félév?Teljesen megváltozott a környék arculata..

 

Előzmény: Törölt nick (998)
Reformáció Creative Commons License 2024.04.13 -1 0 6409

Ha így lenne,busszal lehet pótolni.

De inkább fejleszteni kéne .Aki mozdonyvezető,vagy kaller az buszon nem fog dolgozni szerintem.( Lehet egy két mozdonyvezető átülhet buszra, de a kalauz buszellenőrnek sz is lehet)

Tarjanban úgyis szolnoki stb.ellenőrök vannak( már ha vannak)a vasutasok biztos tarjaniak vagy környékiek max.Jól jöhetnének .Ha esetleg bezárhatják a vonalat ezek perspektívák lennének a vonalon dolgozóknak.(Kb 20 ember lehet ?)a máv nem tudná máshol alkalmazni őket ami nekik is megfelelőek.Takarítónak Hatvanba szerintem durva alábukás lenne, de amúgy is ott van több  fiatal csaj aki ezt a munkát végzi, ő mellettük  komolyabb végzettséggel esetleg diplomával beállni takarítani ...nekik nem opció.Nem nézem le aki takarít.Amúgy az helyileg megoldható lenne még

Szóval drukkolok hogy ne omoljon össze a vonalon a közlekedés, alap lenne fejleszteni, akkor nem kellene azon gondolkodni hogy mi lesz a vonalon dolgozókkal egy újbóli, már bezárasra itélő változás esetén.

Nógrádban nem lesz vasúti közlekedés az évtized végére.Ha így folytatódik a dolog.

 

Előzmény: Dincsike78 (6408)
Dincsike78 Creative Commons License 2024.04.13 -2 1 6408

Pedig volt amikor a vonal villamosítása is felmerült. Azóta sajnos mellékvonali szintre rohasztották le a vonalat . Ha nem lesz fejlesztés 1-2 éven belűl  akkor a pálya állapota miatt Részben járműhiány miat ez a vonal is felkerül a halál listára ! 

Előzmény: Reformáció (6406)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2024.04.12 -2 0 6407

Ez nem közszolgáltatási szerződés, hanem kényszer kijelölés.

Előzmény: Dante001 (6404)
Reformáció Creative Commons License 2024.04.12 -1 0 6406

Ebben sajnos igazat kell adnom, hogy igérgetünk orrba szájba és nem valósul meg.Ez jelen esetben vasúti szempontból van ugye.

Ez a vonal már halálra lett itélve régen, pontosabban mióta levették a uzsgyikat 2020 őszén.Én csörgőn nem utaztam soha a 81 esen(vagy ha igen 2005 körül, az uzsgyik előtt) de biztosan nagyobb komfortot nyújt mint a ,,buzik,,.Ide hangosak ezért jött bz helyette már több mint 3 éve

Mintha amúgy az olyan halk lenne.

Nagyon szétesett kocsik azok már, , fénykorukban biztos kellemes  vasúti jarművek voltak persze.De azt nem tudom,hisz 24 éves vagyok, és még 20 éve sem utaztam vele.Ezek meg már 40-50 évesek.

A szlovák összekötéssel nem tudom mi lesz.

A MÁV eleve nem nyújt olyan szolgáltatást ami vetekszik a szlovakokéval, sajnos ezt mindig tapasztaljuk.A rengeteg késés, többnyire szar kocsik, ami emeletes az is 10 éve  volt szlovakiában már.Ide 3 éve jutott el.Erről nem csak a mAv tehet .

Ha nem síbolnák el a pénzt , jutna közlekedésfejlesztésre is.Meg had ne mondjam mire.

Ha néha gondolnak is az utasokra, az már nyeremény itthon

 

 

 

 

Előzmény: ptrk92 (6401)
Reformáció Creative Commons License 2024.04.12 -1 0 6405

OFf Tény hogy jött 7 db 8 éves Man az agglomerációból tavaly és 2022 ben is.De az egész buszállomany csere érett.A csuklós felhozatal, a Volvokkal szinte allandóan javít, 1-2 van, ami  szinte folyamatosan jár.Az utolsó ikarus most lett selejt, 27 évesen.on

Nem akarok reklamálni, még nem is ide tartozik ez a téma.

Zárjuk is le.

 

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (6403)
Dante001 Creative Commons License 2024.04.12 -1 0 6404
Előzmény: Emnegyvenegymozdony (6403)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2024.04.12 -1 0 6403

Nincs is Tarján helyi járatra közszolgáltatási szerződés...

Akkor meg mit pampogsz itt egy vasutas topikon?

OFF: Örülj, hogy megkaptad a 8 éves agglos MAN-okat, ha akarsz ujabbat kopogtass be városházára Mr.Répához és reklamáld meg neki. Huszonévesen sikerülni fog.

Előzmény: Reformáció (6400)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.12 -1 1 6402

A szlovákoknál is választási kampány volt most.

Előzmény: ptrk92 (6401)
ptrk92 Creative Commons License 2024.04.12 -1 1 6401

Mindenki tudja miért nem lett rendszeres a Desiro a vonalon: választás előtti ámítás, mint ahogy mindig is lenni szokott.

Ilyen ország vagyunk, ez nem hiszem hogy fog valaha is változni. Ígérünk, aztán semmi.

 

Az aktuális talán lesz belőle valami:

 

https://index.hu/kulfold/2024/03/27/szlovakia-magyarorszag-vasut-ujrainditas/

 

Egy másik oldalon írták, hogy a szlovákok elkezdtek 5000 talpfát cserélni Fülek-Somos között, hogy visszaállításk a 60km/h-s sebességet.

Kétrészes ZSSK 861-es motorvonatokkal lennének kiadva a vonatok.

Kérdés, hogy van-e elég jármű amivel a mostani menetrendet le tudnák fedni, illetve milyen lenne a menetrend a szlovák (losonci) csatlakozások miatt.

Illetve ezek a motorvonatoknak 15 tonna a tengelyterhelése, majdnem akkora mint egy Csörgőnek, szerintem nem engedélyeznék 70 km/h-ra a Külső-Selyp szakaszt.

(cserébe Selyp-Hatvan újra 100-as lehetne)

De mérföldekkel előrébb járnánk a mostani BZ-khez képest, talán a maradék utas is visszaszokna a vonatra.

 

 

 

 

 

Előzmény: Reformáció (6400)
Reformáció Creative Commons License 2024.04.11 -4 2 6400

Tudja valaki hogy a Desiro miért nem lett rendszeres ezen a vonalon? 2002.Marcius 28 án járt csak Salgótarjánban.Még gyári festéssel.Az Pest-Tarjan gyors volt?

Becsó lecsó Zsolt végigutazott rajta pestről ( tarjanig) allitólag.Akkor se szaggatta magát túlzottan, pedig akkor még talán fideszes kormány volt még, ( 2002 es választas előtt voltunk még)tehát tudta volna jobban érvényíteni az érdekeket a közlekedés terén is.Mondjuk mi leghátul vagyunk eleve a 19 (vár)megye közt.Ez már akkor, 22 éve is így lehetett.Mondjuk pár héttel a desiro tarjáni próbája után MASZOP kormány jött, lehet az is akasztotta meg a dolgot,hogy Becsó( lévén fideszes, )nem tudott már úgy érvényesiteni az ( megye) érdekeit.

Én várom már (sokakhoz hasonlóan) hogy újítas legyen a vonalon, noha keveset járok vonaton  ,csak akkor ha pl pasztóra mentünk múltkor.Pestre pl.igyekszem busszal menni,amikor lehet.

OFf   A megye helyzete buszos téren se túl fényes, bár szépen fistalodik a helyközi flotta, de a helyiről jobb nem is mondani semmit ,nem csak mert nem ide való...Ahhoz nincs sok köze lecsó Zsoltnak, de kétlem hogy ne tudna oda is elérni néhany új, esetleg pár éves buszt,ami valódi csoda lenne Tarjanban.ON 

Mivel szegény megye vagyunk, ezt hagyják utolsónak.(Meg borsodot)

Na a desiro már nem jön Tarjanba többet..Erre mérget vehetünk...pedig az nem is villamositott így nem jéne semmi facni hozzá ..de mindegy ez van.

Előzmény: Fizolti (6399)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.31 0 0 6399

Nem. A vonalon elvileg hónapokkal ezelőtt 4 megállóban bevezetett feltételes megállásra. 

 

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/81_1.pdf

 

Amire aztán kaptam is választ, hogy egyelőre nincs. 

Előzmény: 0010011 (6398)
0010011 Creative Commons License 2024.03.31 -1 0 6398

Nem tudom mit értetek ezalatt, de kedden mikor történt, csak a leírtakat tapasztaltam.Sajnos a buszsofőrök közt is sok van, aki menet közben cigizik, nem törődve utasokkal.Gondom mozdonyvezető is van jócskán ilyen.

De mivel általában az utasok akik ilyenre,,vetemednek,, olyanok akikre nem.mersz szólni, sajnos ebben a régióban sokan vannak túlzottan.(Lesznek is)

Sajnos ez igaz.

Én nem cigizek, de nem vetem meg aki csinálja ha nem érezni mellettem.Ez alap is lenne szerintem,hogy csak kijelölt helyen lehet dohányozni ,de mint Magyarországon szinte semmit, ezt se bűntetik kellően.Pedig jó lenne.

  Nem csak az a baj velük hanem hogy szemetelnek, hangoskodnak, nem biztonságos így utazni.

Hogy megvárja míg leszáll közben és elszívja a cigit? Szerintem 2 órat simán ki lehet bírni, még egy régi, erős dohányosnak is.Erre céloztál fizolti?

 Száz szónak is egy a vége: ki kellene szűrni a renitens, sokszor társadalomképtelen embereket a tömegközlekedésből, vagy saját jarstokst indítani nekik amire nincs pénze sem a MÁV nak, se a volánnak Stb.

 Ui.A hajléktalanok se jó utastársak, de ha nem.büdösek el lehet velük lenni(nem beszélgetésre gondolok, én se beszélek velük)de utasnak.

 

Zugbegleiter Creative Commons License 2024.03.30 0 1 6397

Igen, bemondja a hangosbemondó, hogy a járművek alkalmassá tételéig nem kerül bevezetésre :)

Előzmény: Fizolti (6396)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.29 0 0 6396

Az elvben a vonalon bevezetett feltételes megállásra utalt bármi jel? 

Előzmény: 0010011 (6394)
Eddy Wata Creative Commons License 2024.03.29 0 0 6395
0010011 Creative Commons License 2024.03.26 -3 5 6394

sziasztok

ma ismét igénybe vettem a remekbe szabott szolgáltatást a BZ kocsikkal.Belül(is() csupa retek,főleg odaútban, bár gyanitom ugyanazzal mentünk(8.17 S.újfalu-Hatvan)mint jöttünk(16.16 Hatvan-S.újfalu)mert ugyanaz volt a kaller, egy 50 es, szemüveges fazon.Visszafele még egy kisebbséégivel is volt bajunk,ő elektromos cigarettát szivott a vonatton.Mikor észrevette, szólt hogy nem lehet elektrommos cigarettát sem használni,,de szerintem hasztalan, meg a szotyihéj is szinte mind ott volt az ülés aléatt.A barátnője is becsatlakozott, ugye párban kell csinálni.Persze összeszedni maguk után az sikk, nem lehet.Ilyen alakokkal nem lehet ujjat húzni, a kalauz-aki viszont szimpatikus,jól szituált volt-sem mert, csak azt kötötte ki hogy ne dohányozzon.Nem ért neki a kikötés.Bár ahogy olvastam a topicot, volt aki a vonat(akkor bőven UZSGYI volt még-wc ben is cigizett, gyanitom a rendessel. Ez nem ment be a wc be.Bár nyilván ott se lehet, de ilyeneknek hiába beszélsz, beszél az ember.Egyébként azon a hellyen ahol ültek, előtte pont a kaller ült egy asszonnyal trécselt végig.

Ez sajnos rendszeres e vonalon, a busz kultúráltabb a tarján pest vonalon, ma atzért vonatoztunk mert kisebb a fertőzésveszély anyum szerint.

A vonat a 40+ éves BZ se hivogató túlzottan, rohad is nagyon, ahogy atzt Hatvanban volt időm megtekinteni kivül.Volt ott fél órám.Lecserélésre érettek, bár ez közhelyszámba megy, mióta a vonalon vannak.Bár, szilik is vannak még szép számmal, Hatvanban láttunk.

Takaritásrta naGYOBB GONDOT LEHETNE FORDITANI.Legalább tiszta lehetne, ha már öreg,meg ramaty állapotban van.Amúgy menni tud .. rendesen tolja neki, ez pozitivum.Más nem.

Nem tudom, mikor várható fejlesztés a vonalon,de ezek üzemképtelenek lesznek előbb -utóbb.(korukból fakadóan)Ideje már a cseréjén gondolkodni, ez is közhely.A máv se éli fénykorát,(már mióta?) ahogy sok más se,de új buszok szép számban jöttek a volánhoz, főként helyközi-távolsági vonalra.A vasutat is meg lehetne ajándékozni új vonattal, a 81 esre.(mivel ez tartozik ide)

na szép estét.

ptrk92 Creative Commons License 2024.03.05 -2 1 6393

2 oldalon is szembejött velem ez a kép + Facebook, szerintem elég ha meg van jelölve, hogy nem saját kép. 

Előzmény: SÜNÖCSKe (6392)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.03.05 0 0 6392

Forrás: vízjel a jobb felső sarokban ;)

Előzmény: ptrk92 (6391)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!