Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.10.22 -1 0 89689

Ott van, hogy "MARHÁK", az is valami! 

Előzmény: Pályaőr (89684)
Pályaőr Creative Commons License 2018.10.20 0 0 89688

Jó sok kép. (Van benne reklám is, de ez most nem annak a helye):

http://web.t-online.hu/vighht/vigi/

r_tamas Creative Commons License 2018.09.22 0 0 89687

:-))))

Előzmény: Pályaőr (89684)
Pályaőr Creative Commons License 2018.09.22 0 2 89686

 

Városkép-életkép - Az Oktogon forgalma Budapest, 1969. július 23.

 

"A Nagykörút forgalma a November 7-e térnél. A 6-os villamos egy UV-szerelvény. A kép jobb szélén a Trajanus oszlopa (1968, Mircea Dragan) című román-nyugatnémet koprodukcióban készült látványos történelmi film reklámját láthatjuk. Az Oktogon a Nagykörút és az Andrássy út kereszteződésében található nyolcszögletű tér. 1872-ig mély gödör állt a helyén, a következő két évben épült fel a teret övező négy eklektikus épület, Skalnitzky Antal tervei alapján. Eleinte Oktogonnak hívták, 1936-tól 1945-ig Mussolini tér, 1945 és 1990 között November 7. tér, 1990 óta ismét Oktogon."


/MTI Fotó: Bajkor József/ 

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2018.09.16 0 1 89685

Pályaőr Creative Commons License 2018.09.01 0 1 89684

 

Füzesi Árpád főműhely, XI. Bartók Béla út 135-137. 1972 májusban / júniusban.
(Érdekes, máshol az szokott lenni fölírva a gerendára, hogy Éljen a béke, a Párt, vagy valami hasonló...)

Pályaőr Creative Commons License 2018.09.01 0 0 89683



A 75-ös a Böszörményi úton, a Kiss János altábornagy utcánál.

 

Igaz, még alighanem élt a mártír altábornagy, és előtte egy másik mártir nevét viselte az utca...

http://www.rieth.hu/Gyermekkor/Szemelyek_FeryOszkar.htm

Pályaőr Creative Commons License 2018.08.23 0 0 89682

Annyian éreznek, hogy már az is több, mint elég, ha csak az ország népességéhez viszonyítunk.

Előzmény: gumidani (89680)
Pályaőr Creative Commons License 2018.08.23 0 0 89681

Azonban a kocsiszínhez a "kifelé" , ha figyelembe vesszük, hogy arra gondoltam.

Előzmény: kihúzóvágány (89679)
gumidani Creative Commons License 2018.08.23 0 0 89680

Meg nem érzek magamban indíttatást arra, hogy másokat meggyőzzek.

Előzmény: Pályaőr (89678)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.08.23 0 0 89679

Igen, de a "Nagyvárad térnek indul" szövegkörnyezethez a "befelé" illik, tekintve a Száva utca földrajzi fekvését.

Előzmény: Pályaőr (89677)
Pályaőr Creative Commons License 2018.08.23 0 0 89678

Nem, mert megint törlik a fél oldalt...

Előzmény: gumidani (89676)
Pályaőr Creative Commons License 2018.08.23 0 0 89677

Már, hogy a kocsiszínből kifelé gondoltam...

Előzmény: kihúzóvágány (89675)
gumidani Creative Commons License 2018.08.23 0 0 89676

Ebben nem egyezik a véleményünk. De ezt nem fogjuk megvitatni.

Előzmény: Pályaőr (89674)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.08.23 0 0 89675

Nem kifelé, hanem befelé.

 

Előzmény: Pályaőr (89670)
Pályaőr Creative Commons License 2018.08.23 0 0 89674

Az Orosz Külügyminisztérium értetlenségét fejezi ki a Moszkva tér budapesti átnevezése miatt, amelyet a jövőben – visszakapva történelmi nevét - Széll Kálmán térnek fognak nevezni. Alekszej Szazonov, az orosz Külügyminisztérium munkatársa elmondta: a tér immáron 60 éve Moszkva nevét viseli, s szerinte az elnevezésnek nincs semmilyen ideológiai háttere: „Miközben általában véve pozitívan alakulnak kapcsolatainak Magyarországgal, ez a döntés értetlenséget vált ki.” – fogalmazott Szazonov.

 

Echo Moszkvi, 2011-04-28

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Annak idején némileg meglepődtem ezen.... az igaz, hogy Párizsban az egykori Berlin metrómegálló neve a mai napig Stalingrad, de mikor én szerencsés véletlen folytán előfordultam Moszkvában, még volt ulica Valtera Ulbrihta, ulica George Georgiu Dezsa, talán még ulica Boleszlava Bieruta is, aztán ma már Kalinyin sugárút sincsen, csak Novij Arbat. Magyarról, azt hiszem, nem is volt utca elnevezve.

 

Azon voltam, írni kéne az ottani Külügybe, hogy, ha nem sajnálnának némi nagyvonalú anyagi támogatást, végül is maradhatna a név Moszkva, elvégre az Oroszországi Föderációnak se lehet mindegy, hogy néz ki a fővárosukról elnevezett tér. Azóta persze, porosodott kissé az ügy, de Putyinnal, ahogy alakulnak a kapcsolataink, még lehet szó róla...  :)

Előzmény: gumidani (89672)
Pályaőr Creative Commons License 2018.08.23 0 0 89673

      
Fekete-fehéren (s némán): a budapesti tömegközlekedés: 

 

(egy a sok közül: vezérlőkocsis középajtósok)

 

https://www.youtube.com/watch?v=vIRnADC9nIA


 

 

 

 

 

gumidani Creative Commons License 2018.08.23 0 0 89672

"Nagyanyám mondta Széll Kálmán térnek, még akkor nem tudtam, miért."

 

Anyám is így nevezte. Apám nekem - politikasemlegesen - Sin-térnek mondta.

Előzmény: Pályaőr (89671)
Pályaőr Creative Commons License 2018.08.23 0 0 89671

         

 

Ezt nem is tudtam: középátjárós kocsik a Moszkva téren, a 40-es években.

(Nagyanyám mondta Széll Kálmán térnek, még akkor nem tudtam, miért.)

http://old-villamosfotok.blogspot.com/

Régi vonalak, és (egy részük) ma: https://civilhetes.net/amikor-meg-tenyleg-egy-nagy-falu-volt-budapest

 

 

 

Ez a másik villamosos oldalon volt kérdés múltkor, mire szolgált ez a ponyva. Por és meleg ellen, nyáron.

Villamosok régen és ma (21. század c. műsor):  www.youtube.com/watch?v=I2pshQBEOpc

 

Pályaőr Creative Commons License 2018.08.23 0 0 89670



Száva kocsiszín, Üllői út 197-199.,  http://hampage.hu/trams/ulloi/hatarutig.html  itt is megvan a kép.

A villamos, ha minden igaz, a Nagyvárad térnek indul kifelé.

 

https://www.google.hu/maps/@47.4655607,19.1279718,16z?hl=hu

 

http://villamosok.hu/balazs/kcssz/szava/index.html              http://hampage.hu/kozlekedes/szava.html

Előzmény: Gianmarco (89669)
Gianmarco Creative Commons License 2018.08.22 0 0 89669

Had' kérdezzem meg viszonylag fiatalként, és régi helyszínek felismerésében kevésbé pengeként, hogy ez pontosan hol készült, és merre nézünk?

Előzmény: John Howard (89663)
Pályaőr Creative Commons License 2018.08.22 0 0 89668
Pályaőr Creative Commons License 2018.08.18 0 0 89667

"1948-tól egységesítve motor+pót+pót+motor szerelvényeket készítették a távos kocsikból, amihez a Böcker fékes pótkocsikból 20 darabot átalakítottak távos pótkocsivá. Ezek már egy szedővel üzemelhettek. Megoldották a BLVV-s és a BSzKRt-s motorkocsik csatolhatóságát is, sőt a négykocsis szerelvényekben törekedtek mindíg egy BLVV-s ollós szedős kocsit egy líra szedős kocsival csatolni."

 

http://villamosok.hu/nza/kozep.html

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

1943. NOVEMBER
MAGYAR VILÁGHÍRADÓ1029.A ferihegyi gyorsforgalmi út átadása

https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5524

John Howard Creative Commons License 2018.08.18 0 0 89666

A nagyobb képen én elég határozottan egy lehúzott pantográfot látok...

Előzmény: kihúzóvágány (89664)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.08.18 0 0 89665

Tényleg pantográf.

Előzmény: kihúzóvágány (89664)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.08.18 0 0 89664

Lantáramszedős kocsi 30 volt (a háborus sérülések miatt 28 maradt, később egyet még újjáépítettek), pantográf áramszedős 18, tehát lehetett olyan négykocsis szerelvény, amelyikben mindkét motorkocsin lantáramszedő volt. Akárhogy erőltetem, nem látom a második motorkocsi áramszedőjét.

Az általad írt 1943-as dátumot köszönöm, egyúttal válasz is: biztosan megvolt a Száva utcai kocsiszínből kijövő villamos mögött a repülőtéri út elágazása.

 

Előzmény: John Howard (89663)
John Howard Creative Commons License 2018.08.18 0 0 89663

Igen, közben én is továbbgondoltam a dolgot. Az eltérő áramszedők is csak a háború után voltak jellemzőek, ha jól rémlik. Viszont még Beszkártos színezésűek a kocsik, és látni vélem a BSzKRt "logót" is az oldalukon. Ha jól emlékszem, 1949 körül lett FVV (illetve előbb"községi vállalat", FVKV), és bár a fényezésés a cégjelzés még tovább megmaradhatott, de valószínűleg nem túl sokáig (a kor ismert értékítélete alapján...)

 

A repülőtéri gyorsforgalmi út átadása 1943. november 3-án volt. ;-)

Előzmény: kihúzóvágány (89662)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.08.18 0 0 89662

Szerintem az ötvenes évek legeljén készülhetett a kép (azt megelőzően a BSZKRT távos kocsik hármas szerelvényben, a BLVV távos kocsik pedig ötös szerelvényben jártak) ekkor jártak négykocsis szerelvényben a repülőtéri út pedig (a felüljárókkal) már 1941-ben elkészült.

Előzmény: John Howard (89661)
John Howard Creative Commons License 2018.08.17 0 0 89661

Ez de jó kép! :-)))

 

Évszám? Pont nem látni a villamostól (jó, tudom, Ő a főtéma!), hogy megvan-e már a reptéri gyorsforgalmi út kiágazása.

Előzmény: Pályaőr (89659)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2018.08.17 0 1 89660

Kelenföld ma:

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!