Köszi az infót, nagyjából én is igy használom. Annyi még talán, hogy amit leírtam az külső légkeverésre vonatkozott. Ha viszont belsőre van rakva, akkor jobb sokkal a helyzet, még lefele is tartja nagyjából a motorhőmérsékletet. Viszont akkor meg borzasztoan párásodik. Klimahasználatkor, meg ugyanugy kintről szivja a hideg levegőt, ami megint csak lehűti.
Ez ilyen, facen is folyamat megy, hogy termosztát hiba stbstb. Nekem 2011es 1.6tdci van és nem szoktam foglalkozni vele. 65fokig elektromos rásegítés van, így nem hül ki teljesen a víz. Mostanság ha rövid táv/időn megyek akkor 19fokra állítom 1-2 ventire.
Ha hosszabb út akkor automat 21re klima off. Ha lakott részre érek akkor nekem is leesik a vízhőfok. Amint terhelés van akkor vissza áll. Még Baranyában is (Pécs-Villány). MIvel kicsi a hatásfoka így nem termel annyi hőt. Mondjuk azt még mindig nem tudom, hogy a mutatónak hol van a szenzora. Ha a hűtőben akkor persze h lemegy, mert lezár a termosztát és nem kap meleg vizet. Ha nem akkor passz.
Tegnap reggel a mínusz 18 fokban begyújtottam (C-Max 1.6 D), egy kulcsra indult, majd egy fél perc melegedés után leállt. Ha vártam egy kicsit, újra lehetett indítani, de már kb. 2 mp-ig kellett tartani a gyújtást, majd ismét leállt fél perc múlva. Gondoltam, hogy valahol elfagyhatott a gázolaj, valami vezetéken , vagy szűrőben. Vártam délig, a napon hagytam az autót, kb. minusz 6 fokig "melegedett" a levegő, begyújtottam, de ismét elég sokat kellett tartani a kulcsot. Ezután már nem állt le többet, meg is járattam rövidebb távon, amíg felmelegedett a motor teljesen. Ezek szerint a dugulás, fagyás megszűnt,de maradt az elég hosszas gyújtási idő, ami eddig nem volt. Vajon helyrejön,ha plusszok lesznek, vagy valami végleg megkárosodott, gyertyák, szűrők?
Nekem olyan gondom van(2013 as1,6 TDCI 115 LE) Ha elinduláskor megy a fütés, az Istenért se melegszik fel a motor, még el sem indul a mutató. Ha kikapcsolom, akkor elkezd melegedni a motor. Fütést visszakapcsolom, megint lehüti a motort. Hozzá kel tennem, hogy itt Baranyában kevés a sik terep, itt domb le-fel van használva. Hosszú lejtők lefele.
Végül megoldódott a dolog szerencsére. Leszedtem a döglött ablaktörlőkart. Láttam, hogy alatta forog a tengely )rájöttem, hogy a másik tengely, ami nem forgott, annak nem is kell, bontott motor hirdetésben tűnt fel a kép alapján, hogy oda nem is megy a "hajtórúd" a motortól). Visszaszereltem a kart, jól meghúztam a csavarját, most épp működik. Arra tudok gondolni, hogy törléskor megszorult a később működő kar, ettől valahol eltolódott a két kar szinkronja, és összeakadtak, amitől valamiért az addig jól működő kar állt le. Fura, de egyelőre megúsztam a komolyabb szétszerelést.
Ott valami a csonk tengelyen, a toldalon elengedte magát. Lehet pontheggesztés, vagy tömöritve a mozgató karhoz az a kis csonk, amihez rőgzitve van ricnivel a lapát. Ki kel szerelni az egész rudazatot. Biztos javitható házilag.
Na, leszereltem a rossz ablaktörlő kart: Ennek a 2 csonk kiállásából az egyik nem forgatható kézzel, - ahogy a jól működő ablaktörlő kar csonkja sem-, viszont a másik csonk szabadon körbe forog mindkét irányba. Ennél egyébként a kar rögzítő anyacsavarja laza volt, de hiába húztam meg, ettől még nem javult meg a dolog. A kérdés, hogy van ezeknek a csonkoknak a túloldalon valami ellencsavarja, vagy valami, ami kikophatott, és ezért forog az az egy tőcsonk?
Én azt tanácsolom, hogy nézd meg a lapátot mozgató alkatrészt(csukló, gömbfej vagy hasonló) ott nyirodhatott ki, vagy lazult le valami. Lehet maga a tengelyen levő ricni kopott meg, vagy az anya is lehet laza, vagy akármi. A motor jó, csak mechanikus hiba lehet a jobb oldalon, ami lehet házilag is javithato.
Ma mentem az esőben, és azt vettem észre, hogy összeakadt a két ablaktörlőm, majd a jobb oldali megállt, a bal normálisan megy. Ezeket egy motor hajtja meg? Ha nem, van külön biztosítékuk vajon?
Látszólag mozgatható a jobb oldali törlőkar, nincs beragadva, de csak fekszik "holtan".:)
Ahogy nézem, nem tipikusan elromló alkatrész, mert a jófogáson bontott ablaktörlőmotort nem nagyon hirdetnek. Bonyolult cserélni?
Nekem is hasonló tapasztalataim vannak: beragad a fék. Néha csak alig, de egy erős fékezés után nem mozdul meg az autó pár percig. Nálad megoldódott a probléma?
véleményeteket szeretném kérni, 8-10 év körüli C-Maxokat nézegetek. Melyik motort érdemes választani, ha a megbízhatóság az elsődleges szempont? 1.6-105LE vagy 1.6 EcoBoost? Köszi!
A jármű a picit hidegebb idő bejövetele óta (15-18 fok) a reggeli órákban indításkor össze-vissza megy, majd lefullad. Indítását csak padlógázzal, kicsit további önindítózással lehet megkísérelni!
25 fokban délután 3-4 óra felé ugyanezt eljátssza. Kevés km megtétele után (a motor melegszik kicsit), leállás után elindul!
Nagyon pongyolán fogalmaztam, de nem tudom merre is keressem a hibát.
Nincs hibakód a számítógépben!
Pár hónapos a gázolajszűrő (szervizben cserélték ki).
Köszönöm, eddig eljutottam én is. Gondolom a szabályzó lehet, ami a kat. előtt van. A problémám az, hogy egyik kereskedő oldalán sem találtam hozzá szenzort.
Egy 2011-es Grand C-MAX -nál olyan hiba jelentkezik, hogy nem lehet rendesen beállítani az utastér hőmérsékletét. 16 C fokra állítva hűt, de 16,5 C-nál elkezd fűteni úgy is hogy kint 38 C körül van. Van valami érzékelő külön a műszerfalban, vagy a vezérlő lehet hibás?
Igen én is ilyesmire gondoltam. Hogy ehhez ért-e valaki mert most már úgy rángat mintha nem is három hanem két henger menne (ha bekapcsolom a légkondit, minden oké, az a plusz fordulatszám ennyit jelent). Bár a szerelő szerint ez inkább porlasztócsúcs lesz de hát honnan tuggggya.
Szeretném segítségeteket kérni, hátha valaki másnak is van/volt hasonló tapasztalata.
Egy 2016-os Ford C-Max tulajdonosa vagyok (1.5 benzines EcoBoost). Az autóban kora ellenére nagyon kevés km van.
A közelmúltban felmerült egy probléma a kocsival, vezetés közben olyan mintha a fék picit befogna, és a féktárcsa átmelegedett annyira, hogy kézzel nem lehetett megfogni.
Szakszervízbe volt javításon, ahol az ABS kockát vélték hibásnak, ezt javították, azonban a szervízből hazahozva, pár nap után ugyanúgy tapasztalható a korábbi probléma.
Volt-e hasonló tapasztalatotok? Mi lehet a hiba? Tippek? ötletek?