A Kaposvár-Mocsolád-siófoki (HÉV) vasútvonal 100 éves évfordulójára hoztam létre ezt a topicot.1894.08.23-án a Kaposvár-Mocsolád,1906.10.19-én a Mocsolád-Siófok vonal megnyításának alkalmából.
De volt, Dombóvár - Lepsény, és Keszőhidegkút-Gyönk - Tamási viszonylatban is, az 1990-es évek elejéig (?). Nem egyszerre szűnt meg, úgy emlékszem, hogy a Tamási-Lepsény szakaszon volt legtovább személyszállítás, illetve utána még egy kisebb szakaszon, Mezőhídvég-Lepsény között több évig.
Nem véletlenül ez a nick nevem ugyanis itt lakom...!
Pontosítanék. Állomásépülete van Tamásinak de a Volánbuszosok bérlik a vasúttól az egész alsó részt. Az emeleti részen lévő szobákat nem lakja senki a vonatpótló buszozás megszüntetése óta. Vasút részéről sincs semmiféle helyi szolgálat.
Ha vonat jön akkor a tolatós csapat intéz mindent. Vonat többnyire éjjel jár. Pontosabb kiszolgálási idő 23:30 és 00:30 között lehetséges kedd csütörtök és vasárnapi napok valamelyikén. Ma éjjel például jönni fog a Szergej az 1 db Eas kocsiért amibe fát rakodtak az erdészet részéről.
Az állomásnak 5 vágánya van. Ezek közül az első a negyedik és az ötödik rakodóvágány. A második a vonatfogadó vágány. A harmadik pedig a körüljárás biztosítására fenntartott vágány. Az állomáson helyszíni állítású váltók találhatóak amelyek közül kettő váltózárral lezárható.
Nagy vonalakban ennyi! Ha esetlege kérdésed lenne akkor keress nyugodtan!
Több vágányt használnak: a gabonás kocsikat el szokták osztani a silók felőli részen, valamint az állomás épülete melletti vágányon. Ugyanitt szoktak állni a fás kocsik is.
Meg ugye azt is vegyük figyelembe, hogy hiába egy nagyon jó, konkrétan önellátó rendszer a meráfi, egy csomó embert kikellenerúgni. Ádándról 3-at, Tabról 7-et, Somogymeggyesről 3-at, Karádról is 3-at, Mernyéről meg olyan 6-ot.. szóval ez szerintem az oka.. ami érthető is.. a másik, meg ugye a rugós váltók, meg a biztber.. hosszu hosszú költségek 😅
Pár éve találták ki azt a hülyeséget, hogy mrh-ra nem lehet menetrend szerinti keresztet tervezni.
Ott van pl. Gátér, két vonatfogadó és egy rakodóvágánnyal. Hogy miért nem számít állomásnak nem tudom, de hivatalosan mrh. Az ütemes menetrend bevezetése előtt, azaz 2006-ig rendszeresen volt ott kereszt, az egyik délutáni vonatnál biztosan. Most már nem is lehetne.
Persze ha a másik oldalról nézzük, akkor ezeket a Somogyvár/Gátér típusú állomásként használható mrh-kat nevezzük át állomásnak, és nincs probléma.
Köszönöm a válaszokat, így már sokkal világosabb minden.
Az F2-ben ezt is megtaláltam:
A térközi közlekedésre berendezett pályák között megkülönböztetünk:
a)...
b)...
c) vonatjelentőőri térközjelzőkkel felszerelt pályát, ahol a térközjelzők között nincsen szerkezeti függés, a jelzőket a vonatjelentőőrök állítják továbbhaladást engedélyező és továbbhaladást megtiltó állásba, és ők adnak elő- és visszajelentést is.
Akkor ilyesmi van Somogymeggyesen is. Már csak egy kérdésem maradt: Somogymeggyesen fényjelzőt kezel a térközőr, vagy alakjelzőt?
Kaposvár elágazást ismerem, ott fényjelzők vannak a 41-esen és a 35-ösön is.
Annyit tisztázzunk az elején, hogy Somogymeggyes az egy vonatjelentőőri térköz 😄 Ne úgy képzeld el, mint egy önműködő biztosított térközjelzőkkel felszerelt pályát. Ilyen van még Somogyváron is. A 36-os vonal sincs térközökre osztva.
Az F1. jelzési utasítás szerint a térköz a nyíltvonal szakaszokra osztása annak érdekében, hogy a nyíltvonalon egyszerre több vonat követhesse egymást.
Az F2. forgalmi utasítás pedig azt írja, hogy a térközőr nem önműködő biztosított térközjelzőkkel felszerelt pályák nyíltvonali szolgálati helyein a közlekedés szabályozására, a térközjelző kezelésére, elő- és visszajelentés adására, nyugtázására feljogosított dolgozó.
A 35-ös vonal térközökre van osztva? A vonatok itt nem szokták olyan sűrűn követni egymást. A 41-esen, Kaposvár és Gyékényes között állomástávolságú közlekedés van, nincsenek térközök, pedig arrafelé jóval nagyobb a forgalom.
A térközőr vagy térközőrök (nem tudom, hogy Somogymeggyesen kívül máshol is van-e) milyen térközjelzőt kezel(nek) a 35-ösön? Fényjelzőt, vagy alakjelzőt?
Üdvözlet mindenkinek! Ha valakit érdekek, akkor 2020.03.25.-én a VBKM (KVGY) kiágazásnál elbontják az egész biztbert. (Jelzők eltávolítása, vonóvezetékek, csigák felszedése!) Csak ennyi. Meg elég szépen építenek be új betonaljakat Mernye-Kisbárapáti között. Árok tisztítások is vannak, plusz Karádig felvannak rakva a szelvény táblák.
Ne általánosíts kérlek,mert ez így elég bántó. Egyrészt hülye, korlátolt emberek mindenhol vannak, ez országos jelenség, a kormányt kellene szidni amiért nem fordítanak kellő figyelmet az elmaradt térségek fejlesztésére, munkahelyteremtésre.
Sokszor utaztam ezen a vonalon. Nem értem miért nem újítják fel ezt a vasútvonalat. Még ha nem is villamosítják, járhatnának Siemens Desiro szerelvények ezen a vonalon. Komfortosabb, kényelmesebb is lenne. Az állomások is ahogy kinéznek, Bonnya település megállóját csak egy tábla jelzi, korábban volt normális állmosa, jegyet is lehetett venni. Nem értem, miért hagyták e csodás térséget ilyen körülmények között... 😥😥😥
Nagygépes bokorirtás "B" vágányon: 11+60-28+00 sz. között és Kaposvár-elág - Mernye áll. közben a 30+63-199+90 szelvények között. Komplex karbantartás a 30+63-199+91 szelvények között: sínvégfiatalítás, síncsere, vb.aljcsere, furatjavítás."