1143-as.
Májusban az osztálykirándulások idején mindíg megszorult akkoriban a garázs.
Más garázsok is.
akkoriban sok ezer (nem elírás) magyarországi felső tagozatos vagy középiskolai osztály ment májusban 2-3 napos osztálykirándulásra az országban szana szét.
Április végén a vezénlő lányok úgy mondták:
Ne kérj és nem is kapsz májusban szabadnapot.
Ha épp műtenek Téged fel fogom hívni az orvost és műtét befejezését követő nyolcadik órában már vezetni fogsz.
Viccesen mondták de félig komolyan gondolták.
Ilyenkor látott Békés megyei 266-t az ember Sopronban, vagy Kőszegen.
Nálunk Budapesten az Andor utcában mindenki ment még a portás bácsi is.
Kaptunk segítséget.
A körülöttünk lévő sárga üzemegységek ( Érd, Zsámbék, Szigethalom, Vác, stb.) beküldtek 1-2 főt egy-egy hétre.
Nem volt ezekkel a fiúkkal semmi baj, csak az, hogy az elmúlt 10 évben max. 40-50 km-es utakat csináltak a saját területükön a saját sárga borzasztóikkal.
A távolságinál úgy igyekeztek őket használni, hogy messzire ne menjek, hanem inkább segítsenek be a Budapest-Dunaújváros-Bpest fordában (napi 3 kör).
aki ott dolgozott saját buszvezető azt küldték el Sopronba vagy Beremendre ha az ottanit ki kellett váltani.
---------------------------------------------------
1143
ez egy végtelenül nyugodt járat volt.
Korán kezdett és késő végzett.
466 km.
szerdánként (SZOT üdülőváltás napja) 2 kocsival ment.
Más napokon alig volt 5-15 utasa.
Hősünk Zsámbékról jött ahol a Bp-Perbál-Zsámbék körül vitézkedett IK-66 majd később Ik-266 kocsival.
Kapott az Andorban arra a hétre egy GC 73-xx rendszámú Ik-255-ös buszt és hajrá.
Nem szerdán hanem egy nyugi napon kigurult az Engels térre, beszállított és elment Gyulára.
Az utat nem tudta, de felkészült volt mert hozott magával saját autós térképet.
Lenyúlta az apósa térképét arra a hétre.
Lefelé volt végig utazó utasa ezért minden város előtt rögtönzött konzultációt tartottak, hogy hogyan tovább, vagy a városban merre van az autóbusz állomás?
Egy óra késéssel símán megérkezett.
Gyulán megebédelt és icirit szundított is.
Visszafelé időben elindult.
Gyula - Békéscsaba között volt bőven utasa ezért símán és időben megérkeztek.
Békéscsabán (14,25) majdnem tele lett a busza diákokkal.
Békésen, Gyomán majd Mezőtúrig a busz kiürült, a diákok leszálltak.
Elmondása szerint maradt 5 utasa akik viszont Budapestig jöttek.
Négy hölgy meg egy úr.
De egyikük se tudta az utat.
Nem eset kétségbe.
Mezőtúrtól Budapestig csak Szolnokon állt meg.
Útközben nem nézte, nem kereste, hogy kellene megállnia, hol vannak a neki is szóló buszmegállók.
Szolnokra bement az autóbusz állomásra ami akkor még nem ott volt mint ahol ma van.
Feleslegesen mert se leszálló se felszálló utasa nem volt.
A többi megálló helyen áthaladt.
Azt mondta nem integetett senki..........................:-))
Ceglédre be sem ment.
Békésen, nyugalomban érkezett fel Budapestre.
Nem érkezett feljelentés ellene aznapról !
De Ő saját indíttatásból leírta az esetet és jelentő lapon leadta az üzemegységveetőnek.
Nem kapott fegyelmit.
Jött egy belső utasítás, hogy kölcsön, besegítő embereket, egydül - ha lehet - ne küldjék hosszú távú távolságiba.