Keresés

Részletes keresés

Racilaci Creative Commons License 2024.07.19 0 0 20757

Egy személyes kérdés: milyen minőségedben utaztál ilyen irigylésre méltóan sokfelé és sokat anno? Szolgálati okokból vagy hobbiból?

Előzmény: f_k (20753)
Ködszitálás Creative Commons License 2024.07.19 0 1 20756

JSG-514 is fehér lett.

Előzmény: Ködszitálás (20739)
Komlósfecskés Creative Commons License 2024.07.18 0 0 20755

Érdekes a Jászkunos része, talán a jászalsószentgyörgyivel volt összeforgatva a kocsi?

Előzmény: f_k (20754)
f_k Creative Commons License 2024.07.18 0 2 20754

Tervezet és a ténylegesen beindított járatok...

f_k Creative Commons License 2024.07.17 0 2 20753

Amikor "újraindult" Bp-Szolnok-Mezőtúr-Gyomaendrőd-(Szeghalom-Zsadány-Komádi) a vasúttal "párhuzamos" szakaszon elvétve voltak utasok 1997 őszén. 6-10 utas volt a Volánbuszos, Körösös kocsin a Jászkunos kocsin 1-2-3 fő Amit érdemes figyelembe venni: Abony, Kossuth tér a központ, Szolnok aut áll a belváros, Törökszentmiklós szintén a központ, Mezőtúr a Kossuth tér a központ, Mezőtúr, aut áll az "Újváros"

A vasúthoz képest a busz a központban állt meg, a vasút 1,5-3 km távolságra volt.

Szeghalom és környékéről átszállásmentes volt az út.

Nekem a Szolnok aut áll Mezőtúr szakasz volt a "kedvencem", mert Mezőtúron az Újvárosból a vasútra kijutni igen nehézkes volt a helyijárat ritkán járt. Nem minden vonathoz ment ki a menetrendet se tartotta be egy midibusz volt.

Egy vasúttal "párhuzamos" 1-2 járat nem oszt nem szoroz. Az egyetlen megmaradt Körös Volános kocsin 1079 esen  20-25 utast számoltam ami nem rossz utasszám...

Jászkun Volánnak egy Budapest-Szolnok-Tmiklós-Túrkeve járatot kellett volna indítani az megélt volna. A Körös Volános járat 2012.04.14-ig járt a "párhuzamosság" felülvizsgálat miatt szűnt meg...

Előzmény: trizs77 (20752)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.17 0 1 20752

Az 1143 szerintem azért volt felesleges járat mert 99%-ban párhuzamosan járt a vasúttal.

Akkoriban a vasút talán (?) 3-3,5 óra alatt leért Békéscsabára, a busz meg majdnem 5 órát ment.

 

A vonat egyértelműen jobb eljutást biztosított.

A 4-es út igen lassú volt Budapest és Szolnok között, nem véletlen, hogy nem igen jártak rajta távolsági buszok.

 

Kivétel a heti egyszeri SZOT üdülőváltási nap volt, ahol két busznyi utas is volt.

Ráadásul végig utazó.

 

De ez nem Békés megyei ( Budapest - Gyula ) specialitás volt, ugyanez volt a helyzet :

 - Budapest - Sopron,

 - Budapest - Hévíz,

 - Budapest - Harkány,

 vonalakon is ahová az üdülő váltási napokon másodrész is kellett.

 

Nem kellett másodrész de koppanásig teli voltak a buszok az üdülő váltási napokon :

 - Budapest - Igal - Kaposvár,

 - Budapest - Bakonybél,

 - Budapest - Zalakaros,

 - Budapest - Aggtelek - Jósvafő,

 - Budapest - Parádfürdő,

 - Budapest - Mátraháza - Kékestető,

 - stb.

 

felé is.

f_k Creative Commons License 2024.07.17 0 2 20751

1989-ben indult újra immár nem Szolnokon hanem Kecskeméten át a Bp-Békéscsaba-Gyula járat.

Körös Volán csak 1993-tól indított a meglevő Békécsaba-Bp mellé egy Bp-M5- Orosházát (13.40)..

 

 

A harmadik Körös Volános járat 1997.09.01 -én indult Bp-Szolnok-Mezőtúr-Szeghalom-Zsadány útvonalon. ( VB kKomádiig járt)

418 128 Creative Commons License 2024.07.17 0 2 20750

KEZ-569 szintén fehéren

Előzmény: LLaurent (20738)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.17 0 6 20749

1143-as.

 

Májusban az osztálykirándulások idején mindíg megszorult akkoriban a garázs.

Más garázsok is.

akkoriban sok ezer (nem elírás) magyarországi felső tagozatos vagy középiskolai osztály ment májusban 2-3 napos osztálykirándulásra az országban szana szét.

 

Április végén a vezénlő lányok úgy mondták:

Ne kérj és nem is kapsz májusban szabadnapot.

Ha épp műtenek Téged fel fogom hívni az orvost és műtét befejezését követő nyolcadik órában már vezetni fogsz.

Viccesen mondták de félig komolyan gondolták.

 

Ilyenkor látott Békés megyei 266-t az ember Sopronban, vagy Kőszegen.

 

Nálunk Budapesten az Andor utcában mindenki ment még a portás bácsi is.

Kaptunk segítséget.

A körülöttünk lévő sárga üzemegységek ( Érd, Zsámbék, Szigethalom, Vác, stb.) beküldtek 1-2 főt egy-egy hétre.

Nem volt ezekkel a fiúkkal semmi baj, csak az, hogy az elmúlt 10 évben max. 40-50 km-es utakat csináltak a saját területükön a saját sárga borzasztóikkal.

 

A távolságinál úgy igyekeztek őket használni, hogy messzire ne menjek, hanem inkább segítsenek be a Budapest-Dunaújváros-Bpest fordában (napi 3 kör).

aki ott dolgozott saját buszvezető azt küldték el Sopronba vagy Beremendre ha az ottanit ki kellett váltani.

 

---------------------------------------------------

 

1143

 

ez egy végtelenül nyugodt járat volt.

Korán kezdett és késő végzett.

466 km. 

 

szerdánként (SZOT üdülőváltás napja) 2 kocsival ment.

Más napokon alig volt 5-15 utasa.

 

Hősünk Zsámbékról jött ahol a Bp-Perbál-Zsámbék körül vitézkedett IK-66 majd később Ik-266 kocsival.

Kapott az Andorban arra a hétre egy GC 73-xx rendszámú Ik-255-ös buszt és hajrá.

Nem szerdán hanem egy nyugi napon kigurult az Engels térre, beszállított és elment Gyulára.

Az utat nem tudta, de felkészült volt mert hozott magával saját autós térképet.

Lenyúlta az apósa térképét arra a hétre.

Lefelé volt végig utazó utasa ezért minden város előtt rögtönzött konzultációt tartottak, hogy hogyan tovább, vagy a városban merre van az autóbusz állomás?

 

Egy óra késéssel símán megérkezett.

Gyulán megebédelt és icirit szundított is.

Visszafelé időben elindult.

Gyula - Békéscsaba között volt bőven utasa ezért símán és időben megérkeztek.

Békéscsabán (14,25) majdnem tele lett a busza diákokkal.

Békésen, Gyomán majd Mezőtúrig a busz kiürült, a diákok leszálltak.

Elmondása szerint maradt 5 utasa akik viszont Budapestig jöttek.

Négy hölgy meg egy úr.

De egyikük se tudta az utat.

 

Nem eset kétségbe.

 

Mezőtúrtól Budapestig csak Szolnokon állt meg.

Útközben nem nézte, nem kereste, hogy kellene megállnia, hol vannak a neki is szóló buszmegállók.

Szolnokra bement  az autóbusz állomásra ami akkor még nem ott volt mint ahol ma van.

Feleslegesen mert se leszálló se felszálló utasa nem volt.

A többi megálló helyen áthaladt.

Azt mondta nem integetett senki..........................:-))

Ceglédre be sem ment.

 

Békésen, nyugalomban érkezett fel Budapestre.

Nem érkezett feljelentés ellene aznapról !

 

De Ő saját indíttatásból leírta az esetet és jelentő lapon leadta az üzemegységveetőnek.

Nem kapott fegyelmit.

 

Jött egy belső utasítás, hogy kölcsön, besegítő embereket, egydül - ha lehet - ne küldjék hosszú távú távolságiba.

 

 

 

 

 

LLaurent Creative Commons License 2024.07.16 0 0 20748

Nagyon köszönöm ezt is ;)

Előzmény: f_k (20746)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.16 0 3 20747

Ezt az 1143-ast egy párszor megnyertem.

 

Amikor már nappalost jártam, mondjuk Jósvafőt, vagy Pozsonyt, akkor egy hétfő-szerda-péntek-vasárnap Bp-Jósvafő-Bp között  "megkértek"  hogy kedden vagy csütörtökön ugorjak már el Gyulára mert az pihentető.

 

Csak kettő jó volt abban a járatban:

 - alig volt rajta utas,

 - A Bpest-München-Bpest új autóját a  GF 19-06 Ik-256-t vihettem el többször is.

 

Előzmény: f_k (20740)
f_k Creative Commons License 2024.07.16 0 3 20746

A kassait nem találtam.

A többi 94' ből:

 

Előzmény: LLaurent (20745)
LLaurent Creative Commons License 2024.07.16 0 0 20745

Mivel nagy örömmel olvasok régi menetrendeket, így ha bármikor időd engedi, szeretnélek megkérni, hogy egy 90-es évek eleji Békéscsaba-Kosice, egy Gyula-Subotica, és esetleg egy Kiskunfélegyháza-Szarvas-Arad menetrendet meg tudnál-e osztani ezen a felületen. Segítségedet előre is köszönöm ;)

Előzmény: LLaurent (20743)
LLaurent Creative Commons License 2024.07.16 0 1 20744

A járatról legtöbbször valami Steyr ajtós szar 256-os rémlik, de már nem igazán emlékszem pontosan...

Előzmény: LLaurent (20743)
LLaurent Creative Commons License 2024.07.16 0 1 20743

Oohhh... De rég láttam már utoljára a 2457-es Cegléd-Szarvast... ... köszi ;)

Előzmény: f_k (20740)
f_k Creative Commons License 2024.07.16 0 4 20742

Előzmény: f_k (20741)
f_k Creative Commons License 2024.07.16 0 3 20741

Budapest-Békéscsaba

Bp Kecskemét között a 5 ös főúton...

 

 

f_k Creative Commons License 2024.07.16 0 4 20740

1972

 

 

 

1993

 

 

 

Ködszitálás Creative Commons License 2024.07.16 0 3 20739

JSG-514 a Szarvasiaknál.

 

 

LLaurent Creative Commons License 2024.07.16 0 4 20738

HXU-115 helyett KEZ-569!!

 

trizs77 Creative Commons License 2024.07.13 0 0 20737

Az egyik mód nincs.

A másik meg nem mehet.

Ok.

 

A csabaiak akkor így jártak.

Előzmény: f_k (20736)
f_k Creative Commons License 2024.07.13 0 0 20736

Ismerve a gondolkozásukat nem indítanak vasúttal " párhuzamos" buszt.

 

Ha mégis indulna tempó 100 as kocsit illene rá tenni.

M44 is készülget ,de ott jogszabályilag 100-al busz nem mehet,mert " autóút" nincs leállósáv stb.

 

Előzmény: trizs77 (20735)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.13 0 0 20735

Peti konyít valamennyit a közlekedéshez, ellentétben a legtöbb megyei jogú város polgármesterével.

Amúgy jó fej.

 

Nyilván azért is szólalt fel, mert a Békéscsaba-Budapest vonatokról elvitték az IC vagonokat a balatoni vasúti fordákba.

 

Ilyenkor Lézer Janiék igazán indíthatnának 1 db légkondis autóbuszt Bcsabáról Budapestre, megállás nélkül naponta, mondjuk szeptember 15-ig.

Nem kell nagy dologra gondolni.

Ha nincs más jó egy Inovell szintű valami is.

 

Ha csak 40-50 embert el tud hozni már megérte.

Nem pénzügyileg hanem politikailag.

 

Amúgy is naponta a vasút se biztos, hogy több utast hoz fel Bécsabáról Pestre reggelente.

 

az pedig, hogy a busz 3 óra alatt vagy 3,5 óra alatt ér fel a Népligetbe = mindegy.

Ha Csabán bekapcsolt légkondival begombol 40 utassal és csak a Népligetben borít ki, annak igen pozitív sajtó és közvélemény víszhangja lesz a városban.

 

Előzmény: f_k (20733)
f_k Creative Commons License 2024.07.13 0 0 20734

Gyula Várfürdő miatt illene megtartani, de Békéscsaba Kecskemét közti útvonalat se fedi le a vasút csak egy vagy  több átszállással több menetidővel...

Előzmény: Tomi013 (20732)
f_k Creative Commons License 2024.07.13 0 0 20733

Jelenleg van 2 közvetlen járat Békéscsabáról 8.40-kor ill 14.40 kor Budapestről 8.15 kor illetve 14.15 kor.

4 órás menetidővel.

M5 autópályán át. Érint jelenleg vasúttal ki nem szolgált településeket így Kondorost is...

Az egyik ezek közül a Budapest- Gyula "fürdőjárat" 

Régen 1978-ban ez a menetidő 4 óra 55 perc volt mikor még nem volt M5.

Az, hogy megállás nélkül mennyi lehetne a 4 órás menetidő jó kérdés...

Vicc , hogy a polgármester Szarvas P. az egykori Körös Volán vezérigazgatója volt.....

Előzmény: trizs77 (20730)
Tomi013 Creative Commons License 2024.07.12 0 0 20732

Nem hogy az expresszjáratot nem hozzák vissza, de elvileg hamarosan a sima Békéscsaba-Budapest járat is megszűnik.

Előzmény: trizs77 (20730)
418 128 Creative Commons License 2024.07.12 0 1 20731

TGN-061 Gyula (13:15) - Szeged (16:30)

 

trizs77 Creative Commons License 2024.07.12 0 2 20730

https://www.beol.hu/helyi-kozelet/2024/07/ic-minosegu-vasuti-kocsik-budapest-bekescsaba

 

"... mélységesen felháborító az az indok, hogy nyáron a klimatizált IC-kocsikat átirányítják a balatoni IC-forgalomba, ezért kénytelenek a Békés vármegyei emberek ócska vonatkocsikban utazni. Ez olyan, mintha a MÁV a Békés vármegyei utasokat, illetve a Békés vármegyébe utazó embereket másodrendű állampolgárnak tekintené."

 

https://www.beol.hu/helyi-kozelet/2024/06/szarvas-peter-sajtotajekoztato-bekescsaba

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

 

Most lenne jó ha a Körös Volánnak meglenne még a Békéscsaba - Budapest express busza, naponta.

Nem tudná kiváltani a vasutat teljesen, de rész megoldásnak jó lenne.

Naponta reggel elindítanának 1 db légkondícionált nagy csomagteres buszt Csabáról Budapestre, mely nem állna meg sehol a fővárosig.

 

Ha csak naponta 30-50 embernek tudnának kultúrált közlekedést biztosítani +30 és +40 kinti hőmérsékletnél a buszban +25 fokban, már megérte a dolog.

 

Délután, kora este meg vissza jönne.

Amolyan IC pótlóként.

 

Akár a vasúti jegy is érvényes lehet rá.

 

Szilagyi.balint01 Creative Commons License 2024.07.11 0 0 20729

Köszi szépen az infót🙂

Előzmény: Az egyik utolsó (20727)
MAN Lion's Classic SÜ313 Creative Commons License 2024.07.11 0 0 20728

Ugyanez a kérdés merül fel az IVE-629-el kapcsolatban is, hogy az fog-e még menni?

 

Békéscsaba helyijárata pedig nagyjából a következőkből áll:

Ikarus C80, MAN SG263, SG313, Lion's city A21, Mercedes-Benz Conecto II, Conecto O345 G.

Előzmény: Szilagyi.balint01 (20725)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!