Jó pár éve India megvette a Puch gyártását és Hero Puch néven forgalmazta. A Bosch által kifejlesztett gyújtást is szerintem ezzel együtt vette meg. Az én gyújtásom is egy ilyen motorról való. Azt hogy hol lehet kapni nem tudom, de ilyen motorokat hoztak be hozzánk is. Egyébként egy korszerű gyújtás, ami a fordulatszám függvényében változtatja az előgyújtás értékét. Ha nem akarod tuningolni a motorodat, akkor a megszakítós is teljesen jó lehet.
Az a 3 fokozatos blokk nagyon jó lehet, az enyém csak 2 fokozatos, de nagyon hiányzik a harmadik, de talán még negyedik is jól jönne.
Az én motoromon is gyárilag ilyen gyújtás volt. A 4070-es Hsz-emben láthatod is. A világító tekercs már nincs rajta, mert átraktam a mostani LED-es világításomra. Annak bőven elegendő a 17 Watt. Megtartottam ezt a megszakítós gyújtást, mert ha a mostani CDI-vel történne valami, vissza tudjak állni a régire. Addig, amíg meg nem kaptam a CDI-s gyújtásomat, az eredetivel is megbízhatóan működött a motor.
Amit említettél, az MS50 blokkot, szerintem azon is ilyen gyújtás van. A forgásirány is stimmel, mert azon is bal oldalon van a lendkerék.
Az eredeti Bosch gyújtás alaplapja 90 mm átmérőjű, a lendkerék átmérője 116 mm. Az új Indiai CDI gyújtást, ami Bosch licenc, egy az egyben fel lehetett szerelni a régi helyére. Már több mint 10 éve működik kifogástalanul.
Akkor ez valóban úgy van, ahogy gondolom. Ez a sziréna effektus meglepett, de logikus, ahogy írod. Van több egyenáramú dudám, de nem szeretem a dudákat, ezért nem szereltem a motoromra. A rendőrök miatt van egy elektromos bicikli duda a motoromon, igaz, azt senki nem hallja, mert elég halk. De gondolkodom egy ablakriasztó felszerelésén, azt biztos meghallják.
Végiggondolva, a duda hangja frekvencia függő. Pl: Babettánál, ahol 8 mágnes van, 6600-as fordulaton eléri a hangja a zenei Á hangot, ami 440 Hz. Puchoknál csak 4 mágnes van, ezért csak 220 Hz-en fog szólni. Azért érdekel a hangja, ha jó idő lesz, ki fogom próbálni.
Boldog lennék ha elárulnád a régi nicknevedet, mert én úgy gondolom hogy egy régi barátot lelnék meg újra. Nekem ez nem mindegy, de ha Te ezt nem szeretnéd, elfogadom.
Köszönöm hogy reagáltál az írásomra. Remélem hogy a szebb napokat is meglátott KTM motorod újra életre kel. Az enyém is két sebességes, nagyon szeretem, számomra öröm vele a motorozás. Kívánom hogy Te is éld át ezt az érzést.
Előző nickemmel írkáltam régen , csak megszűnt a régi t-online emilcímem, így muszáj volt új profilt csinálnom. A KTM-ről: semmi extra, kétsebességes kézi váltós, puch blokkos 50 ccm, kb 25 éve megvan de áll vagy 10 éve, inkább a maxit használom mert az automata, meg ráférnek a kosarak bevásárlásnál. Mostanában tervezem a KTM et is rendberakni mert eléggé el lett hanyagolva, jelenleg működésképtelen is. Befolyt a víz a hengerbe és összerozsdásodott.
Köszi, nekem is van egy KTM hobbym, de már régóta itt vagyok én is (kb 10 éve is váltottunk pár szót,) csak nem nagyon szoktam írkálni de ismerem a munkásságod, olvasgatni szoktam itt sűrűbben.
Amint írod, sok mindenen kellett változtatnod, de megoldottad. Gratulálok hozzá. Amint írtam, nekem KTM-em van, de a motorja Puch, amihez mindent lehet kapni itthon is. Tuningoltam a motorját, így 70 fölött képes menni. A világítását ledesítettem, ledes indexet is szereltem rá. Ha érdekel, szívesen írok róla.
Használtan találtam itt lakóhelyhez közel, 20 ért házhoz is hozták komplett villát teleszkóppal sárvédővel. Sajnos nem 100% csereszabatos, kb egyetlen méret stimmelt: a cső átmérője ami a kormánycsapágyba megy az volt jó. Amit alakítani kellett: a teleszkópszárak között már nem fért be a km számláló meghajtó, az kuka (valószínű hogy a maxi küllős felnije szélesebb mint a ktm csillagküllőse, kb 1 centivel), a maxi féklemezén lejjebb van az elfordulásgátló-rögzítőpöcök helye, így a teleszkópba menetet fúrva lejjebb tettem egy csavart pöcöknek, (kb 5 centivel kellett lejjebb rakni). A villa tetején a háromszög lemez sem stimmelt a maxi kormányához, így a maxi lemezén a villafuratokat kicsit tágítani kellett, kb fél-fél centit. A kormánycsapágyak (alsó-felső) közötti nyak-rész a maxi vázán rövidebb kb 2 centivel, így azt hézagolni kellett. Örültem volna ha találok maxihoz valót de csak ezt találtam , de kb 2 órás barkáccsal megoldottam. (Összepróbáltam a két villa belsejét ha már szét voltak szedve: a teleszkópszárak, perselyek és a rugók sem stimmelnek egymás villájába)
Örülök hogy sikerült megtalálnod a megfelelő villát. Csak kíváncsiságból kérdezem, honnan sikerült beszerezned? Nekem KTM Hobby 3-asom van, Puch Z50-es motorral, akkor ezek szerint az alkatrészek csereszabatosak. Ezt jó tudni.
Üdv mindenkinek, keresek jó állapotú komplett első villát Puch Maxi S-hez, mivel ritkán nézem a fórumot így emilben kérném az üzenetet: bcs.szgab kukac gmail pont com.
Van egy plusz blokkom, jelenleg darabokban, amit felújítok. Új főtengely, új csapágyak szimeringek, új hengerszett. Ez volt az eredeti blokkja a motoromnak. Ha konkrétan megírod hogy mi kellene, lehet hogy tudok segíteni.