Keresés

Részletes keresés

Godolloi HEV Creative Commons License 2024.07.07 0 1 16347

A HÜSZ szerint egyvágányú pálya (Soroksári úttól kifelé), így csak egy vágányra lehet tervezni. Majd ha kész lesz, átadják, akkortól fog módosulni a HÜSZ.

Előzmény: Neville2004 (16346)
Neville2004 Creative Commons License 2024.07.07 0 0 16346

Amúgy a 100-as tempót még értem is a tervezetben, ha nem készül el rendesen a biztber, de az 1 vágány mi alapján van? A két vágány végig lássam fizikailag is létezik jóval az átadás előtt.

Fizolti Creative Commons License 2024.07.07 0 0 16345

Halas átépítése óta a vágányzáriban van reggel 5.51es bajai érkezés és este 20.14es indulás

 

Bíztató lenne, ha ezek már most bekerülnének a nem vágányzári menetrendbe. 

Előzmény: Dieseles85 (16343)
Dieseles85 Creative Commons License 2024.07.07 0 0 16344

Bátaszék felől 5.55 az első érkezés,amiket előtte látsz az 3db sv menet.

Előzmény: Fizolti (16340)
Dieseles85 Creative Commons License 2024.07.07 0 0 16343

Halas átépítése óta a vágányzáriban van reggel 5.51es bajai érkezés és este 20.14es indulás,itt a kérdés h ezt átvezetik majd az alapmenetrendbe vagy ha vége vgz-i menetrendnek akkor kihúzzák.

Előzmény: Fizolti (16340)
shadoe Creative Commons License 2024.07.07 -2 0 16342

Eddig is művészet volt eljutni a Kiskunfélegyháza-Baja szakaszon bárhonnan bárhova.

Délelőtt csináltak egy gyönyörű 4 órahosszás lyukat Halastól Pest felé, így a semmire át is lehetett szállni, ha valaki pedig Bátaszék irányába ment volna tovább innen (Kecskemét, Félegyháza, stb.) Baján át, az még ennyire se tudta megoldani a tovább utazást.

Abymot Creative Commons License 2024.07.07 0 2 16341

Kiskunfélegyházáról szintén nagyon korai a 19:44-es utolsó indulás: így Budapestről 17:50-kor, Kecskemétről 19:21-kor van az utolsó vasúti eljutási lehetőség a 155-ös vonalra. Pedig ez már nem a középkor, amikor este 5-6 körül megállt az élet.

 

Ráadásul a 150-es vonali tervezet szerint még este 10-kor is lesz nemzetközi kereszt Kiskunhalason, sőt még éjfélkor is van tervezve érkezés Bp. felől.

 

Úgyhogy legfőbb ideje lenne még egy esti vonatpár beállításának, Kiskunfélegyházáról és Bajáról is.

Előzmény: Fizolti (16340)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.06 0 0 16340

+ Bajáról továbbra is nagyon korán, este negyed hétkor megy el az utolsó vonat Kiskunhalas felé, a reggeli első is csak háromnegyed hétkor érkezik. Bátaszék felől kb. 3 órával korábban jön az első, és 3 órával később indul az utolsó. 

Előzmény: Abymot (16339)
Abymot Creative Commons License 2024.07.06 0 0 16339

Pont hogy kétórás alapütem lesz továbbra is: Kiskunhalasról 8:36 után csak 10:36-kor, aztán 12:36-kor fog indulni Bajára vonat, ezért tartom problémának, hogy a 150-es vonalra tervezett belföldi sebesek (vagy IR-ek) pedig páratlan óra: 13-kor (délelőtt: 9:13-kor és 11:13-kor) érkeznek majd a tervezet szerint Bp. felől Kiskunhalasra.

Reggel és délután most is vannak betétjáratok a 154-esen, de nem egész nap, és csak munkanapokon (sőt van amelyik csak iskolaidőszakban) közlekednek.

Előzmény: exvérmezö15 (16331)
f_k Creative Commons License 2024.07.06 0 0 16338

Persze előtte 10 éven keresztül szintén az hallgattuk, hogy ez nem lehet, nem fér be. Aztán mégis lehetett.

 

Más vonali vágányzárak miatt fért be elsősorban. A miatt maradt kapacitás.

Azt se felejtsd el, hogy a 415-103 és 108 közti 6 darab ill a 109-123 asok helyett csíkosisinga lett pár vonat, meg szedett vetett ilyen olyan kocsi meg 1 motoros gép.

3717 rendszeresen késett kivéve ha Gigant jutott rá vagy Traxx.

Előzmény: Neville2004 (16319)
f_k Creative Commons License 2024.07.06 0 0 16337

Baja-Halas között is 60 perces ütem ledz meg Halas-Kfélegyháza között is? Egész nap?

Előzmény: exvérmezö15 (16331)
f_k Creative Commons License 2024.07.06 0 0 16336

Az a 30-as. "Öregkezelő".

Előzmény: Abymot (16333)
trebront Creative Commons License 2024.07.06 0 1 16335

1-2-3 beljebb hozásához épületbontás kell. mondjuk hozna 5 percet a "menetidőn"

Előzmény: Fizolti (16334)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.06 0 0 16334

 

Ezt találtam valahol még évekkel ezelőtt. 

 

Közben amúgy megkezdődött valami a Ferencváros-Soroksár részen is, bár nekem nem rémlik, hogy az oda tervezett nagyprojekt hivatalosan elindult volna. 

Előzmény: Abymot (16324)
Abymot Creative Commons License 2024.07.06 0 0 16333

A volt autórakodós vágányra gondolok.

Előzmény: f_k (16332)
f_k Creative Commons License 2024.07.06 0 0 16332

Keleti 14. (vagy 60.?) vágányának lehetséges használatáról

 

1 mellett van a 60-as.

13 mellett a 30 , a volt autórakodós vágány...

 

Sokat segítene a Keleti a meglevő 13 vágánya túlzsúfolt...

Előzmény: Abymot (16324)
exvérmezö15 Creative Commons License 2024.07.06 0 0 16331

Ha jól értelmezem akkor 154-es vonal át áll órás ütemre?

https://vpe.hu/document/10547/154.pdf

Előzmény: Abymot (16325)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.04 0 0 16330

Kocsikat? 

Nekem halványan az rémlik, hogy az nem nagyon van nekik, KISS-ből van néhány, Flirtből egy kicsit több, illetve némi dízel motorvonat. 

Nemzetközi forgalmuk gerincét a Szeged-Szabadka átjárkálás adja, e mellett van jobb napokon 2 pár vonat Montenegróba, és ennyi a nemzetköz forgalmuk: 

 

ms.pdf (srbvoz.rs)

 

Ettől függetlenül a Kiskőrös-Kiskunhalasos variálás lehet jó ötlet a szerelvényspórolásra. 

Előzmény: Abymot (16325)
Neville2004 Creative Commons License 2024.07.04 0 0 16329

Amúgy nem is értem, minek növelni addig a Keletibe tartó kapacitást, míg úgyse tud több vonatot fogadni? Ez nekem úgy lenne logikus, hogy egyszerre építik ki.

Előzmény: Fizolti (16328)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.04 0 0 16328

Volt terv sokkal többre is, pár éve találtam egy 16 vágányos Keletiről szóló verziót is. 

Csak ebből nem lett semmi. A 80a harmadik vágányának bekötésekor kellett volna ezzel is foglalkozni. 

Előzmény: Abymot (16324)
Neville2004 Creative Commons License 2024.07.04 0 0 16327

Ez szerintem még mindig elérhetőbb lehetőség rövidtávon, mint a Kálvin téri megoldás a hévek teljes átépítésével.

Előzmény: Abymot (16324)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.07.04 0 0 16326

"abból kiindulva, hogy a Szeged-Szabadka járatok egyik szerelvényét is ők állítják ki"

 

 

Az egy speciális eset.

Előzmény: Abymot (16325)
Abymot Creative Commons License 2024.07.04 0 1 16325

Ami engem még zavar ebben a tervezetben, hogy a belföldi sebesek(vagy IR-ek) páratlan óra:13-kor érkeznek Kiskunhalasra, ahonnan viszont a 154-es vonalra páros óra:36-kor indulnak az alapütemi vonatok - a bajai csatlakozás már nem szempont?

(Igaz ha belföldi utazásra használható lesz, akkor lehet jönni Pestről a nemzetközivel is, de abban az esetben is 3/4 órát kell majd várni Kiskunhalason annak, aki arrafelé akar továbbutazni).

 

Amúgy igen, Kiskunhalason van annyi tartózkodása a tervezett nemzetközi vonatoknak, hogy megállásonként +2 percet számolva simán beleférne egy kiskőrösi és soltvadkerti (de talán még egy pirtói szőlőki) megállás is - aztán a végén kiderül, hogy a belföldieknek nem is kellene Kiskunhalasig járni, hanem visszafordulhatnának Kiskőrösről (úgy máris eggyel kevesebb szerelvény kellene).

 

A nemzetközire meg lehet, hogy a szerb vasúttól is igényelni/kapni fognak kocsikat (abból kiindulva, hogy a Szeged-Szabadka járatok egyik szerelvényét is ők állítják ki).

Előzmény: Godolloi HEV (16313)
Abymot Creative Commons License 2024.07.04 0 1 16324

Volt itt szó annak idején a Keleti 14. (vagy 60.?) vágányának lehetséges használatáról, hogy ahhoz vágánykapcsolatot kellene létesíteni meg bekötni a biztberbe.

 

Amennyi pénzt a 150-as vonal átépítésébe mostanság beleölnek, abba akár ez is beleférhetett volna - csak ez láthatóan nem volt szempont.

Előzmény: Neville2004 (16321)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.04 0 0 16323

Pár évvel ezelőtt elvileg az volt a cél, hogy a 150-es vonatai a Kálvin térig menjenek be a tervezgetett HÉV alagúton. 

Egyelőre ez a projekt sem nagyon halad. Felmerülhet még a most rákoson forduló S76-osokkal való összekötés, csak az meg a déli metrókapcsolat hiánya miatt rosszabb bizonyos szempontból Kökinél. 

Előzmény: Neville2004 (16321)
Neville2004 Creative Commons License 2024.07.04 -1 0 16322

A különböző színek jelentését meg lehet valahol nézni? Pl a világos- és a sötétzöld között mi a különbség?

Előzmény: Godolloi HEV (16313)
Neville2004 Creative Commons License 2024.07.04 0 1 16321

Csak akkor az elővárosban (ahol a vonal utasainak nagy része van) a nagy felújítás és több éves szívás eredménye az lesz, hogy sok szempontból csökken a szolgáltatási színvonal (a Keleti helyett KöKi végállomás a többség számára rosszabb, ez már 5 évvel ezelőtt végképp bebizonyosodott empirikusan is)

Előzmény: Fizolti (16320)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.04 0 0 16320

2018-as környékén paterolták át a 70-es vonali nemzetközik nagy részét a Nyugatiba, majd 2019-től a 80a forgalma Keleti felől Rákosig közlekedő Flirt motorvonatokból kiállított vonatokra korlátozódott (vagyis pl. tolatni elvileg kevesebbet kellett az itteni vonatok járműveivel). 

Később a 80a-ra egy még viszonylag egyszerű forgalom jött és közben a Keleti utolsó 70-es vonali EN-je is a Nyugatba került. Majd jött a 150-es teljes leállása után fél évvel a 80a további sűrítése. 

A tervezet szerint sűrítés jönne a 150-esre, óránként 3 pár vonattal, és ma ismeretlen homogenitású járműállománnyal. 

 

 sőt az utolsó időszakban a délutáni félórás sűrítés is

 

Ami nem igazán volt igazán nagy sűrítés, a korábbi 1-2 pár vonat/óra (óránkét kunszentmiklósi, kétóránként kelebiai személy) lett óránként 2 délegyházai. 

Előzmény: Neville2004 (16319)
Neville2004 Creative Commons License 2024.07.04 0 0 16319

2019-től a lezárásig is befértek az elővárosi vonatok a Keletibe, sőt az utolsó időszakban a délutáni félórás sűrítés is. Persze előtte 10 éven keresztül szintén az hallgattuk, hogy ez nem lehet, nem fér be. Aztán mégis lehetett.

Előzmény: Abymot (16318)
Abymot Creative Commons License 2024.07.04 0 0 16318

Megfordítanám a kérdést: Hogy férne be az eddigiek mellé még óránként +3 vonat a Keletibe?

Előzmény: Neville2004 (16317)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!