a kampány előtt +-25-el állítható a kezdő körben már meglevő csapatok, és a toborzási induló tapasztalata
hajszállal könyebb az ellátmányozás
kevesbb hiba, bug maradt
működik az ostromzár, nincs már hogy egy évnél tovább kell zárólni egy megerődített helyet
erőd lövetéskor van nehézüteg tapasztalat szerzés
taktikai csatában ha egy egység megfut, azon csapatok melyek ezt látták, vesztenek -1 morált
és akár általános megfutamodás is lehet belőle, pl: 1 megfutamodik erre 5-6 másik is
42*42-es csatatérkép, ha mindkét fél 25-25 egységgel vagy többel rendelkezik
kisebb korrekció: eddig ha pl 3 manőverező pk. alatt állt egy egység akkor mindhárom tiszttől megkapta a +20% mozgáspontot, most már nem, csak egyszeresen
ellenséges érzelmű városok ha nincs helyőrség rajta felkelnek (erődök nem)
csatában való mozgáskor kevesebb készenlét csökkenés van, de utána nincs visszatérítés
erőd elfoglalása is befolyáspont+
de van egypár lefelé csökkentés is, nekem most jobban tetszik összvissz
Vannak hibak es problemak, foleg az AI teruleten. Jelenleg azon dolgozunk, hogy az 1.3-ban okosabb legyen a gep es termeszetesen javitjuk a hibakat is.
Csak itt már túl vagyunk a Blenheimi csatán ahol a francia/bajor vereség folyományaként elúsztak a reményeink.Azér Trencsénnél nekünk is sikerált bizonyítani hogy nem maradunk alul ha veresérgől van szó!
Most lehet, hogy nagy hülyeséget mondok, de ha jól tudom az egész trencsényi hadmüveletre azért volt szükség, hogy kapcsolatot lehessen teremteni Porosz és Franciaországgal akik ekkor esetleg fegyveres segitséget nyujtottak volna.
ha meg ontos szimuláció lenne akkor meg az lenne abaj,mint az 1848-nál is felmerült hogy mér nem az. Egyébként egyetértek veled az 1848-ban se volt baj hogy le lehetett győzni még az orosz hordákat is pedig avalóságban erre esély sem muttakozott.
Ez eddig rendben van, de akkor nincs értelme játékot csinálni belöle mert csak vereség lehet magyar részről a játék vége, de akkor meg minek. Meg kell találni az egyensulyt a valóság szimulációja és a játszhatóság között.
Ott van a morál meg a képzettség mutató. Legyen a képzettség növekedése sokkal lassabb kuruc részről, de legyen az ezred létszám nagyobb. Ha nincs türelmed várni, akkor 10-12 hét után vihet harcolni a sereget alacsonyabb képzettséggel és bizol, hogy ha tulerőbe kerülsz nyersz vagy vársz 30-36 hetet és képzettebb sereggel mész csatába de időt vesztel.
A trencséni vesztésben más is szerepet játszott.
Végül is ez egy mi lett volna ha tipusu játék és nem a valóság pontos szimulációját várjuk tőle.
Azért abban igaza van Blackvoidnak(és ez nekem is feltűnt) hogy mizsega először azon agyalt hogy milyért ilyem kevés a vszteség a csatákban most meg sokalja.Tényleg nem mindig konzekvens, de lényegében igaza van. Én a magam részéről reménykedve várom az 1.3-as verzót a gémből addig nem nagyon töltöm vele az időmet.
Talán azért nyilatkozik negativ hangnemben és játszik mégis fél éve, mert szeretné ha ez egy jó kis játék lenne és érdekli a téma.
Én is játszanék vele többet, de sajna vannak benne bosszantó dolgok.
1. tényleg nagyon lassú a játék menet, különösen ha taktikai csatákat játszom.
2. A gépi sereg 90% "cél nélkül" masirozik fel-alá a térképen (a lassuság adodhat ebből. Rengeteg apro csapat masirozik fel-alá). Jó lett volna a gép számára valami határozott célt leprogramozni, amit ha teljesit veszint az ellenfél.
Pl. Rákoczi (és még néhány fő tábornok) kötelező és nem leváltható hadvezér. Ha az ő seregük a sorozatos vereség miatt felbomlik és a hadvezér/Rákoczi fogságba esik a gép nyert. Kijelölni 3-4 fő várat/várost amiket a gép elfoglal akkor szintén a gép nyer.
3. Az AI jelenleg szörnyen passziv. Max annyi telik tőle hogy 1-2 várat megtámad vagy megprobálja feltörni az ostrom zárat. Nálam 1001x az volt kijött egy sereggel Siklós alá (Nyitra alá) majd a következő körben visszamasirozott a legközelebbi várba. Folyton visszavette tőlem Kecskemétet, Ceglédet stb, de a Szolnoki váret meg sem probálta bevenni (A város neveket emlékezetből irom, mert sajna letöröltem a játékot. Várok egy játszhatobb változatot!)
4. A taktikai csatában sincs célja a gépnek. A vonal harcászatot csak hirből ismeri. Sajnos annak nincs jelentősége, hogy hátulról vagy oldalról támadok. Egyet kell abban is értenem, hogy a lovasság igy használhatatlan (vagy én vagyok nagy lamer). Miért nincs roham opció a csapatoknál (dupla mozgás pont levonás dupla sebességert és nagyobb harcértékért). Hiába indulok el a lovasokkal, mire támadó távolságba jutnék legtöbbször megfutnak (volt már olyan is, hogy 500 fővel indultam és 494 fő futott meg).
Azért sajnálom, hogy ilyen a játék, mert nagyon szeretm ezt a fajtát, végre egy magyar játék, ami ezzel a korral foglalkozik.
A jatek fejleszteseben Limpar Peter komoly felkeszultsegu hadtortenesz vegig reszt vett. Miszega mint tesztelo mar a fejlesztes alatt is allandoan az otleteivel bombazott minket, ezek egy reszet (ami jo volt) figyelembe vettuk. Sajnos allandoan rendkivul ellentmondasos allitasokat, javaslatokat tett. Egy jo pelda itt is talalhato a forumon, hogy sokallja a meszarlast a jatekban, de azert a csataban ezt tovabb szeretne fokozni azzal, hogy hatekonyabb legyen az uldozes.
A betarol mar a jatek tesztszakasza alatt is rendszeresen negativ hangnemben nyilatkozott forumokon - ez teljesen etikatlan, mivel o tesztelo. Ezzel a sajat munkajat is minositi, hiszen a neve ott szerepel a tesztelok kozott. A jatek hivatalos foruman kenytelenek voltunk a hozzaszolasait moderalni.
Azt is nagyon furcsallom, hogy bar allitolag nem jo a jatek, sok helyen el van rontva Miszega szerint, megis mar tobb mint fel eve allandoan ezzel jatszik.
Minden felvetesere en itt nem fogok valaszolni, de ahogy a dolgok a jatekban mukodnek, mindennek megvan a nagyon jo oka. Peldaul a csataterkep azert nem lett nagyobb, mert igy is tul sok idot igenyel a csatak lejatszasa. A magyar palyan a kisebb seregekhez szerintunk nagyon jol passzol a palyameret es az Amerikain is bevalik, hiszen ott lovassag hianyaban nem voltak egyetlen csataban sem komoly atkarolo muveletek. Uldozes a csataterkepen pedig ket okbol nincs. Egyreszt ez is tovabb lassitana a jatekot, masreszrol a megvert ellenfel megsemmisiteset eredmenyezne 2-3 csata utan foleg a gep ellen. Raadasul, ha az uldozes szerepet kapna akkor jogos igenykent merulne fel, hogy a megfutamodott egysegeket is lehessen iranyitani, ami meg tovabb novelne a csatak hosszat es a jatekos feladatait.
Termeszetesen mi sem vagyunk mindennel elegedettek, ahogy a jatekban mukodik, eppen ezert javaban keszul az 1.3-as javitocsomag ami szamos ujitast es hibajavitast fog tartalmazni. A hivatalos forumon irtunk errol.
hát úgy látszik magánbeszélgetéssé megy át e topic....
tábornokiban nyomom, nekem azért nyomja a támadásokat, és lassan fejlődve egyre nehezebb megverni
részben segíti sajna a részvételi probléma, és hogy 4-5 seregből a teljes hadjáratot figyelembe véve a fele nem csatlakozik a támadáshoz, így gyakran csak 1 tábornokom volt
így inkább vártam, hátha ő támad
úgy vélem, hogy az okozott veszteségek, főleg tüzérség, és puskások tekintetében kétszer magasabb mint kellene
közelharcban viszont alig van veszteség
a lovasság jóformán tehetetlen, mert túl sokáig tart, mire támadni képes
mivel már 1708-ban járok, elfoglalva a magyar Koronát és csatolt részeit különös tapasztalatok vannak
a gép nem olvasztotta be 100 fő alatt sem a csapatait, így a csatatéren fogytak el
a milícia jobban bírta a harcot, mint a gyalogság
ha több egység van, ott a győzelem, még ha létszámban kevesebb is
egy 9000 lovasból, 8500 gyalogból és 64 lövegből álló hadteste ellen megvívtam vagy 20 csatát
az első 3-4 után lovasságom felszámolta tüzérségét, mivel azok vezetik a támadást, minden egyéb csapatot megelőzve
a bonusz morál miatt nehezen futamodott meg, ám mivel a lovasság vezette a további harcot, gyalogság támogatása nélkül, 1-2 nehéz, és megfutamodásokkal terhes kör után lepöcköltem őket a térképről
ellentámadás, és a megfutamított csapatok maximális üldözése, a lovasság segítségével
nagy szerepet kapott a karabélyos csapat: valahonnan hátulról vetettem be, előrevágtattak, lóról, és tüzelés
egyébként a tüzet, hacsak nincs szoros állás, 1-1 csapatra koncentrálom
most, hogy kitavaszodott, offenzívát indítok a végső győzelemért
mivel csekély a pénzbevétel, bár morva, és szilézia déli része is az enyém a támadó "főerő" alig több mint 20 000 fő, fele mint a szemben állók, + várörségek nélkül
Simán bevettem Bécset, Tullnt, Brünt és Olmützöt. Az ostrom zárat meg sem probálta feltörni, kissebb-nagyobb seregekkel mászkál fel és alá és az elfoglalt városokat veszi vissza. Viszont ha megtámad (a 2 sereg nagyjából egálban) akkor én 40% alatt kapok és igy értelmetlen a csata.
Taktikai csatában, a portyázó lovasaimra ment rá, és üldözte őket gyalogosokkal. Viszont a kiirt 20 körnél tovább tartott a csata és az erősitésem (azonos hadseregből) nem jött meg.
Neki mentem 35 mezei szerb lovasnak, 500 75-s morálu lovassal. Lehet tippelni, hogy ki menekült fejvesztve a csatatérről? :(
csomó apró kis bibi: ízelítőnak (ha valaki talál valmi mást is, ossza meg velünk)
pl: seregszervezés után nem az új sereg van felül, amivel nyílván csinálnál valamit, hanem az amiből létrejött
nem veszed észre és elindulsz...
----------------------------------------
a kuruc pályán ahelyett, hogy a városok zsoldtermelését növelték volna, a várakban álló helyőrségekét lecsökkentették
így pár heti ostrommal bevehető akár Bécs is
jelentős játékélmény növelés""
-------------------------------------
senki se értette, hogy magyar pályán, magasabb fokozatban miért olyan passzív a gép: hát egyszerűen nincs elég ellátmánya ha elmerészkedik osztrák vagy morva területről
és annyira nem hülye a gép, hogy ellátmány nélkül hadakozzon
-------------------------------------
lehetett volna valmi szállítmányozás, vagy a csapatok feltöltődhettek volna 100% -on túl is ellátmánnyal
vigyázzatok a dragonyosokkal: ha az előző csata végén leszállva voltak, akkor a következő elején ugyan lovon látod megjelenni, valójában a progi tudja, hogy le van szállva
de te
csak akkor jössz rá, ha meg akarsz valakit támadni, de nem megy
most meg azzal kezdem a kuruc hadjáratokat hogy fel húzogatom az alacsonyra levitt zsoldokat
pl.: Brassó meg Szeben is ilyen lett, így rövid ostromzárra megadják magukat
aki furcsállta hogy a császári hadak miért nem indítnak nagyobb támadást Bécs környékén halmozódó tömgből: mire eljutnak Budáig 5000 fő fölötti seregnek kifogy az ellátmánya
Az jutott eszembe, nem lehet, hogy függ mindez attól, hogy áll a védekező fél mikor megtámadják? Mert különben mi értelme, hogy forgatható a sereg a nagytérképen?
én is azt tapasztaltam, hogy nagyobb sergek esetén a védekező fél gyakran megkapja az első körben a lehetséges egységek 60-80% aztán semmi + vagy a 10. körben
a támadó viszont szinte mindíg csak 20-30 %-on kezd, szóval ha a két sereg közt nincs hatalmas erőviszony eltérés akkor egy gyors, védő fél részéről indított ellenakció győzelemhez vezethet, mielőtt beérkezik a támadó fél zöme
Szóljon valaki a fejlesztőknek, hogy javitsanak a taktikai csatán. A védekező félnek kb 6 egységet sorsol egy nagy csapatból (pl 4 gyalog, 2 lovas, 2 ágyu pedig ennél jóval nagyobb seregem van). Igy szinte mindig kikapok, ha megtámadnak.