19 SAD van. Mindet privatizálták 2002-ben, még Dzurinda idején. Két társaságot, akkor még magyar (2008-ban ugye az Arriva lett 80%-ban a tulajdonos) többségi tulajdonú Eurobus-Invest Zrt. privatizált sikeresen. Ezek: SAD Nové Zámky (Érsekújvár) és a SAD Michalovce (Nagymihály).
12 cég nevében van jelen még a SAD elnevezés:
SAD Banská Bystrica
SAD Humenné
SAD Dunajská Streda
SAD LIORBUS (Rózsahegy)
SAD Lučenec
SAD Poprad
SAD Preov
SAD Prievidza
SAD Trenčín
SAD Trnava
SAD Zvolen
SAD ilina
Ahol már nincs SAD:
Arriva Michalovce
Arriva Nitra
Arriva Nové Zámky
Bus Karpaty (Ólubló)
eurobus (Kassa)
Slovak Lines (Pozsony, kvázi helyi VB)
SKAND Skalica
8 kerület van Szlovákiában, korábban pedig jóval több volt mint 17, szóval inkább nagyobb települések köré van a szerveződés.
Valaki meg tudja mondani hogy a ZSR vagy a Slovakrail a szlovák vasút hivatalos oldala, vagy náluk egyes vonalakat más cég üzemeltet és máshol található a menetrend?
A buszoknál a régi hagyományos kör alakú CSAD Zastavka megállótábláka több helyen lecserélték busz logósra, de sok helyen meghagyták. Miért kellett lecserélni, ill. ha már lecserélték miért nem az összeset cserélték le?
Náluk egy "volán" cég üzemel vagy ki van adva több vonal más cégnek?
Losonc környékén eltűntek a régi karosa buszok most valami Tedom meg Iveco légkondis buszok járnak helyköziben meg helyiként is, ami elég nagy fejlődés
Jó nagy kerülő - nem is km-ben, hanem időben. Zakopane felé azért nem túl gyors a közlekedés. De egyébként valóban: Késmárk is, Rimaszombat is elég jó hely.
Kis segítséget szeretnék kérni, ha valaki látogatja ezt a fórumot.
Most csütörtökön dél körül indulunk Lengyelországba Budapestről, egész pontosan Wodzisław lšski-ba. Csütörtök estét valahol Szlovákiában terveztük eltölteni, péntek 13 órakor dolgunk van a célállomáson Wodzisław lšskiban és aznap ott is alszunk. Szombaton gondoltuk Krakkót meglátogatni meg esetleg Birkenaut és elindulnánk vissza Bécsbe, Csehországon keresztül.
A lényeg, a szabadidőnkben szép cseh és szlovák városokat, falvakat, más látványosságokat szeretnénk megnézni, ezen kívül mint jó hedonisták, a helyi ízekbe szeretnénk belekóstolni.
Sajnos nagyon kevéssé sem ismerem ezt a vidéket, így szívesen venném segítségeteket, merre érdemes menni, hol mit érdemes megnézni, illetve még azt sem tudjuk, hogy az első és a harmadik éjszakán hol aludjunk meg.
Van valakinek adata, vagy véleménye arról, hogy az új, szlovák háromrészes dízel motorvonatok, milyen üzembiztonsággal, rendelkezésre állási mutatókkal közlekednek ?
Megkésve bár, de ide is berakom a képekhez vezető linket. Párkány, Révkomárom.
Kassáról lenne pár kérdésem. Milyen a fotózáshoz való hozzáállás, főleg a helyközi buszpályaudvaron, milyen gyártmányok gyakoriak (szintén helyköziben), valamint mikor megy a Kassa-Ungvár járat és mi szokta mostanában csinálni. (a helyijáratos kocsiknak utána tudtam keresni, a helyköziről szinte semmit sem találtam)
Párkányba és Révkomáromba tervezek teherautó- és buszfotózást. Ezzel kapcsolatban szeretnék érdeklődni a fotózáshoz való általános hozzáállásról és a felhozatalról.