Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2024.04.14 0 0 20316

Neked volt a Börzén a szép Bajor tartályod? :) 

Előzmény: M63,012 (20315)
M63,012 Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 20315

😂👍

Előzmény: róbertke (20312)
M63,012 Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 20314

Teljesen jó lett! 👏

Előzmény: alkotasu (20313)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 20313

Volt... :-)

 

Egész jól sikerült visszakajszítani a pofánvágott kocsit (Te láttad is korábbi állapotában):

 

Kicsit még lehetne rajta tökéletesíteni, de 1 m-ről nem olyan feltűnő. Ezeket a kocsikat meg azért mégsem nagyítóval nézem.

Előzmény: M63,012 (20311)
róbertke Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 20312

Igen, méghozzá jó nagy! 

Alapból egy ilyen kocsiért mentem: 

Liliput Gmrhs 30 N.: DB 227 165

Az meg egy másik oldala a dolognak, hogy tucatnyi "Amcsi" kocsinak lettem a tulajdonosa. :)

Előzmény: M63,012 (20311)
M63,012 Creative Commons License 2024.04.14 -1 1 20311

Szervusz róbertke!

Tegnap is volt börze? 😉

 

Előzmény: róbertke (20297)
M63,012 Creative Commons License 2024.04.07 -1 0 20310

És amolyan "PlayTime" előtti kiadásra hajaz...

Egyébként a Roco nemrégiben ismét adott ki ilyen vagonokat, szintén ellenőrzőszám nélküli rövid pályaszámmal.

Előzmény: M63,012 (20309)
M63,012 Creative Commons License 2024.04.07 -1 0 20309

Az nem ebben a ligában játszik, III. korszakos.

Előzmény: ysenyerkesz (20308)
ysenyerkesz Creative Commons License 2024.04.07 0 0 20308

Sőt a ROCO-nak is volt egy a 4309D cikkszámon.  Ew 1213 sorozatszámú.

Előzmény: M63,012 (20307)
M63,012 Creative Commons License 2024.04.07 -1 0 20307

Igen, volt.

És a fékállás nélküli zöld KMB kocsiból is volt 325-ös pályaszámú is (az enyém 327-es).

Előzmény: M Tom (20305)
M Tom Creative Commons License 2024.04.06 0 0 20306

Pályaszáma: GKB, 42 45 510 0003-2 Ekk

Előzmény: M Tom (20305)
M Tom Creative Commons License 2024.04.06 0 0 20305

Emlékeim szerint volt még egy faléces Memoba különszéria is Roco alapon kb 30 éve.

Előzmény: M63,012 (20304)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.18 -1 4 20304

Köszönöm; és ezúton is jelzem az eladónak, hogy jó helyre kerültek a vagonok! 🤓

 

M63,012 Creative Commons License 2024.03.15 -1 3 20303

Ha már BR66, akkor legyen egy kicsit a testvére is a középpontban.

BR65.

 


Előzmény: M63,012 (20287)
TDömper Creative Commons License 2024.03.14 -1 1 20302

"Szóval, azért az NDK - nak is kellett a nyugati valuta."

 

Off.

 

Emlékeim szerint a keletnémet állam - többekhez hasonlóan - a nyugattal folytatott kereskedelem folyamán nemigen "készpénz" - alapon, de leginkább "csereszabatosság" - alapon, vagyis csereüzlet formájában kereskedett. Ennek a lehető legjobb példáját az általik abban az időben folytatott speciális személygépkocsi import érzékeltette legjobban. Errefelé, minálunk, nem volt túlzottan nagy reklámja az olyan különleges ügyletnek, mint amely keretében az egykori NDK francia és japán cégekkel folytatott cserekereskedelem során szerzett be nagyszámú Citroen Pallas és - illetve Mazda 121 gyártmányú / típusú személy-gépkocsikat, amelyeket azután otthoni forgalomban lehetett megvásárolni - természetesen nem akárkiknek. De maga az üzlet ténylegesen működött ilyen egészen különleges alapon. És hogy nekünk sem volt teljesen más módszerünk és ne legyen túlzottan nagy mellényünk - legalábbis ilyen vonatkozásban - amikor - hosszas huzavonát követően sor került a svédekkel, a NoHAB - céggel a 20 db dízelmozdony beszerzését lehetővé tevő üzlet megkötésére és persze lebonyolítására, természetesen - mi sem pénz (valuta), hanem csereüzlet - alapon bonyolítottuk le azt,méghozzá egy rendkívül bonyolult cs rekonstrukció keretében. Ez esetben a M 61 - eket a Magyar Hajó-, és Darugyár - gyártotta tengeri úszódaruk egyidejű szállításával egyenlítettük ki. Ezeket aztán (rossz nyelvek és - időközben megjelent szépirodalmi forrás tanúsága szerint) - a svéd kereskedelmi partner valójában át se vette, hanem (ugyancsak a rossz nyelvek szerint) azon - nyomban tovább is cserélte valahol a fejletlenebb világban, valamely egészen speciális üzlet formájában, valamely egészen speciális áruféleségekre. De persze, ezt nyilván csak a rossz nyelvek híresztelték - természetesen csakis már utólag.

 

On.

Előzmény: alkotasu (20289)
Tyapa Creative Commons License 2024.03.06 0 0 20301

Ezen a német fórumon is erről diskuráltak, az oldal alján a legutolsó bejegyzés szerint tényleg politikai döntés miatt vették le a feliratot a modellről.

 

https://www.altemodellbahnen.de/t7982f29-RE-Guetzold-V-die-erste-1.html

 

 

Előzmény: M63,012 (20299)
kalivas Creative Commons License 2024.03.06 0 0 20300

Szervusz Zoli ! Küldtem mail- t , ha tudsz, hívj fel, kössz .

Előzmény: alkotasu (20290)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.06 -1 0 20299

Egy idő után az eredetiről is lekerült, biztosan azt követték a modellen is (csak a modellről lehet előbb lekerült...).

Előzmény: róbertke (20297)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.06 -1 0 20298

:-)

Előzmény: róbertke (20297)
róbertke Creative Commons License 2024.03.06 0 0 20297

Olyan részlet van a modell történetében, hogy az NDK Államtanácsának javaslatára került le a felirat a modell oldaláról. Azt, hogy konkrétan kinek vagy minek a javallatára, azt a homály fedi. 

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (20296)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.03.05 0 0 20296

Gützold V200 - Nagybátyám a kb. hetvenes évek elején hozott nekem ajándékba a Szovjetunióból Gützold V200-ast, az volt az érdekessége, hogy hiányzott oldaláról a nagybetűs DEUTSCE BUNDESBAHN felirat. Lehet, hogy a szovjet export is közrejátszott, hogy lekerült róla a régebbi modelleken még meglevő oldalsó felirat?

Előzmény: M63,012 (20288)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 20295

A francia villanygép és a hozzáillő szerelvény az igen; nah az az a kategória, amire én is gondoltam.

Előzmény: alkotasu (20289)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 20294

...átszámozásai... - helyesen: ...átfestései...

Előzmény: M63,012 (20293)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 20293

már 1970-ben volt DB-s Pwi-32, illetve Ci-33a

 

OK, de ezek meglévő alapmodellek átszámozásai a világon létező összes lehetséges nációra. :-)
Viszont egy DB BR66-os modell az csak az ami, nem lehet mást ráhúzni; és azt el is kellett készíteni, nem lehetett egy másik modellt átfesteni, átszámozni. Ráadásul a DB-nél is csak kettő létezett belőle, máshol a világon meg semennyi.

Előzmény: alkotasu (20289)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 20292

Tudom.

Előzmény: róbertke (20291)
róbertke Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 20291

Lenz mind a két pályaszámot elkészítette, a Piko csak a DB BR66 002 -est. 

Előzmény: M63,012 (20287)
alkotasu Creative Commons License 2024.03.05 -2 0 20290

Tetszenek az ilyen összehasonlítások a különböző gyártók esetén. Melyik mit, hogyan csinált meg, miben térnek el egymástól... [Mint amikor a rejtvényben két képet  egymás mellé tesznek, hogy 10 ponton térnek el egymástól, keressed meg! Csak itt még a mennyiség sincs megadva. :-) ]

Előzmény: M63,012 (20287)
alkotasu Creative Commons License 2024.03.05 -2 0 20289

Tulajdonképpen csak elsőre meglepő, mert ha megnézzük a korabeli PIKO katalógusokat, akkor látjuk, hogy már 1970-ben volt DB-s Pwi-32, illetve Ci-33a - igaz, mindkettő keletnémet pályaszámokkal. Tehát már személy és teherkocsik tekintetében volt nyitás. A Gützold DB V200-asmeg még egy magánvállalkozás volt, tehát azon megintcsak kevésbé lepődnék meg.

Az igazi érdekesség az 1964-es PIKO SNCF CC 7001-es villanygép, igaz, NOHAB forgóváz maszkokkal. Meg az 1. o. INOX kocsi. Kár, hogy nem készült abból 2. o.

Szóval azért az NDK-nak is kellett a nyugati valuta.

Előzmény: M63,012 (20288)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 20288

Egyébként érdekes volt a Piko régi szortimentjében látni ezt az echte nyugatnémet mozdonyt, anno a '70-es, '80-as években.
Ennél érdekesebb színfolt már csak a '60-as évek Gützold DB V200-asa volt, a keleti blokk játékpiacán. ;-)

Előzmény: M63,012 (20287)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.05 -1 1 20287

Ha már egyszer BR66-ról esik szó, modellben nem túl nehéz begyűjteni a teljes sorozatot. 😉

Itt a Lenz mellett a régi Piko gép sem kutya, főként a maga korával; persze ez a darab átesett egy kisebb tuningon is.

(Viszont a saját BR66-osodat nézd azért át, mert ott az elülső járda felszakadt mivolta mellett a vezérműnél is jól láthatóan vannak hiányok a rudazatnál.)

 


Előzmény: TDömper (20284)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!