Végül is van olyan nagy szám a naponta-hetente-évente közlekedőké, amihez képest nem elképzelhetetlen egy ennyire szerencsétlen véletlen; tűz és magatehetetlenség egyszerre.
Ezt gondolom. A jármű konstrukciója ismeretében elképzelhetetlennek tartok benne 2-4 perc alatt akkora saját tüzet, hogy azt ne lehessen nyugodt körülmények között biztonságosan elhagyni.
Az előző két megállóköz 800 ill. 700 méter, két-két perc menetidő. Ezen a járműtipuson minden ajtó bármikor a felette levő vésznyitóval - közvetlenül a levegő kiengedésével - azonnal nyitható. A kocsiban nem vészcsengő, hanem vészfék-fogantyú van, tehát a vonat a vezető közreműködése nélkül is megállítható.
Ráadásul volt valami öngyulladós busz-sorozat nemrégiben.
Ez az öngyulladós, élete fénykorában, azaz a legkiválóbb műszaki állapotában öngyullad. Köszönhetően a kiváló magyar Ikarus gyárnak és lezüllesztőinek. Ki is az? Ha már...
Ja, amit mondani akartam: de az ajtókat szigorúan csak a megállóknál nyitotta ki a vezető. :-) Gondolnám, ma elképzelhetetlen - ha nem olvasnék a szénné égett hulláról...
A járműpark üzemkészsége egzakt dolog, mérhető. Te pedig tudod, hogy nekem erre van rálátásom. Nem keresgetek most Neked ehhez adatokat, de állítom, hogy ez a szarkupac bármilyen európai összehasonlításban erősen az első harmadban teljesít.
"Hát, ha egy HÉV kocsi olyan gyorsan kiég, hogy nem tud kimenekülni belőle az utas, akkor az nemigen elektromos hiba volt. Kevés gyorsan gyulladó anyag van egy kocsiban, hacsak nem visznek be."
Na ja. Mikor kicsi voltam, tán '74 körül, a Nagykörúton a villamos egyik megszakítója vagy biztosítéktáblája kigyulladt az első kocsi hátuljában, az ajtótól nem messze, és szelíden lángolt. Én visítottam, a villamos folytatta útját. Mikor már mások is kezdtek rá felfigyelni, egy utas (!) lekapott egy poroltót, eloltotta, majd a villamos tovább indult, mert mintha a vezető is hátrajött volna egy pillanatra. Másodperceken belül újra kigyulladt a tábla, ill. nyilván a zárlattól a környékbeli vezetékek szigetelése, ilyesmi, amitől én újra visítottam, és az utas újra eloltotta. Aztán nagymamám megunta a helyzetet, és leszállt velem, úgyhogy nem tudom, mi miért történt, és mi lett a vége... :-)
Ahogy D.A. is megmondta: "micsoda rohadt, apatikus egy bolygó"...
Tény, hogy akármilyen színű kormánya volt idáig a tizenhat év alatt az országnak, azon igyekezett, hogy kifossza Budapestet. Ez meg is látszik például a BKV járműállományának a korán, de Te átesel a ló túlsó oldalára. Ez a HÉV-motorkocsi, ami most kigyulladt, kb. 35 éves. Ennél öregebb járműveket is vásárolnak használtan a szegényebb országok. Úgy tűnik, nekünk ennyire telik... :(
Még nem derült ki, talán nem is lehet ilyennek kiderülnie nálunk (...), hogy esetleg a vészcsengő nem működött, vagy az ajtókat rohadtul képtelenség volt kinyitni belülről, a vezető csak akkor vette-vehette észre, mikor már a segge is lángolt, az illető pedig beteg/öreg/gyerek, mittoménki volt, aki nem tudta kitörni az ablakokat stb. stb. Leginkább ez érdekelne.
Nem szívesen folytatnám Ostap barátommal Rajtad keresztül ezt a polémiát, de ő nem a konstrukciót, hanem egyértelműen a fenntartást bírálta a (12)-ben:
"Szar állapotban vannak. Nem azt állítom, hogy Color Star TV-n ül minden utas a 7-es buszon, de ramaty állapotúak a járművek mindenütt."
az áramütést kapó troliutasok meg hipochoderek. a hévkocsik iszonyat öreg, zéróra amotzizálódott szarok, nem szabadna forgalomban lenniük, ahogy az UV villamosoknak sem. na innel láccik rhodatul a dübörgés, meg persze a kátyú-helyzetből.
"Azt egyelőre nem tudni, hogy gyújtogatás vagy műszaki hiba okozta-e az utas halálát" Szóval ebből nekem nagyjából azt kellene kihámoznom, hogy a topicnyitó szerint demszki gyújtotta fel a vonatot?
"Egy ember szénné égett a gödöllői helyiérdekű vasúton pusztító tűzben – értesült a HavariaPress. A XVI. kerületi Imre utcai megállónál vasárnap este a menetrend szerint az Örs vezér tere felé közlekedő HÉV-en eddig ismeretlen okból tűz ütött ki, amely gyorsan átterjedt a szerelvény nagyobbik részére. http://www.mno.hu/index.mno?cikk=330892&rvt=89 ez nagyon durva...:-( " Hol van demszki?
juj de frappans. Ajanlom neked is 2006 kolega behanyasait. Ha elolvastad, es azutan is az a velemenyed, hogy csupan "beszelgetni" akart a szentem, akkor netto lokott vagy.
Ostap. ne moderaltasd ki magad a topicnyito miatt. olvass bele a munkassagaba, es tudni fogod, miert irtam amit irtam. amit szemelyeskedtel, elengedem a fulem mellett, nem szoktal te igy lemenni kutyusba.
1. A bilit már nagyon régóta nem használom. Viszont úgy tapasztalom hogy sokan még mindig szívesen a fejükre húzzák hogy ne halljanak meg semmit ami nem tetszik nekik. 2. A tapasztalat az, hogy aki rugdalózik az általában csak azt veszi észre hogy visszarúgnak.
es hogy meg veletlenul se legyenek ketsegeid a topicnyito allatiassagarol, ime, egy masik hozzaszolasa:
"Nem lesz túl hízelgő a főpolgármesterre az a kiadvány, amelyet a Budapest Riport jelentet meg. Előtte plakátkampány is lesz, Demszky arcképével a főváros utcáin. A Budapest Riportnak az Indexhez eljuttatott közleményében az áll, hogy a lap mostani kampányának középpontjában az a különszám áll, amely Budapest elmúlt tizenöt évét dolgozza fel. "Az ingyenes újság terjesztését egy átütő köztéri kampány előzi meg. A több száz plakáton Demszky Gábor lesz látható, jelezve: az elmúlt másfél évtized szorosan összenőtt a főpolgármester nevével" - olvasható a dokumentumban.
mocama, kez kihuz a bilibol. a tapasztalat az, hogy a gondolarol szalajtottaknak semmi sem szent, csak rughassonak belefele a baloldalba nem elso eset lenne. csakszolok...