Keresés

Részletes keresés

astronom Creative Commons License 2009.03.14 0 0 2518
Gézu fiam:


aki képes leírni azt a mondatot, hogy

egyetlen mozgás, egyetlen koordináta rendszerben is végtelen sokféle sebességként értelmezhető.
a koordináta rendszerben a tengelyekre vetítve a mozgás egyenletes, de a koordináta rendszer pontjaira nézve különféle sebességű.

az ne nagyon ugasson le másokat fizikából.
ivivan Creative Commons License 2009.03.14 0 0 2517
"Ha nem teszünk rá semmilyen terhelést, akkor nem 90%-os a hatásfoka, hanem 99%-os, mert aszinkron frekvenciás transzformátor üzemben dolgozik terhelés nélkül."

Most buktál meg fizikából és matematikából egy mondatban! Gratulálok, ez idáig csak keveseknek sikerült!

Ha egy motor üresen forog, akkor milyen mechanikai munkát végez (nem a gyorsulási szakaszban van, már egyenletesen forog). Mivel nem végez semmilyen munkát, ezért hatásfoka 0, minden bevezetett energia hővé alakul benne. Azaz definíciód szerint rezsó.
Előzmény: Gézoo (2515)
Gézoo Creative Commons License 2009.03.14 0 0 2516

Különben hagy kérdezzem meg, hogy:

     Meddig akarod még bizonygatni, hogy a középiskolás fizikához sem értesz?

 

  Mert ezt már tudjuk, látjuk. Legalábbis én és velem együtt mindazok akik valóban tanultak magasabb szintű fizikát is. Bár szerintem a motoros bukdácsolásodat a villenyszerelő szakmunkástanulók is felmérték már.

   Ha rám hallgatnál, akkor megtanulnád Lenz,- Fleming szabályokat, megpróbálnád megérteni a szájbarágósan egyszerű működési magyarázatokat, és tovább léphetnénk.

Előzmény: ivivan (2514)
Gézoo Creative Commons License 2009.03.14 0 0 2515

   Hogy érted, hogy "semmilyen terhelést" ?

 

    Ha nem teszünk rá semmilyen terhelést, akkor nem 90%-os a hatásfoka, hanem 99%-os, mert aszinkron frekvenciás transzformátor üzemben dolgozik terhelés nélkül.

   Egyébként ebben az esetben az 1% veszteség nagyobbik részét is mozgás létrehozására fordítja, lévén, hogy a légrésben, a csapágyakban és a tengely környezetében lévő levegőt mozgatja.

Előzmény: ivivan (2514)
ivivan Creative Commons License 2009.03.14 0 0 2514
Aha, te tényleg nem érted :-(

Vegyél egy aszinkron motort, aminek névleges hatásfoka nagyobb, mint 90%. Indítsd el, de nem rakj rá semmilyen terhelést, azaz járassuk üresen. Ebben az esetben a befektetett energia hány százaléka lesz mozgási energia és hány százaléka hő?
Előzmény: Gézoo (2513)
Gézoo Creative Commons License 2009.03.14 0 0 2513

Kedves Iván!

 

  Ha megérted, hogyha az olyan motorról beszélsz, amely  motorba bevezetett energia 100%-a hővé alakul, akkor ezt hívják rezsónak.

 

   A motor fogalmába olyan eszköz tarozik, aminek a bevezetetett energiát mozgássá kell alakítania.

   Ha a mozgás létrehozása helyett hővé alakítja a bevezetetett energiát, akkor nem hoz létre mozgást, és akkor nem tartozik a motor fogalomkörébe.

 

  Nem hittem volna, hogy ezt ilyen nehezen érted meg.

Előzmény: ivivan (2512)
ivivan Creative Commons License 2009.03.14 0 0 2512
Nem volt benne a definíciódban, hogy "aszinkron motor" csak az, hogy "motor".

"Motor az ami mozgássá alakítja a belevezetett energiát."

Ez pedig egy elfogadható definíció, de miben igazol téged?

Én azt mondtam, hogy bizonyos körülmények között a motor a bevezetett energia 100%-át is hővé alakíthatja. Szerinted ez nem igaz?
Előzmény: Gézoo (2511)
Gézoo Creative Commons License 2009.03.14 0 0 2511

Drága Iván!

     Milyen az Ottó féle aszinkron villanymotor?

 

Na még egyszer, de mostmár jegyezd meg!

 

  Rezsó az ami mozgás nélkül hővé alakítja a belevezetett energiát.

 

  Motor az ami mozgássá alakítja a belevezetett energiát.

 

 

Előzmény: ivivan (2510)
ivivan Creative Commons License 2009.03.13 0 0 2510
"Motor: a bevezetett energiát 90-98%-ban, mozgássá alakítja. A mozgás szempontjából elveszett energia alakul hővé a motorban."

Sosem tanulsz, ugye?

Egyrészt: az Otto motor a fenti definíció szerint nem motor.
Másrészt: az elektromos motorok névleges teljesítményükön és névleges fordulatszámukon érik el a 90% fölötti hatásfokot. Más fordulatszámon és teljesítményen a hatásfok más lehet (akár 0 is)
Előzmény: Gézoo (2509)
Gézoo Creative Commons License 2009.03.13 0 0 2509

"Így, ha veszel egy motort, aminek másodpercenként megfordítod a forgásirányát, akkor azt valóban rezsónak lehet nevezni és nem motornak, mivel gyakorlatilag a tejes befektetett energiát hővé alakítja..."

 

   Rezsó: a bevezetett energiát 100%-ban,  mozgás nélkül hővé alakítja

 

   Motor: a bevezetett energiát 90-98%-ban,   mozgássá alakítja. A mozgás

                szempontjából elveszett energia alakul hővé a motorban.

 

    Jegyezd meg. És ha már tudod, és nem cseréled folyton fel, akkor szólj!

 

Előzmény: ivivan (2508)
ivivan Creative Commons License 2009.03.12 0 0 2508
"Így a motornak nem is lehet egyenes a nyomaték görbéje. Ez pedig következik az előző két tényből."

Nagyon jó, hogy eljutottál oda, hogy az aszinkron motor nyomatéka nem egyenesen arányos a felvett árammal. Remek! Igaz, hogy ezt én hetekkel ezelőtt mondtam, de nem gond... Ráérek...

"Nos, ha annyira nem érted, hogy a motor csak azt az energiát tudhatja hővé alakítani, amely energiát nem a munkavégzésre azaz a lassításra fordított a bevezetett energiából, akkor milyen plussz cáfolatot vársz?"

Aha, tehát felteszed, hogy meg lehet semmisíteni befektetett energiával mozgási energiát és ebből kijön, hogy meg lehet semmisíteni befektetett energiával mozgási energiát. Pompás érvelés!

A hővé alakított energia = a hálózatból a forgásirányváltás ideje alatt felvett energia (mivel az ellenkező irányú forgás éppen annyi energiával jár, mint az eredeti, ezért az kiesik)

Így, ha veszel egy motort, aminek másodpercenként megfordítod a forgásirányát, akkor azt valóban rezsónak lehet nevezni és nem motornak, mivel gyakorlatilag a tejes befektetett energiát hővé alakítja...
Előzmény: Gézoo (2507)
Gézoo Creative Commons License 2009.03.12 0 0 2507

 

    AZ árammal egyenesen arányos az erő nagysága  homogén indukciójú mezőben.

Ez kisérleti tény.

   A motor belsejében nincs homogén idukciójú mező.

Ez is kisérleti tény.

   Így a motornak nem is lehet egyenes a nyomaték görbéje.

Ez pedig következik az előző két tényből.

 

"Bocs, hogy egyetértek a világ tudósainak 100%-ával."

 

   :-)  az nagyon érdekes lehet !  Ezt neveznék tudathasadásnak. Ahányan vannak annyifeléeképen gondolják, de te mindegyikkel egyetértesz. Oké.. Egészségedre.

  "Nem cáfoltad, hogy a motor ilyenkor az energiát hővé alakítja, csak kijelentetted, hogy "nem". "

 

    Nos, ha annyira nem érted, hogy a motor csak azt az energiát tudhatja hővé alakítani, amely energiát nem a munkavégzésre azaz a lassításra fordított a bevezetett energiából,  akkor milyen plussz cáfolatot vársz?

 

   A rezsó a bevezetett energiát 100%-ban hővé alakítja, más munkát nem végez.

 

   A motor a bevezetett energia nagyobbik részét mozgási energiává alakítja, ezért nevezik motornak.

 

  Ha a motor a bevezetett energia nagyobbik részét alakítaná hővé, akkor rezsónak és nem motornak neveznénk.

 

   Ennek tudatában tedd fel a kérdést! Rezsóról vagy motorról beszélgetünk?

 

 

  

Előzmény: ivivan (2506)
ivivan Creative Commons License 2009.03.12 0 0 2506
"Ha neked az egyenesen arányos az áram, nem azt jelenti hogy arányos az árammal, akkor szöveg értelmezési gondjaid vannak."

És ezután írod, hogy az áram-nyomaték görbére, hogy "Hát nem.. nem lehet egyenes.."

Bakker, szerinted mi az, hogy "egyenes arányosság"?

"Nos, látva a válaszaidat, ezt meg is értem. "

Bocs, hogy egyetértek a világ tudósainak 100%-ával.

Nem cáfoltad, hogy a motor ilyenkor az energiát hővé alakítja, csak kijelentetted, hogy "nem". Én meg saját tapasztalat és a fizika alapszintű ismerete alapján azt mondom, hogy az energia ebben az esetben hővé alakul.
Előzmény: Gézoo (2505)
Gézoo Creative Commons License 2009.03.12 0 0 2505

Hát nem..  nem lehet egyenes..

 

   Egyszerűen azért nem, mert a vezeték térben másutt van, mint az erőtere..

Nem véletlenül nem emlékszel Te a Fleming szabályokra.

   Ne felejtsd el! Áram-Erő-Indukció egymásra kölcsönösen merőleges irányú!

(Jobbkéz és balkéz szabály!!!)

 

  "Még mindig azt mondom, hogy ha tényleg lassítja a forgást, akkor az energia hővé alakul a forgórészen és az állórészen."

 

  Nos, látva a válaszaidat, ezt meg is értem. 

 

 

 

Előzmény: ivivan (2504)
ivivan Creative Commons License 2009.03.12 0 0 2504
"A nyomaték görbe nem csak az áramtól és nem csak az áram mágneses terének nagyságától függ, hanem a szerkezeti kialakításoktól is."

Hát nem. Ebben az esetben egy adott gép áram-nyomaték görbéje egy origóból induló egyenes lenne. Ami pontosan akkor teljesülne, ha a fordulatszám-áram és a fordulatszám-nyomaték görbe azonos alakú lenne, de ha emlékszel még rá, akkor ez nem igaz.

"Remélem, hogy hagytam annyi idő a tanulásodra, hogy azóta megértetted, hogy kis nyomatékkal, kis erőt kifejtve, kis gyorsulást hozunk ugyan létre, de energiát emészt fel ez a kis gyorsulás."

Még mindig azt mondom, hogy ha tényleg lassítja a forgást, akkor az energia hővé alakul a forgórészen és az állórészen.
Előzmény: Gézoo (2503)
Gézoo Creative Commons License 2009.03.12 0 0 2503

Kedves Iván!

 

  A nyomaték görbe nem csak az áramtól és nem csak az áram mágneses terének nagyságától függ, hanem a szerkezeti kialakításoktól is.

   Azaz attól, hogy a mágneses vezetőkben merre terelgetjük az erővonalakat, és ezzel a terelgetéssel hol és mikor hozunk létre erőhatást, mert az erőhatás nagysága a térerősségektől függ.

 

  Remélem, hogy hagytam annyi idő a tanulásodra, hogy azóta megértetted, hogy

kis nyomatékkal, kis erőt kifejtve, kis gyorsulást hozunk ugyan létre, de energiát emészt fel ez a kis gyorsulás.

  És bár lehet, hogy  kicsi a gyorsulás, de negatív irányú, azaz lassítja a forgást, a mozgást.

  Azaz teljesül az energia felhasználásával és nem átalakításával történő mozgási energia felemésztés, azaz a korábban befektetett energia megsemmisítése. 

Előzmény: ivivan (2502)
ivivan Creative Commons License 2009.03.06 0 0 2502
"Ha neked az egyenesen arányos az áram, nem azt jelenti hogy arányos az árammal, akkor szöveg értelmezési gondjaid vannak."

Belinkeltem a nyomaték görbéjét az aszinkron motornak. Azon szerinted az jön ki, hogy a nyomaték egyenes arányban van a felvett árammal?

"Csak el kellene olvasnod, megértened és nem vitatnod."

Ezzel egy ideig elleszek, de egyelőre azt látom, hogy az általam vártnak megfelelően az ellenáram esetén a meddő áram lesz a nagy, ezért nyilvánvalóan nem is fog nagy erőt kifejteni a motor.
Előzmény: Gézoo (2500)
Gézoo Creative Commons License 2009.03.06 0 0 2501

Lemaradt pótlásávl:

 

  Ha neked az egyenesen arányos az árammal,  

        nem azt jelenti hogy arányos az árammal, akkor szöveg értelmezési gondjaid vannak.

 

Előzmény: Gézoo (2500)
Gézoo Creative Commons License 2009.03.06 0 0 2500

   Ha neked az egyenesen arányos az áram,  

        nem azt jelenti hogy arányos az árammal, akkor szöveg értelmezési gondjaid vannak.

 

   Elkezdtem keresni elektromechanikus hajtóművet, több száz gyártót találtam, de egy linket sem a működés leírására.

 

  Ellenben van egy jó hírem!  Az aszinkron motorok ellenáramú és NEM generátoros!

üzemű fékezésére 110 szócikk van magyarul a Google szerint:

 

  Csak el kellene olvasnod, megértened és nem vitatnod.

 

 

http://zeus.nyf.hu/~elat/Elir1/Aszinkron_gepek.doc
http://www.freeweb.hu/szumka/20050303.doc

http://209.85.129.132/search?q=cache:19oz6-PxCtYJ:kando.prociweb.hu/letoltes/data/2.evfolyam/Villamos_energetika_I/kerdesek.doc+%22ellen%C3%A1ram%C3%BA+f%C3%A9k%C3%BCzem%22&hl=hu&ct=clnk&cd=6&gl=hu

Web A(z) "ellenáramú fékezés elve" kifejezés 1-10. találata az összes, kb. 110 találatból. (0,17 másodperc)
Keresési eredmények[PDF] Ellenőrző kérdések a Villamos gépek és hajtások című tárgyhoz.Fájlformátum: PDF/Adobe Acrobat - HTML-változat
Ellenáramú fékezés fordulatszám tartománya, jelleggörbék (2 pont), ... A dinamikus fékezés elve, kapcsolása, jelleggörbéje (3 pont). Az indítási és fékezési ...
www.vet.bme.hu/okt/energ/vg/villgep/ellenorzo_kerdesek.pdf - Hasonló oldalak
BME VIK - Villamos gépek és hajtásokAz aszinkron gép működési elve, helyettesítő áramköre, ... Aszinkron motorok fékezési módjai: generátoros, ellenáramú, dinamikus fékezés. ...
https://www.vik.bme.hu/kepzes/targyak/VIVEA004/ - 16k - Tárolt változat - Hasonló oldalak
[DOC] OKTATÁSI MINISZTÉRIUMFájlformátum: Microsoft Word - HTML-változat
Háztartási gépek felépítése és működési elve ... A generátoros és ellenáramú fékezés magyarázatához készítsen M-n jelleggörbéket, a dinamikus fékezéshez ...
https://www.nive.hu/szakkepdb2/szobeli/download/download.php?filename=51522302.doc - Hasonló oldalak
Kisteljesítményű motorok tirisztoros szabályozása... irányváltoztatás és ellenáramú fékezés félhullámú táplálással 29 ... 72 Az indukciós motor működési elve 73 Az aszinkron motor helyettesítő képe és ...
www.vatera.hu/kisteljesitmenyu_motorok_tirisztoros_szabalyozasa_121738615.html - 27k - Tárolt változat - Hasonló oldalak
[PDF] ⋅ω ⋅ η ηFájlformátum: PDF/Adobe Acrobat
A fékpadok reakciónyomaték-mérésének elve az 1_1/3 fólia segítségével érthető .... áram-visszatáplálásos és ellenáramú fékezés (1_2/3. fólia). ...
www.gjt.bme.hu/oktatas/segedletek/gjm_muszeres/motor/1_Motorlaboratoriumi%20meresek.pdf - Hasonló oldalak
Eladomakonyvem.hu - Antikvárium, Könyv, Vétel, Eladás - Deák ...Az egyenáramú gépek működési elve. A kommutátor feladata 32. Egyenáramú generátorok .... Generátoros fékezés 343. Ellenáramú fékezés 344. Egyenáramú fékezés ...
www.eladomakonyvem.hu/antikvarium.php?id=56783 - 33k - Tárolt változat - Hasonló oldalak
[DOC] VILLAMOSGÉP- ÉS KÉSZÜLÉK SZERELŐFájlformátum: Microsoft Word - HTML-változat
Félvezető elemek kialakítása, működési elve, karakterisztikája (dióda, ... Az aszinkronmotorok fékezése generátoros, ellenáramú és dinamikus fékezéssel. ...
www.beregszaszi-debr.sulinet.hu/iskola/vizsga/vgszer.doc - Hasonló oldalak
V40A háromfázisú, váltakozó áramú aszinkronmotor működési elve: ez a villamos gép ..... Súlyos vészhelyzet esetén ellenáramú fékezést is lehetett használni, ...
www.freeweb.hu/kzsoci/magyar/kepes/v40/v40.html - 66k - Tárolt változat - Hasonló oldalak
Online antikvárium | Nálunk megvan, vagy megszerezzük!Az egyenáramú gépek működési elve. A kommutátor feladata ... Indítás, fordulatszám változtatás, fékezés, forgásirány-változtatás ...
www.antikvarium.hu/ant/contents.php?ID=129618 - 42k - Tárolt változat - Hasonló oldalak
[PDF] Microsoft PowerPoint - Elektrotechnika5Fájlformátum: PDF/Adobe Acrobat - HTML-változat
Egyenáramú generátor működési elve a. ábra: Ha homogén B indukciójú mágneses térbe az ábrán látható módon vezető ..... Ellenáramú (irányváltásos) fékezés ...
siva.banki.hu/jegyzetek/Elektrotechnika/Elektroeapdf/Elektrotechnika5.pdf - Hasonló oldalak

 

Előzmény: ivivan (2499)
ivivan Creative Commons License 2009.03.06 0 0 2499
"Az indukció nagysága egyenesen arányos a sebességgel az árammmal és a vezető hosszával. A nyomatékgörbe alakja a mechanikai és indukciós hatások együttese miatt alakul ki."

Pontosan, azaz elismered, hogy marhaságot mondtál, amikor azt állítottad, hogy a nyomaték nagysága arányos a felvett árammal?

"Most kresek neked linket."

Várom...
Előzmény: Gézoo (2498)
Gézoo Creative Commons License 2009.03.06 0 0 2498

   Nos, láttam, mértem, szerkesztettem.. 

 

   Az indukció nagysága egyenesen arányos a sebességgel az árammmal és a vezető hosszával.  A nyomatékgörbe alakja a mechanikai és indukciós hatások együttese miatt alakul ki.

  Azért más minden más típusú motor esetében a görbe alakja.. mert más anyagú, és mennyiségű vas, réz stb van bennük, mág geometriával elhelyezve, azaz másként

hatol a fluxus a vezetőbe és így más lesz a visszahatás is..

 

"ezért nagyon nehezen tudnál meggyőzni az ellenkezőjéről"

 

  ez csak rajtad múlik.

 

  Most kresek neked linket.

Előzmény: ivivan (2497)
ivivan Creative Commons License 2009.03.05 0 0 2497
"Itt a net, olvass utánna! "

Képzeld, azt tettem elsőnek, de nem találtam meg. Gondolom észrevetted, hogy szinte minden alkalommal linkekkel segítem a megértésedet, most jó lenne, ha te is adnál egy linket erre az elektromechanikus hajótműre...

"Egyszer sem kellett vona ilyen tévedést leírnod."

Mivel saját tapasztalatom, hogy ilyen előfordulhat (még üresen járó motornál is tapasztaltam ilyet), ezért nagyon nehezen tudnál meggyőzni az ellenkezőjéről. Persze logikus, hogy nem érted a következő félreértésed miatt:

"Az áram nagyságának függvénye a forgórészre érintő irányban ható erő."

Marhaság. Sosem láttad még az aszinkron gép nyomaték és áram görbéjét a fordulatszám függvényében? Nincs arányosság a felvett áram és a nyomaték között...
Előzmény: Gézoo (2496)
Gézoo Creative Commons License 2009.03.05 0 0 2496

 Kedves Iván!

    Hagy ne én magyarázzam el a működését. Még abban is folyton fennakadnál.

Itt a net, olvass utánna!  Portál és szervohajtásoknál megtalálod.

 

   "Már írtam többször, hogy nem feltétlenül: az egyik fázis hajlamos ..."

Így van, sokszor írtad.  Egyszer sem kellett vona ilyen tévedést leírnod.

 

    "Naaaaaa, mi köze van a nyomatéknak a túláramhoz? "

 

  Ameddig a nyomaték nagysága az áram nagyságával nincs összefüggésben nálad, addig meg sem fogod érteni.

 

  Az áram nagyságának függvénye a forgórészre érintő irányban ható erő.

Az érintő irányú erő*sugár=nyomaték . (pont) ahol a sugár az érintő irányú erő támadáspontjának a sugara.

 

  Így nem csodálom, hogy nem érted az egészet..

Előzmény: ivivan (2495)
ivivan Creative Commons License 2009.03.05 0 0 2495
"Az elektromechanikus hajtómű, az a sebességváltó egyik neve.. nem motor."

Na és hogyan működik egy elektromechanikus hajtómű?

"Ellenkező polaritás esetén pedig levonódik a bejövő feszültségből és ekkor fogyasztó azaz motoros üzemben dolgozik."

Már írtam többször, hogy nem feltétlenül: az egyik fázis hajlamos ilyenkor egyfázisú motorként hajtani a motort, a másik két fázis pedig nem képes akkora ellenirányú nyomatékot kifejteni, hogy a motor fordulatszáma csökkenjen...

"különben sincs igazad, mert a ellenirányú motoros üzemben csökkentett gerjesztő áram nélkül olyan nagy nyomatéka lenne, hogy tönkremenne a túláramtól."

Naaaaaa, mi köze van a nyomatéknak a túláramhoz? Éppen azt mondom, hogy fordított motor esetén a felvett áram nagy, de a nyomaték kicsi...
A túláramtól valóban lehet baja a motornak, ezért még sehol nem láttam ilyet, hogy ellenkezőleg kapcsolják rá a motort a forgásiránynak, többnyire előbb valamilyen módon megállítják a motort és csak utána indítják el ellenkező irányban.
A nyomatéktól viszont semmi baja nem lehet, mert ebben az esetben a nyomaték bizonyosan kisebb az indító nyomatéknál, tehát ha azt elviseli a motor, akkor ezt is...
Előzmény: Gézoo (2494)
Gézoo Creative Commons License 2009.03.05 0 0 2494

Kedves Iván!

      Az elektromechanikus hajtómű, az a sebességváltó egyik neve.. nem motor.

      Teljesen mindegy, hogy a nyomaték honnan származik a bemenetén, benzin, diesel vagy villanymotorból. 

      Ohm törvénye, Lenz törvénye, Einstein teóriája, csak azoknak a flancos elnevezéseknek a töredéke amikről beszélgetünk.  Persze nem kell ismerni Ohm, Lenz, Fleming vagy Einstein nevét sem.. ne flancoljunk ilyenekkel.. :)

  "Még ekkor sem biztos, hogy motoros üzembe kerül, ha a forgásirány váltás előtt generátor üzemben volt, "

    Nos, ha a B indukció vonalakat  az erő irányában vagy ellentétes irányban haladva metszi a forgórész, akkor egymással ellentétes polaritású feszültséget indukál az állórészben.

   Azaz ha nem kellene még most is erre felhívnom a figyelmedet, akkor tudnád, hogy

az egyik azaz az forrással azonos polaritás esetén visszatáplálódik a hálózatba, mert az állórész kapcsain polaritás helyesen magasabb feszültség van ilyenkor mint

a hálózati oldalon.

   Ellenkező polaritás esetén pedig levonódik a bejövő feszültségből és ekkor fogyasztó azaz motoros üzemben dolgozik.

     Annak ehhez semmi köze sincs, hogy a nyomatéka mekkora lenne..  különben sincs igazad, mert a ellenirányú motoros üzemben csökkentett gerjesztő áram nélkül

olyan nagy nyomatéka lenne, hogy tönkremenne a túláramtól.

 

 

     

   

 

Előzmény: ivivan (2493)
ivivan Creative Commons License 2009.03.05 0 0 2493
"elektromechanikus hajtómű alkalmazásával z átvitt nyomaték iránya és nagysága független a kimeneti fordulatszám nagyságátó és a forgás irányától."

Várj. Robbanómotoros hajtásról volt szó eddig, nem elektromechanikus hajtóműről.

"Jobbkéz szabály és balkéz szabály. "

Na így már ismerem, csak mi nem tanultuk a flancos nevét.

"Akkor nem csoda, hogy nem értetted, az aszinkron motor mikor generátor és mikor motor a túlfutáskor.. Lapozz csak vissza oda ahol ezt elmagyaráztam Neked!"

Na ne már jó! Nekem volt igazam: az aszinkron gépeknek van generátoros üzeme, amit elsőre simán azt mondtad, hogy nincs! Elmagyaráztam, erre megértetted, hogy van generátoros üzeme, most meg azzal jössz, hogy te magyaráztad el nekem????

"amikor a mező forgási irányát megfordítjuk, akkor a B indukció forgási iránya megfordul és ezzel motoros üzembe megy át ugyanaz a motor."

Még ekkor sem biztos, hogy motoros üzembe kerül, ha a forgásirány váltás előtt generátor üzemben volt, akkor valószínűleg nem lesz annyi erő a motorban, hogy forgásirányt váltson, ezért egy fázison generátor lesz, a másik kettő fázison meg leveri a biztosítékot...

"Akár 1 akár 3 fázisú legyen.."

Ezt pedig már megbeszéltük, hogy az 1 fázisúnál nincs forgásirány. A 2 fázisú (azaz segédfázisú) motornál van, de azok ritkán képesek akkora nyomatékra, hogy megfordítsák a forgásirányt...
Előzmény: Gézoo (2492)
Gézoo Creative Commons License 2009.03.05 0 0 2492

   Igen, ha nől a motor fordulatszáma, akkor is lassulhat a jármű: elektromechanikus hajtómű alkalmazásával z átvitt nyomaték iránya és nagysága független a kimeneti fordulatszám nagyságátó és a forgás irányától.

 

   Elektromos szakembernek mondtad magadat és nem ismered a Felming szabályokat? Jobbkéz szabály és balkéz szabály. 

   Kifeszíted a mutató, a nagy és a hüvejk ujjadat úgy, hogy mindegyik merőleges legyen a másik kettő alkotta síkra..

   B indukció iránya legyen a nagyujjad által mutatott irány, mint amikor mást (pl. hölgyet) indukálsz..  a hüvejked az erő irányát mitassa, akkor a mutató ujjad az áram irányát fogja mutatni..   Így sem emlékszel?

 

  Akkor nem csoda, hogy nem értetted, az aszinkron motor mikor generátor és mikor motor a túlfutáskor..   Lapozz csak vissza oda ahol ezt elmagyaráztam Neked!

 

   Ha a mező forgási irányába forog a forgórész ÉS az erő azaz a nyomaték is ugyanebbe az irányba hat, és ezzel túlfut a forgórész a mező forgásán, és erővel kényszerítjük a megő "húzására" akkor a balkéz szabály szerint generátorrá válik,

már egyetlen tekercses aszinkron motor is,

  amikor a mező forgási irányát megfordítjuk, akkor a B indukció forgási iránya megfordul és ezzel motoros üzembe megy át ugyanaz a motor.

   Akár 1 akár 3 fázisú legyen..

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ivivan (2488)
egy mutáns Creative Commons License 2009.03.05 0 0 2491
;>)
Előzmény: Törölt nick (2490)
egy mutáns Creative Commons License 2009.03.05 0 0 2489

Érdekes. Az előbb kérdezted, mit értek motorfék alatt, leírtam, azt mondtad nagyon helyes.

Most azt mondod, más.

1m

Előzmény: Gézoo (2487)
ivivan Creative Commons License 2009.03.05 0 0 2488
"Így igazából tanácstalan vagyok veled kapcsolatban. Talán ha a géptan alapjait, a motorok működési elveit, a Fleming szabályokat, Lenz törvényét megértenéd, akkor megérthetnéd azt, hogy hogyan lehet gáz adással fékezni."

Tanultam és alap szinten értem a géptant, a Lenz törvényt természetesen, hiszen szakmám, de nem tudom mik azok a Fleming szabályok...

De nem válaszoltál a kérdésemre: ha a motor nyomatékával fékezel, akkor ha a motor fordulata nő, akkor a jármű lassul?
Előzmény: Gézoo (2486)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!