Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.06.11 -1 0 38602

Múlt heti kérdésed megválaszolásakor igen kerestem a Skoda 706 helyközi csuklós buszról egy fotót mert ugye egy hónapig ez járt - próbaképpen - Balassagyarmat és Salgótarján között az 197x-es évek elején.

 

Nem találtam meg.

Most megvan.

 

Tessék :

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=143022599&t=9177480

 

Ez a hozzászólás másról szól, de az első kép az amiről beszélek.

Magyarország se ebből se ennek a városi (JELCZ) változatából nem vásárolt később.

 

Hogy a fotó Magyarországon készült e vagy Csehszlovákiában azt nem tudom.

de Nógrád megye autóbusz közlekedésének történetéhez az az egy hónap is hozzá tartozik.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Angyal K. (38588)
NK. LHY A3 Creative Commons License 2024.06.11 0 0 38601

+JAN-506 (nem?) Vagy az csak műszaki felkészítésre van itt, mint a hatvaniak egy része szokott?

Előzmény: SzElek (38597)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.06.10 0 0 38600

Külön öröm, hogy tegnapelőtt végre a nógrádi 55-ös is előkerült.

LSU 106 Creative Commons License 2024.06.09 0 4 38599
Utas555 Creative Commons License 2024.06.08 0 0 38598

Igen, illetve az a kevés MAN SL van még (voltam vele a múltkor eleget, de őszintén szólva, nem lesz érte kár). A JPN-852-n minden, ami el tud romlani, az el is van romolva. Egy kis emelkedőn 1-esbe kellett kapcsolnom. Nagyon gyenge autó. Az FKS-993 sem volt jobb semmivel. Az ajtók nyitáskor visszacsukódnak maguktól. Pl. ha egy kisgyereket ha odacsukok, az elég kellemetlen.

Előzmény: SzElek (38597)
SzElek Creative Commons License 2024.06.08 0 0 38597

Nem olyan sok már az. Maradt a GVM-407, kettő HXT és az RWA-264 valamint a helyis HCA. RWA-t november óta ugyan Eger vezényli, de forgalmi telephely szempontból ugyanúgy továbbra is tarjáni, (tankolás, műszaki vizsga, műhelyi dolgok itt végeznek továbbra is). És az a vonal sem mozdult el igazából a környékről, úgyhogy az idevehető nyugodtan. 

A flotta nagyrészt ki lett váltva, úgy hogy mind környékről szerzett használt kocsival lett váltva. 

Előzmény: Utas555 (38595)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.05 -2 1 38596

2025. januárjától tachográf korongos buszokat nem üzemeltet a Volánbusz.

 

-------------------------------------------------

 

Óóhh a boldog békeidők.

 

Amikor már tudtuk mi az a tachográf, pár buszban volt is, de az M3-son Gyöngyöstől vagy a hatvani felhajtótól a BVSC uszodáig nyilvántartott csúcs kísérletek zajlottak.

 

Egy volt munkatársam autópálya rendőr volt.

Akkor még volt külön autópálya rendőrség.

 

Ő mondta, hogy amikor a kék-fehér kocsival jövök befelé 100 km/h körül és a VOLÁN autóbusza a belső sávban előőőőz !..........................

 

Nem örült neki, de mivel az öccse is buszvezető volt, ezért ha náluk voltunk kerti parton mindíg azt mondta :

 A többi buszost nem bántom. De egyszer ha Te is így megelőzöl, Téged megbüntetlek.

 

 

Utas555 Creative Commons License 2024.06.05 0 0 38595

Üdv! Rákérdeztem, de nem fog már újra közlekedni. 2025. januárjától tachográf korongos buszokat nem üzemeltet a Volánbusz. Csak kártyás autók lehetnek kiadva. Hogy ez miért kerül bevezetésre, azt nem tudom, de gondolom van erre is magyarázat.

Előzmény: 7down. (38586)
D 20 Creative Commons License 2024.06.05 -1 0 38594
Előzmény: BPO-628 1987 (38590)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.05 -1 1 38593

Terméteszesen oda járatják ahová akarják.

Arra felé amúgy is kaotikus a helyközi autóbusz közlekedés szervezése.

 

Nem lepődnék meg ha a tőlünk eddig átadott 50-100 db többsége egy udvarban állna azóta is amióta megkapták.

 

 

 

Előzmény: retek2 (38592)
retek2 Creative Commons License 2024.06.05 0 1 38592

Papíron , aztán,hogy őt mit kezedenek vele ahhoz megint semmi rálátás és beleszólás. 

Előzmény: trizs77 (38591)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.04 -1 0 38591

A tőlünk Ukrajnába ment/adott buszok nem közforgalomban közlekednek.

Iskolák, sportegyesületek, egyházak, társadalmi szervezetek kapták meg azokat a buszokat.

Előzmény: BPO-628 1987 (38590)
BPO-628 1987 Creative Commons License 2024.06.04 0 0 38590

A 'tarjáni kirendeltségű FLM-535 és FIY-811 még használhatók-e vajon Ukrajnában? Róluk hallani-e valami konkrétumot?

trizs77 Creative Commons License 2024.06.03 -1 1 38589

Többször állítottam, hogy igen.

Gábrisvitéz olvtárs állította, hogy nem.

 

1 : 1

 

Végtelenül tisztelem Gábrisvitéz olvtársat, pláne a munkásságát, ezért kezdek kételkedni már saját magamban, illetve kezdem a kezdődő szenilitásomra fogni a  dolgot.

 

Az Ikarus-280 előtti salgótarjáni csuklós világról kettő (nem biztos, hogy igaz) emlékképem van.

 

1./ 2 db Ik-630 csukló Salgótarján helyi járatban, valamikor 1976-1977 (?) körül.

Zagyvapálfalváról járt befelé a városba.

 

2./ a Magyarországon egyetlen SKODA RTO helyközi csuklós, pár hónapig járta a Balassagyarmat-Salgótarján járatot, azzal a trapéz formájú Csehszlovák rendszámmal.

Ebből a mondatból a helyközi szó a lényeg, mert az RTO-ból sok helyi csuklós épült, de csak pár db helyközi.

 

 

Előzmény: Angyal K. (38588)
Angyal K. Creative Commons License 2024.06.03 0 0 38588

Sziasztok!

Salgótarjánban a 200-as széria megjelenése előtt közlekedett a helyi üzemben valamilyen csuklós busz?

Lehet nem jól emlékszem, olyan 5-6 éves lehettem 79' - 80' környékén és nagyon vártam már, hogy utazzunk egy csuklóssal,

úgy emlékszem akkoriban újdonságnak számított a városban.

Angyal K. Creative Commons License 2024.06.03 -1 1 38587

HFF-644 iránt érdeklődnék? Róla most mit tudni? (salgói C56.42 ugye)

 

OFF:

Itt Salgótarján környékén, ha azt mondjuk "salgói" akkor az Salgóbányait jelent.

Salgótarjánira, helyben azt mondjuk "Tarjáni".

ON:

Előzmény: 7down. (38586)
7down. Creative Commons License 2024.06.01 0 0 38586

HFF-644 iránt érdeklődnék? Róla most mit tudni? (salgói C56.42 ugye) 

Először télen úgy tájékoztattak a szakik, hogy úgy ahogyan a többi leműszakizik, mert idén  elméletben nem lehet leállítani semmit, csak ha már a javítási költségek tényleg meghaladják azt az x pénzt. 

Kb tavasz folyamán átkerült a selejtekhez és a Jszp lekérdezőrendszerében is kérelemre kivont állapotban lehetett találni. 

Most viszont megint ott áll a javitok közt, motor kiszedve és rendszámmal. Még mindig ki van jelentve, de ilyen már többször is volt, aztán csak feltűnt. Alkatrész ott van hozzá egy halom korábban selejtre ítélt kocsikból. 

trizs77 Creative Commons License 2024.05.19 -1 1 38585

Valamelyik oldal völgybe tartó járaton, járatokon jár ?

 

 

Előzmény: Dante001 (38584)
Dante001 Creative Commons License 2024.05.19 0 1 38584

Annál egy kicsit több lehet, az elején sokat állt, úgy rémlik.

Előzmény: trizs77 (38583)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.19 -1 1 38583

Az évi kb. átlag 28.000 km.

Évente átlag 300 munka(üzem) nappal számolva, az napi kb. átlag 93 km.

 

Rövid fordái lehetnek.

Előzmény: htibor (38578)
Solyomi Creative Commons License 2024.05.15 0 0 38582

Igen, azt láttam, viszont konkrét számot nem találtam, csak külön-külön kocsikra lebontva, viszont most utánaszámoltam, és pont 14 fél év jött ki.

Előzmény: htibor (38580)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.15 -1 0 38581

köszönöm.

Előzmény: htibor (38578)
htibor Creative Commons License 2024.05.15 0 0 38580

A két utolsó előtti oldalon csak az szerepel.

Előzmény: Solyomi (38579)
Solyomi Creative Commons License 2024.05.15 0 0 38579

Ha jól nézem, én nem találtam meg a pontos állományi adatokat, de úgy 14-15 év között lehet az átlagéletkor, fixen egy darab nem alacsonypadlós busszal a 24-ből és pár nem klímással. Ami már előrelépés!

Sok sok év után Salgótarjánban már sikerül valami hasonlót hozni, mint Pécsen a TükeBusz-nál? Vagy Miskolcon az MVK-nál? Régen százados lemaradásban volt a nógrádi megyeszékhely Veszprém városával egyetemben ilyen téren, most viszont már nincs szinte különbség köztük, annak ellenére, hogy régebben számtalanszor olvastam: "elkéne hajtani a volánt és jó kis maszek céget létrehozni az önkormányzatnak, mert csak úgy lehet". Most viszont már nincsenek fiatalabb kocsik ott sem pl.

A jelenlegi menetrendben lenne még mit módosítani. Főbb vonalakon 40perc/1 óránként járó buszok nevetségesek, de egyben szomorú is.

Sajnos a gyakorlati dolgokat egy papírra nem lehet leírni vagy papíron nem lehet megtapasztalni. A megállókban hiányos menetrendtáblák, közel-keleti állapotok, utastájékoztatás none, gyakran tábláznak a buszon. Nyomkövetőn is sajnos csak a helyköziből bedolgozó kocsik látszanak pontosan, a helyi kocsikra nincs kifejlesztve a rendszer, mert gondolom azt meg kellene rendelni a városházán. A flotta megjelenése is hagy kivetni valót maga mögött már egy évtizede lassan, viszont utóbbi években úgy sikerült eljutni oda, hogy az eszközpark nagyja ~olyan 60%-a tartalmazza a kék színt. Erre sincs semmilyen kritérium az városvezetés részéről, így amilyen színben áthelyeznek kocsit úgy fognak menni. Ez utóbbi igaz nem csak Salgótarjánban probléma, hanem a sokkal nagyobb dbszámmal ellátott Győrben is. 

És nem beszélve, hogy évek óta 1-2 évekre hosszabbítanak. Értelme nincs elképzelés nélkül. Ha 2016-ban kiírták volna 2026-ig, ott tartanának, mint most de lehet sokkal újabb buszokkal, mivel 8 évnél fiatalabb eleve ki van zárva Salgótarjánban. 

Előzmény: htibor (38578)
htibor Creative Commons License 2024.05.15 0 2 38578
Előzmény: trizs77 (38572)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.15 0 2 38577

Semmi cinizmus.

Kb. 130 km-re ülők tőletek.

 

Azt a régi (barnaköpenyes) megoldást követem, hogy ha valamit nem tudok, megkérdezem attól aki tudja.

 

 

Előzmény: miresz_ (38576)
miresz_ Creative Commons License 2024.05.14 0 0 38576

Nem tudom, ez mennyire cinizmusként íródott, de jópárszor leírtuk, hogy a kezdeti nehézségek után kb. a Covid járvány óta rendszeresen napi kihagyás nélkül megy a busz. Minden nehézkesen indul, agglós eCitaró-k is, aztán most már csak nagy része aktívan kiadható. Kezdetben jó, ha 10-et ki tudtak adni.

Előzmény: trizs77 (38572)
miresz_ Creative Commons License 2024.05.14 0 2 38575

PIG-448 tudtommal salgótarjáni volt eddig is, ahogyan PIG-447 is. A 447 jár Szécsénybe és gyarmatin is van, látom. 

Előzmény: Utas555 (38573)
miresz_ Creative Commons License 2024.05.14 0 0 38574

Hello!

HPS-230 bekerült ide Hevesből az RWA-264 helyére forgalmi telephely szerint? Egy - két hónapja ő van.

RWA múltkor dél irányából jött, az nem a menetrend szerinti járata, mivel csak Mezejére járt eddig. 

HFF-644 az selejt (info: JSZP május 4-óta kérelemre ideiglenesen kivonva.)

HCA-776 pedig még kapott egy év haladékot, úgy ahogy a GVM is. Két idősebb kocsi szerencsére maradt, alvázszámuk TRA256/TRA280 még :) HXT-k már újabb eresztések és az RWA is HXT eredetileg.

Utas555 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 38573

Üdv! Korábban a PIG-448 Balassagyarmaton vagy Salgótarjánban teljesített szolgálatot? Igen, már KLN-153 helyére került, de ugye ezt már említettem.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!