Ha van a közeledben valamilyen vasúti műhely, kocsi- vagy mozdonyjavító, fűtőház, hát, ballagj be, és kérdezd meg. Szerintem tudnak segíteni, mert hogy egy darabbal nem foglalkoznak a kereskedők, az több, mint valószínű. Raklappal szokták szállítani.
Tisztelt Fórumtagok! Véletlenül találtam a csoportra, miközben használt vasúti fékpofát keresek a csónakomhoz, amelyet horgonyként használnék. Elnézést a full offtopic kérdésért, de hol tudnék legálisan hozzájutni ezekhez úgy, hogy természetesen fizetnék érte. Ha van ötlet, tipp, nagyon jól jönne. Előre is köszönettel: Novák Dániel
Amit korábban írtam, az helytálló. Mivel a külföldi vasutaknál már korábban kialakult az a koncepció, hogy nem a szögletes, hanem a kerek dolgokat görgetik, így a használt személykocsik többsége (a német vasúttól vásároltak nem) szintén főlégtartály vezetékről is töltött.
Ne haragudjatok már a téma ismétlése miatt, de szeretném megkérdezdezni újból, hogy biztosan így van-e: A magyar személykocsikban a főlégtartály vezetéken keresztül történik-e töltése a segédlégtartálynak (készletlégtartálynak)?
Vendégsín korábbi itteni válasza alapján úgy gondolom, hogy többek között a GOSA, CAF, DVJ, DVA, 2. és 3. gen. IC kocsikon igen, tölti onnan. De továbbra is találkozom olyan állítással más fórumon, hogy pl. "mindössze a Lange-Schlieren, és a tavaly beszerzett új hálókocsik egyes típusai".
Szeretnék egy megerősítést kérni, ha nem túl udvariatlanság, hogy mi az igazság?
minek? amikor azt sem tudja, hogyan kell helyesen lezárni/kiüzemelni a gépet? én már ennek is örülnék, aztán nem kellene hegyesben másfél órát tornászni, míg életre kel a gép...
(És a gyártó ugyan több, mint három éve megoldotta a - műszaki hiba mellé társult - problémát, mennyivel tudnak többet a járművezetők a kb. 10-12 féle rugóerőtárolós fékrendszer működéséről? És mennyi van betartva az eset kapcsán kifogásolt, valamennyi járműre vonatkozó megfutamodás elleni biztosításra vonatkozó F. 2-beli szabályból?)
A másik topikban mostanában szó esett többféle fékező/állvatartó eszközről - sarukról is. Nekem laikusként elég nagy a homály , pláne hogy ilyet is olvastam hivatalos helyen: "megfutamodás elleni biztosítására használt féksarut nem távolították el". Tehát féksarut is alkalmaznak erre nem csak rögzítősarut... Működés szempontjából mi a különbség a kettő között?