Keresés

Részletes keresés

Racilaci Creative Commons License 2024.03.03 0 0 38543

Hányan mentetek ki vele?

Előzmény: bodrostomi (38542)
bodrostomi Creative Commons License 2024.03.03 0 4 38542

A JSZ-375 egyéb elfoglaltsága miatt esélytelen volt Tólápa Ikarusos búcsúztatásának, de így is sikerült néhány kollégával közösen megemlékezni az utolsó napról. Mivel papírforma szerint állandó lakója már nincs a településrésznek, így a buszos kiszolgálás is okafogyottá vált, ráadásul a tíz éve felújított út is egyre rosszabb állapotban van. A terület hasznosítási elképzelései és az önkormányzat eljárása biztos megérne egy bővebb elemzést, ezt talán majd meg is teszi valaki máshol, itt ez úgyis OFF téma lenne. Annyit azért érdemes felvillantani, hogy egy 2001-es ajánlattételi hirdetményben leírtakhoz képest csak négyszeresére emelkedett a terület négyzetméterára.

 

https://flic.kr/p/2pBjZKN

 

https://flic.kr/p/2pBptWP

bodrostomi Creative Commons License 2024.02.29 0 8 38541

Előzmény: bodrostomi (38539)
bodrostomi Creative Commons License 2024.02.29 0 1 38540

 

A kép lemaradt...

Előzmény: bodrostomi (38539)
bodrostomi Creative Commons License 2024.02.29 0 3 38539

Nagy valószínűséggel igen. "Hivatásforgalom" már jó ideje nem volt, ezért sem feltétlenül jártak már ki a buszok. Ma viszont utoljára még végigzötykölődött minden járat a helyenként már eltűnő aszfaltcsíkon. A megmaradt épületek ugyan nem a legjobb állapotban vannak, de nem úgy néznek ki mintha már teljesen lakatlanok lennének. Emlékül egy kép az utolsó fordulóról a Szilvásváradra induló járattal, előtérben a valaha több száz lelkes településrész megmaradt házaival, háttérben az egykori Bardin és Omány aknák hűlt helyével.

 

 

 

Előzmény: LSU 106 (38538)
LSU 106 Creative Commons License 2024.02.29 0 1 38538

Búcsúztatók?

Előzmény: bodrostomi (38537)
bodrostomi Creative Commons License 2024.02.29 0 1 38537

Felment és utasok is voltak rajta.

Előzmény: LSU 106 (38536)
LSU 106 Creative Commons License 2024.02.29 0 1 38536

Elment Tólápáról az utolsó busz az NKY-139 személyében. Elvileg. Valószínűleg nem ment el addig, mert az indulás idejébe már Csokvaományban volt. Nekem sajnos csak képernyőképem lett róla.

bodrostomi Creative Commons License 2024.02.28 0 3 38535

Holnap utoljára Tólápa. Fel fog menni a busz az utolsó napon?

 

https://flic.kr/p/2pAFyuS

Előzmény: HBweb hu (38528)
bodrostomi Creative Commons License 2024.02.28 0 4 38534

Így van, még ma is ott forgott.

 

https://flic.kr/p/2pAKpAW

Előzmény: Suti_Vagyok (38529)
aleex18 Creative Commons License 2024.02.28 0 3 38533

Amik itt maradtak és még mennek:
FLH-311, JIW-411, 412, 413, 415, 417: Miskolc, az FLH kivételével az összes tartalék
KEZ-568: Kazincbarcika fordás(?), legalábbis ez sokat jár a volt HZE-123->HNF-492->HNF-496 fordáján

Amik mentek:

Békéscsaba: JSG-511, 514, KEZ-569, 570 -> a KEZ-569 kivételével már az összes selejt lett ott
Kecskemét: LOG-150, JSG-517 -> a mai napig mennek
Debrecen: JMN-944, JIW-435 -> a JMN-944 egy percet sem ment ott; JIW-435-tel meg próbálkoztak, de egy napnál többet egyszer sem dolgozott (legutoljára január 12-én volt kint)
Kisvárda: JSG-516 -> selejt, noha a telepkapun kívül egyszer sem volt
Eger: FLZ-197, KEZ-564, 565, 566 -> mind jár Egerben

Előzmény: KEZ1986 (38531)
117 169 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 38532

JIW-411

JIW-412 

JIW-415

JIW-416

KEZ-568 

 

Ők itt vannak a megyében

415 volt Rudabánya Miskolc gyors fordán a 411 el felváltva

417 Edelény felé járkált

Előzmény: KEZ1986 (38531)
KEZ1986 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 38531

Az átcsoportosított conectokról lehet tudni valami? A telepen láttam a KEZ-568-at őt nem vitték sehova?

okokseok2 Creative Commons License 2024.02.27 0 1 38530

Miskolcon néhány napja fordák közti buszcsere történt:

3702 Sajókeresztúr PIG-495 helyett ---> AAJB-570

3705 Sajósenye AAJB-570 helyett ---> PIG-495

Suti_Vagyok Creative Commons License 2024.02.27 0 2 38529

A JSZ-375 ma a 11:35-ös Kazincbarcika-Aggtelek járatot vitte.

Előzmény: 431365 (38522)
HBweb hu Creative Commons License 2024.02.27 0 5 38528
pulso Creative Commons License 2024.02.26 -1 3 38527

Ezenkívül is sok hiba van van benne, pontatlan és pongyola a megfogalmazás.

 

Szép szándék a tömegközlekedés történetének összefoglalása, szerencsésebb lenne méltóbb formában és tartalommal megírnia annak, aki rendelkezik a megfelelő ismeretekkel.

Előzmény: trizs77 (38526)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.26 -2 3 38526

olvasgatok.

Most például ezt :

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%93zd_t%C3%B6megk%C3%B6zleked%C3%A9se

 

így indít :..."....Ózdon a tömegközlekedés 1946-ban kezdődött. Ekkor még az Ikarus által gyártott orrmotoros autóbuszok közlekedtek. A 60-as, 30-as, 31-es, 311-es, és 620-as típus volt jellemző......"

 

Szomorú.........................:-((

 

1946-ban még nem volt IKARUS gyár.

Majd csak 1949 legvégén, inkább 1950-től hívják így.

 

Sorban:

 - az ikarus-60-as autóbuszt majd 5 évvel később mutatják be 1951-ben.

biztosan nem közlekedett 1946-ban Ózdon.

 

 - az ikarus-30-as autóbuszt majd 5 évvel később mutatják be 1951-ben.

.biztosan nem közlekedett 1946-ban Ózdon.

 

 - az ikarus-31-es autóbuszt majd 10 évvel később mutatják be 1956-ban.

biztosan nem közlekedett 1946-ban Ózdon.

 

 - az ikarus-311-es- autóbuszt majd 15 évvel később mutatják be 1961-ben.

biztosan nem közlekedett 1946-ban Ózdon.

 

- az ikarus-620-as autóbuszt majd 12 évvel később mutatják be,

biztosan nem közlekedett 1946-ban Ózdon.

 

trizs77 Creative Commons License 2024.02.25 0 1 38525

A külön rendeletre történő indulás azt jelenti, hogy csak akkor indul, amikor valaki külön kéri, mondjuk telefonon?

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem.

Nem azt jelenti.

 

Azt jelenti, hogy valamilyen esemény előre látható bekövetkeztekor, például Búsójárás vagy virágkarnevál, vagy pedig előre nem átható de szokatlan esemény (például nagy hóesés) miatt hirtelen fellépő utas igényeket az adott szolgáltató kielégítse.

 

Az előre tervezhető eseményekkel szemben, az ilyen rendkívüli helyzetek kimondottan az operatív intézkedések körébe tartoznak.

Hogy a beosztott operatív vezetőnek (ezek különböző szintű ügyeletesek) ne kelljen kapkodniuk, rögtönözniük, előre elkészítik az ilyen járatok indításának protokolját :

 

 - Ki veti fel kinek, hogy ilyet indítani kell ?

 - ki a döntéshozó?

 - Ha megvan a döntés, elő kell venni a fiókból a feladat sort.

 - ki értesít kit ?

 - műszak,

 - forgalom,

 - vezénylés,

 - személyzet,

 - jármű,

 

Ha ezek megvannak (kb. 40-60 perces munka) akkor a berendeltek felkészülnek, felkészítik a járművet és a személyzetet.

Átadják részére a kész menetrendet, fordát.

 

Egyben az előre meghatározott társasági PR vezető értesíti a sajtót a nyilvánosságot, hogy a menetrendben külön rendeleti jellel korlátozott járás, tekintettel a megváltozott körülményekre időponttól, előreláthatóan időpontig közlekedik.

 

a vége egyszerű.

Jármű ellenőrzése, utastájékoztatás ellenőrzése, díjszabás meglétének ellenőrzése, a járművezetőnek szolgálati búcsú puszi, majd sorompó felnyílik és a jármű kigördül a telephelyről ilyen járat teljesítésére.

 

 

 

Előzmény: NickUser (38523)
redfox22 Creative Commons License 2024.02.25 0 1 38524

Nem azt jelenti 😉

 

"Posztjukban hozzáteszik azt is, hogy a szolgáltató által közzétett menetrend „külön rendeletre” megjegyzéssel lehetővé tette, hogy adott esetben (pl. jó hóviszonyok esetén) Bánkút több buszjárattal is elérhető legyen, ill. Bánkútról vissza is lehessen utazni Miskolcra."

Előzmény: NickUser (38523)
NickUser Creative Commons License 2024.02.25 0 1 38523

A külön rendeletre történő indulás azt jelenti, hogy csak akkor indul, amikor valaki külön kéri, mondjuk telefonon? Mint Miskolcon a ZOO járat?

Mert a szombati állandó induláson kívül naponta 3 külön rendeletre történő indulása is van a bánkúti busznak, csak épp nincs megemlítve a menetrendben, hogy ezt hogyan lehet kérni.

https://www.volanbusz.hu/hu/menetrendek/vonal-lista/vonal?menetrend=3753

Előzmény: Isubusz (38521)
431365 Creative Commons License 2024.02.24 -3 7 38522

Ha még valakit érdekel jelenlegi Ikarus kiadás:

HIV-468 Hidasnémeti NRL-928 helyett

JMN-864 Hernádpetri PIG-489 helyett

JMN-893 Fony PIG-499 helyett
GXD-417 pénteken a régi-régi Csenyétés fordáját csinálta, esélyes hogy azon lesz megint
FIY-468 Tolcsva LVN-785 helyett

JAN-506 Tolcsva KUC-547 helyett

FIY-459 02.08 óta nem mozdult
JSZ-375 02.19 óta nem mozdult

FIY-467 Tiszakarád LWA-388 helyett

HIV-471 02.22 óta nem mozdult

JMN-956 Baskó LVN-784 helyett

 

Isubusz Creative Commons License 2024.02.24 0 0 38521

A fordakocsi kezdettől NRL-902.

Előzmény: Eládi (38520)
Eládi Creative Commons License 2024.02.24 0 0 38520

Üdv az uraknak!
Most fedeztem fel hogy van olyan járatunk szabadnapokon hogy Miskolc(Tiszai)-Bánkút.

Nézem a menetrendet. Tiszai 08:45;Búza 08:55 Bánkút 09:55. Viszont fent Bánkúton áll több mint egy órát, mert csak 11:10-kor indul vissza. 

Milyen ennek a járatnak a kihasználtsága? Bükkszenti fordás kocsik végzik?

btbtbtbt Creative Commons License 2024.02.24 0 1 38519

A kolléga képe alapján BOS-773 lehetett: https://flic.kr/p/2hhP2xR

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (38518)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.02.23 0 1 38518

Voltunk ott egy fotósmeneten valamikor korábban is, de nyilván nem találom még csak azt se, hogy melyik kocsi volt, nem hogy mikor.

Előzmény: 431365 (38502)
btbtbtbt Creative Commons License 2024.02.22 0 6 38517

Igaz, hogy szegény vidék, de van egy óriási szerencséje: a fű még önmagától, belevetett mag nélkül is nő. Vagyis sok generáción át a helyben lakók tudták, hogy legelő állatokkal és szénagyűjtéssel, erdőgazdálkodással szépen életben lehet maradni (már ha nem veszik el a földjüket). Talán pont a nagyüzemi gabonabányászatra alkalmatlan természeti adottságok hatására maradt meg a táj és a paraszti gazdálkodással érintett falvak szépsége. De folyamatban van az intenzív pusztulás.

Előzmény: trizs77 (38516)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.22 -1 1 38516

Így a dombok közül idilli hely.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

Egyszer egy encsi mg.-i tanár mondta nekem - épp zörögtünk Encsről Rakacára - hogy az a baj ezzel a vidékkel, hogy még a belevetett fűmagot se adja vissza.

 

Ezután hosszan magyarázott a helyi földfajták mibenlétéről, amiből egy szót sem értettem mert teli volt földtani meg mezőgazdasági szakszavakkal.

 

De lassan csorogtunk a busszal így volt idő megnézni, hogy nem csúnya az a vidék de roppant szegény.

Előzmény: btbtbtbt (38515)
btbtbtbt Creative Commons License 2024.02.22 0 11 38515

Micsoda pezsgő élet volt ott a 70-es években!

Előkotortam egy 1973-as menetrendet, melyben nem csak a Tólápa, lakótelep, hanem Tólápa, újakna megálló is szerepel.

A lakótelep megállótól Farkaslyuk, Csernely felé is el lehetett jutni. A Tólápa, újakna megálló pedig a klasszikus 3 műszakos járatokat indította Csokvaomány-Nekézseny-Sáta, valamint Csernely-Bükkmogyorósd-Szilvásvárad-Nagyvisnyó vá felé.

 

Külön izgalom a Sáta-Nekézseny-Csokva-Tólápa járatban a sátai bányászmelegedő, amely megálló nyilván ma már nem létezik. Egyszer megérne egy nyomozást, hogy merre volt ez a megálló, de a km adatok és a mai funkciók alapján szerintem itt lehetett: https://maps.app.goo.gl/BPZK7z2soEU3qTpX6

Külső és belső melegítés egyaránt.

Egy szép tólápai hangulat a 80-as évek végéből. Ha jól sejtem, még a kiskertek nyomait is lehet látni a házak mögött.

 

Nekünk már csak a végjáték jutott az egészből, a Barkó-vidék csodás dombjaival és az utolsó sárga Ikarusok példányaival.

Pl a jolly joker BOS-774

 

A HLD-893 nekem nem jött össze, de lett helyette reggeli HLD-894

 

Így a dombok közül idilli hely. Kellő távolságból nézve....

 

 

 

 

 

Előzmény: bodrostomi (38514)
bodrostomi Creative Commons License 2024.02.22 0 8 38514

Nekem 2011-ből van az első élményem Tólápáról. Akkor még a lakott volt mindhárom, ma is meglévő háztömb. Volt külön iskolás járat is. Aztán elfogytak a lakók, elfogytak az Ikarusok...

 

 

 

Egy 70-es évek végétől tartó hanyatlás utolsó fázisainak lehettünk tanúi.

 

Az elhúzódó végjáték első szakaszát kiválóan örökítette meg Stalter György.

 

https://index.hu/nagykep/2016/05/22/azokat_fotozza_akiket_legszivesebben_eltorolnenek/

 

 

Előzmény: timetable (38506)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!