Tud valaki leírást adni, hogy hogyan kell beállítani egy bicikli váltót?
Elől a 3. kerékre nem akar felugrani a lánc, mikor váltok az elsőre, akkor meg néha ledobja a láncot. A hátsó fogaskeréken se mindegyik fogaskereket bírja, mert némelyiken igencsak zörög, vagy átlép rajta.
Kerékpárbarát beruházásokra pályázhatnak a munkahelyek
Egymillió és kétszáz millió forint közötti összegre lehet pályázni június 30-tól kerékpárbarát munkahelyek kialakítására, azaz kerékpártároló, öltöző, zuhanyzó építésére.
Az 1 millió és 200 millió forint közötti vissza nem térítendő támogatásra vállalkozások, non-profit szervezetek, valamint költségvetési szervek és intézményeik pályázhatnak. Olyan projektek kidolgozása és megvalósítása kezdődhet el, amelyekkel tovább növekedhet a környezettudatos alternatív közlekedési formák népszerűsége" - mondta a zöldtárca vezetője. A KEOP-6.2.0 számú pályázat és további hasznos tudnivalók a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség honlapjáról tölthető le: http://www.nfu.hu/doc/534
Becsomagolod, felveszed a gumicsízmát, kimész a műútig, leveszed a gumicsízmát, felülsz a biciklire és biciklizel .:). Svájcban biciklitárolók vannak az állomásokon, nálunk gumicsízmatárolók kellenének. :(
Igen, valami hasonlóra gondoltam, de vannak ennél extrémebb megoldások is ... a lényeg, hogy gyorsan lehessen összecsukni, a buszon és a vonaton poggyásznak minősüljön, ne legyen megerőltető a kerekezés rajta ...
Az ára nem biztos, hogy vészes ... gondolj bele: 300-350 ft-os benzinár mellett és állandósuló dugókban nem is olyan sok ... mondjuk nem napi szinten használnám, de nekem is megspórolna havi egy-két tank benzint (ha járnék konditerembe, akkor még annak az árát is), ami azt jelenti, hogy akár fél év alatt megtérülne ...
Igen, én is ezt az utat ismerem ... bár már jóideje nem merészeltem meg a mutatványt ...
Ha találnál Érdligeten keresztül egy rövidebb utat Budafokra, s ezzel elkerülnéd a Diósdi kitérőt, akkor talán lehetne rövidíteni az 1. verziót. Elsőként a Sóskúti - Kutyavári - Duna - Pipacs - Sárd - Chinoin vonalat próbálnám.
Illetve elgondolkodnék egy MÁV+kerékpár kombináción ... sajnos elég drága a kerékpárjegy ... kerékpárral utazni a vonaton drágább, mint ha autóval mennél ... most éppen olyan kerékpárt keresek, ami poggyásznak minősülne ... valami spéci gép lehetne ... anno rollerrel mentem sokat így Pestre ... de rollerezni sokkal rosszabb Pesten, mint kerékpározni.
Isten hozott, a kerékpárosok világában! Azért ne csak a tömegrendezvényeken kerekezz ... ez nem csak szabadidősport, hanem közlekedési eszköz.
A helytelenül közlekedőket védeni nem igen tudom. Nem is szabad. De a fejével illik néha gondolkodni: olyan útkialakítások vannak, amik mellett tényleg nem lehet karjelezni, megállni, körülnézni, elsőbbséget adni, stb ... nem véletlenül követeljük a biztonságosabb kerékpározást lehetővé tevő közterületeket, a kerékpárutakat ... remélhetőleg nem az általad vizionált kerékpáros balesetek médiamegjelenései kellenek ahhoz, hogy a város tervezésénél figyeljenek erre is.
Gratulálok, jó programot hoztatok össze. Jövőre nem fogom kihagyni. Évek óta használatlanul porosodnak a kerékpárjaink. Kezdetben levittük autóval vasárnaponként ófaluba, a gáton le fel tekertünk, jó program volt, csak egy kicsit macerás. A Bajcsyn meg nem fogok bringázni. Egy kérdés (ne vedd kötekedésnek) szervezett programban résztvevőkre is vonatkoznak a kresz szabályai, vagy ilyen esetben figyelmen kívül hagyhatóak-e. Azért kérdezem, mert a mindennapi közlekedés során rendszeresen tapasztalom, hogy irányváltoztatáskor elmarad a karjelzés, nem néznek körül. Az hogy lámpa van -e nem érdekel nappal, de az nagyon idegesít, amikor páldául a Riminyákin megyek felfelé, és a Baján utcából a kedves bringás (profi szerelésben, tehát nem kezdő) körül se néz, közvetlenül előttem kikanyarodik elém. Szemből nem jött senki, kikerültem, fékezni sem kellett, de ha foglalt lett volna a sáv, lehet hogy meglököm egy kicsit, ami neki akár komoly sérülést is okozhatott volna, a hírekben meg csak annyi lene , hogy Érden kerékpárost gázoltak. Nem szeretnék ilyen élményt megélni.
Mégegyszer gratulálok a programhoz, és a felvételekhez is. Jól nyomonkövethető az útvonal, aki ismeri érdet a térképen a fotók alapján meg is tudná rajzolni.
Jó, hogy mondod, hogy az ott maga a kerékpárút... tényleg az alapkővel egyben a síremléket is felállították. Sírhatnékom támad, ha belegondolok, hogy hány ember örömét, jövőjét rontják el egy ilyen akcióval.
Minimális beruházással nagyon szép helyet, pihenőközpontot lehetne kialakítani a Dunaparton, ahová az év nagy részében polgárok ezrei (nem csak a horgászok) járhatnának/gurulhatnának ki feltöltődni.
Persze Érden már hozzászoktunk, hogy le kell mondanunk adottságaink, lehetőségeink jó kihasználásáról.
Különben pedig nincs is a jómunkásembernek már szabadideje, az aktív kikapcsolódást, jelen esetben a bringázást időzítheti a munkábajárás idejére, és ez már így is nagyon jól van!
Amikor legutóbb megpróbáltam, akkor megbántam. de az már jó ideje volt.
Sport kontra közlekedés: ha egészséges életmódot tudnánk folytatni, akkor nem lenne szükségünk sportra. A (kondicionáló) sport az elkényelmesedett városi ember találmánya. Ha tudnánk kerékpárral közlekedni, akkor nem lenne szükség külön időt tölteni mozgással (a paraszt embör sem jár fitneszszentörbe) Pesze szabadidőnk hasznos eltöltéseként még mindig szóba jöhet a tekerés .... de gondolom hétfő reggel nem a szabadidőben tekerőkkel találkozom ... :)
igazad van, bár sokan mindkét lehetőséggel élünk: sportolunk és közlekedünk vele.
kérdés: át lehet menni simán Parkvárosból a Sóskúti úton át Sóskútra? milyen az út minősége? (vannak tippjeim, de hátha kellemesen csalódok...) sok a kóbor kutya?
Az én tapasztalatom szerint sokkal jobb a helyzet: nem sportként, hanem közlekedési eszközként terjed. Nézd csak meg: sok tekerőről azt lehet gondolni, hogy munkába megy, illetve a gyerekért az oviba. És ez sokkal jobb, mint ha egyszerűen sportról beszélnénk. Éppen ezért nem sportpálya kell a kerékpárosoknak, hanem bizutonságot adó kerékpárúthálózat.
Szervízhez: nekem a Sólyom tökéletesen bevált (Tárnoki-Gyula sarka)