A lányom idén szeptemberben kezd a Bárdosban. Ami eddig számomra kiderült a suliról - saját tapasztalat + olyan anyukák elmondása alapján, akiknek a gyereke idejár:
- idén 4 osztály indítottak: angol kéttannyelvű, ének-zenei, logopédiai, sima iskolaotthonos,
- az igazgató, az igazgatóhelyettes és az általam megismert tanárok többsége szimpatikus
- a nevelési irány: környezetvédelem, természettudományos képzés, múzeumlátogatások, művészeti szakkörök - nekem tetszenek (a honlapjuk elég hiányos, de ezekről azért elég sok info van fenn)
- a leendő elsősöknek tavasztól nagyon jó ismerkedő napokat, úgynevezett ovis szombatokat szoktak szervezni, ilyenkor lehet beszélgetni a tanítónénikkel, végigjárni az iskolát és nagyon jópofa műsorok vannak ill. kézműveskedés
- többektől is hallottam, hogy az alsó tagozat tényleg jó, de a felsővel már lehetnek gondok (színvonal, tanárok)
- mivel az iskolával szemben lakunk, ezért volt alkalmam figyelni a diákok viselkedését az utcán: a nagyobbak közül vannak, akik dohányoznak reggelenként a lépcsőházak előtt, ilyenkor persze előfordul a szemetelés stb. De ahogy látom ez mindig ugyanaz a kb. 20 gyerek, ennyi szerintem egy ilyen viszonylag nagy létszámú suliból még nem vészes.
- a gyerekeket elsőtől viszik korcsolyázni a közelben lévő (sopron úti) műjégpályára. Ez nekünk pl. nagyon jó, mert eddig jártunk ide korizni, de így iskolai keretek között, sokkal olcsóbban megoldódik a dolog.
Hát kb. ennyi, ami most eszembe jutott, ha érdekel valami konkrétan, nyugodtan kérdezz!:))
Sajnos egyre nehezebb ügy. Nem akarok senkit sem megsérteni, de általános iskolai tanárnak az megy (ment) az esetek többségében akik hát khmm...anno emlékszem az 1990-es rendszerváltás az én egykori általános iskolámban is nagy változásokat hozott, több korábban rettegett szaktanár hirtelen a bíróságon találta magát, villámgyorsan el is mentek nyugdíjba, miután rájöttek, hogy itt többet pofozkodni, verekedni és ordítozni az órán már nem lehet. Egyéb módszerük pedig nem volt.
Ja még annyit, hogy a XI. kerület iskolái általában jók.
Most látom, hogy a fogadóórák meg anyílt napok még a tavalyiak, de ott van a telefonszám is, ahol meg lehet kérdezni. Van órarendbe épített néptánc, vívás, negyedikben sakk, ... első olvasatra nem lehet olyan rossz.
Hát akkor tényleg el kéne hozni őket onnan. Minél előbb, legalábbis a kicsit. A hetedikes fiadnál az a rossz, hogy ha átmegy egy másik általánosba, az csak egy év... De ha nem érzi jól magát és ő is belemenne a váltásba, akkor most kellene eldönteni.
Nagyon sokat számít a környezet is, a kolleganőm fia az általános végén épphogy átcsúszott. Nagy nehezen bekerült valami szakközépbe, ahol meg egész jól teljesít, a jegyei sokkal jobbak és lelkesebb a tanulásban is.
A fiam nem igazán érzi jól magát, a tanulmányi eredménye gyalázatos és ahogy veszem észre, nem is az a menő, ha bárki is tanul. Ő már hetedikes, szóval nem egyszerű a helyzet, de tartok tőle, hogy ennél nem lesz jobb és ugye a középiskolák szelektálnak erősen a jegyek alapján, hiába tudom én (mert nyilván én aztán tudom jól! :D), hogy értelmes, okos a fiam, ha a jegyei mást mutatnak.
A lányom a barátnők miatt :) nem utál odajárni, de amiket hallok tőle az elképesztő, csipkedi a hátát a tanárnő ha nem igyekszik a folyosón meg más pazarságok. Angol-magyar kéttannyelvűbe írattam őket, de a lányomnak a másfél év alatt már a negyedik angoltanára van, volt, hogy hónapokig nem is volt állandó tanerő. Ő még csak negyedikes, talán nála most van itt az idő, hogy esetleg egy 8 osztályossal vagy bármi mással megpróbálkozzunk. (Bár kilátásban van egy szakiskola, ahová felvételizni fog tavasszal, de ki tudja, sikerül-e.)
Szóval tanácstalan vagyok erősen, számomra az az érték, ha fontos a gyereknek és a tanárnak is, hogy tanuljon, érdeklődjön, teljesítsen a kölök, ne "napközibe" járjon. És utálom, hogy a fiamék pl. technikából semmit nem csinálnak (a kezükkel), kottát olvasni nem tudnak, egy dalt el nem tudnak énekelni. (a lányom sem, egyébként) A fiaméknak most volt matekvizsgájuk (minden évben van valamiből vizsga, amolyan kisérettségi), ahol az osztályból 7 gyerek kapott karót. Ez is azt hiszem elmond valamit a tanár teljesítményéről is. Szóval totojázok, tanácstalankodok és kesergek egyelőre.
Szia, mi most váltottunk iskolát. Anno 2 suli között vaciláltam, beirattam az egyikbe. Na, decemberben el is hoztam, és a tavasszal mnásik kiszemeltbe irattam.
Sajnos elég zsákbamacsak az egész, mert hiába elégedett a másik szülő/gyerek, ha nektek más a preferenciátok.
Rangsorról nem tudok, de kb egy éve megtaláltam a neten az összes iskoláról a 6 és 8. osztályokban végzett felméréseket és benne volt valami összehasonlítás az átlaghoz képest, hogy jobb vagy rosszabb az eredményük.
Iskolánként lehetett lehívni, valami 3 oldalas elemzés.
Egyébként a gyerkőc eljönne a suliból? Mert ha ő jól érzi magát, a tanulmányi eredménnyel nincs gond, akkor nem biztos hogy el kéne hozni.
Meg kérdés hogy mi a gond, mert lehet hogy máshol is belefuttok ugyanabba.
Létezik valahol valamiféle rangsor az általános iskolák között? Tudtok ilyesmiről? (Csak középiskolákról találtam ilyet.) Vagy ti hogyan szűrtök az iskolák között? Hallomások alapján? Ajánlások alapján? Személyes tapasztalatok?
Az igazság az, hogy annak idején elmentem egy csomó nyílt napra és a legkevésbé rosszba (hehehe) írattam a gyerekeimet. De már nagyon nem vagyok megelégedve az egésszel, mondhatni tán jobban utálom, mint a gyerekeim az iskolát. Változtatnék szívesen, átíratnám őket, ha tudnám hova. Az a gond, hogy objektív értékelésekbe képtelen vagyok belefutni, a szubjektív meg nem ér számomra semmit sem. Ez az iskola is tele van megelégedett gyerekekkel és szülőkkel. Aztán nekünk mégsem vált be. Ti hogy oldjátok meg az ilyen helyzetet?
Az én fiam júliusi, most öt éves. Jövőre még marad óvódában, de engem is érdekel a suliválasztás. Nemrég költöztünk a XI. ker-be nem ismerek itt anyukákat. Mi a Bocskaihoz tartozunk körzetileg. Tudtok valamit a nyílt napokról, az itteni iskolákról, hova érdemes menni?
mintha egy az egyben az én kisfiamat írtad volna le :)
Ő sem cimbizett az oviban senkivel soha, mindig egyedül volt, egyszerűen így érezte jól magát. Ugyanakkor szintén kiemelkedő képességek, kb. 2,5 évesen olvasott stb.
Nagy dilemmám volt, hogy 6,5 évesen menjen-e suliba, végül ezt ő maga döntötte el, mert közölte: "utálom az oviban a délutáni alvást meg a játékot, én végre komoly dolgokkal szeretnék foglalkozni!"
Ezután végignéztem egy rakat sulit, alternatívot is, de végül a sima körzetes általános lett a nyerő (XII. kerület). Kifejezetten szimpatikus volt a suli szellemisége, az igazgatónő elhivatottsága, ahogy kiemelte - és másoktól is hallottuk -, hogy mennyire fontosnak tartja azt, hogy az alsó tagozaton a lehető legjobb impulzusok érjék a gyerekeket, mert ez meghatározó az egész életükre.
A gyerekem szereti az iskolát, igaz, itt sem barátkozik a többiekkel, de elég jól teljesít, sikerélményei vannak, kedvvel jár. Az osztály kifejezetten jó légkörű, normális, kedves gyerekek vannak, a tannénik pedig nagyon elhivatottak (45 év körül jár mindkettő, tehát már nem valószínű, hogy pályát módosítanak, és gyereket sem terveznek szülni).
Az is jó, hogy gyakorlatilag mindenféle különóra helyben van (pl. sakk is, zeneiskola, a legkülönbözőbb sportfoglalkozások, kézmű, akrobatikus roki, meg még nem is tudom, rengeteg), így az ebéd végétől a napközis tanulóidő kezdetéig a szabad játéklehetőség helyett (mert nem szeret úgy játszani, ahogy a többiek) lehetett a gyerekemnek mindenféle különórával szervezett programokat biztosítani, mert ő ezt szereti.
Nekem az alternatív sulikkal, amiket néztem, az volt a gondom, hogy nem győztek meg arról, hogy tényleg annyival jobbak, mint amennyivel drágábbak vagy nehezebben megközelíthetők. Pl. egy igen neves alter suliban 24 fős osztálylátszámokat működtetnek, nálunk meg 28-an vannak, hát ez nem egy akkora különbség, amiért reggel át akarnánk bumlizni a fél városon.
Szóval, az a lényeg, hogy igen, akár egy sima önkormányzati iskolában is meg lehet találni a nyerőt, érdemes lehet a közvetlen környéketeken is körülnézni, mert az is egy nagy előny, ha reggel nem kell rohanni-kapkodni, dugóba keveredni, hanem akár gyalog is könnyedén megközelíthető az iskola.
Szia: saját tapasztalat: csak olyan iskolát válasszatok, ami akkor is megfelel, ha a tanító elmegy. Mi nagyon megjártuk, most elsős a fiam. választottunk neki szuper tanárt, tényleg nagyon jó volt, gyerekek imádták, az osztály haladt, tanultak de nem stresszeltek, szeretett suliba járni stb. Majd dec. 13-án bejelentették, hgy jan 1-től elhagyja az iskolát (és a tanári pályát).
Jövőre megy iskolába, vagy jövőre kezdtek iskolát választani?
Nálunk azt hiszem a tél eldöntötte. Unokám tavaly még elég problémás gyereknek nézett ki, de most a 7.-ik évében annyit fejlődött, hogy már nem gondolkodunk speciális iskolában. Ha meg normál iskola, akkor a legközelebbi és kész, és ez pedig azArany János 12 évfolyamos. (XII. ker).
Ilyan hóban csak olyan iskola jöhet szóba, ahová gyalog is el lehet kisérni... hegyteteőn lakunk, és nálunk különösen érzékeny a hóhelyzet... Ráadásul itt negyed 9-kor kezdődik a tanítás, és 8-ig be kell érni, ez sokat jelent.
Sziasztok! Megpróbálom én is felhozni a topicot. :) Hátha valaki tud valami támpontot adni.
Nekünk jövőre lesz aktuális az iskolaválasztás, de szertenék lassan körbenézni, nyílt napokra elmenni, hogy tudjam, milyen irányba gondolkozzunk egyáltalán. Hagyományos suli vagy alternatív módszer esetleg? - ezt sem döntöttük el.
A nagyobbik lányom ugyanis nem egyszerű eset; az oviban is "kilóg a sorból". Sok tekintetben kiemelkedő képességekkel rendelkezik (főleg matematika, logika vonalon, és a memóriája is nagyon jó), viszont szociális viselkedés tekintetében meg éretlenebb a koránál. Rendkívül érzékeny kislány, nehezen viseli a kudarcot bármilyen téren. Sakkozik, sportol, de az ovistársaival nem szeret játszani; az óvódában nem érzi jól magát, csak ha irányított feladatok vannak, azokat viszont mindig hibátlanul teljesíti.
Valami olyan iskolát keresünk, ahol van lehetősége kibontakozni abban, amiben jó, és kudarc nélkül fejlődni abban, amiben kevésbé.
Bp-en lakunk; II. ker, XII. ker és a belvárosi kerületek jöhetnek szóba.
Előre is köszi, aki tud valamit javasolni. Az is jó lenne, ha valaki arról írna, mi alapján keresgél az iskolák között.
Sziasztok,tudom régi a topik-de mi most jutottunk el a suli választásig:) A Zuglói Mező iskola bávált végűl?? Mert mi nagyon fontolgatjuk a kislányomnak:))
Szóval minden infot,híreket,véleményt elfogadok róla!! :))
Sziasztok!13.kerület Pannónia-iskola gyönyörű-,oktatás,tanári-igazgatói mentalitás szörnyű-sajnos 2 gyermekem szenvedi a NEM gyermekközpontú nevelési irányzatot!Válasszatok más sulit!
Két XXII. kerületi iskoláról szeretnék érdeklődni:
1. Kolonics isk. (Tompa u.) nem sporttagozatos osztálya - milyen a gyerekanyag, főleg magatartásilag, felsőben sok gyereket visznek-e el, színvonalas oktatás folyik-e - a problémás gyerekeket tudják-e kezelni a pedagógusok
2. Nádasdy Kálmán Művészeti isk. rajzos osztálya - mennyi plusz elfoglaltásgot jelent a tagozat (kötelező szakkör, rendezvények, stb.)
Ha bárki is a Nagy László Ált. iskola és Gimnáziumba akarja íratni a gyerekét...NE TEGYE! Szörnyű iskola! Csak 1-2 tanár jó,de a tanítás színvonala gyenge(az 5 évfolyamos-angol-osztályba jártam,de külön angol tanárhoz kellet járnom,hogy meglegyen a nyelvvizsgám!),a tanárok lehülyézik ,megalázzák a gyerekeket és agresszívak. A legrosszabb döntés volt az életemben ez a suli!
Az Arany János hivatalosan XII. kerületi iskola. (Gondolom pont a határon fekszik). Ez csak akkor lényeges, ha túljelentkezés van, mert ugye a körzetes gyerekeket kötelező felvenni.
-Érdi úti iskola -Arany János 12 évfolyamos iskola és gimnázium -Ádám Jenő zeneiskola
Illletve aki tud mondjon egy olyan iskolát, ahol nincsen elsőtől angol, nem akarnak semmiben kitűnni, viszont az alsótagozat egy jó alapot képes adni a továbbiakhoz, és barátságos a légkör.