Hogy lehet megállni az olyan fixis géppel, amin se első se hátsó fék nincs? Ha elkezded hátratekerni akkor az mennyire megbízhatóan fékezi le a gépet? :)
Meg. Viszont ennek ellenére - vagy épp ezért? - IMÁDOM. A fixizés eddigi kb. 4 hónapja alatt többet tanultam a kerékpározásról és a kerékpárról, mint az azt megelőző 4 évben (na jó, kis túlzással). Folyamatosan tanít, én meg folyamatosan próbálok tanulni. Igen szigorú tanár, mert minden hibát azonnal megtorol, és az edzéseken sincs lazítás. Cserébe olyan intim viszony alakul ki az ember és a gép között, ami már-már perverznek is nevezhető. Egy szóval: vattafíling. Egyébként olyan lehet ez, mint az autósok között az alfás: elég rossz híre van a régebbi típusoknak, a tulajok szentségelnek, hogy ez is elromlik, az se jó, de ha megkérdeznéd, a világ minden kincséért sem cserélné le másra, vagy ha igen, csakis egy másik Alfára. Hát így vagyok én is ezzel :-) Persze néha sok, vagy másra vágyom, akkor ott a monti vagy a trekking, azzal lehet hegyet mászni vagy kirándulgatni. Viszont most készül a téli edzőbicikli - egy régi monti vázra, ami hogy-hogy nem, "véletlenül" vízszintes csúszópapuccsal rendelkezik... :-)
Naagy nagy pirospont a Zöld Pontnak! Mindenféle fixis nyűgömmel kerestem fel a pajtásokat ma reggel, nem az a srác volt bent, akivel eddig találkoztam, hanem egy másik. Az agy felől hallatszó gyanús zajokra csak annyit mondott "ez csak a lánc" (csehszlovák, bocsánat, cseh szupergyártmány), hogy így zörög, az agynak semmi baja nem lehet, másik láncot nem tud adni, mert most nincs nekik (állítólag PC-1-est hónapok óta nem lehet kapni, boltosok, igaz ez?), a hátsó kerék centrírozását holnapra vállalták volna. Hát jó, nem muszáj dolgozni, ha nem akarnak. Átbattyogtam ZP-be, Zoli fogadott bánatos szemekkel (lehet, hogy csak korán kelt :-)), előadtam a problémát, rögtön előszedett egy noname láncot, hogy próbáljuk ezzel, szétszedte a régit, közben lazított az agyon lévő csavaron, mert picit szorult, az 500 forintos lánc felhelyezésével a zajok nagy része valóban megszűnt (eddig is kerepelt valamennyire). Ezután - mivel épp kicsi volt a forgalom a boltban - beállította, megolajozta a fékeimet, a stucnit, centrírozta a hátsó kereket, mindezek végén a kalkulált munkadíjból rögtön saját maga lealkudott 100 Ft-ot :-) Viszont menetes fogaskerekük (és szorítógyűrűjük) továbbra sincs, ezt valahonnan máshonnan fogom továbbra is beszerezni... vissza a pajtásokhoz? :-))
meg kell találni vele a hangot. aztán míg szerel átküld szembe a kakukkba, hogy igyál egy fröccsöt meg egy unikumot helyette is. aztán átjön ő is, mert "meg kell várjam, hogy megszáradjon a festék" :))
Hát, van ott pár ínyencség. Túlnyomórészt retro országútik, a legújabb monti kb. 10 éves. Első pillantásra szimpatikus a bolt. Remek választék, és az eladó is ért hozzá.
Úgy tűnik, hogy a pedálok recsegtek a hajtókarokban. Pedig alig bírtam kitekerni öket, alá kellett támasztani és az imbusz kulcsra egy méteres csövet dugtam erőkarnak mire nagy nehezen megmozdultak. Jól bezsírozva visszatettem és úgy néz ki elmúlt a zaj. Persze mindezt az után, hogy az új szerszámommal szakadás határig húztam a lánctányér csavarjait. :)
Fölösleges kiadás: 1 db monoblokk, 1 db TL-FC20, 1 levél nyugtató.
Körbetelefonáltam egy csomó boltot, hogy hol lehet kapni shimano TL-FC20 lánctányér szétszedőt. A legjobb esetben is holnapra tudtak volna beszerezni kivéve a kerékvárban ahol ugyan szintén nem volt raktáron de a szerelő odaadta az övét azzal, hogy majd holnap hozat magának másikat.
Gyerekek, Dollinger úr rátalált az internetre! :-) http://bikemag.hu/apro/detail.php?siteid=51196 Most pedig elhúzok a pajtásokhoz állványért és szerszámért...
van még egy elég jó módszer. fogsz egy élesre köszörült vésőt, lehetőleg kőművesvésőt, rá a sodronyra és kalapáccsal - jó nehézzel - egy nagy svuggal rácsapsz. ez a klasszikus tüzép-telepi módszer, nekem elég jól szokott működni.
Nekem bejött, hogy vágás előtt egy menet szigszalaggal betekerem. És vágáshoz inkább ollószerűen működő vágóeszközt használj, ne csípőfogót. Megkockáztatom, hogy erősebb körömvágó ollóval próbálkoz, ha feleséged-barátnőd-anyukád nem figyel. :-)
Valahogy így, pedig nem is egyedül voltam. Amikor bejött letettem a pultra. Ő kérdezett ezt+azt, nézett felniket, meg gumikat, majd amikor kiment, a fogó már nem volt ott. Ja, és a megrendelt felniért sem jött vissza...
Egy jó bowdenvágó tényleg sokat segít. Nem olcsó mókat, mert 5 ezer alatt nem nagyon vannak tartós és minőségi darabok. De egy egyszeri beruházást mindenképp megér.
Tavasszal az egyik "vevőnek" úgy megtetszett a miénk, hogy el is lopta.
Jó ez a házi szerelés, én is gyakran csinálom, csak az a baj, hogy eleinte mindig úgy jársz majd, hogy valamilyen szerszámod nincs, ami kéne :) Ezen már szerencsére túl vagyok, beszereztem az alapvető dolgokat a szereléshez. Már csak egy erős bowdenvágó kéne, mert a csípőfogóm nem nagyon szereti, és nem is mindig vágja elsőre, olyankor meg rojtosodik, és többé-kevésbá b*szhatom is a bowdent, ha nem bírom befűzni :)