Keresés

Részletes keresés

kisgozos1 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 71

helló

járt már valaki lvov-ban?a hétvégén szeretnék kimenni..

valaki rakhatna be ukrán vonatokrók képeketvagy valami linket esetleg.

 

Józsga Creative Commons License 2007.09.25 0 0 70
Pont jó helyen van ott. :-)
Előzmény: scsabi (69)
scsabi Creative Commons License 2007.09.23 0 0 69
A legújabb tábla (a szokásos, csinos kék-fehér "Занька, Львівська залізниця") már ott figyel a peron mögött a kerítésnél. De azt legalább nem rakják már a régi tábla elé.
Előzmény: Józsga (68)
Józsga Creative Commons License 2007.09.22 0 0 68
Igen, ezt én is megcsodáltam. Állítólag fedvényezve volt, és egy pár éve szédült le az új tábla előle.
Előzmény: scsabi (67)
scsabi Creative Commons License 2007.09.16 0 0 67
Egy régi tábla:
FARI Creative Commons License 2007.07.20 0 0 66
Gratula a honlapodhoz. Nagyon szép, áttekinthető ajánlani kell mindenkinek. További sok sikert.
Előzmény: jakkk (65)
jakkk Creative Commons License 2007.01.30 0 0 65
nézzetek el a honlapomra, hogy egy kis önreklámot csináljak... :-)

van sok kép Erdélyről, Kárpátaljáról, sok vasúti képpel együtt.

pl. hátszegi ex. MÁV gőzösök, kisvasutak Kovászna, Torda, Marosvásárhely, Nagyszeben környékén, de van az aradi hév-ről is a Ganz motorkocsikkal, meg még sok egyéb. vagy Beregszász, ill. a volóci vonal itt-ott

címe: http://jakadam.fw.hu
orangutan Creative Commons License 2007.01.29 0 0 64

(Kicsit lassan megy ez a topic.) :-)

 

Hát igen:)

 

Évekkel ezelőtt állítólag a Hosszúmező - Taracköz átmeneten csak román és ukrán állampolgárok utazhattak. Ezek szerint ez megváltozott?

 

Az ukrán határőrség honlapja szerint nem, de minden más forrás, fórum szerint, amit találtam, átengednek bárkit, akinek EU útlevele van.

http://groups.yahoo.com/group/balkrail-l/message/995

 

Nemrég nyílt a közelben egy nemzetközi közúti átkelő is.

Előzmény: Józsga (55)
orangutan Creative Commons License 2007.01.29 0 0 63

Mi az, hogy BUZULLS? Szerintem az ilyenek sokakat távoltartanak.

 

Biztos igazad van, ennek ellenére van ott 260000 hozzászólás, egy 7.5 éve folyamatosan pörgő topicban.

 

De nem is ez a legnagyobb gond, hanem az, hogy az egy erősen regionalizálódott topic. A hozzászólások 90%-a Közép-Magyarországi, a többi a pedig külföldi vasútról szól.

 

A magyarországi személyforgalom nagy része Budapest környékére koncentrálódik, azon belül is főleg az onnan keletre, délkeletre futó vasútvonalakra. Nem tartom meglepőnek tehát, hogy a hozzászólások legnagyobb részének ez a témája, hiszen ott lakik, ott utazik, ott kerül a vasúttal kapcsolatba a legtöbb ember Magyarországon.

 

A kérdésem, hogy hol van kis Hazánk többi része? Felvidék, Kárpátalja, Erdély, Délvidék esetleg Horvát-Szlavónország?

 

Vannak szaktopicok: Szlovák vasutak, Ex-szovjet vasutak, GySEV, Osztrák vasutak, stb. Ld. a 61-es hozzászólást. Valahogy így alakult, hogy ezeknek a topicoknak van nagyobb forgalma, hiszen a legtöbb embernek van valamilyen területi kötődése. Én pl. a MÁV vonalain kívül az osztrák, német és ukrán vasutakon szoktam gyakrabban utazni, így ezeket a topicokat látogatom, a CFR-rel foglalkozót viszont csak nagyon ritkán.

 

Ez a 73%. Miért csak a másik 27% érdekes?
És ha csak 27% érdekes, akkor miért éppen az a 27%.

Mert azon a 27% területen él és vonatozik a magyarul beszélő népességk kb 70%-a.

 

Szerény véleményem szerint, ha ki kell választani 27%-nyi területet, amit érdekesnek tarunk, az semmiféleképp se Közép-Magyarország.

 

Mindenki arról a vasútról írhat, amelyik őt érdekli. Azt viszont talán ne te határozd meg, hogy a többi vasútbarát mit tartson érdekesnek. Esetleg megpróbálhatod felkelteni az érdeklődésüket - ameddig ezt nem erőszakosan teszed. A "nagy" topicba minden mehet, ami vasút.

 

Sokkal inkább a határ menti részek. Pl. Brassó - Predeál

 

Kétfajta vasúti térkép van, az egyiken azon a környéken nincs államhatár, a másik fajta egy múltbéli állapotot tükröz. Annak feszegetése, hogy hol kellene lennie a határnak, nem a vasutas fórumba tartozik, nem itt kell feszegetni. Igen, mi is bejártunk történelemórára, tudjuk.

 

És akkor a 2 szekciós csuklós Szergejeket nem is említettem.

 

Az nem csuklós, csak egy ahhoz hasonló átjáró van a két szekció között, mint a személykocsikon:)

 http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=11189&LNG=RU
Előzmény: Törölt nick (59)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.29 0 0 62
?
Előzmény: k.novotny (61)
k.novotny Creative Commons License 2007.01.29 0 0 61
Előzmény: Törölt nick (59)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.29 0 0 60
Üdv!

Sajnos Szlavónia nekem se sikerült hasonló okokból, bár inkább időből több kell, mint pénzből.

Azért, ha a többi rész megvolt, akkor már láttál egyet, s mást. :-)
Előzmény: konszolid (58)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.29 0 0 59
Végigolvastam belőle az utolsó 500 hozzászólást. Khmm...

VASÚTMÁNIÁS? ... VONATBUZULLS?... Hmmm... Hát nem is tudom.
Mi az, hogy BUZULLS? Szerintem az ilyenek sokakat távoltartanak.
(Építő jellegű kritika, a tévedés jogát fenntartom)

De nem is ez a legnagyobb gond, hanem az, hogy az egy erősen regionalizálódott topic. A hozzászólások 90%-a Közép-Magyarországi, a többi a pedig külföldi vasútról szól. A kérdésem, hogy hol van kis Hazánk többi része? Felvidék, Kárpátalja, Erdély, Délvidék esetleg Horvát-Szlavónország?

Ez a 73%. Miért csak a másik 27% érdekes?
És ha csak 27% érdekes, akkor miért éppen az a 27%.


Szerény véleményem szerint, ha ki kell választani 27%-nyi területet, amit érdekesnek tarunk, az semmiféleképp se Közép-Magyarország. Sokkal inkább a határ menti részek. Pl. Brassó - Predeál a maga 32 ezrelékes emelkedőjével, vagy a Madéfalva - Gyimesbükk vonal a másik 32 ezrelékes emelkedőnkkel és a csodaszép Karakó völgyi viadukttal. Nem is beszélve a jófajta mozdonyokról. Budapesten ilyeneket nem találsz!

Vagy említhetném a tiszolci fogaskerekűt, amin jófajta villamos erőátvitelű Bz-k járnak ötvennemtudomhány ezrelékes emelkedőn.

És akkor a 2 szekciós csuklós Szergejeket nem is említettem.


Akkor hát Komák, Kárpátoktól az Adriáig jöhet ide is a negyedmillió hozzászólás......
Előzmény: monor-21 (57)
konszolid Creative Commons License 2007.01.29 0 0 58

Üdv Mindenkinek...

 

...asjna a vonatozáshoz nemcsak pénz, hanem idő is kell... sajnos a szlavóniai vonalakat nem tudtam az elmúlt évben bejárni, pedig biztos van sok-sok látni való...:I(

Előzmény: Törölt nick (56)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.29 0 0 57

Senkit nem érdekel már Magyarország?...
...Még a csodaszép vasútjai se?

 

 

Erre van a Vasútmániás topic 260.000 hozzászólással.

Magyarország vasútjairól szól benne vagy 255.000 hozzászólás.

 

 

Előzmény: Törölt nick (56)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.28 0 0 56
Hová lettek innen az emberek?
Miért pont ez a topic halt be?
Senkit nem érdekel már Magyarország?...
...Még a csodaszép vasútjai se?
Hahóóóó valakiiii ébresztőőőőő!

Józsga ez nagyon lehangoló. :-(((
Józsga Creative Commons License 2006.09.18 0 0 55

Köszi!

(Kicsit lassan megy ez a topic.) :-)

 

Évekkel ezelőtt állítólag a Hosszúmező - Taracköz átmeneten csak román és ukrán állampolgárok utazhattak. Ezek szerint ez megváltozott?

Előzmény: orangutan (53)
marczy__ Creative Commons License 2006.09.18 0 0 54
18%-ot mértek Kolozsvárt, de ne feledd, akkor még Funar és klientúrája hatalmon volt. Ez azóta változott. Sok számlálóbiztos ceruzával ment, az tuti. Ergo biztos, hogy ennél több van. Lásd még anyakönyvvezető, igen-da eset.
orangutan Creative Commons License 2006.07.21 0 0 53

Tudja valaki, a Rahó - Máramarossziget között közlekedő vonat jár mostanában?

 

(Tudom, hogy benne van a menetrendben. Arra vagyok kíváncsi, hogy tényleg megy-e.)

 

A menetrendben az van, hogy ЗА ВКАЗІВКОЮ = külön rendeletre, azaz nem. Ha beindul egy "külön rendeletre" járat, akkor a közlekedés rendje meg is szokott jelenni az ukrán netes menetrendben. A Máramarossziget-Tereszva vonalon jár hétfőn-szerdán-pénteken 2 pár vonat. Tényleg. (Én nem utaztam vele, de többen állítják, hogy mostanában átlépték vele a határt.)

Előzmény: Józsga (41)
2M62U-0386 Creative Commons License 2006.07.20 0 0 52
Ami hivatalósan nincs azt nehéz is:-)))
De én is csak jót mondhatók eddig onnan...
Előzmény: Szütyi (51)
Szütyi Creative Commons License 2006.07.19 0 0 51
Szerintem problémás lehet ukrajnai fotóengedélyt szerezni. Ettől függetlenül már több órát töltöttem el ott fotózással és még semmi problémám sem volt.
Előzmény: Levi12 (50)
Levi12 Creative Commons License 2006.06.21 0 0 50
Máskor vigyél engedélyt és nem fog menni a katona.
Előzmény: toth_bela (49)
toth_bela Creative Commons License 2006.06.20 0 0 49
Volt ott más is, de az említett időhiány és katonacsávó niatt nem mertem többet fotózni. Volt még ott Iker-Szergej, villanyos mozdony, magyar Csörgő, Szergej.
Előzmény: 2M62U-0386 (48)
2M62U-0386 Creative Commons License 2006.06.20 0 0 48
Más gépekkel nem találkoztál?
Előzmény: toth_bela (47)
toth_bela Creative Commons License 2006.06.18 0 0 47

Csak egy röpke szösszenet volt még áprilisban, rohanás közben: menjünk be az állomásra, menjünk be az állomásra. Aztán még mázli is volt, mert jött valami ukrán military man, aztán jobbnak láttam elhúzni :-)

Előzmény: 2M62U-0386 (46)
2M62U-0386 Creative Commons License 2006.06.16 0 0 46
Szia!
Most voltál Csapon?
Előzmény: toth_bela (45)
toth_bela Creative Commons License 2006.06.15 0 0 45

Egy jó kis ukrán járgány Csapról

 

 

konszolid Creative Commons License 2006.02.02 0 0 44

Egyáltalán nem, én még olvastam volna tovább.:-):

 

:)) Ennek örülök ...

 

SAjnos ennek a területnek a kutatására nem volt időm ... ..bár most tervezek egy Dráva-Szávaközi vonatozást.... hátha maradt valami érdekes... 

Előzmény: Triste (42)
Józsga Creative Commons License 2006.01.29 0 0 43
Örömmel jelentem a Tisztelt Vasutas Fórumozóknak, hogy megnyitotta kapuit a Balkáni vasutak fórum!  
Triste Creative Commons License 2006.01.25 0 0 42
"Remélem nem ereszettem bőlére..."

Egyáltalán nem, én még olvastam volna tovább.:-)

Ami azt illeti, én sem láttam egyetlen olyan korabeli - 1918-ig készült - fotót, melyen a horvátországi állomások nevei magyarul is ott lettek volna. Eddig ott tartunk, hogy tudomásod szerint elvileg ki lehetett ugyan tenni néhány helyen magyarul is a nevet, de egyáltalán nem biztos, hogy ez megtörtént. Külön kérdés a horvátországi MÁV kirendeltségek ügye, ott vajon - az épületek homlokzatán - milyen nyelvű feliratok, címerek igazították útba az utasokat?
Kár, hogy ez az amúgy érdekes téma ennyire nincs felkutatva.
Előzmény: konszolid (20)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!