Keresés

Részletes keresés

Ep128 Creative Commons License 2024.04.18 0 0 16207

Ez az "onnantól nem közlekedhet" egy humbug. :-) (Rengeteg logika van benne, hogy 59,5 évesen kutya baja sincs és semmi veszélyt nem jelent a forgalomba állítása, aztán 6 hónap után "életveszélyessé válik" :-D Arról nem beszélve, hogy 120éveen is lehet biztonságos pl. egy nosztalgiajármű. Ok, tudom, más a hétköznapi meló és más a nosztaliga, de a lényeg azért gondolom, érthető volt...)

Előzmény: chg591 (16206)
chg591 Creative Commons License 2024.04.18 0 0 16206

1438 csak ideiglenesen jött vagy végleg marad Kelenföldön? 

 

Ezek a felsorolt hibák mint kábelégés/motorégés ezek meg gondolom annak az eredménye hogy a megengedett főműhelyi ciklusnak már a duplájánál is túl vannak az ICS-k. 

 

"a KCSV mellett mi járhat a hídon meg nem az elkövetkező 5-10 év problémája. " - egy friss BKV-s dokumentum szerint a jelenlegi villamos járműállomány esetén  2030ig 21 KCSV és 5 ICS töltené be a 60 évet, "ezen életkor elérését követően a járművek forgalomba már nem helyezhetők" Ha most hirtelen elkezdik selejtezni az ICS-ket és a Bajcsy villamos valahogy mégsem valósulna meg  rövid időn belül akkor ha 2028tól a KCSV-k elkezdik betölteni a 60 évet akkor ha jól értem akkor őket is ki kell vonni a forgalomból akkor mi járna a Szabadság hídon? Vagy már előre tudni a mérések eredményét és pl. ilyen célból kaptak ablakrácsot a felújított hannoverik? 

 

 

Előzmény: 4014 (16204)
BU1048 Creative Commons License 2024.04.17 0 1 16205

Olvasva itt a Ganz villamosok feszített kiadását kérdezném, hogy az Angyalföldi kocsiszínben elfekvő szerelvényekből (1320, 1475, 1480...stb.) már nem lehet visszahozni egyet pótlásnak? Vagy azoknak végleg vége? 

4014 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 16204

1363: motorégés még hétfő délután.

1438 pedig tegnap átjött Fradiból Kelenföldre, ma már kint is volt reggel a 41-esen az egyik reggeli beugrós számban.

4014 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 16203

Ilyen mélységben nem tudom, én csak azt ismerem, hogy a főmérnökségnek milyen elképzelései vannak. Ez csak abból a szempontból lényeges, hogy a most problémás kocsik ez alapján kaphatnak-e még esélyt a rendbetételre.

Előzmény: alkotasu (16201)
18-09 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 16202

A mostani cirkusznak az apropója a messzi távoli homályba vesző, most a kampány alatt előtúrt Bajcsy-villamos visszaépítés. Ennyi. A CAF-ok forgalomba állásával számos forgatókönyv született már, hogy miként lehet az ICS-ket kivonni a forgalomból. Egész egyszerűen majd a KCSV helyére megy Tátra, TW az ICS-ket meg a 47-49-en kiváltják a KCSV-k.

 

A többi (a KCSV mellett mi járhat a hídon) meg nem az elkövetkező 5-10 év problémája. 

Előzmény: 4014 (16198)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.17 0 0 16201

"évek óta kész vannak a tervek"

Ezek nem azok a tervek, amik a Lánchíd felújításával együtt készítettek 2018 körül? Mert ha igen, akkor azért nem annyira egyszerű a helyzet: tervfelülvizsgálat kötelező 5 év elteltével, új engedélyezési eljárás szükséges, mert az akkori engedélyek már lejártak.

A Közvágóhíd tervezése összefügg a H6-H7 terveivel, de a HÉV-es munkát elhalasztották, tehát abból 2 éven belül semmi, de semmi nem lesz.

Apropó! a Lánchíd és a Kossuth tér között nincs hasonló űrszelvényi probléma, mint az Erzsébet híd felé?

Nem az a lehetséges forgatókönyv, hogy az építési munkákat majd jó 2 év múlva megkezdik, villamospótló lesz csak, aztán majd átadják az lánchídi aluljárót, meg a hídszerkezetet 4 év múlva. A többi rész meg marad, ahogy van? A KCSV-k átkerülnek Dél-budára, és az ICS-ket már így lehet mellőzni?

 

 

A Szabadság hidat méregetik, de már sokkal korábban rebesgették, hogy a fáradás miatt a terhelhetősége korlátozott. Sőt, ennél továbbmegyek: ha növeljük a híd terhelését (mert azért egy CAF sokkal nehezebb, nagyobb tengelynyomású, mint az ICS, KCSV), akkor az anyag fáradásához szükséges ismétlődés szám lecsökken (Wöhler görbe). És akkor majd 10 év múlva újra építjük a Szabadság hidat, vagy jelen trendeknek megfelelően kerékpáros híd lesz belőle?

 

Szóval vannak erős kérdőjeleim ezekkel kapcsolatban.

Előzmény: 4014 (16198)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.04.15 0 0 16200

Majd gyártatnak Dabason olyasféle rudakat, mint a Millfavra.

Előzmény: alkotasu (16197)
4014 Creative Commons License 2024.04.15 0 0 16199

Megcsinálják. Pénteken még a 1433 is megállt egy komolyabb zárlattal, szintén meg fogják csinálni.

Előzmény: alkotasu (16195)
4014 Creative Commons License 2024.04.15 0 2 16198

Nem kell semmit se tervezni, a 2-es komplett átépítésre évek óta kész vannak a tervek. Így épült a Haller-delta is, ott se kellett külön megtervezni semmit se "csak elő kellett venni a fiókból" a terveket, plusz azt is sikerült relatíve gyorsan végig vinni. Nyilván a két évben lehet valamennyi csúszás szerintem is, de záros határidőn belül megoldható, ha nem jön közbe semmi.

 

A KCSV-k maradnának, több lehetséges forgatókönyv is van, hogyan osztanák le a típusokat, itt azért sok minden képlékény még. A cél elsősorban tényleg az, hogy az ipariktól szabaduljanak. A felújított iparikért meg annyira nem kár, szép esztétikusak, de kb. itt véget is érnek a pozitívumok...

Előzmény: alkotasu (16196)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.15 0 1 16197

"Fizikálisan két Tátra is elfér a viadukton az más kérdés, hogy túl sok hely nem marad közöttük, de ezek szerint ezt már nem ítélik veszélyesnek..."

 

Az első balesetig. Vagy beszögelik a Tatra ablakait?

Előzmény: 4014 (16193)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.15 0 1 16196

"a lánchídi aluljáró teljes átépítése, Közvágóhíd teljes átépítése, Jászai átépítése, Március 15. téren visszafogóváltó beépítése."

 

Akkor a két év felejtős. Ennek az átfutási ideje a tervezés megpályáztatásától, kezdve a kivitelező kiválasztásáig, a fizikai megvalósításig több év. A Közvágóhíd teljes átépítése meg része a H6-H7 projektnek.

Szóval szerintem biztosan több lesz, mint 2 év. Meg a KCSV-ket és a pár éve felújított kocsikat a kukába dobnák? A meghülyült világ miatt most sokkal több pénzt fognak költeni fegyverkezésre, az meg nem olcsó mulatság. Akkor villamosokra vajon marad elég?

Előzmény: 4014 (16193)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.15 0 0 16195

Végleg? Vagy nem annyira súlyos a dolog?

Előzmény: 4014 (16194)
4014 Creative Commons License 2024.04.13 0 0 16194

Még a múlt héten megállt a 1313 is kábelégéssel.

4014 Creative Commons License 2024.04.13 0 0 16193

A terv az, hogy a 2-est részlegesen rendbe hoznák annyira, hogy mehessen rá CAF. A viadukt esetében tervben van egy terheléses vizsgálat, illetve a lánchídi aluljáró teljes átépítése, Közvágóhíd teljes átépítése, Jászai átépítése, Március 15. téren visszafogóváltó beépítése. Fizikálisan két Tátra is elfér a viadukton az más kérdés, hogy túl sok hely nem marad közöttük, de ezek szerint ezt már nem ítélik veszélyesnek...

Előzmény: alkotasu (16192)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.12 0 0 16192

"ha minden úgy alakul, ahogy eltervezték, akkor 2 év a maximum, amit még ki kell húzni."

 

Hümm... A 2-esen akkor mi fog járni (az Erzsébet híd és a Lánchíd között)? Az a szerkezet elbírná vajon a nehezebb villamosokat? De a szélesség miatt egyébként sem férnének el ott mások.

 

Vagy maradnának ott a KCSV-k, és a nemrég felújított ICS-k? (1301, 1400, 1401, 1441, 1357, stb.)

Előzmény: 4014 (16184)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.12 0 1 16191

Ez rendben van, de ehhez kár szemcseszórót elindítani. Nekem elég egy csavarhúzó, és a kritikus helyeket megkapargatom. Azért a komoly rohadások helye nem láthatatlan.

De azért köszi a felvilágosítást.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (16190)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2024.04.12 0 0 16190

A festékkel és a rozsdával együtt a vas is lejön? (Értsd: kiderül, hogy teljesen át van rohadva, és az egész kasztnit cserélni kellene.)

Előzmény: alkotasu (16189)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.12 0 0 16189

"1341, amit a Vjsz-ben a szemcseszóró leselejtezett"

 

Hogy tud egy szemcseszóró leselejtezni egy villamost? Mit tett vele?

Előzmény: 4014 (16186)
Jim1987 Creative Commons License 2024.04.04 0 1 16188

mondjuk sikerül a legszakadtabb ICS-ket kiadni a Fradiból a 2-esre...

 

Előzmény: 4014 (16184)
exvérmezö15 Creative Commons License 2024.04.04 0 1 16187

"Hát, Kelenföldről hallottam ezt-azt a napokban"

Ez egy picit bővebben ..

Előzmény: BPI-383 (16185)
4014 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 16186

A kiadás nem a műszaki miatt van ennyire kicentizve... 38 kocsiból állt a flotta 2017-től, ebből 8 db-t át kellett adni Ferencvárosnak 2020-2022-ben a 2B és a 2M (23) indulása miatt. A maradékból lejön a 1341, amit a Vjsz-ben a szemcseszóró leselejtezett, a 1367 amit királycsap törés miatt engedtek el (amikor megállt több kocsi is küzdött hasonló problémával tippre itt valami komolyabb korrózió állhatott fent, mert a többit sikerült megmenteni), a 1418 ami tavaly fogott kukásautót, a vasárnapi 1445, és a 1349 aminek a felújítása másfél éve készül a Vjsz-ben (lassan elkészülhetne már). Műszaki hiba miatt dög kocsi nincs is Kelenföldön csak a két törött kocsi.

Ami pozitívum, hogy a műszak több kocsit is megmentett az utóbbi években, 1318, 1363, 1364 is majdnem kiskanálként végezte, de mint látjuk csak sikerült összekaparni ezeket.

 

 

Előzmény: BPI-383 (16185)
BPI-383 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 16185

Na, végre észbe kapott valaki!? 

Hát Hallelujah... 

Hát, Kelenföldről hallottam ezt-azt a napokban, mit művelnek le, nem tudom, hogy a vonalműszak engedte el ennyire a gyeplőt vagy mi, de ennyire rossz kiadási arány még Budafokon se volt... 

Na mindegy, Én a 1445-öt nem fogom tudni annyira sajnálni, nem volt sose a kedvenceim egyike, de remélhetőleg azért egy kicsit gatyába rázzák, azért minden ipariért kár lenne, most még :)

Előzmény: 4014 (16184)
4014 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 16184

Teljes felújítás már biztos nem lesz, a 1349-et még befejezik aztán kész... Pont most mennek a próbák a Szabadság hídon, hogy más típusok is közlekedhessenek arra, 2-esre is vannak tervek szóval nagyon hosszútávra már nem számolnak az iparikkal. Persze nem holnap fognak leállni, ha minden úgy alakul, ahogy eltervezték, akkor 2 év a maximum, amit még ki kell húzni. Persze abban a 2 évben is közlekedni kell valamivel, Kelenföldön most, ha jól számolom 25 hadra fogható kocsi van, ebből kellene 20-at kiadni majd alapmenetrendben. Itt azért tényleg gondolni kellene arra, hogy mi van, ha kiesik még egy kocsi, de akár azt is lehetne csinálni, hogy Fradiból 1 kocsit visszahoznak, ott úgy is csak 7 iparit kell kiadni azt is csak hétköznap és van, ami kétrészes ebből. Ha meg kiesik egy kocsi a Fradiban, akkor lehet adni helyette KCSV-t, Budán macerásabb a történet, hogy két vonalat komplett iparikkal kell fenntartani a hét minden napján. Fradiban amúgy is ment a 7/7-es kiadás abban a bő félévben amíg a 1407 le volt foglalva.

Előzmény: BPI-383 (16183)
BPI-383 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 16183

Igen, akkor törte kis híjján rommá magát Anyám, pont és mintha az az eset nem lett volna bejelentve a KBSZ-nek sem, ha jól tudom, helyszínelő se volt kint, pont itt volt, a Fülőke utcánál, mert az Isten barma a hátul jövőnél telefonozott vagy franc tudja mit csinált, de rohadtul nem odafigyelt, ha ezt a 30-as limitált szakaszon összehozta... Csókoltatom az illetőt, remélem azóta a PÁV-on megbuktatták minimum...

Amúgy szerintem hallva, hogy milyen ínséges időket él a BKV meg fogják azt csinálni... Holott eléggé hagyták amúgy is legatyásodni, úgyhogy bőven ideje lenne egy teljes felújításnak...

Előzmény: 4014 (16182)
4014 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 16182

1445. Hogy menthető-e vagy nem azt egyelőre még nem lehet megmondani. Nagyon csúnyán elcsavarodott a vezetőfülke, de ennek ellenére még nem biztos, hogy a maga a váz is elment volna, lehet csak a himbagerenda ugrott szét. Gyakorlatilag balra elhajlott vagy 10-20 centit. Át fogják nézni, majd kiderül. Az előző 2009-2010-es felújítási etap része volt ez a kocsi, egyedi ajtónyitással fel van szerelve (nem mintha ez annyira lényeges lenne, de valamiért prioritás, hogy az egyedis kocsiknak futniuk kell) plusz egyre kicentizettebb a kiadás így talán még a szándék is meglenne, hogy helyrehozzák feltéve, ha a váz megúszta.

 

A sors iróniája különben, hogy a 1445 A végét (mostani balesetben nem sérült kocsirész) még 2014 év végén egy utoléréses balesetben sikerült összetörni a 41-esen, most lehet neki állni a B végének is... :D

A Kálvin téren pedig a 1360 volt, ami anno hasonló módon megfogott egy turista buszt. 

Előzmény: Ep128 (16181)
Ep128 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 16181

Melyik volt a busszal találkozott villamos és lesz e még belőle jármű?

MIHI Creative Commons License 2024.02.28 0 0 16180

Tegnap próbajáratozott Budán fel és alá, ma forgalomba állt a 2-esen.

Előzmény: 4014 (16179)
4014 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 16179

Kisebb csoda bár várjuk ki, hogy mikorra lesz utasforgalomban is. Közben a 1418-ból elkezdték kiszedni a még használható alkatrészeket, nem lesz már helyreállítva.

Előzmény: MIHI (16178)
MIHI Creative Commons License 2024.02.15 0 0 16178

A 1407 újra mozog!

Előzmény: 4014 (16177)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!