Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.06.05 0 0 147
Gondolom nem csak te jöhettél rá erre.Mennyi ilyen fotó nyerhetett már.....:)
Előzmény: DIE_ROBOTER (145)
Százbolha Creative Commons License 2006.06.05 0 0 146

Tömörítési eljárás is le van irva valahol? (CRW-hez)

Én nem találtam bár csak átfutottam a linkeket.

Előzmény: DIE_ROBOTER (145)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2006.06.05 0 0 145
Azért írok ide, hogy ne offoljam szét a természetfotózás topic-ot. Aki figyelte a tegnapi kis beszélgetést a pályázatokra benyújtott RAW eredetiségével kapcsolatban, az talán meggyőződött arról, hogy a RAW sem szent és sérthetetlen.

A szemléltetésre az Olympus RAW formátumot választottam. Ez egy nagyon egyszerű próba, gyakorlatilag 0 munkával. A minőséget egy kis odafigyeléssel szinte tökéletesre lehet fejleszteni.
Egy kicsit szétnéztem a neten, hogy pl. Canon-nál is meg tudnám-e tenni. Nézőpont kérdése, hogy sajnos vagy szerencsére, de töménytelen mennyiségű információt találtam. Első két bökésre ez jött ki:

CRW

Az összes formátum

Ezek alapján megírható a program, amely segítségével bármely pályázaton lehet manipulált képpel indulni. A manipuláció bizonyítása komolyabb feladat, mint a manipuláció maga.


fecskea Creative Commons License 2006.04.20 0 0 144
Szevasztok! Én próbáltam E 300-al, amíg volt. Eszméletlen eredményt produkált. Bátran ajánlom bárkinek.
Előzmény: madgie (143)
madgie Creative Commons License 2006.02.06 0 0 143

Csatlakozom, az RSE/RSP szörnyű színeket hoz (műanyag bőr, ilyes...) nemcsak Oly-n.

A Silkypix meg japánosan túlvariált rawkonverter.

C1-et próbáltátok Oly-ra?

Előzmény: DIE_ROBOTER (142)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2006.02.05 0 0 142
Igazából az ORF-et használók előtt nincs sok választás. Mind a PS CS, mind az RSE meghülyül kicsit az ilyen file-októl. Igaz, a CS2-ben nem láttam még ezt a hibát.

A CS fura "labirintus" szerű kis ábrákat generál, az RSE pedig kis pálcilkákat rak a homogén felületekbe. Valószínű ez utóbbi megszüntethető, ha negatívba húzzák az élesítést, és azt utólag teszik meg.

Viszont az RSE szörnyű színeket hoz ki néha az ORF-ből, ezért sokan használják a lassabb STUDIO-t. Az új RSE-ben sincs Olympus színprofil. Ezért a Silkypix maradt, ami jól alkalmazkodik a Kodak érzékelőkhöz.

Képminőségről -egyéb szempontból- nem tudok nyilatkozni.
Előzmény: tren (141)
tren Creative Commons License 2006.02.05 0 0 141
A felhasznaloi kozeg valoban elmaradott RawShooter/C1-hez kepest.
Engem elsosorban a kepminoseg erdekelt, mert nagyon magasztaltak a dpreview forumban (hogy jobb, mint a RSP). Nekem egyelore ez nem latszik beigazolodni.
Előzmény: DIE_ROBOTER (140)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2006.02.05 0 0 140
Az egyetlen program amit az Olympus-osok elfogadnak, mert megközelíti a Olympus Studio színvisszaadását. Nekem kicsit nehézkesnek tűnt.
Előzmény: tren (139)
tren Creative Commons License 2006.02.05 0 0 139
Aranylag uj RAW konvertert probaltam ki: SilkyPix a neve. Letoltheto az ingyenes 15 napos verzioja innen:
http://www.isl.co.jp/SILKYPIX/english/download/

Letezik hozza "okossag" is, de nem probaltam, gondoltam, eloszor letesztelem. Egyelore meg nem tudok teljes velemenyt mondani.

Van esetleg valaki mas is, aki jatszott vele?
madgie Creative Commons License 2005.04.30 0 0 138
Ez is OFF: tegnap menni akartam a Vertigo-Lord-Pokolgépre fotózni, de a haverok megállítottak a kocsmánál. Ők vedeltek, én meg vigyáztam, nehogy leöntsék valamivel a gépemet. Ma meg elmenekülök otthonról, a zuccabál már itt csörömpöl 100 méterre, úgyhogy irány a barátnőmákhez. Majd holnap lövök lufis pulyákról képeket :)
Előzmény: DIE_ROBOTER (137)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2005.04.30 0 0 137
OFF: ma este vagy holnap nem lesz valami fotóznivaló itthon?
ON:
Előzmény: madgie (136)
madgie Creative Commons License 2005.04.30 0 0 136
Hát, igen, nekem meg ez az egy gépem tudja a raw-ot, tehát nem is tudok összehasonlítási alappal élni. A gyártó marketingrizsája meg nem szokott érdekelni :)
Előzmény: DIE_ROBOTER (135)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2005.04.30 0 0 135
Én úgy tudom, nem. De ha igen, és megállapítanál egy jellemző előnyt vagy hátrányt, akkor se tudnád eldönteni, hogy ez most az egyéb Sony elektronika csinálja vagy maga a CCD. A 717 CCD-je belekerült több egyéb gyártó gépébe, viszont a 828 CCD-je úgy emlékszem változatlan formában nem került külső értékesítésre.
Előzmény: madgie (134)
madgie Creative Commons License 2005.04.30 0 0 134
A kompakt kis Sony-kban nem RGBE ccd van?
Előzmény: DIE_ROBOTER (133)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2005.04.30 0 0 133
Én úgy tudom, a Sony a kifelé értékesített CCD-k be nem rakott ilyen színszűrőt. A DSC-F828 alapján pedig nehéz lenne véleményt mondani. Több gép, több gyártó, több tapasztalat kellene ehhez.
Előzmény: madgie (132)
madgie Creative Commons License 2005.04.30 0 0 132

Hmm, nem egészen vagyok otthon abban, amit írtok, de érdekelne valami.

A Sony R-G-B-E érzékelőjének inkább hátránya van, mint előnye?

Százbolha Creative Commons License 2005.04.29 0 0 131

Van monokrom érzékelővel (azaz nem bayer) szerelt digigép.

A KODAK DCS sorozatában keresd.

 

Én is szeretnék olyat....

Előzmény: smartdrive (120)
smartdrive Creative Commons License 2005.04.29 0 0 130
Jól sejtem, hogy a jpeg tömörítésnél választható subformat (4:2:2 vagy 4:4:4) is ezzel van összefüggésben, vagy nagyon mellétrafáltam? :-)
smartdrive Creative Commons License 2005.04.29 0 0 129
Azt értem, de ha mondjuk 2:3:7 arányban lenne rájuk érzékeny a szemünk, akkor sakkozhatnának a mérnökök, hogy hogyan rendezzék el :-) meg külön vizsgatétel lehetne, hogy miért úgy rendezik, ahogy :-)
Előzmény: DIE_ROBOTER (127)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2005.04.29 0 0 128
Pontosan, sokak jogos bánatára....
Előzmény: smartdrive (126)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2005.04.29 0 0 127
De ezzel vigyázz, ezt sokan félreértik. A 4-nek csak az elrendezés könnyedsége szempontjából van szerepe. Nem ebből a 4 képpontból lesz 1 teljes értékű képpont majd az interpoláció után. 4 képpontból 4 eltérő információt tartalmazó+mindhárom színinformációt tartalmazó képpont készül. De nem ebből a 4-ből!!! Egy tágabb környezetből.
Előzmény: smartdrive (125)
smartdrive Creative Commons License 2005.04.29 0 0 126
Gondolom, amikor a géppel b&w módban fényképezem, akkor is a színes képből hagyja meg a luminancia csatornát. Olyankor jobb lenne, ha inkább a szűrőket tudná eltüntetni :-)
Előzmény: Szeder (124)
smartdrive Creative Commons License 2005.04.29 0 0 125
Akkor tiszta szerencse :-) márminthogy 4=1+1+2
Előzmény: DIE_ROBOTER (122)
Szeder Creative Commons License 2005.04.29 0 0 124
http://luminous-landscape.com/reviews/cameras/kodak-760m.shtml

BTW, ha szigorúan vesszük, akkor (a foveont kivéve?) minden érzékelő fekete-fehér. Az előtte lévő színszűrő teszi színessé.
Előzmény: smartdrive (120)
smartdrive Creative Commons License 2005.04.29 0 0 123
Nem is azért (bár biztos lenne, hiszen a ff filmnek is van), hanem mert annak elvileg 1.4-szeres a felbontása (tudom, ez durva egyszerűsítés). Szóval valahogy úgy kéne megoldani, hogy egy érzékelő egyrészt érzékelje a teljes spektrum intenzitását, másrészt a hozzá tartozó szűrő által meghatározott hullámhosszú fényét is. És mivel az emberi szem (agy) a luminancia információra érzékenyebb, jobb kép készülhetne, legalábbis jobbnak látszó.

Előzmény: tren (121)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2005.04.29 0 0 122
Igen, ennyivel. Nézz meg egy lexikont vagy világítástechnikai könyvet vagy keress rá a neten. A sárgászöld színnél nagyon erős csúcsa van a szem érzékenységét leíró görbének. A kisnyomású nátriumlámpa közel ebben a tartományban sugároz.

Ezek a képpontok az interpoláció során hatással vannak egymásra és a köztes képpontokra. Mivel a zöld 2x sűrűbb, 2x annyi információ áll rendelkezésre, 2x pontosabb a zöld "leírása".
Előzmény: smartdrive (119)
tren Creative Commons License 2005.04.29 0 0 121
smartdrive:

Miert is ne, csak kerdes, hogy mekkora lenne a piaca...
Előzmény: smartdrive (120)
smartdrive Creative Commons License 2005.04.29 0 0 120
Ja, és még egykérdésem lenne:

Van - nevezzük így - fekete-fehér érzékelő? Tehát ami a teljes látható hullámhossztartomány intenzitását méri?
smartdrive Creative Commons License 2005.04.29 0 0 119
És ha úgy csinálnák, hogy csatornánként egyforma számú érzékelő, egy kicsit bonyolultabb elrendezésben? Nem akarom újra feltalálni a spanyolviaszt, csak nekem kicsit furcsa, hogy az egyik színből kétszer annyi van. Ennyivel érzékenyebb rá a szem (agy)?
Előzmény: DIE_ROBOTER (118)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2005.04.29 0 0 118
Nem, ez a legegészségesebb kompromisszum a felbontás-dinamika között. A választ leírtam, nem csak a zöld színre, hanem a zöld szín hibáira is érzékenyek vagyunk.
Előzmény: smartdrive (114)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!