Megnyílt a 100-as és a 120-as vonalak topikja (az alföldi vonalak (már csak a 80-as hiányzik)). Én, hogy ezeknek a topikoknak konkurenciát teremtsek, ezért ezennel megnyitom a Dunántúli fővonalak topikját.
Nekem most vegyes tapasztalataim vannak a Dunántúlról. Pont a csornai vágányzár alatti hétvégén kellett Bp-Sm között utaznom. Biztosra mentem, a Bakony IC-ket használtam, vettem helyjegyet. A pozitívum, hogy készült a vasúttársaság, mert a 3 halbi helyett 6 db volt, az 1 IC kocsi helyett pedig 2. A WIFI kellett az egész útra, és végig, a Bakony vonulatai között is kitűnő volt a lefedettség.
A hátrány az volt, hogy borzasztó állapotban volt a vonal, tele lassújelekkel, és ezen a gyenge Szilike sem segített, már az út elején összeszedtük a tetemes késéseket, 40 perces késéseket szedtünk össze.
A 9602-re nagylétszámú csoportot jelentettek be. A terv szerint 9602 Ce-ig, 9603 Ce-től lett volna Hörgős a keszthelyin felül. De, mivel nincs elegendő gép, így más nem lévén a keszthelyi lett Desiros, emez meg hagyományos.
Ha már kritikáknál tartunk, hadd számoljak be két ON-topic eseményről pár héttel ezelőttről:
1.- Pécsre tartó IC, vhol egy "no name" kisállomáson megálltunk, és nem nagyon sikerült elindulnunk.
A jegyvizsgáló tájékoztatott is minket, utasokat, hogy van egy kis műszaki probléma, ezért állunk, amint pontosabbat tud a várható fejleményekről, informálni fog minket.
Aztán cca. tíz perc múlva tovább indultunk. Jómagam Dombóváron szálltam át Kaposvár felé, szerencsére simán elértük a csatlakozást.
Azt azonban csodálkozva láttam, ahogy leszálltam az IC -ről, hogy annak mozdonyát, egy Gigantot, a sisakos emberke már akasztja is le a szerelvényről.
Már a Kaposvár felé kijáró személyvonatból láttam, hogy az IC eredeti gépe, a Gigant, előre húzott, át a váltókon, ahol egy szomszédos vágányon már állt egy "cirmos" szili, a két mozdony vezetője helyet cserélt, és az eddig látottak alapján feltételezem, a szili hamarosan ráállt az IC szerelvényre, ahol az ilyenkor szükséges teendők után az IC hamarosan folytatta is az útját Pécs felé... Úgy saccoltam magamban, hogy a kisállomáson történt, soron kívüli ácsorgással együtt is max félóra késéssel indulhatott tovább az IC Dombóvárról...
2.- Nagykanizsa állomás, indulásra várakozó Tópart IC, amivel magam is utazni szándékoztam.
Annyi feltűnt felszálláskor, hogy az egyik halbi kocsi alatt erősen babrálnak vmit a kocsivizsgálók.
Aztán, már majdnem a tervezett indulási időben, a szerelvényen végigjött egy vasúti dolgozó, aki nagyon udvariasan közölte, hogy elnézésünket kéri, de sajnos nem várt műszaki probléma adódott, ezért legyünk szívesek átszállni az első vágányon álló szerelvénybe, mivel az fog indulni ezen szerelvény helyett!
Átszálláskor láttam, hogy eközben a mozdony is átáll e másik szerelvény élére...
A váratlan helyzet ellenére a takarítók roham munkában elvégezték a legszükségesebb teendőket, és talán ha negyed óra késéssel el is indultunk. Csak a Balatonhoz érve néztem meg pontosan az órámat, addigra már tíz percen belül volt a késésünk!
E két esetet pozitív példaként hoztam fel!
Mert úgy hiszem, a korábbi, igazi cócialista szemléletű, trehány, tohonya (magyar) vasút, ahol semminek sincs gazdája, de felelőse sem, és amelynek mentalitását még a gengszterváltás után is évtizedekig "élvezhettük", mintha csakugyan kezdene megváltozni!
Talán nem járok messze az igazságtól, ha úgy sejtem, a korábbi szelleműségű MÁV-nál fenti esetek egyenként is minimum egy-egy óra "zavarkezelést" igényeltek volna, netán esetleg vonatlemondás(oka)t!
Itt azonban látszott a szervezettség, gördülékenység, udvariasság! Gratula MÁV, csak így tovább! Eddig tényleg nem ehhez voltam szokva!
Bonusz-plusz:
- Kaposvár - Gyékényes személyvonat. Egy kocsi lezárva diákcsoport részére, a maradék két kocsiban eléggé sok ember zsúfolódott össze. A jegyvizsgáló azonban nem hagyta magára az álló utasokat, a szerelvényen végigmenve udvarias, de határozott hangon megkérte azon utastársakat, akik csomagjaik számára külön ülőhelyeket foglaltak el, hogy poggyászaikat szíveskedjenek a poggyásztartóban elhelyezni, ezután visszament a peronokon álló utasokhoz, és szinte egyesével, kettesével kísérte őket az így felszabadult helyekhez.
Jó volt látni, hogy szívvel, lélekkel végzi a munkáját!
Nem azt mondom, hogy a MÁV -nak már csak ez az arca létezik, de jó volt látni, hogy ilyen is van neki, és remélni, hogy talán e felé haladunk!
A "károgásokat" ellensúlyozandó, jutott eszembe fentiekről itt beszámolni!
Néztetek már menetrendet, hogy milyen kínálat lesz nyáron a Balaton parton, ami a tavalyhoz képest is bővítés?
Bagolyvonatok gyorsvonatként mennek Fehérvárig, egész éjjel hétvégén órás ütem van a déli parton, a Balaton Soundra Siófok és Szántód között külön ingajárat lesz.
Több vonat egyszerűen már nem fér be.
Tavaly is ment a szöveg, hogy majd a diákbérletesek ellehetetlenítik a közlekedést, nem úgy tűnik, hogy bejött.
2000-es évek elején az utolsó vonat 21:00-kor eljött a déli partról, emlékszem egy forró augusztusi napon 4 By kocsi úgy megtelt, hogy Szabadi sóstón jókora tömeg maradt a peronon.
Most már külön előszezoni sűrítés van, bagolyvonatokkal, nehezen tudom elképzelni, hova férne be ennél több vonat, és főleg mikor, honnan?
Nem az a baj, hogy a máv nem tudja kezelni ezt sem. A vasútnak éppen a nagy tömeg szállítása lenne az erőssége, de már megszoktuk, hogy nem képesek ellátni ezt a tevékenységet. Vagy egy évtizedig hallgattuk a 2000-es évek közepén a "nincsutas" dumát, és hogy zárjunk be mindent. Most viszont van utas (és ez már évek óta tart, nem önmagában a vármegye szarságok eredménye), nem csak a fővonalakon, hanem a sokszor leírt, évekig napi 2 vonatpároztatott mellékvonalakon is. De ezt a megnövekedett utasmennyiséget képtelen kezelni a vasút.
A probléma az, hogy mindenhonnan a máv reklámjai ömlenek, az utazzvelünk, biciklizzvelünk, hagyd otthon a csúnya tömeggyilkos autót és egyebek. Ha nem képesek kezelni a tömeget és ezt tudják is, mi a francért nem lehet legalább hallgatni és fülüket-farkukat behúzni? Utazzon velünk az, akinek feltétlenül muszáj, sajnáljuk ez van. Na ez sokkal korrektebb lenne.
Köszi majd én eldöntöm, mikor mit csinálok. Egyenlőre én megveszem 18900 ért a havi bérletet. Maradjon otthon az, aki 1890 ért utazgat jobbra balra... Meg tök ingyen!
Tegnap azért " rendkívüli világnap" volt a 30/a-n. Vezeték szakadás, járműhiba. Szóval a MÁV csoport hozta a formáját.A 19733-at Fehérvártól lemondták. Mindenki átment az Ic 863-hoz.Azt is lemondták..
A 3 egység 4533 mindenhol megállt. Volt utas bőven. Az "utórengések" gondolom még estig eltartottak. A tegnapi napból nem vonnék le következtetéseket...
Több fórumon elmondtam már a véleményem, ami nem tetszik itt senkinek... De majd amikor nem férnek fel utasok ezrei a vonatokat nap mint nap a nyáron, akkor majd mindenki gondoljon vissza, mit írtam ide május 19-én... Lesz itt dzsihád, én szóltam! Nem rászorultasdit kellett volna játszani, hanem árat emelni! A diák országbérletet csak és kizárólag az iskola és lakóhely között engedni, 65 év feletti ingyen utazást eltörölni, stb...
ez melyik Siófok - Bp vonat lehetett? Amúgy kB egész nyáron minden nap ez lesz, hála a fillérbérletesdi nek és az Utaztassuk ingyen egész Magyarországot kampánynak...