Megnyílt a 100-as és a 120-as vonalak topikja (az alföldi vonalak (már csak a 80-as hiányzik)). Én, hogy ezeknek a topikoknak konkurenciát teremtsek, ezért ezennel megnyitom a Dunántúli fővonalak topikját.
Elég kemény volt az elmúlt pár nap, de ha jól figyeltem a főszezonban egy egy döglést leszámítva, a gázolást nem számítva, ez volt az első vasút hibája miatti összeomlás szerű esemény.
Ágazati forrástól a 444 birtokába került a MÁV augusztus 13-án kelt dokumentuma, ami a komlói vasútvonal városon belüli szakaszának elbontásának tervét tartalmazza. A dokumentum bevezetője szerint az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) rendelte el a vasúti pálya és a hozzá tartozó létesítmények bontását, valamint a MÁV vagyongazdálkodásában lévő ingatlanok Komló városa részére történő átadását.
Mellesleg régen is a leglehetetlenebb helyeken volt fekvemaradás. De ha helyben úgymond "megfelelő" is volt akkor is +40-60 percekbe telt a helyzet kezelése.
Emlékszem egyszer még a Déli-Dunaújváros-Bajai gyorsak idejében Dunaújvárosba volt a gépcsere. 1180-as Szili meghozta a 8304-et. Leállni már nem tudott róla, az áramszedőt se bírta felemelni. Közben jött a 8305 Bajáról, Csörgő leállt.
Volt a 007-es Gigant az állomáson vezérrel, tehervonat élén. Tehát minden adott volt. De a tolatgatás, engedélyadás, a dög levétele stbstb, végül a 8304-nek +50, a 8305-nek +70-et jelentett. Szal' ha van tartalék az se úgy működik hogy ugrik aztán megy.
Szombat délelőtt a Balaton déli partra melyik vonatokon van a legnagyobb tömeg? Jól sejtem hogy a 18502 IR és a 862 ic a legkegyetlenebb lefelé? Köszönöm
Régebben amúgy volt ilyen, hogy egy-egy nagyobb csomópontban ücsörgött egy tartalék mozdonyvezető, aki ugrasztható volt bárhova, ha baj van? Vagy akkor is máshonnan kellett már elvenni, ami mondjuk a mávos tehervonatos korszakban még nem volt akkora gond?
Ilyenkor nem lehet operatívan kezelni a helyzetet és felvenni egy gépet? Vagy a személyzetforduló is annyira kötött, hogy semmiféle rugalmasságot nem enged a rendszer?
Nem vészes 9603...sokan vannak, de nincs álló utas
Viszont..
Ennek mi a lóf... értelme, hogy csak Kaposvár és Pécs közt kell helyjegy?? Így aki pl Győrből Kaposvárig utazik, vagy a Balatonra, át kell adja örökké a helyét a felszálló és Pécsig utazóknak. Nem ártana a teljes vonalon helyjegyessé tenni!