Keresés

Részletes keresés

smnks Creative Commons License 2024.03.07 0 0 16630

Nem azt mondom, hogy jellemző volt, hanem, h néhány olyanról olvastam akkoriban, ami a kezdeti előítéleteimet okozta.

 

Vissza a jelenhez: Az IHO vonatkozó írását elolvasva azért találunk még érdekes részleteket (azt nem számítva, amit az előzőekben hiányoltam)! És ezek persze újabb kérdéseket inspirálnának...

Előzmény: r1232 (16629)
r1232 Creative Commons License 2024.03.07 0 2 16629

valaha--3 havonta volt ilyen , ma meg?

 

Nem emlékszem arra a 90-es évek elejétől, hogy valaha lett volna ilyen mértékű tűz és így kiégett Bézé. Kisebb események voltak, de ilyen szvsz nem.

 

smnks:

Nem volt jellemző a mellékkocsi fűtő berendezés tűz sem.

Előzmény: Atis57 (16627)
smnks Creative Commons License 2024.03.07 0 1 16628

Szia!

 

Jómagam a kilencvenes évek második felében, ill. az új évezred legelején voltam közelebbi kapcsolatban az ON topic járművekkel. Akkoriban, amennyire emlékszem, ilyen jellegű, vagy pláne, ilyen súlyos kimenetelű tűzesetekről nem lehetett hallani. Inkább a mellékkocsik fűtőberendezéseinél keletkeztt, némi lokális tüzekről szólt elvétve egy-egy médium híradása. Ezért eleinte tartottam a mellékkocsiktól a fűtési idényben, amég rá nem jöttem, hogy azon tüzek többsége vszínűleg helytelen, nemtörődöm kezelés miatt keletkezhetett.

 

A mostani motorkocsi tüzek előtt kissé döbbenten állok. Jó lenne többet megtudni róluk, de persze a média is csak addig és olyan mértékben foglalkozik velük, amég szenzációt jelentenek.

Előzmény: Atis57 (16627)
Atis57 Creative Commons License 2024.03.07 -1 0 16627

Szia!

 A sok karbantartás meghálálta magát?

 

(valaha--3 havonta volt ilyen , ma meg? )

Előzmény: smnks (16626)
smnks Creative Commons License 2024.03.07 0 0 16626

...És elég sok médium erről szóló híradását kellett átböngészni ahhoz, hogy az ember legalább annyit megtudjon végre:

a tűz a kapcsolószekrényben keletkezett!

(Pl. a magát szakmainak nevező IHO erről a "részletről" egy kukkot sem írt!)

Előzmény: Peraltada (16625)
Peraltada Creative Commons License 2024.03.04 0 0 16625
Gale Jose Creative Commons License 2024.03.04 0 3 16624

248 Sl fővizsga, 284 pár hónap és kész Kanizsán fővizsga, 294 egy hónapon belül kész Sl fővizsga.

Előzmény: 117 169 (16623)
117 169 Creative Commons License 2024.03.04 0 2 16623

Miskolci részről.......

 

117 184 áll egy ideje

117 202 áll egy ideje

117 213 forgalomba van működik

117 248 most újból áll sérülés miatt kb 2 hónapja ment...

117 284 még nem láttam sehol forgalomban....... Tehát áll

117 290 áll egy ideje

117 294 régóta áll

117 318 áll egy ideje

117 348 működik forgalomba van

 

Forgalomba lévő Miskolci Bzmotok

 

117 169 kék 

117 176

117 179

117 190

117 193

117 213

117 234

117 236

117 240

117 244

117 245

117 246

117 247 kék

117 249 kék

117 252 lehet kék pár napja közlekedik csak követőn láttam

117 312 

117 321

117 327

117 348

 

19 db jármű forgalomba

Ebből 4db került idén vissza forgalomba

 

Régóta álló járművek Miskolc

 

117 184 

117 186 

117 202 

117 228

117 231 

117 248 pár hónapja állt meg megint koccanás miatt

117 250

117 284

117 286

117 294 

117 307

117 318

 

Ez 12db jármű 

117 169 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 16622

Igen a honlapodon rosszul van feltüntetve ugyanis kb 1 hónapja már forgalomba van☺️☺️☺️ rá adásul kék

 

Előzmény: HBweb hu (16621)
HBweb hu Creative Commons License 2024.03.04 -1 1 16621

247?

Előzmény: 117 169 (16620)
117 169 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 16620

Szolnokon kész a 117 252 

Már Ózdot is megjárta de nem tudom kék lett e......

Miskolci részről 117 169, 117 247, 117 249, kék lett és forgalomban vannak.

Jelenleg kétülés alatt lévökröl nem tudok infót adni......

Előzmény: zolyg76 (16619)
zolyg76 Creative Commons License 2024.03.02 0 0 16619

Mely Bz-k kékülnek most?

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.28 0 5 16618

Udpate: de, mégis láttunk, konkrétan ezt.

Ajánlom egyébként a magyar vonatkozású képeit, a sok piros ON járgány mellett más érdekességek is feltűnnek.

Előzmény: Alexander Pistoletov (16617)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.28 0 5 16617

Ritkaság: 300-as Bzmot, de még pirosan, és még UIC-pályaszám nélkül: https://www.flickr.com/photos/johannes-j-smit/3128722164

A 301-esről már láttunk itt képet, ha jól emlékszem, erről viszont még nem.

M41 2180 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 16616

Meg ne ártson neki a magashegyi levegő 😀

Előzmény: HBweb hu (16615)
HBweb hu Creative Commons License 2024.01.25 -1 2 16615

... és ezekben a percekben hágja a tolnai havasokat Dombóvárról Miskolcra a 249-es. 

Előzmény: abauj (16614)
abauj Creative Commons License 2024.01.25 0 0 16614

Miskolcon akkor csak a 169-es kékült be?

Ugly Kid Joe Creative Commons License 2024.01.25 0 2 16613

Január 22.-én hétfőn átvitték Nagykanizsáról Dombóvárra. Jelenleg is ott van futójavításon.

Előzmény: 117 169 (16612)
117 169 Creative Commons License 2024.01.24 0 1 16612

117 249 is elkészült kék lett. Pár napja elindult Nagykanizsa irányból Pécs felé de azóta semerre nem látni!

 

Előzmény: bajhozo1 (16610)
m62-165 Creative Commons License 2024.01.24 0 0 16611

189, 278, 377

Előzmény: bajhozo1 (16610)
bajhozo1 Creative Commons License 2024.01.24 0 0 16610

Érdeklődnék, hogy az alábbi motorkocsikon kívül melyek "kékültek" még be?

Bzmot: 169; 210; 219; 265; 285; 311; 324; 370; 396 

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.23 0 0 16609

Nocsak. Akkor ez elvetve.

Egyébként ha a 2-49-100 leosztás a helyes, nem történhetett esetleg abból az indokból, hogy a 001-es és a 002-es valami miatt csak egy-egy melléket kapott volna, míg a többi kettőt?

Előzmény: Komlósfecskés (16606)
Komlósfecskés Creative Commons License 2024.01.23 0 2 16608

Igazad lehet, a lényeg a csere.

Előzmény: V43 1359 (16607)
V43 1359 Creative Commons License 2024.01.22 0 1 16607

Én úgy tudtam, hogy a 450 literes go tartály miatt volt a csere. Vb miatt fura lenne, hiszen alig van Szentes környékén jelfeladás.

Előzmény: Komlósfecskés (16606)
Komlósfecskés Creative Commons License 2024.01.22 0 1 16606

(1999 körül azonban mindkét motor éppen Szombathelyhez tartozott, tehát valamekkora esély azért van rá.)

 

Ha jól tudom, simán elcserélte őket 99 februárjában Szombathely és Szentes, mert a 050-esen volt vb.

Előzmény: Alexander Pistoletov (16605)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.22 0 0 16605

Előre is kösz.

Ami azt illeti, ha valaki ismeri a 050-es gyári tábláját, akkor kilogikázhatja, hogy biztosan növelnie kell eggyel. Ez persze azonnal ugrik, ha már a 2000-es években pótolták, hiszen akkorra már összekeveredtek a pályaszámok. (1999 körül azonban mindkét motor éppen Szombathelyhez tartozott, tehát valamekkora esély azért van rá.)

Persze több mint árulkodó a lyuk az 500-as Bzx és a 050-es Bzmot között is, amit 99%, hogy ha nem a 051-es Bzmot tölt be, akkor egy prototípus vagy egy egyedi rendelés, ennek viszont még mindig nem találtam nyomát.

De akkor vajon honnan jöhetett a 82626, ha a 051-es az előző megrendeléshez tartozik? És vajon miért rendeltek a meglévő protók mellé pont 49 motort és 100 melléket?

Előzmény: hol_itt_hol_ott (16604)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2024.01.21 0 2 16604

A 051-es gyári tábláján jelenleg is 82142 szerepel. Meg van nézve, de megnézheti bárki, aki felkeresi. Ez persze nem zárja ki azt, hogy ez utángyártott tábla lenne. De ha az, akkor miért 82142-t véstek rá után gyártáskor és nem 82626-ot?

(Ha legközelebb látom, rá fókuszálok, hogy eredeti lehet e, vagy sem.)

Előzmény: Alexander Pistoletov (16603)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.21 0 1 16603

Gondoltam - sajnos ez nem nyugtat meg minket továbbra is.

Illetve vagy száz gyári táblát kéne saját szemmel végignézzek, hogy rájöjjek kapásból, hogy az 51-es táblája gyári vagy utángyártott-e.

Nincs más hátra, mint előre, a Studénka oldaláról, a többi sorozatból kell valahogy kiderítenem, mi volt a 82142 és 82626. Az ismeretebb csehszlovák motorszériák (SM487, M152, M286, stb.), valamint a szovjet ACs2-k már megvannak, de eddig sajnos csak alkalmanként érnek össze a MÁV-os szériákkal...

Előzmény: Komlósfecskés (16602)
Komlósfecskés Creative Commons License 2024.01.16 0 2 16602

Mindkettő 1980.02.25-én vizsgázott Szeged és Kecskemét között. 

Előzmény: Alexander Pistoletov (16601)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.15 0 2 16601

A műtanrendőri viszont ugye ugyanaznapi keltezésű, mint a 052-esé (82627)?

Ha igen (tehát február végi, míg a 050-esé még január közepi, onnantól pedig egy másfél hónapos pauza áll), akkor az a 82626-ost erősíti. Viszont ekkor a 82142-es üres lenne, hiszen a 82141 a 050, míg a Bzx-ek csak 82143-tól kezdődnek...

Ez a lyuk elég érdekes, bár nem kevésbé valószínűtlen helyzet pont 49 motorkocsit rendelni két már meglevő mellé pont 100 pótkocsival.

Előzmény: Komlósfecskés (15944)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!