Nem azt mondom, hogy jellemző volt, hanem, h néhány olyanról olvastam akkoriban, ami a kezdeti előítéleteimet okozta.
Vissza a jelenhez: Az IHO vonatkozó írását elolvasva azért találunk még érdekes részleteket (azt nem számítva, amit az előzőekben hiányoltam)! És ezek persze újabb kérdéseket inspirálnának...
Jómagam a kilencvenes évek második felében, ill. az új évezred legelején voltam közelebbi kapcsolatban az ON topic járművekkel. Akkoriban, amennyire emlékszem, ilyen jellegű, vagy pláne, ilyen súlyos kimenetelű tűzesetekről nem lehetett hallani. Inkább a mellékkocsik fűtőberendezéseinél keletkeztt, némi lokális tüzekről szólt elvétve egy-egy médium híradása. Ezért eleinte tartottam a mellékkocsiktól a fűtési idényben, amég rá nem jöttem, hogy azon tüzek többsége vszínűleg helytelen, nemtörődöm kezelés miatt keletkezhetett.
A mostani motorkocsi tüzek előtt kissé döbbenten állok. Jó lenne többet megtudni róluk, de persze a média is csak addig és olyan mértékben foglalkozik velük, amég szenzációt jelentenek.
Egyébként ha a 2-49-100 leosztás a helyes, nem történhetett esetleg abból az indokból, hogy a 001-es és a 002-es valami miatt csak egy-egy melléket kapott volna, míg a többi kettőt?
Ami azt illeti, ha valaki ismeri a 050-es gyári tábláját, akkor kilogikázhatja, hogy biztosan növelnie kell eggyel. Ez persze azonnal ugrik, ha már a 2000-es években pótolták, hiszen akkorra már összekeveredtek a pályaszámok. (1999 körül azonban mindkét motor éppen Szombathelyhez tartozott, tehát valamekkora esély azért van rá.)
Persze több mint árulkodó a lyuk az 500-as Bzx és a 050-es Bzmot között is, amit 99%, hogy ha nem a 051-es Bzmot tölt be, akkor egy prototípus vagy egy egyedi rendelés, ennek viszont még mindig nem találtam nyomát.
De akkor vajon honnan jöhetett a 82626, ha a 051-es az előző megrendeléshez tartozik? És vajon miért rendeltek a meglévő protók mellé pont 49 motort és 100 melléket?
A 051-es gyári tábláján jelenleg is 82142 szerepel. Meg van nézve, de megnézheti bárki, aki felkeresi. Ez persze nem zárja ki azt, hogy ez utángyártott tábla lenne. De ha az, akkor miért 82142-t véstek rá után gyártáskor és nem 82626-ot?
(Ha legközelebb látom, rá fókuszálok, hogy eredeti lehet e, vagy sem.)
Gondoltam - sajnos ez nem nyugtat meg minket továbbra is.
Illetve vagy száz gyári táblát kéne saját szemmel végignézzek, hogy rájöjjek kapásból, hogy az 51-es táblája gyári vagy utángyártott-e.
Nincs más hátra, mint előre, a Studénka oldaláról, a többi sorozatból kell valahogy kiderítenem, mi volt a 82142 és 82626. Az ismeretebb csehszlovák motorszériák (SM487, M152, M286, stb.), valamint a szovjet ACs2-k már megvannak, de eddig sajnos csak alkalmanként érnek össze a MÁV-os szériákkal...
A műtanrendőri viszont ugye ugyanaznapi keltezésű, mint a 052-esé (82627)?
Ha igen (tehát február végi, míg a 050-esé még január közepi, onnantól pedig egy másfél hónapos pauza áll), akkor az a 82626-ost erősíti. Viszont ekkor a 82142-es üres lenne, hiszen a 82141 a 050, míg a Bzx-ek csak 82143-tól kezdődnek...
Ez a lyuk elég érdekes, bár nem kevésbé valószínűtlen helyzet pont 49 motorkocsit rendelni két már meglevő mellé pont 100 pótkocsival.